Google+ Followers

Tuesday, September 12, 2017

BELUM TERLEWAT UNTUK PAS KEMBALI KE PANGKAL JALAN

PAS akan mendapat sokongan padu orang Melayu dan Islam jika kembali ke pangkal jalan.
Sokongan berasaskan PAS mesti menjadi kerajaan dan Hadi Awang sebagai Perdana Menteri.

Bagaimanapun untuk tawan puterajaya dan menjadi kerajaan, PAS perlu bentangkan grand masterplan, manifesto dan bayangan kabinetnya.

Bagaimana untuk mendapat undi bukan Melayu dan mencukupi kerusi melebihi dua pertiga majoriti perlu ada formula dan  resolusinya sepertimana yang ditunjukan oleh BN dan PH.




Istilah kembali ke pangkal jalan tiada kaitan dengan PH kerana PAS tidak pernah pun bersama PH. 
Pakatan Rakyat hanya masih ujud di Selangor bersama PKR tetapi walaupun tidak bertanding sesama mereka  calon PAS potensi tewas tanpa undi bukan Melayu.

Sudah tentu kembali ke pangkal jalan tidak membawa maksud jadi pengacau atau dalang.

Demi maruah, kembalilah ke pangkal jalan, jihad bercakap benar di hadapan pemerintah yang mungkar dan zalim. 




49 comments:

  1. Sebenarnya PAN yang patut kembali ke pangkal jalan. Sebagai sebuah parti kecil, jumlah ahli dan penyokong yang kecil, Mat Sabu hanya mimpi di siang hari.
    Jangan risau pasal PAS.

    ReplyDelete
  2. Entry yg ego lrbih tinggi dari segalanya... kutuk pas kaw kaw... lam ati mrratap rintih minta belas agar PAS kembali ke pangkuan.... alahaiiiii.... kikikiki.. bodoss...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas xperlu kembali.....lebih baik sokong Najib....

      Delete
  3. Parti kecil bukan bermakna tiada penyokong dan parti besar bukan bermakna ramainya penyokong. Idea yang dibawa oleh mana-mana parti yang menguntungkan rakyat adalah pilihan pengundi. Sebagai contoh BN walaupun dibenci rakyat tetapi masih kekal memerintah kerana mereka telah memberikan keuntungan sementara kepada segelintir rakyat. Dalam masa yang sama boleh dilihat mana-mana parti yang bergantung hanya kepada sesuatu kaum tidak dapat menguasai mana-mana kerusi parlimen sebagai contoh PR memenangi hampir semua kerusi parlimen campuran dalam PRU13. Jika ada parti yang tidak bergabung dalam mana-mana gabungan besar tanpa sempadan kaum, mereka bakal memperolehi undi dari pengundi manakala parti-parti yang bersendirian dalam kelompok kecil akan terus tertinggal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah gebang lebehlah.... keruai campuran tu sebab ada 30% dan yang ada penyokong PAS.... kalau yang bukan ada kerusi PAS seperti kawasan bandar seperti peraling jaya atau subang jaya ker semuanya kerana ada komposisi cina yang lebih ramai.... pun masih ada sedikit unsur penyokong PAS.... niw... tanpa PAS... boleh berdiri ker?... InshaAllah masih mampu menang besar. Selagi Allah mengizinkan.

      Delete
    2. Mengikut kajian, undi melayu berpecah mengikut komposisi berikut, 50% umno, 20% PAS, dan 30% lain2 parti.

      Jika mengikut arus gelombang tsunami melayu yg bakal berlaku pada PRU14, komposisi ini akan berubah, menjadikan sokongan melayu kepada umno 25%, pas 15% dan lain2 parti 65% (ppbm, amanah dan pkr)

      Macai2 najib bolehlah mencongak parti mana yg akan menang pada PRU14 akan datang, waima umno dan pas bergabung sekalipun.

      Maka macai2 najib perlulah bersiap sedia merompak dan menyamun dari pemberian habuan haram najib sebanyak mungkin.

      Walaubagaimanapun macai mesti ingat, perbuatan terkutuk kamu pasti dibalas didunia dan diakhirat.

      Maka, jika kamu semua masih ada maruah, perlulah bertaubat dan pulihkan diri kamu semua dengan memohon maaf kepada setiap seorang individu rakyat malaysia.

      Permohonan maaf secara umum tidak diterima.

      Delete
  4. Yang patut kembali ke pangkal jalan ialah ahli PPBM.Masih belum terlambat untuk kembali kepada Umno iaitu parti teras dalam kerajaan.Keluar dari parti teras demi merebut kuasa bersama parti yang kecil umpama meraba-raba dalam kegelapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno yg penakut hilang kuasa... Jgn salahkan pihak lain kalau orang melayu hilang rasa hormat pd umno.... Yang bermatimatian mempertahan najib... Kenapa? Kata ahli sampai tiga juta... Tiada seorang pun ke yg layak menggatikan nya?

