Google+ Followers

Friday, September 8, 2017

PRU TIDAK MUNGKIN DALAM MASA TERDEKAT

Najib masih ada masa sehingga Julai 2018 sebelum Parlimen terbubar
dan tempoh itu lebih sesuai digunakan oleh umno untuk mengatasi kelemahan dan menutup lubang aib.

Walaupun ada beberapa faktor yang menyebelahi BN tetapi semangat rakyat untuk mengkuburkan BN semakin tinggi dan membimbangkan.

Perhubungan terlajak mesra dengan PAS juga tidak banyak untung dan membawa perubahan baik kerana PAS juga sedang bergelut hilang sokongan ditahap maksima.

Hasutan supaya orang Melayu membenci DAP juga gagal malah sikap perkauman ini menyebabkan calon mca dan mic menjadi mangsa dan akan ditolak secara total oleh pengundi Melayu.

Serangan memburukan Tun Dr Mahathir langsung tidak berkesan malah memakan diri. Cubaan mengenakan Tun melalui RCI Forex BNM tersasar jauh. 
Sebagai Pengerusi PH, Tun mempunyai padang yang cukup luas untuk menjadikan umno lelah memburunya.

Hampir semua strategi telah umno gunakan tetapi satu pun tidak mampu menghalang halatuju rakyat untuk mempunyai kerajaan baru yang lebih prihatin.

Tsunami cina PRU13 berterusan dan tsunami Melayu PRU14 sedang bangkit...




44 comments:

  1. Selepas pru14...ameno akan berkubur. Jom sokong bersatu..parti baru utk org melayu

    ReplyDelete
  2. Tunda lah sampai akhir tahun depan sekalipun, memang takkan undi bn lagi.

    12 undi bn dari keluarga kami selama ini akan beralih ke ph. In sya Allah

    ReplyDelete
  3. Jom undi Bersatu!

    Hidup Tun!

    ReplyDelete
  4. CONGFUSIOUS kata, "THOSE WHO HESITATE WILL FAIL" - "Mereka yang suka bertanggoh-tanggoh akan gagal'!!!!!!!!!
    Tunda demi tunda, akhirnya melepas.
    Cer buat PRU14 masa pembangkang tengah bercelaru dalam tahun 2016, sekarang tentulah NAJIB dapat tidor aman-aman saja. Dah naikkan GST kepada 11%. Takda masalah nak bayar IPIC pada bulan Ogos lepas. Bulan Disember ni, kena bayar lagi kepad IPIC usd360 JUTA, mana nak cekau duit.........????
    Tula, tanggoh punya tanggoh akhirnya sendiri RUGI.........kesian.
    RUGI, RUGI, RUGI.
    TANGGOH, TANGGOH, TANGGOH sebab hati di dalam sentiasa tak tenteram.
    Takut kalah...............HAHAHA.
    Takut pada bayang-bayang sendiri.
    Begitulah kalau kita banyak membuat dosa.
    Apalagi dosa kepada bangsa, negara dan agama.
    Kenalah SCHIZOHERNIA, terutama geng SAMSUNG A9 yang masuk sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa lah yg pondan ni merepek.

      Delete
    2. Kamulah PONDAN seabab otak lembu, tak tahu nak jawab.
      For your info, SAYA WANITA SEJATI.
      Saya bukan lelaki dan saya juga bukan PONDAN.
      Kamulah PONDAN sebab resot to personal attack when cornered.
      BONGOK

      Delete
    3. Betul kata KD, nampak nya usaha menyerang pembangkang dgn isu rasis dan RCI seperti senjata mkn tuan. Kecenderungan menyerang ketika diri sendiri sedang nazak menyebabkan lebih byk pekung yg terkeluar. Skrg akhbar US pun sudah mengutuk secara terang. Satu dunia boleh baca komen mereka, malah lagi terbongkar hasil siasatan mereka serta kenyataan dari badan siasatan mereka menular di internet. Malu kami bukan kepalang lagi dah. Sebagai rakyat Malaysia yg sebelum ini di sanjungi, terasa terpinggir. Hentikan kerajaan kleptokrasi. Demi negara dan generasi kita.

      Delete
  5. Kd mabuk ketum ka.. Analisis syok sendiri. Jujur pd diri sendiri kd.. Amanah dn bersatu gagal dpt sokongn melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersatu dan amanah bermula dengan kosong

      Sekarang ada ahli dan penyokong

      Berapa orang ahli parlimen BN dapat majoriti kurang lima ribu..
      Ini kali goyang

      Delete
    2. Di perlis ramai buat bisnes ketum sebab brim tak membantu..

