Google+ Followers

Sunday, September 3, 2017

RAKYAT VS NAJIB, TITIK.



Sangat bersetuju, tak perlu nak pening² kepala atau berhujah atau berfakta panjang.

PRU14 tidak seperti PRU² yang lalu, parti pembangkang lawan parti kerajaan, atas segala muslihat dan segala kemudahan yang sedia ada, parti kerajaan selalu menang tetapi lama kelamaan menang yang makin tipis, kenapa?

Parti berada dalam kedudukan baik dan dihati rakyat tentulah kerana memiliki pemimpin yang menjalankan dasar memakmurkan rakyat.

Lama kelamaan jika pemimpin parti kerajaan dilihat korup dan tidak memakmurkan rakyat malah menzalimi, sudah tentu PRU demi PRU parti kerajaan ditolak dan kemuncak serta penamat kezalimannya tentulah ditolak, perlu ditolak secara total pada PRU14.

Yang menolaknya kali ini bukan setakat parti pembang tetapi rakyat. Tidak ada lagi kompromi dari rakyat pada pemimpin dan parti yang korup. Titik.

Apapun perencanaan dan strategi umno, yang menentangnya di hadapan, dibelakang atau di sisinya tetap rakyat.





Rakyat tentunya mengharapkan pengganti yang lebih takutkan Allah dan menjaga kepentingan rakyat.

55 comments:

  1. Salam Bro. MANUSIA NI ADA DUA PILIHAN. Yes atau no. Baik Atau buruk. Namun pilihan...adalah kehendak diri.

    ReplyDelete
  2. Keputusan pilihanraya2 kecil selepas PRU-13 bila mana PAS tidak bersama dengan Pakatan:

    1. Teluk Intan, BN menang.
    2. Kuala Kangsar, BN menang.
    3. Sungai Besar, BN menang.

    2 dan 3 Tun sudah menyokong Pakatan tetapi BN menang dengan majoriti lebih besar.

    Setiap parti2 politik mempunyai penyokong2 setia atau tegar. Penyokong2 ini tetap setia kepada parti walaupun ada segelintir bekas pemimpin2 yang keluar daripada parti2 tersebut. Yang keluar bersama bekas pemimpin2 tersebut hanyalah segelintir penyokong2 yang taksub. Parti2 asal tetap teguh berdiri.

    Pola pengundian dalam PRU-PRU dan pilihanraya2 kecil menceritakan tentang perkara ini. Kajilah...

    UMNO dan PAS tetap teguh dan sedikit pun tidak goyah walaupun bekas pemimpin2 yang kecewa dan gagal ini keluar daripada parti dan membentuk PPBM dan PAN.

    Berapa ramai ahli2 UMNO yang keluar dan menyertai PPBM? Dan berapa ramai ahli berdaftar PPBM?

    Berapa ramai ahli PAS yang keluar dan menyertai PAN? Dan berapa ramai ahli berdaftar PAN?

    UMNO faham propaganda perang saraf pembangkang sudah bermula dan sedang berlangsung. Unit2 UMNO juga bergerak seiring menangkis segala fitnah dan onar pembangkang.

    Apa2 hal tunggu saja PRU-14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama btul shafiek abdat cuti sakit kerana munxungnya luka tersondol tulang bangku bavi hutan. Patutlah slow sgt menyondol.

      Delete
  3. Ketua2 musuh dalam selimut, serigala berbulu domba, musang berbulu ayam, gunting dalam lipatan, dan duri dalam daging samada sudah keluar atau telah dikeluarkan daripada UMNO. Yang tinggal hanyalah talibarut2 yang terkontang-kanting bagaikan anak2 ayam kehilangan ibu. Mudah saja dikenal-pasti dan ditangani tanpa mereka2 itu sedar.

    Pernah dengar mesyuarat dalam mesyuarat?

    UMNO kini tanpa pengkhianat2 sudah bersih, kukuh dan mantap. Segala perancangan berjalan lancar dan licin tanpa sabotaj dan kebocoran rahsia. Semangat ahli2 tinggi untuk berjuang menghadapi PRU-14 apatah lagi gandingan padu nakhoda Tok Jib dan Pak Zahid serasi mengemudi bahtera UMNO.

    Datanglah apa jua caci-maki, cercaan, kutukan, tohmahan, fitnah dan onar daripada pakatan pembangkang, armada UMNO ini akan menangkis dan menyerang balas tanpa sedikit pun rasa gentar.

    Perjuangan membela bangsa, agama dan tanahair yang tersemat di dada2 perwira2 ini sedang dan akan diteruskan.