      Delete
    2. Samalah dgn parti kuali, takkan tak dak sorang pun yg layak jd presiden selain mat sabun.

      Takkan tak dak sorang pun yg layak ganti drM dlm PPBM.

      Takkan kit siang sorang je ada kredible utk lead parti Dap.

      Takkan yg di sg buluh sorang je yg layak jd ketua PKR.

      Delete
  5. salam kd hang tk mau citer ke pasal Najib yg sdg dithn oleh fbi di us.Inilh satu2nya pluang terbaik untuk menaikkn rating blog kamu krn stakt ini blum ada lg press atau link yg memuat naikkn.. good job kd.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1) Tangkap ke tidak, jangan campurtangan negara luar.
      2) Amerika akan dapat BRIM selepas ini.
      3) Blog ini tidak memerlukan rating.

      Delete
  6. Nik Aziz juga manusia biasa.... tidak boleh anggap kata2nya itu bagaikan Sabda.... Rasululullah tidak menganjurkan umatnya bersikap seperti apa yang Arwah Nik sebutkan di atas... apalagi dari seorang ulama. Mungkin arwah ada dendam yang tak sudah.... kita lupakanlah sebab beliau sudah tiada...dan kamu orang2 UMNO tidak pernah tidak memaafkan.... sudah2lah KD.... kamu oulanglah ke pangkal jalan.... kamu pyn memang dah kaya... satu Kluang kenal kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Rossy menang....masih first lady.....maskopi baguih

      Delete
  7. Kewujudan parti PAN dan PPBM sebenarnya secara tidak sengaja menolong memanjangkan hayat UMNO.

    PAN patut kembali ke pangkal jalan. Ada ke patut, kalah bertanding tubuh parti baru.

    Pemimpin PAN seramai 43 orang, ahli 4 orang mesti kembali kpd PAS.

    PPBM patut dibubarkan dan semua pemimpin dan ahli seluruh negara yg berjumlah 125 orang masuk PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah PAS sudah goyang dengan tertubuhnya PAN dan AMANAH?

      Delete
    2. Ya, PAS mmg dah goyang.
      GOYANG KAKI, TAK PAYAH SUSAH PAYAH BANTU PARTI YG PEMIMPINNYA LEBIH RAMAI DRP PENYOKONG.
      Muahahaha...

      Delete
  8. Posting KD lbh kpd mdsud rayuan pd pas jgn bersama umno.. Sbb KD thu jika pas bersama umno DAp kempunan lg..

    ReplyDelete
  9. "BELUM TERLEWAT UNTUK KD KEMBALI KE PANGKAL JALAN"

    ReplyDelete
  10. Cakap saja berterus-terang PH amat memerlukan sokongan TG Hadi dan PAS. Bukan saja sokongan undi-undi PAS tetapi juga jentera pilihanraya sukarelawan PAS yang dulu-dulunya sering diperkudakan oleh Pakatan Rakyat ibarat 'habis madu, sepah dibuang'. Itu dulu, kini PAS dah kenal siapa musuh dan siapa lawan tambahan lagi PH kini diketuai oleh seorang yang kontroversi yang sejarahnya penuh dengan skandal-skandal.

    Lagipun PKR pun bukan boleh dipercayai. Mereka ada agenda tersendiri iaitu menguasai pemerintahan. Hak yang lain hanya sebagai batu loncatan sahaja.

    Mamat kontroversi pun kini akan menghadapi tindakan PAS untuk kes Memali. PAS diberitakan memohon perkenan YDP Agong agar ditubuhkan RCI untuk Memali.

    PAS diberitakan juga akan memohon RCI untuk 1MDB, sesuatu yang amat dinanti-nantikan oleh DS Najib, UMNO dan BN untuk mendedahkan siapakah pengkhianat-pengkhianat yang bersekongkol dengan pihak luar untuk menjahanamkan 1MDB dan menyalahkan DS Najib dan kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas jgn sesekali sokong pakatan.....bukan ada apa pun...hehe

      Delete
  11. Mengikut kajian, undi melayu berpecah mengikut komposisi berikut, 50% umno, 20% PAS, dan 30% lain2 parti.

    Jika mengikut arus gelombang tsunami melayu yg bakal berlaku pada PRU14, komposisi ini akan berubah, menjadikan sokongan melayu kepada umno 25%, pas 15% dan lain2 parti 65% (ppbm, amanah dan pkr)

    Macai2 najib bolehlah mencongak parti mana yg akan menang pada PRU14 akan datang, waima umno dan pas bergabung sekalipun.