      Umno perlis patut bagi saga seorang sebiji kepada ahli untuk buat uber..

      Bukan bagi periuk nasi dan hutang tak bayar..

      Delete
    3. Ye la...

      Berapa ramai ahli berdaftar PPBM?

      Berapa ramai ahli2 UMNO yang PPBM berjaya bawa keluar?

      Berapa ramai pengundi atas pagar yang PPBM berjaya rekrut?

      Delete
    4. Nak tahu dengan tepat, buatlah pilihanraya..
      Berapa orang yang awak boleh bawa untuk sokong BN?

      Delete
    5. Anon 727, saolan biar cerdik
      Tak ada parti yang boleh rekrut penyokong atas pagar, tiada siapa pun tahu penyokong atas pagar kecuali buat pilihanraya.

      Awak sendiri pun tak tahu berapa banyak awak ada bulu ketiak.

      Delete
    6. Ooopppsss... itu saja yang termampu dijawab!

      Delete
    7. Blog KD memang syok sendiri..tp aku suka baca blog KD sebab santai pasal politik.. good job KD!

      Delete
    8. kd,jgn2 mamat tu bulu ketiak pun belum ada,hihihi banyak2 benda bulu ketiak yang jadi contoh..apa la kd ni.

      Delete
    9. Mentaliti pmbgkang.. Bg Saga buat uber.. Xhairanlah gj minimum janji dr amanah 11k..kikiki

      Delete
  6. Ada fakta atau ayat provokasi, itu bahasa politik, jangan ada unsur serangan peribadi, bahasa kesat lucah dan hamun..

    Yang lain kita raikan dengan hujah sopan tapi berbisa

    Tq

    ReplyDelete
  7. Penyatuan umno pas atau sekurang2nya ujud kerajaan campurn amat ditunggu umat melayu Islam.. Dulu org pas memusuhi umno disebbkn mahadey.. Mahadey byk dosa pd pas.anwar sedar hal ini akn musnahkan ph..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong sebut dosa Tun pada PAS..

      Adakah sebesar fatwa Hadi 1981?

      Delete
    2. Fatwa hadi rentetan dr liberalism matdey..belakangkan Agama islam dlm pentadbiran. Persendakan Islam.. Byk lg dosa madey buat umno terpalit.. Beza dgn najib.

      Delete
  8. Harap segala yg ditulis bukan syok sendiri. Saya memang terkejut semasa pru13, bila baca tulisan blog macam kuat sangat berbanding dgn keputusan pru13. Moga segala tulisan berdasarkan sokongan benar untuk mimpi indah menjadi kenyataan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno sudah 10 tahun memerintah tanpa dua pertiga majoriti, bukankah itu paradigma dan kejayaan rakyat..
      Pemimpin umno tidak juga sedar diri malah membuat onar..hukumlah mereka.
      Anda, saya dan semua..
      Jangan sekadar tetiba dapat bersalam dengan menteri atau sehelai kain pelikat tiba berubah hati, sokong dacing semula..
      Salah siapa?

      Delete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inikah kualiti melayu dan Islam dalam pasumno?

      Penggunaan bahasa yang membantu pasumno makin dijauhi.

      Delete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah penyokong umno dipenuhi penyokong lucah, porno, gay hingga terbawa dalam bahasa politik?

      Delete
  11. Kalau kajian yang mengatakan Tsunami Melayu sedang bangkit berdasarkan siri-siri ceramah yang dihadiri oleh 5,000-8,000 orang dan kajian pilihanraya yang melibatkan hanya 30,000 responden, aku tak pasti samada pembangkang sedang melancarkan perang saraf atau hanya syok sendiri. Di era Semangat 46 dan reformasi yang kehadirannya antara 20,000-30,000 pun tidak dapat menumbangkan BN. Kajian menunjukkan sokongan orang Melayu kepada PPBM hanya setompok-tompok bukan menyeluruh.

    Jumlah 30,000 responden tersebut tidak mencerminkan suara pengundi secara keseluruhan kerana jumlahnya terlalu kecil jika dibandingkan dengan lebih 13 juta pengundi yang bakal mengundi pada PRU-14 nanti. Kalau dikira dari segi ketepatan kebarangkalian ini, kajian yang dibuat oleh PAS jauh lebih tepat yang melibatkan lebih berkali ganda ramainya responden; manakala oleh UMNO dan BN jauh lebih ramai dengan ketepatan yang lebih tinggi.

