Sunday, September 24, 2017

(1) SIAPA YANG MINAT JADI KOMPONEN KELIMA PH ........ (2) POLITIK TOKSID..TERLEPAS PANDANG


 






68 comments:

  1. Khas untuk tatapan najib dan macai2 seangkatan dengan nya...

    Ini bukan bermakna kamu macai mempunyai penyakit mental, sewel dan gila,sehinggakan kamu boleh terlepas, dikecualikan dari dijatuhkan hukuman dunia dan akhirat.

    Hayati macai2 sekalian...


    Gangguan kepribadian narsisistik adalah gangguan mental di mana orang-orang memiliki perasaan ego yang tinggi dan kebutuhan yang mendalam akan kekaguman. Penderita narsistik percaya bahwa mereka lebih unggul daripada orang lain dan kurang memperhatikan perasaan orang lain. Tetapi di balik topeng tersebut terdapat harga diri yang rapuh, rentan terhadap kritik sedikit.

    Gangguan kepribadian narsisistik adalah salah satu dari beberapa jenis gangguan kepribadian. Gangguan kepribadian kondisi di mana orang-orang memiliki sifat-sifat yang menyebabkan mereka untuk merasakan dan berperilaku dalam cara-cara mengasingkan diri dari ruang sosial, membatasi kemampuan mereka untuk berhubungan dengan lingkungan lain di luar lingkungan mereka, seperti bekerja atau sekolah.

    Gejala
    Gejala gangguan kepribadian narsistik meliputi:
    * Percaya bahwa lebih baik daripada yang lain
    * Khayalan tentang kekuasaan, kesuksesan dan daya tarik
    * Lebihkan prestasi atau bakat
    * Terus-menerus mengharapkan pujian dan kekaguman
    * Percaya bahwa penderita istimewa
    * Gagal untuk mengenali emosi orang lain dan perasaan
    * Mengharapkan orang lain untuk pergi bersama dengan ide-ide dan rencana penderita
    * Mengambil keuntungan dari orang lain
    * Mengekspresikan penghinaan bagi mereka yang merasa lebih rendah
    * Menjadi iri terhadap orang lain
    * Percaya bahwa orang lain iri
    * Kesulitan menjaga hubungan yang sehat
    * Menetapkan tujuan yang tidak realistis
    * Menjadi mudah tersinggung dan ditolak
    * Memiliki harga diri yang rapuh
    * Keras hati atau emosional

    Meskipun gangguan kepribadian narsistik mungkin tampak seperti memiliki kepercayaan diri atau harga diri yang kuat, itu tidak sama. Gangguan kepribadian narsisistik melintasi batas normal kepercayaan dan harga diri dengan berpikir begitu tinggi dari diri sendiri. Sebaliknya, orang yang memiliki keyakinan yang sehat dan harga diri tidak menghargai diri mereka sendiri lebih dari mereka menghargai orang lain.

    Bila seseorang memiliki gangguan kepribadian narsisistik, kemungkinan tampil sombong, sering memonopoli percakapan, meremehkan atau memandang rendah orang-orang yang dianggap lebih rendah, merasa paling berhak. Dan ketika tidak menerima perlakuan khusus yang dirasa berhak diperoleh penderita, penderita menjadi sangat tidak sabar atau marah. Penderita juga mencari orang lain yang dipikir memiliki bakat khusus yang sama, kekuasaan dan sifat - orang yang penderita lihat setara. Penderita mungkin berusaha keras untuk memiliki "yang terbaik" dari segala sesuatu - mobil terbaik, klub olahraga, perawatan medis atau lingkungan sosial, misalnya.

    bersambung....

    ReplyDelete
  2. Bersambung dari atas...

    Tapi di balik semua "kemegahan" ini seringkali terdapat harga diri yang rapuh. Penderita kesulitan menangani apa pun yang dapat dianggap sebagai kritik. Jika penderita dikritik ia merasa malu dan terhina dan seolah rahasianya dibuka. Dan dalam rangka untuk membuat diri penderita merasa lebih baik, penderita biasanya bereaksi dengan marah atau penghinaan dan upaya untuk meremehkan orang lain untuk membuat diri tampak lebih baik.

    Penyebab dari narsistik ini sampai kini belum diketahui. Seperti gangguan mental lain, penyebabnya mungkin kompleks. Bukti yang berkait adalah penyebab disfungsional di masa kanak-kanak, seperti memanjakan diri berlebihan, harapan yang sangat tinggi, penyalahgunaan atau kelalaian. Bukti lain menunjukkan genetika atau psychobiology - hubungan antara otak dan perilaku dan berpikir.

    Pengobatan
    Pengobatan gangguan kepribadian narsisistik ini berpusat di sekitar psikoterapi. Tidak ada pengobatan khusus yang digunakan untuk mengobati gangguan kepribadian narsisistik. Namun, jika penderita mengalami gejala depresi, gelisah atau kondisi lain, obat-obatan seperti antidepresan atau obat anti-cemas, dapat membantu.

    Jenis terapi yang dapat membantu untuk gangguan kepribadian narsistik meliputi:
    * Terapi perilaku kognitif. Secara umum, terapi perilaku kognitif membantu mengidentifikasi kondisi kesehatan penderita, keyakinan dan perilaku negatif dan menggantikannya dengan sehat, positif.
    * Terapi keluarga biasanya membawa seluruh keluarga bersama-sama dalam sesi terapi. Penderita dan keluarganya menjelajahi konflik, komunikasi dan pemecahan masalah untuk membantu mengatasi masalah-masalah hubungan di antara mereka.
    * Terapi kelompok yang memungkinkan penderita bertemu dengan sekelompok orang dengan kondisi yang sama, dapat membantu dengan mengajar untuk berhubungan lebih baik dengan orang lain. Ini mungkin cara yang baik untuk belajar tentang sungguh-sungguh mendengarkan orang lain, belajar tentang perasaan mereka dan menawarkan dukungan.

    Karena ciri-ciri kepribadian bisa sulit untuk mengubah, terapi dapat memakan waktu beberapa tahun. Tujuan psikoterapi jangka pendek adalah untuk mengatasi masalah-masalah seperti penggunaan narkoba, depresi, rendah diri atau malu. Tujuan jangka panjang adalah untuk membentuk kembali kepribadian penderita, setidaknya untuk beberapa perubahan kecil yang signifikan, sehingga penderita dapat mengubah pola berpikir yang mendistorsi citra diri dan menciptakan citra diri yang realistis. Psikoterapi juga dapat membantu penderita belajar untuk berhubungan lebih baik dengan orang lain sehingga hubungan lebih intim, menyenangkan dan bermanfaat. Hal ini dapat membantu penderita memahami penyebab emosi penderita dan apa yang mendorong penderita untuk bersaing, untuk tidak percaya orang lain dan mungkin untuk membenci diri sendiri dan orang lain.

    Sumber: medlineplus dan mayoclinic. - http://health.detik.com

    Sumber: rakan2 facebook.

