Google+ Followers

Monday, September 4, 2017

JANGAN PERASAN SOKONGAN RAKYAT SEPERTI PRU13

Ada dua asas simple yang perlu dihadam setiap penyokong.

2. Najib menang pru lepas tanpa 2/3 majoriti ketika 1mdb dan gst belum ujud sebagai isu serta Tun masih ahli umno dan sokong Najib.
Sekarang, ia sudah berbeza.

3. Kemenangan Pakatan Rakyat dengan menguasai 3 negeri adalah semasa PKR, DAP dan PAS berada dalam satu pakatan, jika tidak ada tikam belakang, lebih banyak kerusi akan di menangi.
Situasi sekarang berbeza..

4. PAS pecah kepada AMANAH, umno pecah kepada BERSATU, Anwar masih dipenjara tetapi gantinya Tun mengetuai.
Dijangka pendaftaran PAKATAN HARAPAN tidak diluluskan.

5. Banyak juga faktor² lain yang berubah seperti ujudnya sentimen kenegerian di Sabah, Sarawak dan Johor.
Kempen Shafie Apdal di Sabah harus diambilkira.
Umno juga dulunya dibantu Muhyiddin kini sudah berada di pembangkang dan tempatnya diambilalih oleh Zahid.

6. Setakat mana keserasian dan lancarnya kerjasama umno pas sangat sangat penting.

7. Kesepakatan yang jitu antara parti dalam PH sangat perlu untu menumbangkan BN+PAS.

8. Siapa yang gagal di 6 dan 7, risikonya sangat tinggi.

9. JASA anggap PAN dan BERSATU sekadar parti tumpang semangkuk tetapi lupa umno sendiri mengkuk hayun.

10. Perbezaan² ini akan banyak mempengaruhi keputusan PRU14 dan tidak sesiapapun boleh mendabik dada rakyat sokong mereka seperti sebelum ini.

11. Hanya parlimen dibubarkan dan PRU14 di adakan dapat mengukur sejauh mana kekuatan masing².





# Singkirkan dari minda anda umno itu melayu, pas itu Islam, SUDAH TAK BOLEH PAKAI.

23 comments:

  1. Ini pulak pesanan Saleh KROOK kpd pengundi-pengundi Melayu.
    APA KATA ANDA SEMUA..................??????
    MALAYS NEED TO BE WITH UMNO-BN

    Salleh Said Keruak

    1. DAP is so desperate to win the 14th General Election, so much so it came up with various political assessments and analysis, including the advantages and disadvantages of Pakatan Harapan (PH) in the event of a three-cornered fight.


    2. Now look at my analysis of the DAP's strength. The question is, is DAP strong in a Malay area? Is DAP strong in a mixed area? Is DAP strong in the Chinese dominated area? To answer this, look at the data below.

    Year of GE Parliamentary State
    1990 20 (57) 45 (87)
    1995 9 (50) 11 (103)
    1999 10 (47) 11 (89)
    2004 12 (44) 15 (106)
    2008 28 (47) 73 (102)
    2013 38 (51) 93 (103)
    * In bracket is the number of seats contested

    3. In the 1990s, UMNO split up then. DAP aligned itself with the S46, PAS, Berjasa and Hamim, that DAP failed to win a seat in the mixed areas. DAP only won in the Chinese majority areas.



    4. In the 1999 general election, UMNO split up again. This time DAP formed an alliance with PAS and Keadilan, but DAP only won a handful of seats in the Chinese-majority areas.

    5. But in the 2008 and 2013 general elections, when the DAP got the support of the Malays as a result of cooperation with PAS and PKR, the DAP seats had increased drastically, winning 28 seats (12.61%) and 38 seats (17.1%) respectively out of 222 parliamentary seats at stake.

    6. Now, after PAS is no longer in PR, the DAP is restless. DAP is worried that the party is no longer strong. That is why DAP came up with various propaganda to ensure the Malay voters in PAS remained with DAP in PH.

    7. If the Malay voters remain with DAP in the 14th General Election, can DAP take control of this country if it contests only 60 parliamentary seats? Yes if the Malays are disunited? This is because we have a large number of mixed areas, especially in Perak, Johor, Selangor, Negeri Sembilan and Melaka. As DAP leaders say, the change of voting patterns, between 10 to 15% of Malay voters is enough for them to capture Putrajaya.

    8. It is possible because DAP uses its partners in PH such as PAN, PKR and PPBM to get the support of the Malays. If the Malays support PH, then there are some mixed areas that the DAP and its coalition parties have the potential to win.

