Google+ Followers

Saturday, September 9, 2017

KENAPA PAS LARI DAKWAH, DIDIK DAN ISLAMKAN DAP

Gagal atau kecewa?
Kenapa DAP lebih mesra dengan Nik Aziz berbanding dengan Hadi.
Begitu juga umno gagal dan mungkin tidak pernah mencuba Islamkan mca, mic dll

Kedua dua parti tersebut gagal.

Saya mempunyai pandangan tersendiri yang akan dikemaskinikan.









30 comments:

  1. Dap mesra dgn nik Aziz sbb mudah ambik ksmptn Ats sikp nik aziz yg mempunyai dendam kesumat pd umno.nik aziz gagal memahami permainan rasis dap. Dikelantan cina xramai. Bab gaga islamkn dap blhkah berlaku sdgkn dap anti Islam.. Dan brp org pemimpin dap masuk Islam semasa nik Aziz hidup..

    ReplyDelete
  2. Iman dan Islam adalah anugerah Allah swt. Sesiapa saja yang dikehendaki menerima hidayatNya, maka beroleh kemenanganlah ia.

    Contohnya Abu Talib, bapa saudara Nabi. Sehingga hampir akhir hayatnya Nabi cuba memujuk supaya beliau memeluk Islam tetapi anugerah iman dan Islam adalah hakmilik Allah yang mutlak. Abu Talib meninggal dunia tetap tidak dalam iman dan Islam.

    Apakah tugas dakwah hanya diletakkan di batu jemala TG Hadi dan PAS? Bukankah ia tanggungjawab sekalian orang-orang Islam yang beriman?

    Tugas dakwah bermula di dalam diri sendiri, isteri serta anak-anak. Ada yang berjaya, ada yang gagal. Mudah-mudahan kita berjaya menjadi seorang Islam yang beriman kerana kegagalan itu menjadikan kita merana di akhirat kelak.

    Setiap manusia dijadikan Allah unik. Ada yang begini dan begitu samada fizikalnya atau mentalnya. Diberikan akal dan nafsu dan kuasa autonomi untuk memilih jalan yang lurus, yang dimurkai atau sesat atas izinNya jua.

    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tugas dakwah adalah tugas semua umat Islam, jadi janganlah menganggapkan PAS hanya satu-satunya parti Islam. Jika semua umat Islam faham tugas dakwah adalah tugas yang patut digalas semua jangan pula menghina dan memaki hamun kepada golongan lain yang berdakwah. Rasa besar diri dari golongan yang mengaku ulama tetapi menghina dan memperkecilkan golongan lain yang berdakwah. Celaan dan hinaan pula digunakan bukan sopan santun terbit dalam mendekati golongan yang perlu didakwah. Buang sikap penting diri dalam berdakwah sebaliknya berlapang dada dalam melaksanakan dakwah. Jangan pula berdakwah semata-mata untuk mendapatkan imbuhan material sahaja sebaliknya menunjukkan sikap dan akhlak Islam yang baik. Jauhi sifat memihak kepada golongan yang zalim dan terang-terang menyalahgunakan kuasa demi kepentingan diri. Jauhi sifat perkauman sebaliknya bersama-sama rakyat marhaen dalam menentang penindasan oleh penguasa yang zalim.

      Delete
    2. Betul tu sbb yg zalim tu dah pindah ke pembangkang. Mari ramai2 kita tentang pembangkang.

      Delete
  3. KD kenapa kau tak cuba Islamkan jiran2 cina india kau dulu.. Knp kau xberdakwah pd org kafir disekeliling kau. Jujur pd diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  4. Islamkan yang bermaksud "bimbing sikit2, terang sikit2" tu tak payah cite la. Ramai kat luar sana yang buat lebih dari itu. Ramai kat luar sana yang "Islamkan" lebih dari tiga orang.
    Yang betulnya ... mengislamkan atau mempolitikkan.

    ReplyDelete
  5. Ok la tu dgn kejersama jabatan ugama.. Jabatan ugama ni bwh pentadbiran kerajaan.. Yela xkan kerajaan nk canang terbuka suruh org peluk Islam..

