Google+ Followers

Thursday, October 5, 2017

ALLAH SUDAH BERI PERINGATAN KEPADA FASTAQIM YANG LUPA DIRI

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

                      بِسْمِ  ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم

        اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ

┏💕🌿🌸━━━━━━━━━━━━┓
           FASTAQIM IMAN
┗━━━━━━━━━━━━🌸🌿💕┛

KENAPA KITA TAK NAMPAK ALLAH ❓

➡ Bila ALLAH sembuhkan kita daripada kesakitan melalui ikhtiar ubat yang kita ambil.. Kita nampak ubat.. Kita tak nampak ALLAH

➡ Bila ALLAH berjayakan kita dalam akademik melalui bijaknya kita dalam pelajaran.. Kita nampak kebijaksanaan kita.. Kita tak nampak ALLAH 

➡ Bila ALLAH bagi kita pekerjaan yang selesa melalui cemerlangnya kita dalam bidang yang diceburi.. Kita nampak kecemerlangan kita.. Kita tak nampak ALLAH 

➡ Bila ALLAH bagi kita kekayaan harta melalui asbab gigihnya usaha kita dalam perniagaan.. Kita nampak kegigihan usaha kita.. Kita tak nampak ALLAH 

➡ Bila ALLAH kurniakan kita pasangan yang soleh/solehah serta keluarga yang bahagia.. Kita nampak baiknya kita.. Kita tak nampak ALLAH 

➡ Bila ALLAH keluarkan kita daripada masalah melalui bantuan manusia disekeliling.. Kita nampak baiknya manusia tersebut.. Kita tak nampak ALLAH 

➡ Bila ALLAH masyhurkan kita di pandangan mata manusia di dunia melalui asbab kelebihan kita.. Kita nampak hebatnya kita.. Kita tak nampak ALLAH 

➡ Bila ALLAH bagi segala jenis nikmat yang tak pernah minta dibayar dan tak terhitung.. Kita hanya nampak indahnya nikmat itu.. Kita tak nampak ALLAH 

Sungguh, mata hati kita masih buta dan samar.. disebabkan keangkuhan seorang hamba atau kotornya segumpal darah bernama hati mungkin..

Untuk melihat Maha Mencipta disebalik kejadian..

Bukan senang untuk didik hati melihat ALLAH dalam setiap langkah kita..

Tapi itulah hakikat kehidupan kita di sini..

Datang dari ALLAH hidup untuk ALLAH dan kembali kepada ALLAH

Mudah2an Kita Semua Tergolong Didalam Golongan Orang-Orang Yang Diberkati Dan Dirahmati Serta Dikasihi Allah S.W.T Di Samping Orang-Orang Yang Kita Sayang

67 comments:

  1. سبحان الله الحمد لله الله اكبر

    Terima kasih di atas tazkirah ringkas di atas. Mudah-mudahan kita sama-sama memperolehi faedah dan kebaikannya.

    Salam Jumaat buat bro KD dan pengunjung-pengunjung blog.

    ReplyDelete
  2. Bro KD

    Very good reminder always, Alhamdullilah.

    ReplyDelete
  3. Kikikikiki... terdesak ...cemas...gelabah.... tak lalu makan....200k jer Fastakim tu.... relex la broooo..
    Lex luuuuuu....!!! PRU lambat lagi... tokong bagi dedak rembat abis abis... lepas PRU PH kalah hilang deposit nk sakau dedak pun x guna.. silap2 ari.bulan.kena maki tokong....


    kikikikiki..... lex luuuuuuu.....!!!!

    Ini kali....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikukukaka! Beruk zoo mana terlepas kat sini pagi pagi ni!

      Delete
    2. Bro KD,

      Janganlah bro merasa dukacita terhadap pelakuan orang-orang yang mengambil peringatan dan kata-kata nasihat bro sebagai bahan olok-olokan dan main-mainan disebabkan sesetengah manusia sememangnya tidak dikehendaki Allah untuk dibersihkan hatinya.