    9. Therefore, avoid using emotional politics. Think about the future of our country before being attracted to shifting support to PH. Politics of BN makes charitable, inter-racial tolerance, and has proven and succeeded in developing the country. We all have the responsibility for the country"
    "

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Minah, saya berpendapat pengundi akan tolak mana² parti atau pemimpin yang "bangsat" (dengan izin) dan tidak terpengaruh sangat dengan sentimen ugama atau kaum yang dangkal dan sesat.

      Pengundi lebih meluat kepada yang asyik melaung bangsa dan ugama hakikatnya mereka adalah hipokrik.

      Delete
  2. Pertarungan antara mangkuk hayun (BN) lwn mangkuk tandas (PH)

    ReplyDelete
  3. Dulu lain sekarang lain
    Dahulu Rasis sekarang boleh Kiss

    ReplyDelete
  4. ek ehhh,
    MO1 dh ada nama ler...

    FUNDS MISAPPROPRIATED FROM 1MDB WERE TRANSFERRED THROUGH AN INTERMEDIARY TO MALAYSIAN OFFICIAL 1
    [P 112] ….According to J.P. Morgan Chase and RBS Coutts banking records, between February and June of 2011, approximately $24,500,000 of these funds was transferred to an account at Riyad Bank maintained in the name of two Saudi nationals who were associates of LOW and TAN (“SAUDI ASSOCIATE 1” AND “SAUDI ASSOCIATE 2”). From those funds, $20,000,000 was then transferred, within days, to an account belonging to MALAYSIAN OFFICIAL 1 [PM NAJIB RAZAK]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh mana ada, mana ada! Saya x pernah amik duit 1mdb! Itu semua bohong, fitnah! X caya nanti tanya cai cai saya! Nanti dia orang akan spin cantikkkknyer!

      Delete
    2. Kikiki Macai meraikan tuduhan.
      Dh buktikan ke CAI? Court mane yg mengesahkn? Ce cite ce cite

      Delete
    3. Ape nk buwt. Ni le taraf macai PH yg paling hebat dowh. Menggelinjang sakan bila urung sampah.. Kita nengok pulak cm ne Macai PH ni putar lg.

      Delete
    4. X sangka ada pak arab mata sepet..najib my main man!

      Delete
    5. Kuikuikui Mmg hebat bebenor ye macai terhebat yg PH ada ni. Jawapan bertaraf world class.
      Putarrrr lg...

      Delete
    6. He2 belum tulis dah nak tergelak! Pastu ngaku terima derma utk lawan ISIS! Padahal isis x wujud lagi masa tu, cai semua percaya! Cai cai! Bodoh x ada sempadan!

      Delete
    7. Envegelist Mata sepet jugak CAI PH nk julang.. Ish ish ish.. Bodoh yg melangkaui sempadan la cai.
      Putarrr lg cai.

      Delete
    8. Julang x lah seteruk jilat jubor taik jho lo! Sedap ke? Ada rasa macam kuih bingka x?

      Delete
    9. Perghhh.. Steady la CAI.. CAI punya salakan amat membanggakn Tuan Envegelist la cai.. Goyang laju sikit ekor tu cai.
      Taat sungguh peliharaan DAPig's ni..
      Putarrr lg cai.

      Delete
    10. Esoklah pulak, selasa dah start keje! Opppps ! Did i said selasa! Sorry cai! Sensitive to sebut selasa! Nanti kena saman! He2

      Delete
    11. Kikiki Mmg hebat la species dilatih khas bab salakan ni. Kuat sikit cai. Sapina dr France pun dh naik lenguh tunggu ni. DOJ pun lesu la cai. Mkn gaji buta cai ni.

      Delete
    12. Tuan pun x kurang hebat! Habis licin kerak taik jho lo di jilatnya! X berbisa, syabas! X sesia dpt dedak!

      Delete
  5. Dulu lain sekarang lain
    Dahulu MAHAZALIM
    Sekarang MAHA ALIM

    ReplyDelete
  6. Dulu mahafiraun
    Sekarang malaun
    Esok pak maun

    ReplyDelete
  7. Dulu lain sekarang lain
    Dahulu Meliwat
    Sekarang pi Melawat

    ReplyDelete
  8. Poor KD! Gua tahu yg meroyan sebab PPBM dan PAN lansung tak diterima majority Muslim! 99% populasi Muslim di Malaysia akan undi PAS atau UMNgOk sahaja!
    ..,Orang Melayu/Islam sama sekali takkan undi parti-parti yg dikuasai oleh Kafir Harbi DAPigs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa bukti?
      Jangan jadi tin milo kosong..

      Delete
    2. 9.08, PAS menang kerusi PRU13 adalah dengan bantuan kaum cina dan india, UMNO sapu 80 kerusi tetapi sebelum umno najib jadi penyamun.

      Dimanakah sokongan melayu kepada PAS?

      Delete