Wednesday, September 20, 2017

ORANG UMNO JANGAN BERLAGAK DAN SOMBONG KATA SALLEH KERUAK

KEMASKINI
Tulisan terbaru Tun di chedet blog, pesanan kepada orang umno juga. Jangan boros berbelanja mahal untuk sekeping gambar,  realiti dilayan macam pariah.






34 comments:

  1. Kruak jgn cakap banyak .buatla pru cepat klau berani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan soal berani atau penakut.
      Ini soal undang2 & perlembagaan

      Kau tau ke apa syarat-syarat yg membolehkan pru tidak diadakan?
      Tak pandai tak apa, tapi jgn tunjuk bodoh.

      Delete
    2. Apa syarat PRU tidak boleh di adakan?

      Menarik ni, pertama kali dengar...

      Delete
    3. Anon 650, naper lum jawab..

      Cari telor tak jumpa ke..

      Delete
    4. Memang pertama kali dengar PRU tidak boleh diadakan setelah najib isytihar darurat dengan akta MKN dia la...apa lagi yang boleh halang...haha cai2 ...sepatutnya PRU boleh bila2 masa diadakan la...dengan syarat PM menghadap YDPA untuk bubar parlimen

      Delete
    5. Siapa yg berhak isytihar darurat?
      Siapa yg berkuasa bubar parlimen?

      Hanjing...

      Delete
    6. Pesugihan menjadikan manjing kepada manusia bisa diatur ngak wak? Ada kawan perlu bantuan, terlebih makan dedak terus bertukar jadi manjing!

      Delete
    7. Apa yg kau merapu meraban ni...

      Hanjing...

      Delete
    8. kurrr! kurrrrrr! TIDO SPAI PETANG BINATANG NI TAK HARAP LANGSUNG

      Delete
  2. Salah tu said ketuat! Org umno jgn berlagak dan sombong walaupun bodoh, adalah lebih sesuai! Pastu tambah lagi macai yg dah diupgrade ke manjing tu dahla bodoh jgn tunjuk sombong dan berlagak pulak!

    ReplyDelete
  3. hahahahahaha...orang yang berlagak dan sombong ni suruh orang lain jangan berlagak dan sombong....hahahahahahaha

    ReplyDelete
  4. Rakyat dah meluat ssgt dengan renta tua expired iskundur maha batu api kutty dan C.I.F.U.T B.A.B.I dah la penipu expired.... kikikiki... suma benda dalam dooonia depa suma tahu.. kena kat idung sendiri depa tatau...... kikiki.


    SAYA TAKTAHU YANG SAYA BAWA 2 BIJI TULUR SETIAP HARI....


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesiannya kau anon 637: dua biji telur yg kau bawak hari hari pun tak tau. Entah tah dah x ada telur tu! Baik kau cek!

      Delete
  5. Panggillah si musang berjanggut, bila anak nk nikah,
    itu cerita p ramlee, bikin kita ketawa berdekah dekah
    bila si keruak bersuara, selalu kna pangkah
    Umno bongkak sombong dlu kini selamanya,baru tersedarkah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah...kah...kah...
      Pantun dari pemantun yg sewelKAH?

      Delete
  6. AHMAD MASLAN = AHMAD ALBAB!!!

    ReplyDelete
  7. A very good advise indeed by Salleh Keruak.

    Unfortunately (or fortunately for Malaysians actually) the advise came too late and too litte..

    Without any doubt UmNo is rotten to the core..

    Time to change to a new medium..

    U-turn while you still could.

    ReplyDelete
  8. Jangan korup..tak pula dipesan..

    Kena barang hidung sendiri kot

    ReplyDelete
  9. Sbg pengundi atas pagar.. Dari komen yg ku baca pilihanku kpd bn umno yg lbh realistik. Komen dr pihak ph byk maki hamun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukup menyedihkan apabila seorg pengundi memilih utk mengundi sesebuah parti berdasarkan komen komen yg dibuat dlm blog blog dimedia sosial. Pengundi yg bijak akan memilih parti yg boleh memberi kebaikan kepada rakyat dan juga negara! Bertindak secara bijak, jgn ikut emosi!

      Delete
    2. Anon 1015 bukan pengundi atas pagar tetapi pengundi yang telor tersepit di pagar..

      Delete
  10. Dalam bab ni memang betul 10.15 pm kerana kalau tengok komen-komen pihak PH banyak sangat peluru kapor.Manakala yang kuat berdentum dentam tu hanya maki dan hamun sahaja.Setuju sangat tu sebab kawan kat sebelah ni pun mengangguk-ngangguk tanda setuju...dari pemerhati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kawan kat sebelah jer ke, yg kat depan, belakang dan tepi keliling tu x nganguk sama? Lembu lembu dan kambing kat reban tu pun tgk mengangguk angguk setuju...confirm ph kalah...