      Bro Macy dll,

      Bagi golongan ini, marilah kita kasihani mereka tetapi yang lebih penting marilah kita memohon perlindungan Allah daripada menjadi seperti mereka. Wal'ayazubillah.

      Delete
  4. Mudah-mudahan bila macai-macai Madey mengenali Allah, tidaklah lagi macai-macai membuat fitnah kepada sesiapa tanpa bukti-bukti berfakta yang sahih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah mudahan bila macai macai najib mengenali Allah, mohon timbulkan, adakan perasaan gentar apabila bersubahat dengan ketua penyamun mo1 negara.

      Merompak wang dan harta milik rakyat, memberi habuan kepada mereka yg bersubahat adalah sama besar kesalahannya.

      Delete
  5. Aamin semua! Mudah mudahan negara kita dibebaskan dari penyamun dan perompak berserta talibarutnya. Aamin...

    ReplyDelete
  6. Kalah PRU merupakan satu ujian qada dan qadar.
    Menang PRU merupakan satu ujian yang lebih besar, ujian iman keseluruhannya, amanah dan akhlak.

    Lebih penting dari itu, kita dipihak mana?
    Di jalan lurus yang Allah redhai atau jalan orang zalim yang Allah murkai.

    Bagaimana nak tahu jalan yang kita pilih itu jalan benar (?)
    Itu atas petunjuk dan hidayah Allah.

    Siapa yang dapat petunjuk dan hidayah Allah (?)
    Mereka yang sembah hanya Allah dan mereka yang meminta hanya kepada Allah..

    ReplyDelete
  7. It taste like a pinch of salt when yesterday or the day before this blog curse the opposite party because of the differences. And today this blog used all the good words, praise Allah (which is good anyway) to show that his opinion is better than his opponent. If you want to win the people, you should do more doa to Allah SWT, so that Allah granted your wishes. Because Allah own all the heart of the people, the heart that will make people choose who they want to be as their leaders. Cursing and belittle others is not the right way. If others did it, it doesn’t mean we as a muslim should do the same.

    ReplyDelete
    Replies
    1. What a lousy write up.

      A failed attempt to mix a proposition of truth with bare allegations without condescending to facts whatelse proof.

      Delete
    2. If we do not stand and speak-up, how in the world the kampung folks and those makciks & pakciks gonna understand what's going on when they're only access to the spinning of tv3 suku & rehat tidur makan (rtm).

      Allah SWT has made it clear that we should not condone to transgression acts and command us to Stand Firm and Change.

      Allah SWT, the Exalted, commands HIS Messenger and HIS believing servants to be firm and to always be upright. Allah SWT forbids transgression, which is to exceed the bounds (of what is allowed). Verily, transgression causes destruction to its practitioner. Allah SWT is All-Seer of the actions of HIS servants. HE is aware of anything and nothing is hidden from HIM.

      Delete
  8. Bertaubatla KD n macainisme .. Rahmat dn kasih sayang Allah luas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ishk ishk,

      Di akhir zaman ni, pemakan dedak yang mempertahankan kebathilan pun sudah tiada malu untuk menyuruh pejuang kebenaran bertaubat.

      Kami mengajak kamu untuk selamat dari terjatuh gaung dan kamu pula meminta kami mengikuti kamu untuk sama-sama jatuh gaung.

      Minta maaflah, kami tak punya kekuatan seperti kamu untuk merasa aman dari kemurkaan Allah.

      Delete
    2. Amboi-amboi, bukan main lagi ayat Kejora nie @ 8:35pm.

      Apalah yg boleh disandar & dipercayai pd orang kuat mencarut, pantun sampah, tidak bersopan & beradab pd orang tua2, cerita lucah dirinya gemar seks sonsang main bontot stor kunyit, kaki tiru kopipes bahan sampah...dan pengampu raja klepet/kleptokrasi Cash is King......??

      Let's whack & blast this soundrel good till he becomes like a deadwood....!!

