Google+ Followers

Wednesday, September 13, 2017

NILAI PERJUMPAAN

RM60B dalam tempoh 5minit 58saat..
Detail rujuk pada media pilihan anda sendiri..

Apa keuntungan untuk Malaysia..
Beri pandangan sekupang lima duit anda..





.

36 comments:

  1. Najib pergi ke amarika semata mata nak beli jet? Bagaimana pula dengan nasib rakyat di negara ini?

    Tahukah najib rakyat dianaiya dan dizalimi?

    Tahukah najib hutang negara menghampiri 1 trillion?

    Bagaimana pula dengan periuk nasi kami?

    Bagaimana pula dengan berjuta juta belia dan graduan universiti yg tiada pekerjaan?

    Najib boleh beli jet?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hutang 1 trillion???......periuk awak tak de nasi ke???....berjuta-juta graduan tak de kerja???....najib beli jet???......mana maklumat bodoh yg kau dpt ni???

      Delete
    2. Ko macai 1.54 tiap2 hari dah sumbat "dedak" harami mana nak faham masalah rakyat.

      Yg ko komen kdnk meningkat,gdp meningkat dan terbaru senarai negara berhutang.

      Rakyat boleh tak "merasai" pencapaian najib tu?

      Persoalannya adakah ko menyelami dan bergaul dengan rakyat?

      Delete
    3. Anon 1600: kita x perlu pelik dgn perangai macai macai ni kerana mereka bukanlah manusia seperti kita! Kalau bukan melayu memelihara anjing utk menjaga rumah dan harta mereka, najib membela sejenis species yg bertubuh manusia tetapi berperangai seperti anjing! Kita panggil mereka mereka ini manjing. Sesiapa yg menulis atau memburukan najib akan disalak sekuat hati. Betul atau salah bukan menjadi soal kepada manjing manjing ni kerana itulah kerja mereka!

      Delete
    4. Gelaran tu sgt sesuai utk kau macy, macy ialah sejenis anjing di ayers rock, Australia yg dipelihara oleh aborigin utk menangkap biawak pasir

      Delete
    5. Macai bodoh kan Najib nak beli kapalterbang 16 biji

      Delete
    6. Senarai Kedudukan Hutang Negara-Negara Di Dunia:

      1. Amerika Syarikat (AS) memiliki hutang asing tertinggi sebanyak AS$17.91 trilion (RM73.43 trilion).

      2. United Kingdom (UK) merupakan negara kedua mempunyai hutang asing terbanyak iaitu AS$9.6 trilion (RM39.36 trilion)

      3. Perancis AS$5.75 trilion (RM23.58 trilion)

      4. Jerman AS$5.54 trilion (RM22.71 trilion)

      5. Luxembourg AS$3.47 trilion (RM14.23 trilion)

      6. Jepun AS$2.86 trilion (RM11.73 trilion)

      7. Itali AS$2.65 trilion (RM10.87 trilion)

      8. Belanda AS$2.52 trilion (RM10.33 trilion)

      9. Sepanyol AS$2.3 trilion (RM9.43 trilion)

      10. Singapura AS$1.76 trilion (RM7.22 trilion)

      11. China AS$1.68 trilion (RM6.89 trilion)

      12. Switzerland AS$1.61 trilion (RM6.60 trilion)

      13. Kanada AS$1.49 trilion (RM6.11 trilion)

      14. Australia AS$1.39 trilion (RM5.69 trilion)

      15. Belgium AS$1.28 trilion (RM5.25 trilion)

      16. Hong Kong AS$1.23 trilion (RM5.04 trilion)

      17. Rusia AS$599 bilion (RM2.46 trilion)

      18. Sweden AS$1.15 trilion (RM4.72 trilion)

      19. Nor¬way AS$615 bilion (RM2.52 trilion)

      20. Denmark AS$593 bilion (RM2.43 trilion)

      Kedudukan hutang Malaysia adalah jauh lebih rendah daripada negara-negara barat dan Singapura yang menjadi idola dan contoh oleh macai-macai pembangkang. Polisi DS Najib yang menetapkan hutang tidak melebihi 55% GDP telah berjaya menyelamatkan negara daripada krisis matawang dunia pada tahun 2007-2008 dan seterusnya menjadikan Malaysia berdaya saing dalam apa jua keadaan ekonomi dunia dan mampu melunaskan hutang luarnya tanpa sebarang masalah.