      Delete
    2. Bernas betul komem dari macy,

      Macam hanjing...

      Delete
  11. Pengundi atas pagar memang begitu.Mereka hanya membaca dan jarang sekali hantar komen dan kalau hantar pun hanya sepatah dua.Orang sekarang sudah banyak yang cerdik.Kalau membaca satu komen yang berputar-putar apatah lagi dari pengkomen yang sama secara berterusan ia nya tak lebih dari hanya menimbulkan rasa muak sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brtul tu! Skang ni ramai dah cerdik, dah boleh pikir, sbb tu dulu bn menang jer, sbb dia buat keputusan dari mendengar cakap yg dtg dari satu sumber shj. Zaman dah berubah, keputusan dibuat berdasarkan realiti kehidupan dan pemerhatian kepada keadaan sekeliling. Hanya yg belum cerdik mengundi berdasarkan cakap org dan dari bacaan blog media sosial sahaja.

      Delete
    2. Macai BELAAN DAPig's 11:59 menyalak tunjuk kecelaruan otaknya..

      Kah kah kah kah kah

      Betul tu Jing.. Dulu mmg BN menang jer sebab time tu semua media Atok Tua 92 cengkam agar mengikut telunjuk dia. Semua kena ikut kemahuan dia. Berani melawan time tu? Berani kau kutuk dn fitnah Atok mcmana hanjing hanjing Pakatan kutuk dn fitnah NAJIB skarang ni? Alamatnya tak jumpa la anak bini kau selama 2 tahun..disejuk bekukn di kem Tahanan ISA Kamunting..

      Kah kah kah kah kah

      Sekarang ni BN kalah jugak ke atau Pakatan Hanjing yg tak pernah menang? Cerdik sikit Jing.. Kau ni jd RBA ambil upah dgn menipu dn fitnah je Jing ni.

      Kah kah kah kah kah

      Zaman ni lebih dn terlalu terbuka Jing.. Tq NAJIB.. Rakyat terlalu terbuka menyampaikn hasrat dn NAJIB mendengarnya. NAJIB mendengar keluh kesah Rakyat hingga Bajet Negara pun Rakyat diberi peluang utk beri idea. Betul tak Jing? Tak nk ngaku le tu..

      Kah kah kah kah kah

      Ini buktinya NAJIB gentleman dn tak sekat maklumat utk Rakyat dizamannya ini.. Tak seperti seorang Atok Tua 92 tu yg terlalu rakus bila berkuasa.

      kah kah kah kah kah

      Jgn tipu Jing.. BN masih menang dn masih kerajaan zaman ni walaupun totally berubah seperti yg Jing salakkn td. Pakatan Hanjing yg akn terus kalah Jing sebab "Zaman dulu yg Jing kutuk tu nk dijulang kembali oleh Pakatan Hanjing bebal tu.. BANDUAN atas kesalahan MELIWAT pun Pakatan Hanjing ni angkat sebagai Ketua.. Bebal la Puak Hanjing kau ni..

      Kah kah kah kah kah

      Putar lebih ligat lg Jing. Klau tak, nanti elaun kau dipotong...


      .

      Delete
  12. Yang atas pagar akan tetap atas pagar, jadi pemerhati hingga ke akhir hari mengundi.

    Kalau atas pagar dah terjun berpihak, itu bukan lagi atas pagar.

    Mengaku je lah pecacai menyamar atas pagar selepas muflis hujah.

    ReplyDelete
  13. Macai-macai menulis berbunga-bunga bertujuan memutarbelitkan fakta untuk mengelirukan orang ramai. Mereka tak berani nak menulis dalam bahasa yang mudah dan ringkas takut pecah tembelang.

    Maklumat-maklumat yang diberi pula yang terpilih-pilih tidak sepenuhnya. Itu sebab tak ada satu pengaduan pun ke atas DS Najib dan 1MDB di Amerika, England, Switzerland, Singapura dll yang sangkut.

    Ada ke dakwaan, tangkapan, perbicaraan dan hukuman dikenakan kepada DS Najib di negara-negara tersebut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam berhukum, yang haram jelas yang halal pun jelas.

      Tak solat, korup, zina atau apa saja dosa, tak perlu tunggu kena cekup, kena tuduh, kena sabit..berundur sebagai menghormati diri sendiri.

      Pangkat dan jawatan jika disandang tetapi moral sudah runtuh, apa nak dipertahan dibangga lagi.

      Delete