      Delete
    3. PERINGATAN UNTUK DIAMBIL PERHATIAN:

      Anonymous (Kejora) 6 October 2017 at 20:36 di blog Shahbudin:
      Pandai juga, Macy cakap pasal Islam
      Elok ler kalau Macy pelajari lebih dlm
      Tak teruk nanti abg nak ajar tika mlm
      Nanti, ngaji ke mana, udah atas tila
      --------------------------

      Itulah contoh nyata betapa kotornya tabiat cybertrooper BN Kejora membogelkan dirinya sebagai penagamal homoseks. Harap maklum semua.

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
    4. AMARAN BAHAYA UNTUK DIAMBIL PERHATIAN:

      Anonymous (Kejora) 6 October 2017 at 20:36 di blog Shahbudin.com:
      Pandai juga, Macy cakap pasal Islam
      Elok ler kalau Macy pelajari lebih dlm
      Tak teruk nanti abg nak ajar tika mlm
      Nanti, ngaji ke mana, udah atas tilam

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh
      ---------------------------------------
      Itulah contoh nyata betapa kotornya tabiat cybertrooper BN Kejora membogelkan dirinya sebagai penagamal homoseks. Harap maklum semua.

      Yg benar
      Othaman Ahmad


      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
  9. 200k jer Fastakim... dah gelabah... cemass kkiki.. mola la guna ayat nasihat agama yg kaw kaw... yg kena nesihat nek... tok wan... anak... cucu COMANGO dan keluarga Pluralist Matang... kikikiki.. hik... hik...!!

    Taubat la....

    ubahhhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. What the hell are you trying to say??????

      Delete
    2. Bertaubatlah macai 9.32

      Delete
    3. Macy

      Let the monkey be monkey....its in their blood you suppose.

      See, you just cannot urge these monkeys walking upright, let alone think!

      We will save the expletives when the heat starts picking up....

      Delete
  10. Isytiharkan dan tanggalkan imuniti kekebalan politik yg najib miliki, beritahu kepada dunia beliau rela disiasat dan didakwa tanpa sebarang prejudis.

    Contoh terbaik adalah Tun Dr Mahathir, beliau rela di dakwa, disiasat atas apa jua jika ada kesalahan, salah laku dilakukan.

    Contoh lain adalah Trump sendiri di siasat dan didakwa oleh pendakwaraya negeri.

    Najib tidak perlu takut, gentar jika beliau di pihak benar, tidak perlu berselindung dengan kuasa di miliki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The bugis-thief could not front N2Hide....what more stomached declaring 'open-season' to be scrutinised? Berak batu pahlawan bugis-lanun tuh dibuat nya...

      Delete
  11. Dah kata dah, dalam blog mana pun si John Doe ini menulis, dia sentiasa nak menang je, kritikan dia je yg betul. Baca lah komen dia diatas di 9:27 PM.
    Ada hormat le sikit pada pendapat orang lain. Ini lah yg tergulung dlm puak taksub.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau apapun lakonan kamu, bau busuk kamu tetap menyerlah. Stigma busuk kamu itu dah melekat abadi dek ulah kamu sendirilah , Kojolla....!!

      Delete
    2. Ko nak citer apa macai? Len kali bagi la komen berisi...

      Ini satu contoh komen macai,

      "Bapa murid itu telah menjadi gila disebabkan kertas A4 sekeping. Apa la kedekut sangat tahi hidung masin."

      Untuk membantu macai najib, kami beri komen ikhlas...

      "Ini ada cadangan lebih baik macai, tak pun suruh anak2 murid carik kan kertas dalam buku latihan sekolah tu, beri kat guru? a4 gak..."

      Delete
    3. F L A S H B A C K :

      Othaman Ahmad Thursday, October 05, 2017 9:38:00 PM:
      TAHUKAH ANDA KLENTONG NAJIB TAK ADA BARAKAH....??

      Penutupan 185 Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) di seluruh Malaysia dan pemberhentian operasi Klinik Sejahtera kelolaan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM) di dua lokasi di Perak terus menimbulkan tanda tanya.