    BERTAUBATLAH MACAI2 NAJIB SEKALIAN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menjawap Disiplin Ilmu Ostat Kianat..

      Semoga bermanfaat..

      Ubaidah bin Shanit Radhiyallahu anhu berkata...

      "Rasulullah SAW memanggil kami..lalu kami membai'at baginda. Diantaranya Baginda tekankn kpd kami adalah..agar kami selalu mendengar dn taat (kpd penguasa) dlm keadaan suka mahupun tidak suka..dalam kesulitan ataupun kemudahan.. Bahkn dlm keadaan penguasa mengurus kepentingannya mengalahkan kepentingan kami sekalipun (tetap wajib taat) Dan tidak boleh kami persoalkan sesuatu perkara yg berada ditangan ahlinya (penguasa) Selanjutnya Baginda bersabda "kecuali kalian melihat kekufuran yg jelas dn kalian memilikki bukti yg nyata dari Allah dlm hal itu".

      1) Kekufuran yg jelas (penguasa melakukkn kekufuran yg jelas)
      2) Tidak ada kesamaran tentang bukti kekufuran dn bukan kefasiqan
      3) Jelas dia melakukn dgn terang, bukan taw'il
      4) Ada bukti dn dalil yg jelas dr Al Quran dn As Sunnah serta Ijma tentang kekufurannya
      5) Ada kemampuan (utk keluar darinya)

      i) Harus melihat pd maslahat dn mafsadah
      ii) Yang menjelasknnya adalah Ulama Ahlu Sunnah
      iii) Harus memerhatikn kaedah - menolak bahaya harus dudahulukkn drpada mengambil maslahat
      iv) Jika ia menimbulkn kerosakkn yg lebih besar, harus bersabar.

      Ahlu Sunnah Wal Jamaah berbeza dgn Mu'tazilah yg mewajibkn keluar dr kepimpinan imam(penguasa) yg melakukn dosa besar walaupun belum masuk dosa kufur dn mereka memandang hal tersebut sbagai amal maaruf-nahi mungkar. Sedangkn pd kenyataannya keyakinan Mu'tazilah seperti merupakn kemungkaran yg besar kerana akn timbul bahaya yg lebih besar, baik kekecohan..perpecahan.. pertumpahan darah dsbnya...

      Bg pemuda yg memilikki semangat jihad dn ikhlas kerana Allah dlm rangka perjuangan. Hendaklah mereka mendahulukn memperbaikki dalaman diri sendiri dn mengakhirkn perbaikkan keluar yg tidak ada tipu daya didalamnya. Ini menuntut kerja yg tekun dn lama utk kewujudan Tashfiyah (kemurnian Islam) dn Tarbiyah pembelajaran dan membina pemahaman.

      Terkadang sebahagian mereka mengingkari Tashfiyah ini sebagaimana terjadi pd sebahgian klompok Islam. Mereka berpaling kearah Jihad dn Politik. Perbuatan memaling dr Tashfiyah dn Tarbiyah seluruhnya adalh salah. Betapa byk pelanggaran syari'at terjadi disebabkn kelalaian. Mereka terlalu condong kpd Taqlid dn BERITA DUSTA. Dan dgn INI mereka byk menghalalkn apa yg diharamkn Allah. Sebagai contoh:- MEMBERONTAK dn FITNAH kpd Pemerintah meskipun belum timbul KEKUFURAN yg jelas dr Pemerintah.

      Semoga dpt beri pencerahan. Yg nk spin terpulang la sebab tujuannya bukan kebenaran tp kemenangan biarpun terjual jati diri dn agamanya..



      .

      Delete
    2. Macam kenal je ciri2 narsisis tu.

      Memang sah wujud dalam ni. Sebab malu dgn diri sendirilah ia tak berani kekal muncul melalui satu nama pilihan. Hanya beranon sahaja.

      Hati bernanah sbb tak mahu terima kebenaran.

      Isi kandungan komennya pula hanya membenarkan lagi komen saya bahawa UmNo telah berpaling. Kesemua 4 ciri munafik ada pada UmNo di atas kapasiti pertubuhan.

      Dan perbuatan mengangkat Yahudi dan Nasrani menjadi wali itupun sudah sangat terang dan jelas. Tidak cukup dgn dua golongan ahli kitab, Musyrikin komunis China dan Wahabi Takfiri pun dia rangkum bawa sekali dalam circlenya.

      "Waman yatawallahum fahua mihum" - 'barangsiapa yg mengambil mereka menjadi wali maka ia dari kalangan mereka".

      Wal'ayazubillah.

      Delete
    3. Ostad Kianat berputar ligat mempersenda Rasulullah lg. Ayat kt atas tu sabda siapa wahai pengkianat agama?

      Mengangkat Yahudi dn Nasrani adalah fitnah dn andaian jahat Ostat Kianat yg selalu berputar meletakkn nas dn hadith ditempat yg tak sepatutnya..

      Kau faham ke erti Fasiq?
      Kau faham ke erti erti kufur?

      Jawapan aku yg satu di 4:35 tlh menjawap pengkianatan bersiri dgn mood bercerita yg diperisakn dgn ajinomoto, garam, rempah ratus dsbnya tentang niat jahat kau terhadap penguasa. Nak nafikn lg?

      Mane ulasan kau tentang :-

      "Hanya diperlukn ialah bersyukur kpd Tuhan. Nikmat dn rezeki yg kita dapati bkn dr org yg menyampaiknnya. Jd kita juga TIDAK PERLU berterimakasih pd Nabi Muhammad SAW. Jika tidak Nabi Muhammad, org lain yg akan diutuskn utk menyampaikn agama Islam. Oleh itu TAK PERLU mengagung agungkn Nabi Muhammad. Memadai la dgn syukur kpd Allah SWT saja".

      Ni Lafaz dr mulut Top Dog kau.
      Nk dimasukkn kt kategori mane manusia yg hina Nabi Muhammad ni?

      Lg satu..

      "Lebih rela makan babi dgn Guan Eng dr makan ayam dgn NAJIB"

      Juga adalah lafaz dr Timbalan Presiden PH..

      Kategori mane nk letak ni?

      Dn yg menyokong dn berketuakn org2 mcm ni dikira puak ape?

      Nk dwistandard pun silakn.. Mmg itu pun pendirian Pengkianat hingga menggila gila mempertahan dn menjulang manusia Fasiq menjadi ketua..

      Ampunkn dosa dosa kami Ya Allah.


      .

      Delete
    4. I adalah tuduhan tanpa bukti. Lafaz di atas tu diucapkan oleh pemimpin PAS.

      Tambahan pula ia didakwa dari seoang yang aku dah pernah sumpah laknat punyai ciri2 pewmbenci kebenaran spt Yahudi dan Nasrani bgman aku mahu percaya. Nak aku sumpah laknat kamu juga punya ciri2 Musyrikin yang memperolok-olokkan juga aku sanggup. Cuma hormatkan tuan rumah yang kesiankankan rayuan maut kamu saja aku tak teruskan.

