Thursday, September 14, 2017

KENYATAAN YANG MENGHINA ISLAM APALAGI YANG DITUNGGU

Kenyataan² David Orok dan Siti Kassim dan sewaktu dengannya berhubung beberapa perkara dalam Islam yang sangat bertentangan dan membangkitkan penghinaan sangat tidak wajar dibiarkan.

PDRM wajar ada Bahagian Jenayah Kaum dan Ugama sama penting dengan KongsiGelap dan Judi, Kolarputih, Penggubahan Wangharam dan sebagainya.

PDRM sangat cepat bertindak kepada kenyataan yang ringan dan klise menghina PM atau Sultan yang tidak pun menggugat akidah tetapi tidak kepada kes² seperti ini.

Kepentingan politik jika ada harus diketepikan.

Unsur² awal ini boleh merebak kepada merosak perpaduan, pertelingkahan dan rusuhan antara ugama dan kaum.

Ia sangat mudah dicetuskan oleh sesiapa sahaja samada secara kebetulan atau dirancang untuk kepentingan atas rusuhan tersebut.

Agen² provokasi yang boleh diupah sentiasa ada.

18 comments:

  1. KD....there are times when I don't agree with U and this
    happens to be one!
    Everyone have their own view, so please respect it.
    Saya dah baca komen-komen David Orok and Siti Kassim.
    Pada saya, mereka tidak pun menghina Islam.
    Mereka cuma express their view secara lantang dan terus
    terang. Contoh: David Orok on Ismail sebagai anak
    haram Ibrahim. David Orok is a Kristian. Memang dalam bible
    mengatakan Ismail anak Ibrahim dengan hambanya, kalau tak
    silap Siti Hajar namanya.
    Tang mana David Orok menghina Islam.....?????
    Ini tertulis dalam Bible.
    Siti Kassim memang lantang dengan pandangannya.
    Tapi, cuma pandangannya on certain matters regarding Islam.
    Sebab tu polis tidak bertindak tangkap mereka.

    ReplyDelete
  2. Cik minah, komen kau boleh mengakibatkan KD hilang pendapatan. Hati-hati, jgn tabur pasir ke dlm periuk nasi KD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya bukan macam kamu, menyokong macam babi sondol.
      Kalau tak setuju pandangan orang, kamu terus serang secara personal.
      Panggil orang PONDANlah, CINA menyamarlah.
      Kalau kail panjang sejengkal, lautan dalam jangan diduga!!!!

      Delete
    2. Cik minah sbnrnya cina.. Dh Lama Aku bgtau..

      Delete
    3. Bagi kau, semua yang pandai BI, mesti CINA!!!!!
      HAHAHA.....kau ni mesti mat rempitm, tak pas PMR.
      Sebab tu otak letak kat lutut.
      Kesiannnnn......macam ni pun ada.

      Delete
  3. Kalau tak dilayan yg buat statement tu..akhirnya senyap gitu je..sebab ada org layan la mungkin jadi kecoh..cuba buat bodoh je..last2 hilang..isu utama nak jatuhkan BN..(polis pun banyak keje lain daa...) tq admin

    ReplyDelete
  4. Perhatikan juga tiga perenggan terakhir..

    Anon 806, alhamdulillah pagi Jumaat ini, segala ibadat dan perkara baik yang awak buat, pahalanya saya dapat, InsyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kd bulan ni punya belum masuk lg ni..

      Delete
  5. ..isu utama nak jatuhkan BN..
    Aku rasa bn ok je tapi kalau nak jatuhkan pembangkang aku setuju kerana banyak fitnah contoh kata najib akan ditangkap kat usa tetapi setakat ni tak ada pula dll. lagi fitnah kan3, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8:25.....Kamu dah masuk Blog Scribe A.Kadir Jasin....?????
      Kamu ni betul-betul macam kera menonggang gajah yang jadi
      bahan cerita Datuk Kadir. Terjerit terpekik mencapai kepuasan
      menonggang gajah. Lawak...lawak.
      Opppp........lupa!
      Kamu tak reti Bahasa Inggeris, jadi cuma baca blog umno je.
      Tapi blog si Kruak in BI, kamu ada masuk ke...????
      Dia pun macam kera menonggang gajah.
      HAHAHAHA.