      1Malaysia My Foot, Najib.....!!
      ---------------------------------

      Anonymous (Kejora) Thursday, October 05, 2017 9:48:00 PM:
      Penutupan sementara untuk penambahbaikan adalah langkah yang bagus supaya rakyat mendapat faedah yang lebih baik.
      ------------------------------------------

      Othaman Ahmad Thursday, October 05, 2017 11:06:00 PM:
      Alahai 9:48....

      Penutupan sementara atau memang kantong Najib & Rosmah dah kering kpntang hingga ada 'projek baru' nak beli berpuluh pesawat Boeing (tanpa pengetahuan CEO MAS pun) buat MASYUKKK kantong peribadi hasil 'mark-up' & komisyen tak....??

      Itukan kerja lazim dilakukan oleh Najib & Rosmah (macam pembelian power station yg dah putus darah), tak gitu, kan..kan..kan...??

      Toksah ler kamu nak cover line Najib dgn beralas-alasan macam Mat Maslan, kami dah muak....!! Lagipun diberitakan & dah jadi pengetahuan umum Hypermarket Mydin amat keciwa & tarik diri sebab peruntukan RM200 juta itu tidak semua sampai ke Hypermarket Mydin. Ke mana perginya yer.......??
      -------------------------------------

      Anonymous Thursday, October 05, 2017 11:09:00 PM:
      Penutupan sementara? Kertas a4 macai suruh anak2 murid bawa ke sekolah sekeping sorang.
      -------------------------------

      Anonymous (Kejora) Thursday, October 05, 2017 11:45:00 PM:
      Bapa murid itu telah menjadi gila disebabkan kertas A4 sekeping. Apa la kedekut sangat tahi hidung masin.

      Memang patut pun jadi gila.
      ---------------------------------

      Delete
    4. Diminta menjawab dengan fakta tak mampu, dispinnya fakta..

      Diminta jawab dengan dalil, tak mampu, dihina dan diherdiknya dan diperolok-olokkan..

      Disuruh bersumpah laknat untuk menyangkal pun diberi alasan.

      Tiga perkara untuk buktikan kebenaran semua dia lari dan beralasan.

      Pada akhirnya apabila tidak mampu juga menyangkal ia mahu repot polis..

      Dan akhirnya ia hanya berkata saya hanya mahu menang.

      Maaflah saya bukan mahu kemenangan peribadi, tetapi saya mahukan kebenaran ditegakkan..

      Dan sdr yang tidak mampu menyangkal kebenaran itu tang hakikatnya mahukan kemenangan peribadi. Maka apabila tak mampu menang disalahkan pula kaya saya mahu menang.

      Tun M pun mahu menang, PPBM pun mahu menang. Beza kami dengan UmNO dan Najib yang juga mahu menang ialah kami berjuang di atas kebenaran.

      Sebab tu kami tak lari dan beralasan di dalam berhujah, dan sebab tu Tun M hadir N2H2 sedang Najib hanya sentiasa mengelak.

      Delete
    5. Boleh gunakan RM1.10 daripada RM100 bantuan kerajaan kepada murid sekolah untuk membeli 50 keping kertas A4 atau RM5.50 untuk 250 keping kertas A4.

      Tak perlu nak meroyan sampai jadi gila hanya kerana kertas A4 sekeping yang berharga 2.2 sen.

      Delete
    6. "Pada akhirnya apabila tidak mampu juga menyangkal ia mahu repot polis.. "

      John doe.

      .......

      Woww macai najib nak buat repot polis? Sedor la skit diri, habuan yg ko terima tu hasil rompakan najib, apabila mengomen tak nak kalah, mungkin darah mamak kot? fakta, dalil, isi tak da.

      Tin kosong, menokok tambah siang malam 24 jam sehari terima havuan haram.

      Bertaubatlah macai, kubur kata mari tak semestinya atuk 92 tahun.

      Delete
    7. "Pada akhirnya apabila tidak mampu juga menyangkal ia mahu repot polis.. "

      John doe.

      .......

      Woww macai najib nak buat repot polis? Sedor la skit diri, habuan yg ko terima tu hasil rompakan najib, apabila mengomen tak nak kalah, mungkin darah mamak kot? fakta, dalil, isi tak da.