      Dengan keadaan negara yang aman makmur memberikan peluang terbaik kepada rakyatnya yang bijak dan rasional untuk mengaut kemewahan dan kesenangan bagi diri dan keluarga. Manakala sebahagian rakyat yang tertipu dengan golongan yang bijak tapi khianat yang pentingkan keuntungan untuk diri mereka sendiri akan terus terkurung dalam keluhan tanpa sempadan yang akhirnya melemaskan diri mereka sendiri.

      Delete
  2. Telor dah kena genggam, mampos kita semua.

    ReplyDelete
  3. Lain olang apa atak hat maa aa ,satu olang mesti mau untung maa aa .

    ReplyDelete
  4. Ekonomi dlm negara sendiri x terjaga, ada hati nak kukuhkan ekonomi luar, us pulak tu! Kalau pandai niaga tu x lah risau sgt, tapi track record buruk. Takut jdi 1mdb atau fgv, kita jugak nnti kang tolong payung. Kalau stakat nak shopping, saper pun boleh pergi us tu perabih duit. Kera kat hutan disusukan, anak sendiri kelaparan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ingat USA bodoh mcm ahli umno!!!!

      Delete
    2. Kau ingat ahli umno bahlol mcm kau

      Delete
    3. Tak yah nak dok putaq belit la Macy oi, kami dah tau duduk perkara sebenaq. Mudah dan ringkas hamba Allah tu bagi penerangan ttg 1mdb.

      Nak harap kat hangpa bagi penerangan, memanjang hangpa putaq2 nooo. Baik pekena kopi-o kat warung minah janda, boleh juga lagu tu bantu dia anak-beranak.

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Patutlah dah dekat 4thn Pakatoons ni tak dapat jatuhkan Ajibgor...Mentaliti /daya pemikiran/kejumudan terlalu sempit.Tidak mahu terima realiti
    Tak apa lah...melalak la lagi
    Bagu kami yg tahu bersyukur/berterima kasih ini akan tetao menyokong kjaan memerintah skrg.Pokok hidup tidak lah susah sgt,semua keperluan dipenohi dgn keserdahanaan
    OrAlim Ulama ada menyatakan hidup kaum yg tidak tahu bersyukur dan tidak mendapat keberkatan dan hati tidak tenang,sentiasa menyalahkan org lain...Wualahulam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah di beritahu akan perangai manjing manjing belaan najib! Mereka bukan boleh berfikir, hanya menyalak. Dalam bershukur, kita kena jugak berusaha. Kalau kita tidak berusaha dari melepaskan diri dari kezaliman, siapa yg akan berusaha untuk kita. Tuhan tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu kecuali mereka berusaha utk mengubahnya!

      Delete
    2. Bodo macai umno melantun ..kena kllentong pun caya..menteri umno kaya macai umno dok setingan keja malas nk duit kena la bodek datok .dapat la sikit bayi anakbini makan..habis duit jer bodek la datuk balik..tu jer la keja macai umno tahu..cakap bagak tapi rumah pun tk mampu .nok bagi org caya kt dia nnti dia tunjuk la gambar kobon baik la sangat dgn mentari .yg dia tk tahu menteri yg dia kawan tu pun kaki belit gak....kalau menter umno kencing berdiri pencacai umbo mestilah kenxing berlari..ngo.ngok.umno bongok..

      Delete
    3. Lihatlah kekayaan anak-anak, kroni-kroni dan macai-macai alibabanya dalam facebook.