    InsyaAllah dengan perkenanNya UMNO dan BN menang dengan majoriti 2/3.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1159, kau punya penglipurlara kalau ajib baca, sah kau dapat gelaran tan sli

      Delete
  4. Bilamana berbicara tentang rakyat
    Boleh saja kita lebih terperinci
    Kelompok yang mana satu?

    Adakah yang sini, sana, dan sinun?
    Atau saja keseluruhannya

    Barang diingat...
    Setiap gerombolan ada pengikut setianya
    Nah boleh saja dikira berapa besar setiap gerombolan itu
    Pastinya menggambarkan pola pengundian

    Dikira juga yang di atas pagar...
    Apa kecenderungan mereka?

    - Kesucian agama daripada plurism, LGBT, Comanggo dsbnya

    - Negeri2 yang diabaikan pembangunan semasa 22 tahun pemerintahan terdahulu

    - Harga2 sawit yang lebih tinggi dan stabil, tak perlu peneroka2 bekerja jauh di luar tika tahun 90an dulu

    - Penswastaan gagal yang menjerut leher rakyat

    - Skandal2 yang merugikan atau ada kecurian di sebalik kerugian

    - Perjanjian2 konsesi yang berat sebelah

    - Bailout syarikat anak2 dan kroni2

    Yang perlu diambil kira!

    ReplyDelete
  5. Anon 1230, dedak jenis apa kau makan ni sampai jadi bahalol..mahathir ada rakyat ke?

    Tak kesahlah apa kau nak cakap pasal siapapun..sekarang ni rakyat vs najib..

    Bila rakyat menang, bawa lah siapa saja ke muka pengadilan, tak perlulah RCI, buang masa..

    Terus mahkamah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan 'rakyat vs Najib' tetapi 'majoriti rakyat bersama Najib'.

      Kalau mahkamah, boleh tangguh2 sehingga bertahun lamannya, boleh bagi keterangan di luar kandang saksi yang tak boleh di soal oleh pendakwaraya.

      Kalau RCI hanya 3 bulan, boleh korek habis2.

      Delete
  6. Rakyat vs PM adalah sedari dahulu, jadi apa masalahnya sekarang? Dan dari dahulu itu, parti PM tetap menang. InsyaAllah kalau Allah izinkan akan terus menang kali ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2:52, itu pemahaman terbaik. Teruskan tradisi Rakyat vs PM, yang terbaik akan menang.

      Kalau rakyat menang, dia akan jadi kerajaan dan ada PM, pilihanraya akan datang, PM tersebut akan berdepan dengan rakyat, yang terbaik akan menang.

      Itulah pusingan dan realiti.
      Hanya yang takut akan ubah tiang gol, meracau, meroyan.

      Delete
    2. Ye le...
      La ni 'minoriti rakyat bersama Madey' vs 'majoriti rakyat bersama Najib'. Buat la kajian yang melibat ramai responden. Bukan setakat 30,000 saja. Itu syok sendiri namanya!

      Delete
  7. Rakyat vs najib
    Najib menang
    Barang Naik
    GST naik
    Darah tinggi naik
    Tahniah PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak barang murah
      Tiada cukai apa jenis sekali pun
      Petrol bawah seringgit se liter
      Pendidikan percuma dari tadika sampai phd
      Gaji minima 3 000 sebulan

      Pilihlah PH pru 14 nanti
      Mahathir jd pm kali kedua
      Sbb kali pertama dia tak sempat buat, cuma 22 tahun shj.
      Kalau bagi lagi 20 tahun, gerenti dapat buat.

      Delete
    2. Ye la... setiap tahun dalam 22 tahun ada saja skandal2 kerugian atau 'kecurian dalam kerugian'. Kalau dikira nilainya berserta kadar faedah, mau cecah RM300 billion. Itu baru dikira 5 skandal saja. Belum hak2 yang lain lagi.

      Itulah gunanya RCI untuk sahkan perkara2 tersebut. Wang itu boleh dicari untuk dikembalikan kepada rakyat untuk kegunaa rakyat.

      Bukan setakat petrol RM1.00 seliter, percuma pun boleh!

      Nak pilih dia sekali lagi. Mau diswastakan universiti2 dan hospital2 pulak. Mampos!

      Delete
  8. Kepada para pengkhianat yang menyokong pengkhianat..

    Kalau korang nak sokong sangat pengkhianat, suka hati korang lah. Tapi jangan sampai susahkan rakyat yang membenci pengkhianat.