      Tin kosong, menokok tambah siang malam 24 jam sehari terima havuan haram.

      Bertaubatlah macai, kubur kata mari tak semestinya atuk 92 tahun.

      Delete
    8. "Boleh gunakan RM1.10 daripada RM100 bantuan kerajaan kepada murid sekolah untuk membeli 50 keping kertas A4 atau RM5.50 untuk 250 keping kertas A4."

      Lihatlah komen macai najib....

      Dengan angkuh, takbur, bongkak macai menyuruh rakyat gunakan wang bantuan kerajaan, hakikatnya kerajaan dipilih rakyat untuk menjaga kebajikan mereka.

      Macai penerima habuan haram tak merasai kezaliman najib, rakyat siang malam mencari rezeki tambahan akibat kos saraan hidup menggila naik, hasil pendapatan pula makin mengecil.

      Apabila PRU akan datang pasti rakyat akan mengajar najib dan macai2nya, langit tidak akan selalu mendung, rakyat sedar kezaliman yg dilakukan oleh umno najib.

      Delete
    9. I don't think that coward chicken shit will shows up here again. He is a goner! If that is the best JASA has got to offer, then JASA itself is a waste of taxpayer's money. Anyway, we don't expect much from clowns to begin with! The're just there to amuse us with their brainless comments and twisted facts. JASA..shame on u guys

      Delete
    10. Bantuan RM100 diberi adalah untuk murid-murid membeli keperluan sekolah. Jumlah itu lebih daripada cukup untuk beli peralatan sekolah, malah berlebihan yang mana boleh dibelikan 50 keping kertas A4 berharga RM1.10.

      Delete
    11. Ramai macai-macai Madey menikmati gaji bulanan belasan ribu dan puluhan ribu sebulan di projek-projek pelaburan asing yang dibawa oleh DS Najib di negara ini. Malah ada yang mendapat pendapatan sehingga ratusan ribu ringgit sebulan. Ironinya mereka masih mengatakan Najib zalim dan menindas rakyat sehingga kertas A4 sekeping berharga 2.2 sen pun menjadi isu besar.

      Aku yang bergaji RM2950 sebulan pun tidak mengeluh dan bersungut. Betullah apabila kita selalu bersyukur dengan rezeki yang dianugerahkan oleh Allah, rezeki yang sedikit itu menjadi berkat dan mencukupi.

      Delete
    12. "Ramai macai-macai Madey menikmati gaji bulanan belasan ribu dan puluhan ribu sebulan di projek-projek pelaburan asing"

      Ko ada data statistik? Atau ko main tabur fitnah, ramai brapa org? Najib dilantik bekerja untuk rakyat, tarik pelaburan bukan menyamun wang dan harta rakyat. 

      Delete
    13. "Ironinya mereka masih mengatakan Najib zalim dan menindas rakyat sehingga kertas A4 sekeping berharga 2.2 sen pun menjadi isu besar."

      Ironinya isu sekeping a4 tidak pernah timbul semasa zaman Tun...hari ini ibu bapa perlu bantu sekolah, puncanya adalah najib merompak dan menyamun, tupasal najib zalim dan menganaiya rakyat.

      Delete
    14. "Aku yang bergaji RM2950 sebulan pun tidak mengeluh dan bersungut"

      Macai, berkata benarlah, ko menipu dan ko tak takut ke balasan Allah?

      "Sesungguhnya orang-orang munafik itu menipu Allah, dan Allah akan membalas tipuan mereka. Dan apabila mereka berdiri untuk shalat mereka berdiri dengan malas. Mereka bermaksud riya (dengan shalat) di hadapan manusia. Dan tidaklah mereka menyebut Allah kecuali sedikit sekali. [QS 4:142]"

      Delete
    15. Pergi ke tapak-tapak projek tersebut dan selidik.

      Delete
    16. Kini ada bantuan persekolahan RM100 dan BRIM RM900. Lebih daripada cukup untuk beli 1 ream kertas A4 yang mengandungi 500 helai kertas yang berharga RM11.

