Google+ Followers

Wednesday, September 13, 2017

AMALKAN POLITIK MUDAH

KEMASKINI

KENA AMBIL FIKIRAN
Apa yang sedang berlaku di NY membantu kafir harbi dan apa yang berlaku di Keramat ( mengabaikan Pusat Tahfiz) ada kaitan.

Akan adakah lagi malang dan bala selepas ini.




......................

Jika anda seorang PM Malaysia terkini, kemana 100B dihalakan..

1) Meneruskan bantuan ekonomi kepada Amerika kafir harbi Ahlul harb proxi Israel yang boleh menggunakan semula untuk menghancurkan negara dan umat Islam.

2) Bantuan kepada Myanmar untuk memberi taraf dan menaikan sosial ekonomi Rohingya dengan pantauan Tribunal Antarabangsa.

3) Sebagai perbelanjaan ketenteraan menghantar kapal perang seperti saranan Mukhriz.

4) Bantuan kepada kerajaan kafir zimmi ahlul zimmah Pulau Pinang untuk membangunkan sosio ekonomi orang Islam di sana.

4(a) Lebih afdhal kepada kerajaan Islam Kelantan untuk menaik taraf prasarana dan sosio politik dengan pantauan NGO's anak Kelantan.

5) Bantuan kepada semua sekolah tahfiz untuk meningkatkan kelengkapan keselamatan premise mereka.

Sokonglah PH jika anda tidak bersetuju dan tidak bersekongkol perkara (1).

Amalkan politik mudah.

31 comments:

  1. Replies
    1. Janganlah kalian risau psl rohingya.
      Sy yakin pendekar bugis, pahlawan islam, negarawan negara Yang Maha Mulia Datuk Seri Najib akan mengambil tindakan sewajarnya.
      Iaitu dengan mengadakan perhimpunan aman di padang merbok sambil dihidangkan pidato yg berapi api dari Perdana Menteri yg akan menaikkan semangat berkobar2 utk menjerit Jahanam Myanmar sekuat kuatnya.
      Dengan itu kekejaman terhadap etnik rohingya akan berhenti dgn serta merta tanpa lengah lagi.
      Dan selepas dari itu kita akan pulang ke rumah masing2 jalani kehidupan spt biasa.
      Sepang 2,3 hari PM akan hantar panglima ATM ke myanmar utk menjernihkan keadaan pula.

      Sekian. Salam abata

      Delete
    2. Perhimpunan Rohinghya, jangan lupa jemput hj hadi, pastikan aksi kali ini lebih memukau, bibit pada ketika dan saat kedua dua pemimpin ini menaiki dan menuruni anak tangga, kami rakyat ingin melihat mereka berpegang tangan, berlaga perut, bahu bergeseran, berlaga pipi dan babak terakhir feel good, woww factor pula adalah bercomolot.

      Delete
    3. Kita kena jugak usahakan manjing manjing yg berkeliaran di pulihkan supaya menjadi manusia semula..moga moga

      Delete
    4. Yang berkeliaran tu puak puak frust TERNAKKAN & PELIHARAAN DAPig's yg akan setia menyalak dijalanan selepas setiap kali PRU..

      LIHAT CERMIN BRO..

      Delete
  2. Di Amerika ada rakyat Islam

    ReplyDelete
  3. Macai,

    Kenapa najib ingin perkuatkan ekonomi amerika yg memang dah kuat?

    ReplyDelete
  4. Macai,

    Kenapa najib umpama merafak sembah dengan donald trump yg berpeluk tubuh umpama maharaja? Bayar ufti ke?

    ReplyDelete
  5. Macai,

    Kenapa tiada sidang akhbar seperti lazim dilakukan oleh pemimpin negara luar datang ke amerika?

    Takut ker?

    ReplyDelete
  6. Macai,

    Kenapa buat pelaburan di amerika sedangkan mereka penyokong kuat kaum yaudi? Buat pelaburan kat negara lain tak boleh ke?

    ReplyDelete
  7. Macai,

    Kenapa najib cakap "rejim sederhana islam" tak boleh ke bercakap cara yg betul sepertimana sebutan Tun "negara islam berfahaman sederhana"

    Najib ingat semua negara islam rejim diktator ke? Mungkin dia fikir dia seorang diktator?

    ReplyDelete
  8. Macai,

    Kenapa dalam perhimpunan umno mereka berkata amerika negara yahudi dan kenapa perlu tolong amerika?

    ReplyDelete
  9. Macai,

    Kenapa najib dan rombongan sewa di hotel milik donald trump dengan setiap bilik sewaan berharga puluhan ribu satu malam.

    Kenapa tidak menginap di bilik hotel yg telah disediakan oleh kerajaan
    amerika?

    Sama seperti di bali indonesia, ianya adalah satu pembaziran!

    Di saat rakyat menghadapi kegetiran hidup, mencari sesuap nasi dan pekerjaan di negara sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. merintih sangatlah kononnya nak cari sesuap nasipun susah. jangan kufur nikmat beb. kalau susah nak makan, senang pulak langgan internet dan ada gajet canggih... baik jual aje telefon atau komputer tu untuk beli nasi dan lauk...