      Apa pun sudah jelas kamu langsung tak mampu menjawab secara ilmiah bahawa UmNo telah melakukan 4 sifat munafik dan juga telah 'bersegra kepada kaum kafir'. Katamu ia hanyalah andaian padahal segala bukti ia menyembah Trump besekongkol dgn APCO dan Goldman Sachs serta Komunnis China sudah begitu jelas dan nyata.

      Sudah tidak boleh dijawab maka dikata saja ia andaian.

      Terima sajalah kamu di pihak yang bathil.

      Kalau tak mau terima pun tak apa sebab kamu hanya sedang diberikan tempoh. Tempoh itu tetap akan tamat.

      Delete
    5. Sebab mata kau dh hati kau dapat melihat keburukkn saja yg entah benar ataupun fitnah. Pernah ke kau melihat sisi kebaikkn penguasa? Bagi kau semuanya buruk dn pihak kau semuanya benar. Keadilan cara kau adslah kianat!!

      Aku bg sikit je contoh sbb tak guna melayan manusia kianat yg bersekongkol dgn puak kianat Islam. Jelas ape yg ditunjukkn kau akn menoleh tanpa mempertimbangkn dn berterimakasih.

      Zaman mane nasib dn kebajikkn para2 imam dn institusi masjid dibela dgn lebih baik?

      Zaman mana sekolah sekolah agama Rakyat dibela dn dibantu dgn segala kemudahan?

      Zaman mane umat Islam dapat menunaikn haji ditanggung sepenuhnya?

      Zaman mane undang undang Islam diperkasa dn ditingkatkn?

      Zaman mane masjid masjid dibantu dgn lebih baik dn dibela ?

      Zaman mane guru guru agama lebih terbela nasib dn kebajikknnya?

      Aku bg contoh secara rambang je sbb dh naik muak mlayan kerenah kianat kau ni..

      Org yg hina Nabi kau sokong?
      Puak kianat Islam dlm jemaah kau?
      Puak hina Raja Raja Melayu kau julang?
      Puak mempersenda amalan Islam kau berpimpin tangan?
      Byk lg klau nk sebut kat sini tp letih la sbb nya kau takkn tersedar.

      Yg kau suka jika menentang UMNO
      Yg kau suka jika menentang PAS
      Semua yg PAS atau UMNO lakukn, kau akn hina dn fitnah.

      Tepuk dada tanya selera..

      .

      Delete
  3. Bab pengobatan untuk macai najib ini kami tak setuju...

    "Pengobatan
    Pengobatan gangguan kepribadian narsisistik ini berpusat di sekitar psikoterapi..."

    Kaedah lebih baik untuk mengubati macai2 najib adalah melakukan renjatan elektrik berkala, sistematik, terus ke otak mereka.

    Inilah cara, jalan dan kaedah terbaik untuk merawat macai2 najib.

    Sayugia Macai2 najib harus diberi prringatan, pengobatan cara ini bukan bermakna kamu boleh terlepas hukuman dunia dan hukuman berat menanti korang di akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ko merepek ni setan.. Dah gila.. Dah meroyan.. Dah tak tentu arah.. Dah rasa xde harapan... Betul sbb umno bn ttp mng pru 14nti.. Alhamdllah

      Delete
    2. Ataupun kaedah alternatfnya adalah dgn memukul pipi dgn tapak selipar, kiri kanan, kanan kiri berulang kali dgn membaca mentera " kau nak jadi bodoh lagi ke nak jadi cerdik"? Semasa tamparan dibuat!

      Delete
    3. Narsistik tu sebenarnya ditujukkn khas dn tepat kpd Puak Belaan DAPig's ni..

      Mane pernah mereka jd kerajaan dlm sejarah negara? Jd utk merawat luka mereka twist la nk tuju pd BN.

      Hehehe.. Pandai ye Jing mencermin diri.

      BN pemerintah mestilh yg terbaik
      Puak Jing selamanya membangkang dr longkang tp ego perasan bijak dn semuanya betul dr korang.

      Hehehe.. Jom kita lihat siapa yg kena..

      Kah kah kah kah kah

      .

      Delete
    4. Pedihnya tuh disini...

      Delete
    5. Jing Belaan 8:52

      "Kau jd bodoh bertahun tahun Jing"
      Sepak muka tu dulu sebab selamanya tak pernah cerdik..

      Kah kah kah kah kah

      Delete
    6. Bro KD 11:30

      Aku setuju dgn pandangan bro.
      Tp cakap kena bikin bro.

      Dr dulu lg aku dh bgtau jgn bicara bab agama, dosa, pahala dlm blog mcm ni. Mmg tak sesuai langsung dn akn nmpak kejahilan kedua dua pihak sbb kita tak tau siapa mereka dialam Maya ini.

      Tp berterusan aku lihat ada mamat sorang ni selalu bermain dgn nas dn hadith dlm memberi pandangan dn niat politiknya yg menjurus kpd..

      Sokong PH = Pahala = Syurga
      Sokong BN = Dosa = Neraka

      Aku terpaksa dn terpanggil utk buat dia lebih gentle dgn hujahannya tnpa mempersenda dn memoergunakn nas dn hadith tanpa etika dn batasannya.

      Tp dia berterusan dgn perangai kianatnya. Hingga takde sekuman pun kebaikkn BN pd negara. Semua benda sekecil kecil pun yg berlaku atas kelemahan sifat manusia pun diputar dn diperbesar besarkn. Ape tujuan dia sebenarnya? Tanam dn kebumikn la sifat benci, dendam, kianat tu dlm dlm.. Kita nk menuju ke arah Malaysia yg lebih baik. Bukan membangkang dr longkang semua perkara. Aku juga tak setuju beberapa perkara pd pemerintah tp tawaran PH harus la lebih baik supaya dpt ditimbang seadil adilnya di peti undi..

      Maafkn aku bro.. Terkadang aku terpaksa.. Bukan niat pun.


      .

      Delete
  4. Kepada macai-macai Madey, rujuklah dan selidiklah diri kamu dan tuan kamu dulu sebelum kamu menuduh orang lain.

    Ada tidak bukti-bukti nyata yang menjadi asas tuduhan kamu itu atau hanya bersandarkan auta yang direka untuk mefitnah DS Najib atas kebencian yang berlandaskan emosi amarah yang dipimpin oleh nafsu mazmumah kamu sendiri.

    Jangan menggunakan dalil-dalil daripada Al-Quran dan Hadis hanya untuk mewajarkan tindakan kamu yang hasad itu. Tetapi kalau itulah pilihan kamu, terserah tiada paksaan untuk menerima atau menolak nasihat ini.

    Kami yakin DS Najib tidak bersalah dan merupakan mangsa yang teraniaya, maka menjadi tanggungjawab kami untuk mempertahankannya daripada onar dan fitnah kamu.