    Sayugia diingatkan bahawa ketepatan kajian bergantung kepada jumlah responden. Mari kita selidik perkara-perkara berikut:

    1. Berapa ramaikah ahli-ahli UMNO, MCA, MIC, GERAKAN, PBB, PBS, PAS, PKR, DAP, PAN dan PPBM?

    2. Berapa ramaikah di antara mereka yang setia kepada UMNO atau PAS dan pucuk pimpinan yang dipilih dan berapa ramai yang hanya setia kepada pemimpin tertentu dalam parti-parti tersebut?

    3. UMNO mempunyai 3.3 – 3.5 juta ahli. Berapa ramaikah yang telah meninggalkan UMNO dan menyertai PPBM? Berapa ramaikah ahli berdaftar PPBM?

    4. PAS mempunyai 1.0 – 1.2 juta ahli. Berapa ramaikah yang telah meninggalkan PAS dan menyertai PAN? Berapa ramaikah ahli berdaftar PAN?

    5. Isu-isu apakah yang lebih dibimbangi oleh pengundi atas pagar yang jumlahnya melebihi separuh daripada jumlah pengundi berdaftar?

    Kalau pola pengundian PRU-13 diambil kira dan dengan pertambahan jumlah pengundi-pengundi baru, keluarnya PAS daripada Pakatan Pembangkang, walaupun bertambahnya sokongan pengundi Cina kepada Pakatan Pembangkang, dan kebimbangan utama yang dirasai oleh pengundi-pengundi atas pagar, UMNO dan BN mempunyai peluang yang besar untuk meraih majoriti 2/3. InsyaAllah.

    Sementelahan lagi UMNO dan BN telah dan sedang mengenakan strategi yang tepat untuk kawasan-kawasan putih dan kelabu yang mewakili hampir 2/3 kerusi parlimen. Hanya beberapa kawasan hitam yang perlu dipertingkatkan lagi bagi meraih majoriti 2/3.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami merupakan pengundi atas pagar...bukan ahli mana2 parti.

      Dan sayugia diingatkan...selama ini kami sokong BN.

      Tapi maaf buat kali ini. Tiada lagi undi untuk BN.

      Dan sekali lagi kami ingatkan...pengundi2 atas pagar akan hukum BN kali ini kerana menganiayai kepercayaan kami!

      Delete
    2. Daripada kajian ke atas kecenderungan pengundi2 atas pagar, kecenderungan mereka untuk menyokong UMNO/BN mengikut kawasan di kategorikan sebagai kawasan putih, kelabu dan hitam.

      Dirumuskan 'kami' 58% menyokong dan 'kami' 33% menentang, selebihnya berkecuali atau tidak pasti.

      Kami menghormati keputusan anon 4:27 daripada kelompok '33% yang menentang'.

      Delete
    3. 'Kami' 58% menyokong BN?

      Yeah..teruskan delusi anda.

      Just wait and see :)

      Delete
  12. tak perlu jadi ahli mana2 parti untuk undi PH...

    ReplyDelete
  13. ‘Haste makes waste. Things are done in a hurry are usually done sloppily and may contain careless mistakes.’

    Aku dah menulis dulu yang DS Najib tidak akan membubarkan parlimen dan memohon perkenan YDP Agong untuk PRU-14 dalam masa terdekat ini walaupun kajian menunjukkan kemenangan dengan izin Allah swt memihak kepada Beliau, UMNO dan BN. Beliau adalah seorang sabar, tabah, tenang dan mempunyai wawasan yang tinggi, maka kemenangan mutlaklah yang dicari bukan hanya kemenangan dengan majoriti mudah.

    Segala macam serangan aktif dan pasif pembangkang berjaya ditangkis dan tidak sedikit pun membuatkan DS Najib, UMNO dan BN goyah, sebaliknya bertambah jitu.

    Apa yang perlu DS Najib buat adalah:

    1. Biar saja pembangkang mencabar dan terpekik terlolong meminta untuk diadakan pilihanraya awal kerana itu adalah talian hayat pembangkang. Dengan ketandusan isu-isu yang besar, pembangkang kini berada dalam keadaan yang letih lesu dan keliru.

    2. Biar saja pakatan pembangkang bermain dengan isu 1MDB yang merupakan umpan khas DS Najib kepada Tun dan pakatan pembangkang.

    3. Biar saja saman sivil DoJ yang kedua berjalan. Ohhh… kini sudah tidak bergerak lagi. Oleh itu pakatan memerlukan saman sivil yang ketiga. Masalahnya Pemangku Peguam AS mana yang boleh digunakan.