      Merendah diri betul di Malaysia ni hanya memandu Proton Perdana tetapi bila jejak kaki di London fulamak Roll Royce yang dipandunya.

      Delete
  7. Biasa la politik pembangkang ni....Motto nya.. bangkang jangan tak bangkang, spin jangan tak spin. Bangang jangan tak bangang... oopp sorry!!!!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lagi yv sokong umno ni..kf kl / selangor umno dh macam tkda dah .sebab klau crita kt kedai kopi ker pasar ker pasal umno baik takut bergadoh ..lebih baik diam..tu yg meeting umno senyap jef sebab tk da org nk datang..kesian parti umno org selangor dgn kl ni kebanyakkan org dh menyampah

      Delete
  8. Biasalah macai najib ni....mottonya spin jgn tak spin, dikipas peningkatan gdp bagai, rakyat bertambah teruk kehidupan,disiksa oleh geng penyamun.

    ReplyDelete
  9. KD tlg komen geng ph join demo geng LGBT dlm tuntutan comongo .. Mat sabu pun ada.anak beranak dewakutty pun Ada. tuntutan comongo
    1.hapuskn hukum syariah
    2.hapuskn hak org melayu
    3.membenarkn seks sonsang
    4. Mnbenrkn org Islam murtad
    5.mnbrkn kristianisasi n syiah

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat blog sendiri boleh? Ke, tak reti? Diberi dedak utk komen bodoh atau tanya balik soalan? Dulu lahir ikut lubang belakang kot...sadis!

      Delete
    2. Anon 3:05

      Kenapa kau tanya saolan tu kt sini.? Gerenti tak ada yg berani nk jawap.. Bg puak ternakkn PH ni, walau ape pun yg diorang buat, waimah makan tahi sekalipun pasti akan dihalalkan.. PH = Pasti Halal.

      Takkn berani diorang jawap la.. Cuba tengok komen anon 3:25.. Bukan jawap pun, tapi membodohkn diri pd kemungkaran didepan mata dgn memberi sokongan jitu agenda evengelis laknat tu.. Ostat laknat yg selalu permainkn nas dn hadis pun x berani nk komen!! Betul2 setia jd barua DAPig's..

      Delete
    3. Anon 4:23

      Puak2 peliharaan DAPig's ni sedang melihat cermin sebenarnya. Mereka sedang meneliti imej didalam cermin tersebut tanpa menyedari berbicara dgn diri sendiri..

      Tengok komen Peliharaan DAPig's 3:46.. Bermain dgn nama Allah tanpa menyedari yg dirinya sendiri bersekedudukkan dn menjilat agenda menghina Islam yg terang terang dipelopori puak Evengelis DAPig's..
      Anjing tetap selamanya kekal menganjing...

      Delete
  10. Situasi sekarang kerajaan yang ada ditunjangi oleh parti yang besar dan kuat dengan komponen yang mantap dan tersusun.Mengubah nasib dengan memilih parti2 caca merba yang tak putus-putus berkelahi dan diketuai pulak oleh DAP yang anti islam akan lebih mengundang kemurkaan Allah taala....tak baik menganjing-anjingkan orang walaupun kita sendiri yang menjadi anjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesuatu yg besar bermula dari yg kecil, seribu langkah bermula dgn langkah yg pertama. Bersekedudukan dgn penjenayah sudah tentu sesuatu yg tidak diredhai oleh Allah.

      Delete
    2. Kau panggil org dgn gelaran manjing tentu Allah suka dan redha kan?

      Delete
    3. Anjing, makhluk Allah jugakan, tak hina doh, manjing pula panggilan timang timangan, panggilan manja gitu.

      Ko terasa ke?

      Delete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. "Kami datang ingin membantu EKONOMI AMARIKA" (kafir harbi)

    inilah kata-kata nukilan permata merah jambu perdana menteri najib razak terhadap donald trump.