    Maka jalankanlah tanggungjawab masing-masing atas dasar keyakinan masing-masing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Kepada macai-macai Madey, rujuklah dan selidiklah diri kamu dan tuan kamu dulu sebelum kamu menuduh orang lain."

      Falsafah dan Asas untuk setiap manusia.

      "Ada tidak bukti-bukti nyata yang menjadi asas tuduhan kamu itu atau hanya bersandarkan auta yang direka untuk mefitnah DS Najib atas kebencian yang berlandaskan emosi amarah yang dipimpin oleh nafsu mazmumah kamu sendiri."

      Bukti sudah tersedia dan merata rata, mudah sahaja, cuma ketik henfon dan google.

      "Jangan menggunakan dalil-dalil daripada Al-Quran dan Hadis hanya untuk mewajarkan tindakan kamu yang hasad itu. Tetapi kalau itulah pilihan kamu, terserah tiada paksaan untuk menerima atau menolak nasihat ini.

      Al Quran dan hadis adalah pegangan kami mencari kebenaran.

      "Kami yakin DS Najib tidak bersalah dan merupakan mangsa yang teraniaya, maka menjadi tanggungjawab kami untuk mempertahankannya daripada onar dan fitnah kamu."

      Sila saman jika ianya fitnah

      "Maka jalankanlah tanggungjawab masing-masing atas dasar keyakinan masing-masing"

      Kurang tepat, "jalankanlah tanggungjawab masing-masing atas dasar KEBENARAN masing-masing"

      Delete
    2. Jika benar Al-Quran dan Hadis menjadi pegangan, mengapa bersumberkan bukti-bukti daripada orang bukan Islam yang tidak diketahui kesahihannya.

      Tindakan samada untuk menyaman atau tidak itu terserah kepada budi bicara individu tersebut. Itu hak mutlaknya.

      Kami akan mempertahankan beliau di medium-medium sosial atas keyakinan kami beliau teraniaya dan berada di pihak yang benar.

      Kalau macai Madey ingin menyamannya pula sebab individu tersebut enggan mengemukakan samannya, dipersilakan.

      Delete
    3. "Jika benar Al-Quran dan Hadis menjadi pegangan, mengapa bersumberkan bukti-bukti daripada orang bukan Islam yang tidak diketahui kesahihannya."

      Jika tak percaya dengan orang islam, kenapa najib ingin perkasakan ekonomi amerika?

      "Tindakan samada untuk menyaman atau tidak itu terserah kepada budi bicara individu tersebut. Itu hak mutlaknya."

      1mdb bukan milik mutlak keluarga najib, najib wajib bersihkan nama baik 1mdb kerana ianya milik rakyat negara ini.

      "Kami akan mempertahankan beliau di medium-medium sosial atas keyakinan kami beliau teraniaya dan berada di pihak yang benar."

      Motif korang tidak lebih dari habuan harami pemberian najib, tiada justifikasi, tiada data tiada bukti tiada fakta untuk membersihkan najib, terimalah kenyataan ini macai.

      "Kalau macai Madey ingin menyamannya pula sebab individu tersebut enggan mengemukakan samannya, dipersilakan."

      Dah diperjelaskan, pembaca pun dah faham, macai najib pun dah faham tetapi kerana dedak, korang buat juga kerja haram ini.

      Delete
    4. Nampaknya ciri-ciri yang disenaraikan anon 8:24 ada pada macai-macai Madey sendiri. Berperasangka buruk pada orang lain, menuduh tanpa bukti, dan menyempitkan fikiran sendiri.

      Apa ada hal...

      Delete
    5. Melabur di luarnegara terutama di Amerika menghasilkan pulangan lumayan. Pelaburan KWSP di luarnegara sebanyak 29% mendatangkan pulangan 39% iaitu sebanyak RM60 bilion. Ia memberi keuntungan kepada para pencarum seramai 14.5 juta dalam bentuk dividen setiap hujung tahun.

      Melabur membeli pesawat-pesawat baru yang lebih moden merupakan satu keputusan yang bijak kerana ia menjimatkan minyak sehingga 25%, kos penyelenggaraan yang lebih murah dan memberi lebih keselesaan kepada penumpang.

      Ia jauh lebih baik daripada membeli pesawat-pesawat usang daripada tempat pembuangan pesawat di Gurun Mojave yang akhirnya hanya merugikan wang rakyat.

      Ia jauh lebih baik daripada menjual pesawat-pesawat yang sedia ada dan menyewanya semula yang pastinya meningkatkan kos operasi dan akhirnya menjerumus kepada kerugian yang lebih besar.

      Ia jauh lebih baik daripada KWSP memberikan pinjaman untuk menampung satu urusniaga yang rugi berpuluh bilion yang para pencarum tidak menerima faedahnya langsung.

      Delete
    6. "Ia memberi keuntungan kepada para pencarum seramai 14.5 juta dalam bentuk dividen setiap hujung tahun"

      Pelaburan kwsp mempunyai limit/had dan tidak boleh melabur sesuka hati, keputusan melabur sepatutnya bukan tertakluk kepada kuasa mutlak najib dan lembaga pengarah. Kwsp milik pekerja, kesatuan pekerja malaysia sudah menolak cadangan najib.

      Untuk berlaku adil kepada najib, adakan undi terhadap pencarum sama ada bersetuju atau tidak najib mahu memperkasakan ekonomi amerika?

      Delete
    7. "Melabur membeli pesawat-pesawat baru yang lebih moden merupakan satu keputusan yang bijak"

      Najib dan macai berbohong kerana hakikatnya adalah MAS hanyalah menyewa pesawat ini. Pinjaman disediakan oleh negara barat bukan islam, seperti macai memomok kan negara barat sebagai "tidak sahih".

      Delete
    8. "pembuangan pesawat di Gurun Mojave yang akhirnya hanya merugikan wang rakyat."

      Pesawat a4 skyhawk dibeli selepas mendapat penilaian dari najib sebagai menteri dan pegawai2nya, ianya dibuang ke gurun mojave juga selepas najib dan pegawai2nya mengatakan tidak layak diterbangkan.

      Delete
    9. "pastinya meningkatkan kos operasi dan akhirnya menjerumus kepada kerugian yang lebih besar."

      Ko nak citer apa? Pesawat MAS sedia ada ko nak jual? ayah (lembut) ko punya kapal terbang ke?

      Delete
    10. "Ia jauh lebih baik daripada KWSP memberikan pinjaman untuk menampung satu urusniaga yang rugi berpuluh bilion yang para pencarum tidak menerima faedahnya langsung."

      Kwsp milik pekerja dan bukan milik najib, cukup2lah umno najib merosakkan kwap, tabung haji, pnb, felda dan pelbagai GLC negara yg telah disalah guna dan diperkosa berulangkali oleh najib.