    Sbg contoh..Jika pengkhianat menang dan GST dinaikkan lagi atau barang2 berGST ditambah lagi..maka ingatlah, setiap sen yg diGST itu aku sumpahkan bala terhadap kamu dan anak cucu kamu!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitu juga kerugian2 yang berlaku kerana skandal2, perjanjian2 konsesi yang berat sebelah dan segala bailout2 untuk syarikat2 anak2 dan kroni2 semasa pemerintahan 22 tahun itu.

      Anggaran kerugian atau 'kecurian dalam kerugian' untuk sebahagian saja skandal2 itu sudah mencecah hampir RM300 billion jika dikira dengan kadar faedahnya sekali. Cukup untuk dibagi RM35,000 seorang kepada 7 juta kepala keluarga atau 7 tahun minyak percuma.

      Itu baru dikira sebahagian saja. Kalau dikira semua, agak2 berapa banyak jumlahnya.

      Takkan nak halalkan macam tu saja. Mesti disiasat hingga ke lubang cacing supaya wang itu boleh dikembalikan kepada rakyat untuk kegunaan rakyat.

      Delete
    2. Anon, bawa le kes ke mahkamah, tun dah cabar beratus kali

      Jangan mcm burung kakaktua, tin kosong

      Delete
    3. Buat apa ke mahkamah. Boleh bertangguh2 hingga bertahun2 lamanya. Lepas tu beri keterangan di luar kandang saksi yang tak boleh dicabar oleh peguam.

      Baik RCI, titah YDP Agong, 3 bulan saja. Boleh korek habis2. Itupun untuk RCI BNM Forex Tun cuba tangguh guna mahkamah sebanyak 3 kali tetapi gagal.

      Kata berani! Berani cakap je la.

      Delete
  9. Kita boleh sokong siapa sahaja yang kita mahu tapi tak perlu lah sampai maki hamun, sindir menyindir dan fitnah menfitnah.
    Kepada pemimpin pemimpin parti politik pulak tak payah lah merendahkan martabat anda sehingga memberi ucapan pun dah macam orang tak berakal tak berilmu. Asyik bantai sana bantai sini macam dirasuk syaitan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak sokong siapa sokonglah, yang kau membebel sini buat apa.

      Kalau tak betcakap, macamana agaknya kau nak bagitau rakyat kezaliman yang sedang dilakukan kerajaan?

      Delete
    2. Bagus tu...

      Kita cerita segala skandal2, perjanjian2 konsesi berat sebelah, dan bailout2 syarikat anak2 dan kroni2 masa zaman mantan PM 22 tahun tu kepada rakyat supaya rakyat tahu.

      Delete
    3. Bukan setakat cerita..
      Tun cabar heret doa ke mahmah, dah buat belum.


      Tin kosong
      Kikikiki

      Delete
    4. Mahkamah! Hahaha... dasar putar alam supaya kes boleh ditangguh2 selama bertahun2. Lepas tu boleh bagi keterangan di luar kandang saksi yang tak boleh dicabar oleh peguam.

      RCI la. Itu perkenan dan titah YDP Agong. Mana boleh tangguh2 dan sorok2.

      Delete
  10. Betul tu ui, selepas dari hari ini, apa saja kezaliman yang dilakukan kepada rakyat, bukan sahaja yang menzalimi, yang menyokong si zalim pun dapat habuan setimpal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tu yang bersekongkol dengan orang yang menyebabkan kerugian atau 'kecurian dalam kerugian' atas skandal2 selama 22 tahun tak dikira zalim ke?

      Delete
    2. Anon 611. Kes dah bawa ke mahkamah ke belum. Kalau belum hang cakap kosong je..

      Tun dah cabar berpuluh kali

      Delete
    3. Penubuhan RCI lagi berkesan dan cepat. Tak boleh tangguh3 dan tak boleh nak elak2. Satu RCI dah ditubuhkan dan sedang berjalan walaupun Madey cuba tangguhkan 3 kali menggunakan mahkamah. Titah YDP Agong lagi berkuasa.

      RCI Memali dalam pertimbangan. RCI-RCI lain dalam perancangan.

      Mana mau lari aaa...

      Delete
  11. Najib kalah sebab rakyat jatuhkan. Najib menang sebab rakyat menangkan. Jadi aku tak nampak apa maksud admin rakyat vs najib? Seronok baca artikel admin KD ni sebab banyak artikel kelakar dan lawak gaban terencat

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD, di sini ada mamat dari hospital mental terlepas,

      Dia keliru maksud " vs "..

      Delete
    2. Macai2 Madey sudah meroyan giler. Sambutan rakyat tak sehebat masa DSAI dan Ku Li dulu. Ada la suku saja.