    ReplyDelete
    Replies
    1. USA telah tergadai kpd Malaysia sptmana Malaysia tergadai kpd China.

      Kihkihkih...

      Delete
  13. Selepas pengambilalihan MAS oleh sebuah syarikat pada 1994 yang dikatakan untuk menampung kerugian BNM dalam urusan perdagangan mata wang, prestasi MAS jatuh merudum dan mengalami kerugian yang besar sehingga syarikat penerbangan itu perlu diselamatkan beberapa kali oleh kerajaan. Sejak tahun 1994 hingga tahun 2000 kerugian MAS secara keseluruhan dianggarkan sebanyak RM20 bilion wang rakyat.

    Pada tahun 2001, kerajaan terpaksa membeli semula MAS.

    Kini pada September 2017, prestasi MAS semakin baik dan menampakkan sinar untuk kembali mengaut keuntungan sepertimana di zaman kegemilangannya sebelum tahun 1994 dulu.

    Pembelian 25 pesawat Boeing 737 Max 10 dan 8 pesawat 787-9 Dreamliners dan berkemungkinan besar menambah lagi 25 pesawat 737 Max 10 dalam masa terdekat dalam perjanjian yang bernilai lebih USD10 bilion (RM42 bilion) menjanjikan yang MAS akan kembali sebagai sebuah syarikat penerbangan yang akan memberikan keuntungan yang besar kepada negara dan pastinya banyak peluang-peluang pekerjaan akan wujud untuk rakyat.

    Pesawat 737 Max 10 bakal menjadi pesawat satu lorong paling menguntungkan yang menawarkan kos tempat duduk paling rendah, manakala 787-9 Dreamliner merupakan pesawat enjin berkembar dengan kerangka sederhana bagi perjalanan jarak jauh.

    Perjanjian itu juga meliputi Boeing Global Fleet Care Service untuk menyelenggara pesawat-pesawat yang ada sekarang dan juga pesawat-pesawat yang akan dimiliki pada masa hadapan.

    Kini jelas DS Najib ialah seorang Perdana Menteri berkelulusan ekonomi yang mempunyai matlamat yang jelas dan ikhlas untuk membangunkan negara dan mensejahterakan rakyat. Hanya majoriti rakyat yang rasional dapat melihat perkara ini manakala minoriti rakyat yang emosional dan khianat terus tenggelam dengan keluhan resah.

    ReplyDelete
  14. Pada tahun 1982, negara telah membeli 88 pesawat A4 Skyhawk terpakai yang tersadai di tempat pembuangan pesawat di Gurun Mojave dari Amerika. Kos pembelian pesawat termasuk untuk pembaikpulihan dan pemodenan dianggarkan sebanyak RM320 juta.

    53 pesawat dibaikpulih dan dimodenkan dan dihantar secara berperingkat ke Malaysia mulai tahun 1985 hingga 1986 manakala 45 pesawat lagi ditinggalkan di Gurun Mojave sebagai alat ganti.

    Tidak berapa lama selepas digunakan, pesawat A4 Skyhawk mengalami pelbagai masalah dan mengalami kadar kemalangan yang agak tinggi. Berikutan itu, pada tahun 1989 perkhidmatan A4 Skyhawk ditamatkan.

    Kebodohan pimpinan waktu itu yang membeli pesawat-pesawat usang tersebut hanya membazirkan wang rakyat adalah amat dikesali ibarat pepatah Melayu alah membeli menang memakai.

    Justeru itu pembelian pesawat-pesawat baru untuk Malaysia Airlines Bhd (MAB) seperti yang diumumkan oleh DS Najib adalah satu langkah yang amat bijaksana dan sepatutnya dialu-alukan kerana ia pastinya akan menjana keuntungan yang berlipatkali ganda kepada negara dan rakyat.

    ReplyDelete
  15. Boleh beli kalau mwnang PRU..

    ReplyDelete