      Delete
    11. Pembelian pesawat A4 Skyhawk dilakukan pada tahun 1982, ketika itu Menteri Pertahanan dan Perdana Menteri BUKANLAH DS Najib. Pada tahun 1982 hingga 1986, DS Najib menjadi Menteri Besar Pahang. Satu jawatan yang tiada kena mengena dengan Kementerian Pertahanan dan juga pembelian pesawat A4 Skyhawk.

      DS Najib menjadi Menteri Pertahanan hanya pada tahun 1991 hingga 1995 iaitu 9 tahun selepas pembelian A4 Skyhawk yang tersadai di tempat pembuangan pesawat di Gurun Mojave, Amerika dengan anggaran kos RM320 juta.

      Delete
    12. Sebuah akhbar tempatan melaporkan pada 25 April 2005 .

      Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) perlu memperbanyakkan pelaburan ke luar negara bagi membolehkan para pencarumnya menikmati pulangan yang lebih tinggi. Bekas Perdana Menteri itu berpendapat, KWSP sudah boleh berbuat demikian memandangkan ia mempunyai dana cukup tinggi sehingga mencecah RM240 bilion.

      Ditanya tentang jumlah yang sesuai bagi KWSP membuat pelaburan di luar negara, Dr. Mahathir berkata, terpulang kepada pihak berkenaan untuk menentukannya. Jelas beliau, kepelbagaian pelaburan termasuk di luar negara adalah penting kerana ia boleh memecahkan risiko sekiranya negara menghadapi masalah kemerosotan ekonomi.

      “Kalau kemerosotan dalam negara, yang luar boleh membantu dan begitu juga jika di luar merosot yang dalam boleh membantu,” kata beliau.

      Untuk makluman pada 30 Jun 2017, nilai aset pelaburan KWSP ialah RM756 bilion berbanding tahun 2003 RM217.05 bilion.

      Delete
    13. Pada 24 April 2005 sebuah akhbar tempatan melaporkan bahawa KWSP meminta kebenaran kerajaan untuk membuat lebih banyak pelaburan di luar negara bagi menyelesaikan kebuntuan menguruskan RM20 bilion caruman yang diterimanya setiap tahun. Ketua Pegawai Eksekutif berkata, kerajaan memutuskan November lalu (tahun 2004) untuk membenarkan agensi itu melabur hanya sebanyak RM1.9 bilion sahaja di luar negara, iaitu kurang daripada satu peratus simpanannya.

      Menurut Dr. Mahathir, dasar membenarkan KWSP membuat pelaburan di luar negara telah ada ketika beliau memimpin kerajaan. Bagaimanapun jelas beliau, jumlah pelaburan tersebut terpaksa dihadkan memandangkan KWSP ketika itu tidak mempunyai dana yang tinggi sebagaimana sekarang.

      Delete
    14. Nilai aset pelaburan KWSP pada 31 Disember untuk tahun-tahun berikut:

      2002, RM199.39 bilion, di era Tun M.
      2003, RM217.05 bilion, di era Tun Abdullah
      2004, RM237.11 bilion
      2005, RM259.89 bilion
      2006, RM285.45 bilion
      2007, RM313.01 bilion
      2008, RM342.01 bilion
      2009, RM371.26 bilion, di era DS Najib.
      2010, RM440.52 bilion
      2011, RM469.22 bilion
      2012, RM526.75 bilion
      2013, RM589.87 bilion
      2014, RM636.53 bilion
      2015, RM684.53 bilion
      2016, RM731.11 bilion
      2017, RM756.00 bilion pada 30 Jun 2017, kedudukan ke-7 di dunia.

      Delete
    15. Anon 7.00 mereka tlh dibutakn dgn fitnah dn khabar dusta.

      Delete
    16. Pelaburan-pelaburan KWSP adalah tertakluk kepada Akta KWSP. KWSP perlu mematuhi prosedur operasi standard (SOP) ketat sebelum dibenarkan melabur samada di dalam atau di luar negara. Keputusan untuk sesuatu pelaburan oleh lembaga dan panel pelaburan tidak dilakukan sewenang-wenangnya sebaliknya melalui kajian yang menyeluruh dan mendalam untuk kepentingan para pencarum itu sendiri.

      Delete
    17. Sewabeli melalui pinjaman. Pinjaman untuk sewabeli dibayar melalui pendapatan syarikat. Bila tempoh sewabeli tamat, pesawat-pesawat tersebut kan menjadi milik Malaysia Airlines. Pembelian adalah perlu bagi Malaysian Airlines untuk menjana pendapatan yang lebih besar dan menguntungkan dan pembelian melalui sewabeli ini adalah satu langkah yang tepat dan bijak. Alah membeli menang memakai.

      Terserah kepada macai-macai Madey untuk menyalak bukit.

      Delete
    18. Petronas dan TNB mengalami kerugian yang dianggarkan sehingga RM100 bilion akibat PPA yang pertama. Dengan tertubuhnya 1MDB oleh DS Najib ia berjaya menghentikan PPA yang pertama ini dan menyekat PPA yang kedua untuk direalisasikan.

      PPA yang baru tidak membebankan Petronas dan TNB.

      Delete
    19. Macai 7.00 ko letak pencapaian simpanan kwsp, kdnk ke, hakikatnya tetap sama;

      Rakyat tidak merasainya, sebaliknya rakyat terus dibebankan dengan kos saraan hidup naik menggila zaman najib ini.

      Delete
    20. "Pembelian pesawat A4 Skyhawk dilakukan pada tahun 1982, ketika itu Menteri Pertahanan dan Perdana Menteri BUKANLAH DS Najib. Pada tahun 1982 hingga 1986, DS Najib menjadi Menteri Besar Pahang. Satu jawatan yang tiada kena mengena dengan Kementerian Pertahanan dan juga pembelian pesawat A4 Skyhawk."

      Perhatikan huruf besar Macai najib menulis, melakukan kencing akrobatik, tak perlu hairan najib kencing belari merata rata.

      Najib menjawat jawatan menteri pertahanan dua kali iaitu;

      1991-1995 dan 2000-2008

      Pembelian pesawat skyhawk dilakukan pada tahun 2002 dan ditamatkan perkhidmatan pada tahun 1999.

      Sepertimana pembelian scorpene yg dirundung pelbagai skandal mrncemar nama baik negara, begitu jugalah pembelian skyhawk.

      Kesimpulannya adalah, Najib sejak dulu membawa pelbagai mala petaka dan puaka kepada negara malaysia.

      Delete
    21. Ralat#

      Pembelian pesawat skyhawk dilakukan pada tahun 1982 dan ditamatkan perkhidmatan pada tahun 1995.

      Delete
    22. Pembelian A4 Skyhawk di buat pada 1982 semasa DS Najib menjawat jawatan sebagai Menteri Besar Pahang.

      Adakah DS Najib terlibat dengan pembelian pesawat tersebut?