      Kali ini la 'majoriti rakyat bersama Najib' membawa kemenangan majoriti 2/3.

      Delete
    3. Anon 604. Istihar le pilihanraya, majoriti rakyat nak sekeh kepala hampa

      Delete
    4. Kura2 dalan perahu...

      Terserah pada budi bicara DS Najib bila masa yang difikirnya sesuai untuk dipersembah dan perkenan YDP Agong bagi pembubaran parlimen.

      Ahli2 UMNO dan BN dah bersiap siaga. Nak tahu siapa yang kena sekeh dan luku, tunggu saja PRU nanti.

      Ungkapan 'majoriti rakyat' sangat subjektif. Setakat cakap tanpa bukti hanya syok sendiri!

      Delete
  12. Ooii Anon 4:05 PM.....nak tanya berapa kali kau melawat le luar negara? pernah kah kau berintraksi dengan rakyat negara lain di negara mereka? Sebenar nya rakyat seluruh dunia menghadapi zaman meleset. Itulah kalau jadi katak dibawah tempurung dan tak de sifat bersyukur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua negara meleset tetapi tak lah hutang keliling pinggang..


      Ada dengar ke negara jiran kena kejar ah long?

      Delete
    2. mana ada kena kejar dgn ah long, yang tu abang long yang nak tolong...baik kan abang long tu.hihihi...

      Delete
  13. Dia nak Malaysia balik zaman Malaya. Kopi 'O turun harga sampai jadi 5sen, nasilemak sepinggan sekupang. Itu baru tak zalim mengikut kepala lutut dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa mudah lupa sebab usia sudah lanjut. La ni tahun 2017 bukannya tahun 1937.

      Delete
  14. 513,543,607.
    Contoh2 pintas lekah topik.

    Ajaran dogma klepto komunis #321.

    Method ini digunapakai:

    bagi pintas atau lekehkan topik apanila hujah pemerintah mulai menipis.

    Buku hijau Mao Tze Tong.
    CCP propaganda training module fpr MCA Cadres, Xiamen.
    Utk dikongsi UMNOBNPAS.

    ReplyDelete
  15. Akhir nya rakyat akan memilih parti yang besar dan mantap untuk menguruskan negara bukan nya parti kapcai yang bercelaru dan selalu bercakaran seperti anjing berebut tulang.Apa pun yang nak ditulis oleh KD tulis lah semahu nya dan apa juga komen twist dan spin yang nak ditulis gerombolan seperti KD tulis lah ia tidak akan menjadi kurap dan kudis kepada parti lawan kalau makna mantap dalam pasukan KD hanya sekadar khayalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengaku besar 4%.
      buat hutang besar1 1T usd.
      ...
      tgk blkg ko sama tu 736.
      Tahek Low penuh melekap dipunggung ko tuu...busuk makim terok ni..angkat sikit tempurong tu. Dunia dh tak tahan bau tuu

      Delete
  16. Anon 7:29 PM..... Negara Greece dikejar lebih daripada ah long. Itulah katak dibawah tempurung.

    ReplyDelete
  17. .


    POSTING PALING LAWAK BRO..

    Tikus datang minta izin berkomen..

    Tuan Jeneral Pemilik Blog..

    Anda terlalu menggelupur buat posting "RAKYAT VS NAJIB" semata mata utk membenarkan kedangkalan Macai PH Macy berkomen.

    Bertujuan agar Macai2 PH dapat terkinja kinja bergegak gempita bersorak ria secara berjemaah..

    Jeneral Blog sekadar melemahkn IQ Macainya secara sedar.

    Anda BANGKRAP ISU.

    Tikus hadir beri penjelasan.

    Negara tercinta ini mengamalkn sistem DEMOKRASI BERPARLIMEN.
    Pabila terbubarnya PARLIMEN dn DEWAN NEGARA secara automatic nya semua menteri dn ahli parlimen kembali menjadi Rakyat kecuali RAJA RAJA.
    PERDANA MENTERI (NAJIB) telah bertaraf Rakyat seperti kita juga.

    Saat itu dimanakah letaknya alasan "RAKYAT VS NAJIB" ?

    Ini sekadar stanby plan..

    Secara anda sedar "RAKYAT VS NAJIB" Adalah utk menjustifikasikn gerakan menggulingkn kerajaan dijalanan kurniaan idea Anwar dn DAPig's.

    Idea ini bukan untuk PRU. Tetapi adalah supaya Macai PH standby utk menghuru harakn jalan jalan raya kerana tau akan kecundang di PETI UNDI.