      Tambahan lagi ramai macai-macai Madey bergaji belasan ribu malahan puluhan ribu ringgit sebulan. Bukan saja mampu malah boleh berderma lagi kepada macai-macai Madey yang kuat bersungut dan mengeluh ini.

      Delete
    17. Ironinya isu sekeping a4 tidak pernah timbul semasa zaman Tun...hari ini ibu bapa perlu bantu sekolah, puncanya adalah najib merompak dan menyamun, tupasal najib zalim dan menganaiya rakyat.

      Delete
    18. Ironinya zaman Najib ada bantuan RM100, RM250, RM300 dan RM900 yang bermanafaat kepada lebih 8 juta orang; bukan setakat kroni-kroni terpilih saja.

      Zalim ke beri biasiswa kepada berbelas ribu pelajar?

      Zalim ke menaja berbelas ribu jemaah haji?

      Zalim ke menarik pelaburan asing yang mana ramai macai-macai Madey menikmati pendapatan belasan ribu ringgit malahan puluhan ribu sebulan

      Dasar pendusta memang tak melihat kebaikan-kebaikan ini.

      Delete
  12. Macai, ko masih menunggu pengumuman cik minah ker?

    ReplyDelete
  13. Ideologi Lobai Brahmin Al Liur Funny Fuhh dan Bangsatwan Umno sudahpun sampai diambang senja.
    Allah dah turunkan tirai yg nenghijab mungkar nyata.
    Senjata stigma liberal, pluralist, petualang nelayu.. bermacam label lg. Ini semata tektik utk zip mulut orang2 melayu Malaya sudah lapok.

    Tujuannya senata stigma utk elak musyawarah berhemah. Minda akal marhaen dikunci sudah terlalu lama.
    Allah tak pernah pun lantik sheriff utk kawal akidah. Tali Allah tepat dan kuat.
    Bila Nakhoda seleweng, umah dibekal akal, utk Sanggah atau Hijrah. Tiada pilihan utk terus buta ikut Mungkar nyata.
    Usah la lgi nk auta.

    Malah pembawaan Islam sudahpun diseleweng dgn terang. Diminta Taat juga tanpa had. Itu sudah sah jalan TAK BETUL.

    Yg perlu pegang bukan totok bangsa dan luaran serban jumud
    Yang kekal nyata janji Allah.
    MUNGKAR AKAN MUSNAH
    ...Dah bersiri2 kepincangan Allah beri serlah, buka lah mata hati.
    Apa nak tunggu lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab itu Cina Malaysia takut bersetongkol dgn Lebai2, sebab...

      Jika berkahwin (Cina + Lebai) nanti, anak mereka akan dicap keturunan "CiXXX), ada faham semua....???

      Delete
    2. Macai 3.10,

      Ko nak citer apa?

      Bahawa najib berada di pihak benar?

      Bagaimana pula habuan 90 juta (mungkin lebih) diterima pucuk pimpinan Pas?

      Boleh kah PAS menafikan menerima 90 juta; apabila sistem elektronik perbankan boleh mengesahkan transaksi ini?

      Rakyat boleh berfikir, jika syed sadiq boleh ditawarkan 5 juta, kenapa parti PAS tidak boleh menerima habuan 90 juta sumbangan umno najib?

      Adakah umno najib dan PAS dikatakan pihak benar apabila satu pihak adalah golongan pembohong, merompak menyamun wang rakyat, manakala satu pihak lagi penerima sumbangan haram ini?

      Rakyat boleh berfikir, pasti mereka boleh menentukan mana baik, mana buruk, mana hak dan mana batil.

      Delete
    3. 7:14 AM...

      Izinkan saya menambah....

      Bertahaluf sebelum & selepas pilihanraya adalah satu perkara yang baik. Masing-masing membawa kekuatan tersendiri hasil sokongan rakyat terhadap ideologi perjuangannya dan bekerjasama untuk menguruskan politik negara, samada menjadi pemerintah bersama atau pembangkang bersama.