      Delete
    23. 14.5 juta pencarum menikmati hasil dividen KWSP setiap tahun. Akaun 2 boleh dikeluarkan untuk bayar pinjaman rumah dll yang dibenarkan. Akaun 1 untuk masa tua nanti.

      Nilai aset pelaburan yang tinggi menjanjikan dividen yang stabil dan kompetitif. Aku pilih dapat dividen RM8,000++ setiap tahun daripada hanya RM3,000 sahaja untuk jumlah caruman terkumpul aku.

      Kalau macai-macai tak suka dividen KWSP yang kompetitif dan stabil, itu hak mutlak macai-macai sendiri.

      Atau macai-macai cemburu dan sakit hati sebab tak mencarum!

      Delete
  5. Kdg 2 kesian jgk tgk macai pakatun ni.. Merintih melolong mengis melucah memaki perthnkn mahakuty.. Tp mtk mf byk2 sbb umno bn ttp jd pilihn akar umbi dn mng besar pru 14 nti.. Ini kenyataan walau pahit buat macai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah kah, ko nak reverse saikologi ke macai? Ko jangan syok sendiri macai, ko dah baca komen penyakit narsisistik atas tu?

      Delete
    2. Tulisan anon 8:24 tu benar dan tepat dengan semua ciri-ciri yang disenaraikan ada pada macai-macai Madey samada mereka sedar atau hayal.

      Syabas anon 8:24 kerana membuka pekung macai-macai Madey ini. Kipidap.

      Delete
    3. Korang kipas sama korang macam dalam FB lebih meriah macai, pastu korang tepuk tangan dalam FB sesama korang, puncanya adalah dedak bersalutkan harami, akibatnya adalah penyakit narsisistik.

      Berrtaubatlah macai.

      Delete
    4. Hah... dah terserlah satu ciri yang disenaraikan anon 8:24 ada pada anon 10:29. Nak kata macamana lagi, memang betul.

      Delete
    5. Macai 10.36 ko buat pantun ketum bleh? Terhibur skit, pastu tak jawab la pantun ketum ko...bleh?

      Delete
    6. Hah... terserlah lagi ciri-ciri sakit mental yang disenaraikan anon 8:24 ada pada anon 10:41.

      Delete
    7. Macai 10.49 ko terasa lagi ker?

      Delete
    8. Hah... anon 11:23 pun ada ciri-ciri yang disebutkan anon 8:24.

      Delete
  6. Kafir HINDRAF will be Pakatan Hopeless 5th party! Muahahahha wakakakaka!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini negara demokrasi, Kita raikan perbezaan pendapat, malah jika PAS nak join pun boleh, tetapi PAS tak boleh letak syarat itu syarat ini.

      Pakatan harapan bekerja untuk rakyat bukan demi habuan harami seperti umno najib.

      Delete
    2. ohhh,
      Dulu aah, masa hindrap sama itu yUMNOBnPAS kita nama Isdraf kaa.
      Wooo, sudah tukar kaa Bagerro?! Cittt

      Delete
    3. Do remember that najib did not deliver what was promised to the indian community as claimed by waythamoorthy. Thay was why he resigned and went out on his own way. Now he found a better way to address his plight by joining pakatan. Anything wrong with that?

      Delete
  7. Hindraf bakal komponen ke emam.
    Kelima siapa..

    Puak ini memang kaki penipu, malas baca, bangun pagi jilat tapak kaki sendiri, tupasal bebal


    Kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke? Kau pernah buat cam tu ke? Teruk betul tabiat ko ni!

      Delete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1041, sebarang tuduhan, sila beri link untuk pengesahan

      Delete
  9. Ok macai 10.41, ini komen balas, sdr John doe mungkin ada pendapat berbeza, walaubagaimanapun kita meraikan perbezaan pendapat;

    8 Nov 1991 PAU PWTC.
    "Ajaran ulama inilah yg menyebabkn umat Islam menghabiskn hayat mereka semata mata buat persediaan akhirat. Dan utk itu berbagai bagai ibadat dicipta dn ditokok tambah utk memenuhi masa hidup mereka"

    Tun ingin menekankan hidup dunia dan akhirat perlu seimbang.

    2 Mei 1992 Papar Sabah
    "Bagaimana kita boleh maju kalau org Islam sudah tidak ada tangan dn kaki? Bagaimana mereka ingin bersaing dgn kaum lain? (Hina Hudud)

    Jiwa kacau macai mengatakan hudud di hina, secara logik bagaimana nak hidup jika kaki dan tangan kamu sudah di potong? Bolehkah kamu menyara hidup jika kaki dan tangan dipotong?

    14 Julai 1992 Temubual media
    "Apabila hukum rejam sampai mati kpd penzina dn potong tangan kpd pencuri, nescaya la ramai Rakyat Islam yg mati dn kudung. Ini sgt memalukn umat Islam"

    Jika hukum hudud ini sudah tertulis dan termaktub dalam quran, maka wajib kita patuhi.

    3 Mac 1994 Nilam Puri Kelantan
    "Hukum rejam penzina adalh PRIMITIF"

    Jika hukum hudud ini sudah tertulis dan termaktub dalam quran, maka wajib kita patuhi.

    "Hudud tidak boleh dilaksanakn kerana sukar mendapat saksi yg tidak fasiq"

    Jika kamu mencuri atau berzina, kamu mesti mendapatkan 4 orang saksi melihat sendiri kejadian tersebut. 4 saksi mestilah sihat dan waras, tidak ada waima penyakit narsisistik seperti kamu macai.

    Hj hadi pernah menyebut video itu besi apabila melihat aksi china doll anwar ibrahim, sekaligus menjejaskan bukti maksiat zina anwar ibrahim.

    Maka, ada kebenarannya hukum hudud potong tangan dan rejam tidak boleh dijalankan dengan sewenang wenangnya.

    Maka hukuman berbentuk Taazir perlu dijalankan.

    Inilah indahnya islam.








    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Salam sdr,

      Penerangan yang baik di dalam bahasa yang mudah.

      Biar saya berkongsi sedikit cerita.

      Hudud adalah sebahagian dari bidang pengajian saya. Ketika saya mula belajar dahulu saya bersikap open terhadap UMNO mahupun PAS. Tetapi semakin lama saya belajar semakin saya rasakan tindakan UMNO tidak melaksanakan hudud itu lebih betul. Ada dalil syarie padanya.

      Di dalam sejarah Islam khalifah Umar bin Al-khattab pernah menggantung pelaksanaan hudud selama bbrp lama di atas alasan ia tidak sesuai mengambil kira keadaan semasa.

      Tindakan baginda inilah yang diambil sebagai dalil bahawa pelaksanaan hudud boleh digantung di dlm keadaan hukumnya kekal hingga kiamat.

      Pada zaman khalifah2 memerintah umat ini, zaman Uthmaniah sendiri hudud telah digantung pelaksanaannya di atas alasan syar'ie.

      Memang benar bukan mudah mendapatkan saksi yang adil lagi thiqah utk penyabitan di bawah hudud.