    ANDA KANTOI BRO.


    Tikus
    (Dah tau pun)


    .

    ReplyDelete
  18. .


    POSTING PALING LAWAK BRO..

    Tikus datang minta izin berkomen..

    Tuan Jeneral Pemilik Blog..

    Anda terlalu menggelupur buat posting "RAKYAT VS NAJIB" semata mata utk membenarkan kedangkalan Macai PH Macy berkomen.

    Bertujuan agar Macai2 PH dapat terkinja kinja bergegak gempita bersorak ria secara berjemaah..

    Jeneral Blog sekadar melemahkn IQ Macainya secara sedar.

    Anda BANGKRAP ISU.

    Tikus hadir beri penjelasan.

    Negara tercinta ini mengamalkn sistem DEMOKRASI BERPARLIMEN.
    Pabila terbubarnya PARLIMEN dn DEWAN NEGARA secara automatic nya semua menteri dn ahli parlimen kembali menjadi Rakyat kecuali RAJA RAJA.
    PERDANA MENTERI (NAJIB) telah bertaraf Rakyat seperti kita juga.

    Saat itu dimanakah letaknya alasan "RAKYAT VS NAJIB" ?

    Ini sekadar stanby plan..

    Secara anda sedar "RAKYAT VS NAJIB" Adalah utk menjustifikasikn gerakan menggulingkn kerajaan dijalanan kurniaan idea Anwar dn DAPig's.

    Idea ini bukan untuk PRU. Tetapi adalah supaya Macai PH standby utk menghuru harakn jalan jalan raya kerana tau akan kecundang di PETI UNDI.

    ANDA KANTOI BRO.


    Tikus
    (Dah tau pun)


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat tunggu Raja Vs JiBN.
      Rakyat akan bangkit bersama Raja.
      Tikus2 akn dimusnahlan.

      Delete
    2. Tikus longkang buat teori..
      Hancing bro..
      Haprak

      Delete
    3. Anom 827..mempamerkan kebodohanya..

      Delete
    4. Tikus sekolah rendah nak tunjuk pandai tapi nampaknya terjerat juga dgn perangkap tikus. Letaknya alasan rakyat vs najib sbb parlimen belum lagi dibubarkanla.. najib masih lagi kat atas sana. Bila dah bubar, lain la pulak tajuk dia.. susah cakap ngan budak belum bersunat ni..

      Delete
    5. Macai2 Madey tak ada justifikasi mengungkapkan 'rakyat vs Najib'. Berapa jumlah rakyat yang dimaksudkan?

      Berapa ramai ahli2 UMNO yang dah keluar parti untuk menyertai PPBM?

      Berapa ramai ahli2 PAS yang dah keluar parti untuk menyertai PAN?

      Berapa ramai pengundi2 atas pagar yang dapat direkrut PPBM dan PAN?

      Berapa ramai ahli berdaftar PPBM dan PAN?

      Kalau setakat kajian dengan responden 30,000 orang dan kehadiran ceramah cuma 5,000 - 8,000 orang. Senja sikit la. Itu hanya syok sendiri.

      Ungkapan kami ialah 'majoriti rakyat bersama Najib'. InsyaAllah...

      Delete
  19. Bila semua jadi rakyat selepas parlimen bubar, kita ramai ramai tangkap pencuri

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju. kita racun tikus2 kotor tu sekali

      Delete
  20. Sedar tak sedar pakatan umpama vocum cleaner yang menyedut segala kotoran dalam umno dan Pas.Kotoran tu sekarang bertempek di sanubari pakatan.Betul sangat dah orang kata umno dan Pas kini dah jadi suci murni.Kelakar betul pemimpin parti di malaysia ni dah lebih 50 tahun dalam politik pun tapi masih bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati dan minda mereka sudah kotor dan hitam dek kerana kekotoran2 itu. UMNO dan PAS dok buang kekotoran, depa dok la pi kutip. Pasai apa?

      Sebab tu pemimpin2 dan macai2 pakatan pembangkang ni sentiasa berperasaan buruk sangka dengan orang lain yang tak sealiran dengan depa.

      Lagu mana majoriti rakyat nak sokong depa. Habaq mai...

      Delete
    2. Terima kasih kepada PAN Imayam PPBM PKR DAPIGS kerana sedut keluar segala kotoran dari PAA! Tq!!

      Delete
  21. Hati umno pas putih bersih, suci murni..

    Kotoran dicuci dengan serbuk sabun Jolo..
    (Tiada logo halal JAKIM)

    ReplyDelete