      Justru Tahaluf Pakatan Harapan 'no hal' punya... sebab itu kita telah mengajukan permohonan untuk mendaftarkan 'perkahwinan sah' tapi malangnya masih didengki peram oleh Jahid Komidi & Najis hingga menggigil takut serta ngompol dalam seluar melihat kekuatan padu gabungan 4 entiti, AMANAH, KEADILAN, BERSATU & DAP.

      Tidak seperti PAS dgn UMNO yg 'bersedudukan haram' tanpa pertalian sah setelah dijatuhkan talaq tiga serta kafir mengkafir oleh "Ulamak Terbesar" Hadi Awang Bini3.

      Model tahaluf sebegini lebih profesional dan rasional untuk kebaikan rakyat. Ia boleh jadi sebagai unity government ataupun government coalition.

      Delete
    4. wahai 714.
      Ko baca blk baik2. Kat mana ak ssokong PAS makan taek? Sah2 la UMNOBNPAS tak boleh pakai. Ko jgn tak bokeh pakai juga. Minta maaf cepat.

      Delete
    5. 10.00 Kat mana ayat makan taek? Ko nak menipu diri menawarkan pelbagai watak silakan macai, mahkamah dunia dan akhirat ko takkan terlepas.

      Delete
  14. Macai-macai dan tuan macai berbicara gah mengatakan kepada rakyat Malaysia dan dunia, bahawasanya dengan aduan-aduan yang mereka buat berserta bukti-bukti yang ada, Najib sudah ketakutan untuk ke luarnegara sebab bimbang akan ditangkap dan didakwa.

    Manifestasi dibuat melalui dua aduan saman sivil DoJ di Amerika dan aduan-aduan di England, Switzerland, Hong Kong, Singapura dan lain-lain untuk menjadikan Najib sebagai Perdana Menteri yang secara tak langsung terpenjara di negara sendiri dan menjadi tak efektif, seterusnya memangkinkan penyingkiran beliau.

    Tetapi Najib dengan bersahaja menyambut cabaran tersebut, beliau menunjukkan keberaniannya dengan memenuhi jemputan Presiden Amerika, Donald Trump untuk lawatan kerja 3-hari ke Amerika pada 12 September lepas; selepas itu ke England pula.

    Adakah beliau ditangkap? Dimanakah Loretta, Sandra dan McCabe yang diwar-warkan oleh macai-macai sebagai orang-orang yang akan menangkap Najib? Dimana mereka semasa lawatan Najib ke Amerika tempoh hari?

    Beliau bukan saja tidak ditangkap tetapi bebas masuk dan keluar dari negara-negara tersebut tanpa ada sebarang masalah. Malah diraikan pula sebagai seorang tetamu kehormat.

    Ini membuktikan macai-macai dan tuan macai adalah orang-orang yang berdusta. Mereka tiada bukti-bukti sebagaimana yang diwar-warkan; yang ada hanyalah auta-auta yang direka dan tiada nilainya daripada segi undang-undang.

    Najib datang ke negara-negara tersebut dengan pelaburan-pelaburan bernilai berbilion ringgit untuk menjajah ekonomi mereka, sebagai balasannya mereka perlu membayar ufti kepada Malaysia setiap tahun yang memberi manafaat kepada rakyat Malaysia amnya dan 14.5 juta pencarum KWSP khasnya yang akan menikmati kadar dividen yang stabil dan kompetitif.

    Amerika dengan hutang sebanyak RM73.43 trilion dan UK sebanyak RM39.36 bilion berada dalam keadaan ekonomi yang tenat; maka tepatlah tindakan Najib untuk mula menjajah ekonomi mereka apatah lagi nilai KDNK Malaysia sudah melepasi RM1.5 trilion dengan rizab antarabangsa negara sudah melepasi RM420 bilion, manakala nilai aset KWSP sudah melebihi RM750 bilion.