      Seorang mufti Uthmaniah pernah berfatwa bahawa kaedah yang mengatakan 'semua orang Islam adalah dianggap adil dan saksi yang thiqah melainkan dibuktikan sebaliknya' sudah tidak boleh dipakai pada zamannya. Ini menyebabkan saksi untuk pelaksanaan hudud sudah tidak boleh ditemui lagi.

      Untuk menutup lubang-lubang maka kesalahan hudud telah digantikan dengan takzir disebabkan di dalam hudud prinisp pembuktiannya ialah 'idra-ulhudud-bissyubhah' yg bermaksud hudud gugur dengan syubhah. Kalau dalam perbicaraan hudud apabila tak cukup keterangan tertuduh mesti dilepaskan. Syubhahnya bukan lagi per case tapi sudah menjadi syubhah zamani iaitu zaman itu sendiri menjadi zaman syubhah.

      Misal paling baik ialah kata2 Hadi Awang sendiri bahawa 'video hanyalah besi'. Sekiranya mengikut pembuktian di dalam hudud kata-kata ini adalah betul sebab hudud tak boleh thabit selain daripada penyaksian ataupun pengakuan. Tetapi takzir boleh gunakan apa saja keterangan termasuklah penyaksian saksi yang tidak sampai tahap adil dan thiqah mahupun melalui keterangan lain termasuklah video, hatta bukti keadaan sekalipun.

      Bayangkan betapa ramainya pelaku salah akan terlepas semata-mata di atas alasan tidak cukup keterangan sekiranya hudud dilaksanakan.

      Orang Melayu sangat mudah dikelirukan dan menyangka hukum hudud itu bermaksud 'hukuman di dalam kesalahan hudud' sedangkan hukum hudud ialah satu sistem yang merangkumi juga proses pembuktian dan alasan pelakuan. Ia bukan tentang hukuman semata-mata.

      Kekeliruan ini saya lihat berpunca daripada menyangka kalimah hukum di dalam nas membawa maksud hukuman di dalam BM sedangkan ini tak betul.

      Maka untuk mengelakkan para pesalah kesalahan hudud terlepas di atas alasan keterangan tidak mencukupi, takzir telah menggantikannya.

      Perkara ini malah diakui sendiri di dalam hadith sahih yang diriwayatkan oleh Huzaifah Bin Yaman sampai ke Imam Muslim yang membukukannya bahawa keadaan Islam di akhir zaman sudah cacat.

      Wallahu a'lam

      Delete
    3. Pembetulan

      'subjek pengajian' dan bukan 'bidang pengajian'

      Delete
  10. Ooops KD, baru nak jawab persoalan macai, ok bro, tapi harap jgn delete komen saya bro, penat menaip, tak dapat habuan macam macai2 najib tu.

    OK BRO! WA CAYA LU!

    ReplyDelete
  11. Menjawab satu perkara yang lebih ringan..
    Menuduh satu kerja berat..yang menuduh, yang membaca, semua terlibat...

    Semua berniat baik..
    Tetapi apabila kita hanya mengambil petikan ayat tanpa melihat keseluruhan atau tidak berada di situ..agak berat.

    Soal akidah elok tidak dibincangkan di sini..

    Tuduhan berbentuk politik, terpulanglah..
    Sendiri tanggung

    Admin tak share

    ReplyDelete
  12. Pesan tok giru saya, kota tidak boleh menghukum seseorang sehingga kita bertemu dan bersoal jawab dengannya bagi memastikan ungkapan atau perbuatannya adalah dalam keadaan dia sedar, dia bermaksud demikian dll..

    Untuk menjatuhkan hukum juga, siapa kita? Layak ke?

    ReplyDelete
  13. Bro KD apabila melakukan perang saraf, serangan mestilah dilakukan secara tepat.

    Setiap soal jawab perlu disertakan dangan fakta dan bukti, bukan sekadar menghukum, mengadu domba, mencampur aduk, menokok tambah yg benar dan palsu.

    Setiap soal jawab berlandaskan ilmu pengetahuan.

    Bukan kita menjatuhkan hukuman, hakikatnya setiap perbuatan berlandaskan sifat mereka.

    Tiada siapa maksum, tiada siapa bebas dari dosa, berat atau ringan biarlah Allah swt menentukan.

    Siapa kita? Pandanglah diri kita sendiri rata2 bermula dengan solat kita sendiri.

    ReplyDelete
  14. Buat Ostat Kianat Doe dn seangkatan dengannya..

    Ostat bercerita panjang lebar menglipur lara dgn menambah GARAM,perasa,rempah ratus,ajinomoto DSB dn menggunakn nas dn hadith utk memfitnah dn buat andaian syok sendiri utk menghasut Rakyat menolak NAJIB..

    Ok jika ape pun yg Ostat lakukn kearah tujuan fitnah tu dianggap benar.. Ape penawaran dn siapa Puak PH yg layak menggantikn NAJIB.?

    Ostat Kianat meletakkn hukum sesukahati sesuai dgn fitnah dn andaiannya..

    Mari berlaku adil dn jgn dwi standard dlm menentukkn hukum..

    Ape hukumnya? Dan layak ke org yg berkata seperti contoh contoh dibawah ini semasa kuasa dlm genggamannya kayak diangkat berada ditampuk kuasa semula?

    Mari kita huraikn..

    8 Nov 1991 PAU PWTC.
    "Ajaran ulama inilah yg menyebabkn umat Islam menghabiskn hayat mereka semata mata buat persediaan akhirat. Dan utk itu berbagai bagai ibadat dicipta dn ditokok tambah utk memenuhi masa hidup mereka"

    2 Mei 1992 Papar Sabah
    "Bagaimana kita boleh maju kalau org Islam sudah tidak ada tangan dn kaki? Bagaimana mereka ingin bersaing dgn kaum lain? (Hina Hudud)

    14 Julai 1992 Temubual media
    "Apabila hukum rejam sampai mati kpd penzina dn potong tangan kpd pencuri, nescaya la ramai Rakyat Islam yg mati dn kudung. Ini sgt memalukn umat Islam"

    3 Mac 1994 Nilam Puri Kelantan
    "Hukum rejam penzina adalh PRIMITIF"

    "Hudud tidak boleh dilaksanakn kerana sukar mendapat saksi yg tidak fasiq"

    14 Ogos 1994 Pasir Mas Kelantan.
    "Sukar dilaksanakn hukum syarak kerana Malaysia bukan 100% Islam"

    "Al Quran perlu ditafsirkn semula utk disesuaikn dgn keadaan masakini"

    "Kita (Pusat) akn mengambil tindakkn jika Kelantan meneruskn usaha melaksanakn hudud"

    "Melaksanakn hudud hingga melemahkn org Islam sehingga jadi kucar kacir dn ditindas oleh org lain tidak la cucuk dgn ajaran Islam"

    1997 Majlis Tertutup Majlis Agama Islam
    "Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Byk benda yg disuruh oleh agama Islam yg kita tidak buat tetapi kita masih Islam"

    1997 Majlis Agama Kebangsaan
    "Apakah kita nk jdkn ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam? Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tahu. Kita tak tahu sebenarnya mcmana janggut dia.(menahan ketawa) Dizaman itu nk cukur pun mudah ke? Dia bukan ada Gillette. Zaman Nabi ada Gillette ke? Tak dak. Pisau cukur pun takdak masa tu. Jadi masaalah mcmana nk cukur masa tu. Lepas tu dia berjalan sana sini naik unta. Bukan nk dpt air banyak.. Padang Pasir.