      Delete
  6. Anon 8:25 kenapa awak rasa isu utama nak jatuhkan BN..
    Sudah tentu kerana BN sudah tidak bagus..

    Semua orang tahu, BN boleh menang jika Najib berundur tetapi tiada siapapun berani menentang kerana kuasa dan wangnya..
    Muhyiddin dan Mukhriz dah kena..

    Kalau dia ditangkap, siapa yang tepuk tangan lebih..siapa yang paling suka, siapa yang paling beruntung, beryntung sangat macam tikus jatuh ke beras..

    Tun tak boleh ganti Najib sebagai PM sebab Tun bukan ahli parlimen dan tidak naib presiden umno.

    Ada otak, pakai k

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8:37

      Kau tanya pd diri kau sendiri..

      Sejak bila pembangang sokong BN?
      Komen kau ni nmpak dungu la beb.
      MAHAZALIM.. MAHAFIRAUN.. BAPAK PENYAMUN... ALJUBURI.. Gelaran gelaran mcm ni hadir bila? Sewaktu jd ketua BN atau selepas tak berkuasa lg? Waimah sesiapapun yg jd ketua kerajaan.. Mereka mesti fitnah bermacam macam utk menjatuhkannya.. Niat pembangang ni cuma nk serang institusi dn utk melemahknnya je dgn cara menyerang sosok peribadi setiap ketuanya.. Yg xde pun diada adakn dgn cipta cerita.. Bina persepsi.. Diulang berkali kali dn akhirnya fitnah supaya masuk dgn niat cerita dn tujuannya..

      Taktik lapuk la macai..

      Lg satu.. Siapa yg kena dizaman Madey?

      Musa Hitam?
      Tengku Razaleigh?
      Ghaffar Baba?
      Anwar Ibrahim?

      Ni 4 nama je.. Kau xnk ulas ke?

      Delete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya... apa kata KD komen.... takkan selamanya nak JD blongong.... Jadilah bloger yang seimbang agar bila satu masa nanti KD insaf takderlah nampak sangat mcm poyo.... orang akan mengerti dan yakin KD bijak krrana mempunyai pemikiran yang kritis... bukan memihak.

      Delete
  8. Mereka memang sudah lama melampaui batas.... tapi lihat saja nanti bagaimana majlis peguam akan beraksi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kau bongok kaitkan majlis peguam apa hal

      Delete
  9. David Borok dan City Kaffeer adalah penyokong tegar gabungan parti Liberal Pakatan Hopeless!

    ReplyDelete
  10. Mari kita selidik sedikit...

    Bukankah mereka berdua itu mesra dengan Sisters in Islam? Bukankah salah seorang anak kepada pemimpin PH adalah seorang yang aktif dalam pertubuhan itu? Bukankah pembangkang mesra LGBT, liberal, pluralisam, pro-Comango dsb?

    Adakah mereka-mereka yang pro-PH setuju berimamkan seoarang perempuan sedangkan masih ramai lagi lelaki Islam yang cukup syarat-syarat untuk menjadi imam ada? Sembahyang Jumaat pula tu!

    Hari ini di pagi yang mulia ini aku melihat dengan nyata seorang yang munafik berkata-kata perihal kata-kata hinaan kepada agama Islam yang suci ini padahal dialah yang bersekongkol dengan orang-orang tersebut.

    Bukankah YDP Agong dan Sultan-sultan itu adalah ketua agama Islam untuk pusat dan negeri-negeri? Jadi menghina YDP Agong dan Sultan-Sultan bolehlah ditakrifkan menghina agama Islam.

    ReplyDelete