    Bila pula macai-macai dan tuan macai untuk membuat aduan saman sivil yang ke-3? Ada ke lagi pemangku Peguam AS dan pemangku Pengarah FBI yang boleh dipergunakan?

    ReplyDelete
  15. "Tetapi Najib dengan bersahaja menyambut cabaran tersebut, beliau menunjukkan keberaniannya dengan memenuhi jemputan Presiden Amerika,"

    Brani apa? N2H 2× tak datang, mungkin telo najib hilang, tak jumpa, tu pasal tak datang, pergi amerika nak perkasakan ekonomi amerika, bodoh ke pe?

    ReplyDelete
  16. "Amerika dengan hutang sebanyak RM73.43 trilion dan UK sebanyak RM39.36 bilion berada dalam keadaan ekonomi yang tenat;"

    Kalau tenat kenapa najib nak melabur ekonomi amerika.? Duit pelaburan bukan milik keluarga najib atau noh foundation macai.

    ReplyDelete
  17. "Malaysia setiap tahun yang memberi manafaat kepada rakyat Malaysia amnya dan 14.5 juta pencarum KWSP khasnya yang akan menikmati kadar dividen yang stabil dan kompetitif."

    Bukankah dipersidangan agung Umno,PAU, amerika negara kafir harbi? Menindas umat islam? Kenapa melabur di amerika? Wang kwsp milik pekerja dan bukan milik keluarga najib.

    ReplyDelete
  18. "Malaysia setiap tahun yang memberi manafaat kepada rakyat Malaysia amnya dan 14.5 juta pencarum KWSP khasnya yang akan menikmati kadar dividen yang stabil dan kompetitif."

    Bukankah dipersidangan agung Umno,PAU, amerika negara kafir harbi? Menindas umat islam? Kenapa melabur di amerika? Wang kwsp milik pekerja dan bukan milik keluarga najib.

    ReplyDelete
  19. "Bila pula macai-macai dan tuan macai untuk membuat aduan saman sivil yang ke-3?"

    Minta najib hadir forum N2U perjelaskan skandal 1mdb, ok la, kalau tak brani berhadapan dengan Tun, TSMY boleh tak?

    ReplyDelete
  20. Saman Najib kalau tak datang N2H! Apalagi ditunggu saman la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh ke pe? Najib x der telo, itu je nak cakap

      Delete
    2. Saman la Najib di luarnegara kalau macai-macai ada bukti bagai dikata.

      Apalagi buktikanlah!

      Delete
  21. Di masa ekonomi mereka lemahlah dijajah ekonomi mereka dengan pembelian hartanah-hartanah yang bernilai tinggi.

    Beli masa mereka terdesak dan memerlukan dana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekonomi amerika berniliai trillion macai...ko kata lemah?

      Delete
    2. Hutang Amerika USD17.9 trilion, Malaysia USD0.850 trilion.

      Nisbah hutang:KDNK

      Amerika 104%
      Malaysia 55%

      Delete
  22. Pada 2005, Tun M menggalakkan KWSP membuat pelaburan di luarnegara yang mendatangkan pulangan berlipat kali ganda berbanding jika disimpan dalam negara.

    Beliau tidak dapat berbuat demikian semasa eranya kerana nilai simpanan di masa itu kecil berbanding sekarang melebihi RM700 bilion.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ikut otak ko dari segi soal jawab, kalau beri peneranfan terperinci, takut otak ko x bleh berhubung, diringkaskan, tak kira brapa jumlah simpanan kwsp, ianya milik pekerja dan bukan milik najib atau keluarganya.

      Delete
    2. Pulangan pelaburan KWSP di luarnegara ialah RM60 bilion setahun. 14.5 juta pencarum akan mendapat dividen setiap tahun.

      Dana KWSP diuruskan mengikut akta KWSP yang diperkenan oleh YDPA.

      Delete
  23. Jom sama²doa yang bersalah akan musnah jika masih membohong dan menipu rakyat..

    Aamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamin.
      Syaitan main pusing ayatcm mana pun, tetap ada bau hangit neraka.
      Biar Allah musnahkan yg bersalah.

      Delete