    Maka macai2 najib perlulah bersiap sedia merompak dan menyamun dari pemberian habuan haram najib sebanyak mungkin.

    Walaubagaimanapun macai mesti ingat, perbuatan terkutuk kamu pasti dibalas didunia dan diakhirat.

    Maka, jika kamu semua masih ada maruah, perlulah bertaubat dan pulihkan diri kamu semua dengan memohon maaf kepada setiap seorang individu rakyat malaysia.

    Permohonan maaf secara umum tidak diterima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko plk penyokong LGBT.. Igt la pembalasan kt sana

      Delete
    2. Ha...ha...ha...

      Kalau kajian berdasarkan 30,000 responden dan di kawasan hitam BN memang la 25:15:65(60). Mana lak datangnya terlebih 5 tu?

      Tu sebabnya ketepatan kajian berdasarkan berapa jumlah responden. Nah kajian UMNO dan PAS dengan responden berpuluh kali ganda daripada PH menunjukkan:

      58(UMNO):26(PAS):16(PH)

      Delete
    3. Sedap mulut kau panggil orang lain macai
      Sedap mulut kau tuduh orang merompak menyamun
      Orang lain kau suruh bertaubat
      Kau tu maksum ke?
      Confirm ke kau betul orang lain salah?

      Tunggu bila kau mampus kau taulah

      Delete
    4. Macai kat atas ni boleh bersumpah tak? najib tak ambik wang rakyat dan masuk ke akaun peribadi 2.6 billion?

      Delete
    5. Kalau masuk akaun najib, dia yg patut bersumpah, bukan orang lain. Kau yg menuduh juga kena bersumpah.

      Apalah bodoh punya manusia.

      Delete
    6. 10.35 korang siang malam bekerja dilantik najib cuci telo dia yg hilang tu...

      Najib cakap dia tak curi, tapi transaksi perbankan takleh tipu, swif akaun ke semuanya tertulis, kat akhirat lebih hebat bhai, tangan ko ketik kat henfon tu pun bercakap.

      Bertaubatlah macai, dan nyatakan setiap perbuatan korang telah lakukan.

      Ingat macai, nikmat dunia sementara aje...

      Sekadar nasihat menasihat.

      Delete
    7. "Mana lak datangnya terlebih 5 tu?"

      Tentang bab matematik kita boleh tanya najib dia kan ker pakar?

      Delete
  12. KD tlg komen geng ph join demo geng LGBT dlm tuntutan comongo .. Mat sabu pun ada.anak dewakutty pun Ada. tuntutan comongo
    1.hapuskn hukum syariah
    2.hapuskn hak org melayu
    3.membenarkn seks sonsang
    4. Mnbenrkn org Islam murtad
    5.mnbrkn kristianisasi n syiah

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9.31, berita terbaru DAP menghormati perlembagaan termaktub hak org melayu bumiputra dan agama islam.

      Dan tak pula dengar citer rompak wang rakyat dan masuk akaun peribadi 2.6 billion seperti najib tu.

      Delete
    2. Anon 931, itu kena tanya Najib dia yang ada kuasa.

      Delete
  13. Asked about the IMBD scandal, White House spokesperson Sarah Sanders told reporters at a briefing on Monday: “We're not going to comment on an ongoing investigation being led by the Department of Justice, and that investigation is apolitical and certainly independent of anything taking place tomorrow.”

    newsweek

    Kepada Macai2 geng penyamun wang rakyat, kalau tak faham BI nah kami terangkan ;

    'Ditanya mengenai skandal IMBD, jurucakap White House, Sarah Sanders memberitahu pemberita pada taklimat pada hari Isnin: "Kami tidak akan memberi ulasan mengenai siasatan berterusan yang diketuai oleh Jabatan Kehakiman, dan siasatan itu tidak berunsur apolitik dan pastinya bebas dari apa-apa yang mengambil tempat esok. "

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ko merepek setan.. Ko dh meroyan ke Najib xkena tgkp.. Kesian betul aku tgk puak2 ni.. bodoh bingai je aku tgk

      Delete
    2. Darah ko dah naik ke macai 10.02? Hati2 ye, kalau persiapan akhirat dah baik alhamdullillah...

      Delete
    3. klu ikut puak2 penfitnah, najib dah lama kena tangkap dan kena jail. dah 3-4tahun puak2 madey nk jatuhkan najib. tapi aku tgk najib elok je. makin lama makin kuat.haha suka hati aku tgk puak2 madey & PH ni. mcm cacing kepanasan hohohoho

      Delete
    4. 11.33 kerana najib berkuasa.