    11 Mei 2000 PAU PWTC
    "Hanya diperlukkn ialah bersyukur kpd Tuhan. Nikmat dn rezeki kita dpt bkn dr yg menyampaikn. Jika tidak org itu, org lain yg akan menyampaiknnya. Jadi kita TIDAK PERLU berterimakasih kpd Nabi Muhammad SAW. Jika tidak Nabi Muhammad, org lain yg akn diutuskn menyampaikn ajaran Islam. Oleh itu TAK PERLU mengagung agungkn Nabi Muhammad. Memadailh bersyukur kpd Allah SWT saja"

    Byk lg klau nk dibentangkn disini.
    Ni bukan cerita karangan ajinimoto dr Doe. Ni keluar sendiri dn dilafazkn oleh Pengerusi Pakatan sekarang sewaktu DAP menjadi musuhnya dulu. Sekarang bila berkawan dgn DAP agak agak dia akn lebih hormat Islam atau sebaliknya.

    Ulas Doe berdasarkn disiplin ilmu bebal kau. Bg sebab knapa manusia hina hukum Islam dn Nabi ni layak menjadi ketua?

    Sama sama kita nilai Hukum dr pengamal Disiplin Ilmu..





    .

    ReplyDelete
  15. Buat Ostat Kianat Doe dn seangkatan dengannya..

    Ostat bercerita panjang lebar menglipur lara dgn menambah GARAM,perasa,rempah ratus,ajinomoto DSB dn menggunakn nas dn hadith utk memfitnah dn buat andaian syok sendiri utk menghasut Rakyat menolak NAJIB..

    Ok jika ape pun yg Ostat lakukn kearah tujuan fitnah tu dianggap benar.. Ape penawaran dn siapa Puak PH yg layak menggantikn NAJIB.?

    Ostat Kianat meletakkn hukum sesukahati sesuai dgn fitnah dn andaiannya..

    Mari berlaku adil dn jgn dwi standard dlm menentukkn hukum..

    Ape hukumnya? Dan layak ke org yg berkata seperti contoh contoh dibawah ini semasa kuasa dlm genggamannya kayak diangkat berada ditampuk kuasa semula?

    Mari kita huraikn..

    8 Nov 1991 PAU PWTC.
    "Ajaran ulama inilah yg menyebabkn umat Islam menghabiskn hayat mereka semata mata buat persediaan akhirat. Dan utk itu berbagai bagai ibadat dicipta dn ditokok tambah utk memenuhi masa hidup mereka"

    2 Mei 1992 Papar Sabah
    "Bagaimana kita boleh maju kalau org Islam sudah tidak ada tangan dn kaki? Bagaimana mereka ingin bersaing dgn kaum lain? (Hina Hudud)

    14 Julai 1992 Temubual media
    "Apabila hukum rejam sampai mati kpd penzina dn potong tangan kpd pencuri, nescaya la ramai Rakyat Islam yg mati dn kudung. Ini sgt memalukn umat Islam"

    3 Mac 1994 Nilam Puri Kelantan
    "Hukum rejam penzina adalh PRIMITIF"

    "Hudud tidak boleh dilaksanakn kerana sukar mendapat saksi yg tidak fasiq"

    14 Ogos 1994 Pasir Mas Kelantan.
    "Sukar dilaksanakn hukum syarak kerana Malaysia bukan 100% Islam"

    "Al Quran perlu ditafsirkn semula utk disesuaikn dgn keadaan masakini"

    "Kita (Pusat) akn mengambil tindakkn jika Kelantan meneruskn usaha melaksanakn hudud"

    "Melaksanakn hudud hingga melemahkn org Islam sehingga jadi kucar kacir dn ditindas oleh org lain tidak la cucuk dgn ajaran Islam"

    1997 Majlis Tertutup Majlis Agama Islam
    "Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Byk benda yg disuruh oleh agama Islam yg kita tidak buat tetapi kita masih Islam"

    1997 Majlis Agama Kebangsaan
    "Apakah kita nk jdkn ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam? Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tahu. Kita tak tahu sebenarnya mcmana janggut dia.(menahan ketawa) Dizaman itu nk cukur pun mudah ke? Dia bukan ada Gillette. Zaman Nabi ada Gillette ke? Tak dak. Pisau cukur pun takdak masa tu. Jadi masaalah mcmana nk cukur masa tu. Lepas tu dia berjalan sana sini naik unta. Bukan nk dpt air banyak.. Padang Pasir.

    11 Mei 2000 PAU PWTC
    "Hanya diperlukkn ialah bersyukur kpd Tuhan. Nikmat dn rezeki kita dpt bkn dr yg menyampaikn. Jika tidak org itu, org lain yg akan menyampaiknnya. Jadi kita TIDAK PERLU berterimakasih kpd Nabi Muhammad SAW. Jika tidak Nabi Muhammad, org lain yg akn diutuskn menyampaikn ajaran Islam. Oleh itu TAK PERLU mengagung agungkn Nabi Muhammad. Memadailh bersyukur kpd Allah SWT saja"

    Byk lg klau nk dibentangkn disini.
    Ni bukan cerita karangan ajinimoto dr Doe. Ni keluar sendiri dn dilafazkn oleh Pengerusi Pakatan sekarang sewaktu DAP menjadi musuhnya dulu. Sekarang bila berkawan dgn DAP agak agak dia akn lebih hormat Islam atau sebaliknya.

    Ulas Doe berdasarkn disiplin ilmu bebal kau. Bg sebab knapa manusia hina hukum Islam dn Nabi ni layak menjadi ketua?

    Sama sama kita nilai Hukum dr pengamal Disiplin Ilmu..





    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ianya tidak jadi betul atau salah sekadar pendapat taksub dua pihak.

      Is mesti dikupas oleh pihak mufti dan majlis fatwa bersandarkan Al Quran dan Hadith.

      Delete
    2. Virgo berkata akan menjawab hujahan saya.

      Kelihatan ia tak menjawab apa-apa langsung pun melainkan memberi komen yg ia pun tak faham.

      Iai hujahan saya ialah UmNo pada hari ini telah berpaling dan demikian makmum mesti bermufaraqah. Mana hujahan balasnya? Tak ada pun.

      Tentang pelaksanaan hudud saya dah pun jawab secara ringkas di atas.

      Delete