      Delete
  10. Macai,

    Lupa plak, aritu umno cakap nak bawa kes rohinghya ke presiden a m a r i k a k a f i r h a r b i apa citer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian pacai ni, rupanya dia tak tahu bahawa isu rohingya juga ada dalam perbincangan najib-trump. eh, tak baca media selain pecacai pembangkang ke? kalau tak suka dengan media pro kerajaan, yang neutralpun ada beb. takpun terus terjah je ke media dari amerika nun.... jangan terlalu taksub sangat beb, malu nanti dikata bebal.

      Delete
    2. Anon 227. Penindasan palestine dan puluhan tahun, apa tindakan amerika

      Isu rohingya, lu pikir kapir harbi tu nak tolong walaupun disampaikan..

      Delete
  11. no (3) paling hebat beb. guna perbelanjaan ketenteraan, hantar bala tentera untuk berperang dengan myanmar...pehh! mukhriz punya idea superb gila!! apa kata mukhriz tawar diri untuk berada di barisan paling depan. paling tidak, keluarkanlah sedekah dari hartanya yang berjuta tu untuk beli peralatan perang khas untuk memerangi kerajaan myanmar.
    (malu beb, seorang bekas mb boleh bagi idea lawak begini. lupa agaknya dalam menjalankan urusan politik antara negara kena fikir kesan baik buruk, hubungan antarabangsa, kesan kepada kesejahteraan rakyat dalam negara dan berbagai lagi. agaknya mukhriz teringat zaman budak dulu main kombat kombat...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. "keluarkanlah sedekah dari hartanya yang berjuta tu untuk beli peralatan perang khas untuk memerangi kerajaan myanmar."

      Bukan kah najib ada 2.6 billion dalam akaun peribadi? Putra arab tu kalau najib gunakan untuk tujuan kemanusian tentu putra arab setuju kan3?

      Delete
    2. Anon 2:47

      Knapa kau nk alih tiang gol pulak? Kerajaan Malaysia tak sebodoh Boboi Botak Bengap punya penyelesaian isu. Serang Myanmar tu idea yg paling bernas dr otak cetek Boboi Botak ni mampu fikirkn.. So.. Gunaknlah kekayaan yg family dia dh sakau tu utk laksanakn buah fikiran dangkal dia sebagaimana Bapak MAHAZALIM dia pi serang MEMALI..

      LIKE FATHER LIKE SON...

      Delete
    3. Orang jenis penakut masuk mahkamah, di ajak pergi perang memang le kecut..

      Dia hanya boleh mengadu pada kapir harbi..

      Delete
    4. Anon 6:17

      Komen paling bijak setakat ni.. Bukan setakat takut mahkamah tp terlalu berani pulak pergi serah diri dn bergelak ketawa pd negara yg dikompang nk menangkapnya(AMERICA)... Siapa yg takut agaknya?? NAJIB.. Anda telah memberak berakkn pd puak puak yg mengencingkn penyokong2 mereka yg terlalu dungu otaknya..

      Hancing beb.. Jangan bebal selamanya...


      Delete
    5. Anon 648, ada dua pilihan
      Ditangkap atau
      Hantar ufti

      Saya pilih hantar ufti dari ditangkap
      Kikikikk

      Delete
    6. Mujarabnya dedak NAJIB ni ye? Kuasa besar yg kaya pun makan dedak ciput dr negara kecil.. Perghhh.. Hebatnya NAJIB ni dimata puak PELIHARAAN DAPig's ni.. Steady la bro.. Tanpa anda sedari anda telah mengakui kehebatan NAJIB menundukkn kuasa besar dunia!!!!!

      Nk pemimpin yg macam mana lg..

      Hari hari dok meratib yg NAJIB cuma berkuasa dlm MALAYSIA saja tp anda telah membuktikkn NAJIB juga terlalu berkuasa DIDUNIA...

      Wkwkwkwkwk.. Klau tak bodoh, past I PH takde barua..



      Delete
  12. Alangkah dangkalnya pemikiran tuan punya blog ini. Kalau menulis bukan main zuhudnya disulami tulisan2nya dengan ayat2 Al-Quran dan hadis2 tetapi sayang qada' dan qadar Allah pun dimain2kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang lagi haramjadah, masuk blog ni buat apa

      Delete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. Najib salurkan bantuan jutaan pd sek tahfiz.. Zmn mahakutty sibuk nk tutup sek agama

    ReplyDelete
  15. Berapa banyak yang dia bagi sekolah tahfiz bagus
    Tapi yang bagi amerika hsramjadah

    Yang sokong pun haramjadah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa kata najib bagi dekat amerika?

      Delete
  16. Najib pergi melabur kat Amerika bukan pergi main forex.Benda yang simple macam ni pun macai masih nak spin ha ha...tak pernah dengar lagi dalam sejarah perdagangan baik local atau antarabangsa keputusan melabur itu adalah satu keputusan yang haramjadah apatah lagi antara G to G.Berpada-pada la kalau nak membodohkan orang pun kalau pun kita sendiri tu yang bodoh

    ReplyDelete