    4. Biar saja siasatan jenayah DoJ berjalan. Bukankah kini Clinton Foundation, yang mana Soros yang merupakan sahabat baik Tun adalah merupakan penyumbang dana terbesar, sedang disiasat oleh DoJ kerana pengelibatannya dengan pengubahan wang haram? Dikatakan salah satu punca dana adalah daripada Aabar-BVI yang cuba digambarkan sebagai 1MDB. Pasti terlerai nanti komplot yang ingin mengkambing-hitamkan DS Najib dan 1MDB.

    5. Biar saja RCI untuk BNM Forex berjalan dan merumuskan siasatannya.

    6. Biar saja RCI untuk kes Memali dipersembah dan minta diperkenan YDP Agong.

    7. Biar saja RCI untuk 1MDB dipersembah dan minta diperkenan YDP Agong.

    Inilah caranya DS Najib memerangkap pihak pembangkang seperti apa yang dilakukan oleh tentera Rusia pimpinan Joseph Stalin ke atas tentera Jerman pimpinan Hitler di bumi Rusia semasa perang dunia ke-2 dulu. Joseph Stalin menunggu sehingga tentera Jerman kehabisan bekalan makanan, peluru dan ubat-ubatan yang menyebabkan mereka kelaparan dan mengalami kejatuhan moral yang teruk sekali sebelum tentera Rusia membuat satu serangan terakhir yang besar dan maut yang membunuh hampir kesemua tentera elit Jerman, seterusnya menyumbang kepada kekalahan mutlak Nazi dan menamatkan perang dunia ke-2.

    Kerana kini yang memburu telah menjadi buruan. Hanya selepas itu, barulah DS Najib memalu gendang perang. Hanya yang tenang, tabah dan sabar akan menang.

    ReplyDelete
  14. AsSalam
    Ditakdirkan UMNO dan PAS berkerjasama di PRU 14 saya rasa say bye bye lah PKR,Parti Bunga dan PAN.
    Contoh Kuala Sgor dan KK....Belun berkerjasama BN dah tambah majoriti
    DAP pun skrg dah kucar kacir..Mata Sepet ni lain sikit.Dia tengok ekonomi ok dia akan sokong kjaan,.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO dan PAS bekerjasama politik matang..... mesti menang.....tolong lantik wakil PAS jadi menteri kanan....aku yakin pokjib masih memerintah......

      Delete
  15. Pilihanraya Kecil Teluk Intan, Kuala Kangsar dan Sungai Besar menjadi sandaran atau rujukan bahawa pola pengundian disumbangkan oleh ahli-ahli parti dan penyokong-penyokong setia.

    kecenderungan pengundi-pengundi pula bergantung kepada isu-isu semasa dan kepada siapa mereka lebih rapat samada kepada ahli-ahli parti BN atau pembangkang.

    Oleh itu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMBETULAN (saya anon 9:30 di atas)

      kecenderungan pengundi-pengundi ATAS PAGAR pula bergantung kepada isu-isu semasa dan kepada siapa mereka lebih rapat samada kepada ahli-ahli parti BN atau pembangkang.

      Delete
    2. PAS tak perlu join UMNO....tapi pada tahap bekerjasama dan pecahkan undi Melayu pembangkang maka aku yakin pok Jib akan menanggggggg..... PKR akan melopong..... hehehe

      Delete
  16. Nampak jelas ulasan-ulasan pro BN nampak lebih realistik dan mudah difahami berbanding ulasan-ulasan pro Pakatan banyak kearah retorik dan fantasi.Pembaca yang budiman akan tahu untuk menilaikan nya.Tak pa lah kita tunggu ulasan yang seterus nya.Mungkin KD masih banyak perkara hendak diperkatakan sila kan....

    ReplyDelete
  17. My aassesment is that these Pro Govt supporters believed on realities instead of perceptions and presumptions
    Realities will be supported by real facts that are tangibles opposed to reallying on intangibles factors which are unsure...

    ReplyDelete
    Replies
    1. OMG... what a stupid assessment!

      What realities? The reality being OSAed? The reality that MO1 is actually that guy? That the money in his personal account was indeed a donation?

      Hahaha...only a moron will believe that type of realities..shame shame shame on you.

      Delete
  18. RCI merupakan salah satu gambaran situasi panik di pihak umno berdepan dengan Tun.

    Para pemikir umno kena create satu lagi grand master plan untuk kenakan Mahathir sebelum PRU boleh di adakan.

    Kita tunggu.

    ReplyDelete
  19. Tanpa perkenan YDP Agong, tak akan ada RCI.

    Kalau pembangkang berkehendakkan RCI untuk 1MDB, kenapa tidak mohon perkenan YDP Agong?

    ReplyDelete