    ReplyDelete
  6. Rentetan artikel pasal pas tunjukkan hati KD ada goyang sama pas. Kikiki

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Anon 816. Saya hormati pengakuan bodoh awak, simpan sikit kebodohan tersebut.

      Delete
  8. Saya delete untuk hindar riak dan pertikaian apabila ada yang berhujah secara tidak berlapang dada.

    Saya beri kemenangan kepadanya 100%

    ReplyDelete
    Replies
    1. Delete sbb nmpakkan kebodohan diri.. Kikiki

      Delete
    2. Usaha murni KD itu sepatutnya kita sokong dan hargai walaupun kita berbeza pendapat. Berkongsi nikmat iman dan Islam anugerah Allah dengan bukan Islam, bukankah itu dituntut dalam Islam.

      Samada ada unsur-unsur riak atau ujub kita tolak tepi. Anggap yang baik-baik saja.

      Delete
  9. Dah berdekad PAS dakwa dan tarbiyah puak Kafir Harbi ni! Mungkin hati pedal legam sangat sebab mentekedarah BaBi!!
    ..kalau MahaKUTTY Keling yg ngaku Islam tapi perangai macam Abu Lahab pun lagi teruk Sifat Munafiq dan anti-Islam nya, apatah lagi kafir- Laknatullah macam pemakan BaBi dalam parti DAPigs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dakwah tidak ada tarikh luput dan tiada erti kesudahan sehingga ke liang lahad. Adakah kata-kata hina kita pastikan kita mati dalam Islam? Semoga dakwah ini kekal dalam jiwa kita sehingga akhir hayat.

      Delete
    2. Paul Baggio?? Salam. Jangan bersangka buruk dengan bangsa lain. Tak baik. Kalau nak tahu lebih lanjut "misi" ini, yang berjalan dan sedang berjalan, cuba jenguk blog Cahaya Al Majid. Jangan memperlekeh sesiapa yg berjalan diatas landasan "siratolmustakim".

      Delete
  10. Org islam yg mencuri.merompak. menindas adalah lebih buruk dari org yg bukan islam..betul tak baggio..paul kau ni islam ker? Nama kau pakai tu nama kafir harbi nama yahudi tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seburuk-buruk orang Islam dia beriman dengan Allah swt, tetapi sebaik-baik orang kafir dia tidak beriman dengan Allah swt.

      Jika ditakdirkan begitu keadaannya sehingga akhir hayat mereka itu, maka yakinlah kita dengan janji Allah. Yang Islam dan beriman dijanjikan syurga, yang kafir dijanjikan...

      Delete
  11. Dulu bkn main julang dap. Umno lebih hina dr dap. Angkat lge setara dg umar abd aziz. Panggil lge khalifah. Sekarang label dap mcm2.

    ReplyDelete
  12. DAP tak hormati PAS.....maka tepatlah PAS bekerjasama dengan UMNO....baru tau tingginya langit....hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan takut PAS kerjasama dengan UMNO.....sebab apa?????takut kalahhhhhhhhhhh.....hahaha

      Delete
  13. Dulu2 yang terlebih mesra dgn lks, lge dan dap adalah golongan2 profesional. Golongan2 tu semua dah keluar dp dap dan skrg ni menjadi budak2 suruhan dap.

    Heh...heh...heh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape ungkit yg dolu-dolu....takut kalah kerrr????? hehehe

      Delete
    2. Ingatkan budak2 profesional tu boleh bawa keluar 200,000 ahli pas menyertai mereka/pan, alah rupanya setakat lebih kurang 25,000 orang saja.

      Delete
    3. Anon 1034. Fakta jangan pembohong, malu 7 keturunan. Tak tau, diam..lembu pyn lebih cerdik dari hang

      Delete
    4. Cer citer berapa ramai ahli berdaftar pan? Jangan dok nak gebang kosong la anon 11:49!

      Delete
  14. " Perlu tak kita berdoa lim kit siang dan lim guan eng atau lain lain pemimpin DAP terbuka hati masuk Islam "

    ReplyDelete
  15. Mengapa nak berdoa Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan pemimpin2 DAP sahaja masuk Islam? Supaya dapat political mileage yang lebih ke, mengapa tidak berdoa untuk semua rakyat Malaysia yang bukan Islam masuk Islam.

    ReplyDelete