      Delete
  14. Najib dah pegi Amerika. DoJ tak payah hantar fbi utk tangkap najib. Dah dua tahun DoJ siasat, tak juga siap. Apa yg lembab sgt buat kerja.
    DoJ - dept of jamban

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib xcuri duit....1mdb untung beratus bilion....Malaysia kayaaaaa.....

      Delete
    2. Bagus la dua2 makhluk tu bertemu, Pergi kat sana lebih besar berita dunia merata rata keluat dengan trump skandal pengintipan rusia dan najib dengan skandal 1mdb nya.

      Delete
    3. Kita semua telah tersilap, rupa rupanya najib adalah seorg wali diutuskan kpd kaum melayu. Hj hadi telah sedar akan hakikat ini. Dgn karamahnya najib boleh mengadakan duit dln akaunnya, tetapi terpaksa mengatakan duit derma takut jadi riak. Arab saudi pun sedar bahawa ada wali besar dikalangan kaum melayu, dan bersetuju mengiakan duit derma utk mengaburi israel. Punya hebat wali najib ni sampai penyokongnya boleh terpukau menjadi lembu! Kita harus meminta maaf memfitnahnya selama ini!

      Delete
  15. Tajuk pasal PAS, biarlah aku jWab sebab aku ahli paa, aku sokong pas tidak bekerjasama dengan PH atau BN


    Macai umno tolong diam jangan masuk campud

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku harap pas jgn sokong pakatan....biar pecah undi pembangkang...biar lwn 3penjuru...

      Delete
  16. KD, ko kutuk PAS tak hingat dunia. tiba2 nak mintak PAS join PH balik sbb tau PH takkan kemana tanpa PAS. pandai plak tukar tajuk kembali ke pangkal jalan. dah tak tentu arah aku tgk ko ni KD. kutuk PAS, kejap sokong DAP, sokong TM, kutuk UMNO. lepas tu pujuk PAS balik. apa yg ko nak sebenar ni. mcm pompuan merohyan mati anak kembar 4 plak aku tgk haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecuali di Kelantan (mungkin), PAS takkan menang satu kerusipun kalau bertanding 3 penjuru..sekadar nak mengingatkan PAS sahaja..jangan sombong ada duit 90juta..senang je nak hilang balik duit tu..!!

      Delete
    2. Biar PAS kalah sbb janji pas dapat ajar pan dan DAP......janji puas hati.....Najib menang pun tak pe....

      Delete
    3. 12.06 ko ingat PAS bodoh? Habuan 90 juta hasil rompakan najib tu ko ingat PAS boleh diam?

      PAS tu ada nafsu nafsi juga tau tak?

      Walaupun PAS ada keluarkan lesen no syurga untuk setiap ahlinya...

      Nikmat duit curi pemberian najib tu masih tidak mencukupi kepada pemimpin PAS, walaupun dah ada kereta mewah, rumah mewah dan bini 2,3,4.

      Mungkin pemimpin2 PAS, impikan jet peribadi kot?

      Maka najib atas nasihat rosmah, perlu lakukan rompakan lebih besar terhadap rakyat.

      Tu pasal muka najib selamba dek je...

      Delete
  17. 11.30 konsep pakatan harapan adalah berkongsi kuasa, tiada siapa punyai kuasa mutlak kuku besi sepertimana najib.

    Pakatan harapan bekerja bersama, perdana menteri bekerja untuk rakyat dan bukan masukkan 2.6 billion dalam akaun peribadi.

    Sistem Kuasa esekutif perdana menteri dan jabatan kerajaan diasing supaya bergerak bebas. Campurtangan najib sesuka hati antaranya terhadap ghani patail, hakim yg disambung khidmat akan ditamatkan dan tidak dibenarkan lagi.

    Lihat pihak amarika, presiden tidak boleh mencampuri urusan jabatan kehakiman dan lain2.

    Tempoh perkhidmatan perdana menteri dihadkan dan bertanggugnjawab sepenuhnya diatas setiap salah laku.

    Apabila negara bebas sifar rasuah, maka rakyat dapat dibela kebajikan mereka terpelihara, jentera kerajaan berjalan lancar.

    Lihat contoh korea jepun dan negara barat sebagai bukti.

    ReplyDelete
  18. Anon 11:55 PM.... apa jaminannya kerajaan boleh berkongsi kuasa, tiada siapa punyai kuasa mutlak. Pakatan Harapan boleh kerja bersama sama walaupun kiblat berbeza terutama DAP.
    Atau cakap sekadar memancing undi.
    Sebagai pengundi kami perlukan jaminan bukan setakat cakap cakap, sebab tak nak pisang berbuah dua kali.

    ReplyDelete
  19. 2.06 tumbangkan umno najib terlebih dahulu dan boleh lihat pentadbiran p.pinang dan selangor yg baik.

    ReplyDelete