Google+ Followers

Sunday, October 8, 2017

APA RASIONALISASINYA PEMOTONGAN BAJET KEMENTERIAN² KALAU KATANYA KERAJAAN ADA DUIT

KERAJAAN ADA DUIT
Begitulah kata Najib..
Tak pasti duit dalam bentuk apa (?)
Tunai, unit, atas kertas atau dibibir sahaja..


Dalam masa yang sama kerajaan masih mengumumkan projek mega dan billion yang akan dan bakal dilaksanakan.
Adakah ini sekadar untuk gambaran kerajaan ada duit.


Menoleh sebentar ke belakang, banyak projek tidak dilancarkan langsung, terrbengkalai dan masih banyak yang jauh dari sasaran..

Perumahan mampu milik (?) Tak sampai 10% dari sasaran..
Kemiskinan sifar (?) hakikatnya penerima BRIM bertambah (?) Rakyat makin miskin (?)

Dari segi pungutan cukai, Kastam kejar pembayar cukai GST hingga ke lubang cacing, kurang RM100 terlewat bayar pun nama sudah disekat ke luar negara...sangat cekap.

Tetapi ke mana duit GST itu (?)
Kalau sebut, buat bayar hutang, melenting bukan kepalang (?)
Tetapi hakikatnya bajet jementerian² terus dipotong.. Kesannya pada siapa (?)

87 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tanya menteri pelancongan.
      Xpun tanya kt abg2 polis yg komplain psl claim.
      Ke tanya dgn najib apasal bnyk subsidi kena tarik

      Delete
    2. dapig jugak yg komplen sektor awam ni banyak membazir..kakitangan awam mesti kena kurangkan 700ribu..

      bodoh le..gi join dapig nu.. baru sehati sejewaa..macam Madey-Kit Sial,

      amacam.. proud kn??

      Delete
    3. Xphm cai ko ckp psl apa.

      Kalau ada 10 menteri di jpm hanya utk memotong subsidi, perlu ke smp 10 menteri?

      Delete
  2. Gali lobang tutup lubang jerr kerja pm najib..mengali buat menutup..permata kakmah kena potong bajet juga kerr..😂😅

    ReplyDelete
  3. Buat kd...https://m.youtube.com/watch?v=BYVrs2MNEzM

    ReplyDelete
  4. alah kd, macam la ko dulu tak sokong kerajaan. sejak mahathir tak suka najib, ko pun ikut sama u-turn. songel kerajaan umno-bn ni ko ingat baru sekarang ke berlaku? walaupun ko taksub gila babi pada corak pemerintahan mahathir dulu, adakah ko merasa bahawa rejim mahathir tak pernah temberang rakyat? kalau ko terlupa, aku nak ingatkan pada ko bahawa mencukai rakyat ni adalah sebahagian daripada modus operandi kerajaan mahathir mendapatkan duit. ap kereta import juga datang daripada zaman rejim mahathir memerintah. pengurangan dan pemotongan subsidi juga adalah saranan mahathir kepada najib sebelum dia buat2 lupa tak pernah bagi cadangan. ipp yang diberi kepada kroni sehingga harga letrik meningkat dan menekan pembekal tenaga spt petronas (sebut glc)juga kerja orang tersebut. jangan buat2 lupa bahawa onar ni dah lama berlaku dan sekarang hanyalah ulang tayang. adakah ko akan katakan bahawa sebelum ini ko memang tak sedar diri, lalai, makan dedak dan mamai? cuba komen sikit bagaimana tiba2 je mahathir nampak baik dan jadi baik? kalau alasannya kerana beliau berlawan dengan najib....ek elehhhh.... macam tak ada alasan lebih relevan selain daripada ketaksuban melampau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Anon 10.19

      yesss terbaekkkk... ini reality pengkhianat bangsa terus bongkar dan simen..!!!


      Mohon bagi komen lagi... terbaekkk broo...!!!

      Delete
    3. tergugat ke KDngok? dedak jadi tak lumayan ke..sbb banyak posting dh tak best masuk?? kekeke... habis kp padam yek.. bacul oh bacul..serupa mamak main ISA dulu2..
      kekekekeke

      Delete
    4. kami dah tak sokong umngok sebab ahli2 umngok membodohkan diri pertahankan penyamun terbesar di dunia. Dia curi, masuk akaun dia, dia enjoy, shopping berjuta2, guna duit untuk kekalkan dia berkuasa, nak sokong lagi ke??? kami hanya akan sokong PM yang bekerja untuk rakyat, tunjuk teladan baik, tunjuk hasil keje yang baik. bukan melalui beli maruah org dengan duit. harap cai hadam dan ambil maklum

      Delete
    5. Kami lagi tak menyokong Haprak Pakatan.. seker penyangak termasuk penyangak vateran terbilang jadi boss.. peliwat satu hal.. lgbt satu hal.. puak racist haram satu hal.. haiyooo memang bongok le sape pilih HAPRAK PAKATAN..

      kami rasa PRU14 Haprak Pakatan kena terima hakikat bawaha rakyat majoriti sudah tidak mahu lagi pembangkang yangg BANGANG dan kerja main isu fitnah tapi sendiri kotor dengan macam2 kerja jahat.. tunjuk teladan buruk.. PERSETANKAN.. sekarang sudah jadi SYAITON.. takmau le tanggung dosa duduk dengan puak SYAITON!

      haram MACAY ambil perhatian dan jangan meroyan bila diluar sana ramai yang menolak Haprak Pakatan. Sila cermin diri ok..

      Delete
    6. Macai 12.55 rasa panas ker?

      Delete
    7. Kami bersa hairan macai 9.31, kenapa hidup kami tak susah zaman atok?

      Delete
  5. Inilah satu lagi masalaah yg membuatkan malaysia seakan mundur kebelakang. Pendokong dan pentaksub najib sudah betul betul ketandusan modal dan hujah selain dari mengungkit dan menyalahkan pemimpin dahulu sebagai alasan mereka untuk menghalalkan kepincangan dan kemungkaran yg dilakukan oleh najib. Two wrongs are not going to make things right! Menyalahkan pemimpin dahulu untuk menutup kesalahan pemimpin sekarang tidak akan dapat memperbetulkan keadaan. Sebaliknya, keadaan akan menjadi bertambah parah. Yg menanggungnya adalah yg generasi depan, dan kita telah pun menyaksikan banyak kerosakan telah pun mengambil tempat. Malaysia perlu bergerak kedepan dan tindakan proaktif perlu diambil supaya kutil tidak membesar menjadi barah. Inilah saatnya malaysia perlu bersatu mencari penawar kepada penyakit yg menyebabkan ramai yg kesesakan nafas dan bersama mnghapuskan kuman yg menyebabkan malaysia dipanggil negara kleptokrasi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kleptokrasi sebenar ialah seekor mamak yang telah berkuasa selama 22 tahun tapi dia tak tahu duit negara dirompak sewenang2 30 billiun .. dan anak pinaknya kaya raya semasa dia jadi penguasa negara = BAPAK KLEPTOKRASI (tulen)

      Delete
    2. Anal 1014 tidak memahami maksud yg disampaikan. Sekali lagi cuba menyalahkan masa lampau utk menjustifikasikan tindakan pemimpin sekarang. Makna kleptokarasi juga beliau masih samar samar. Nasihat supaya anda main liga kampung dahulu sebelum masuk liga super!

      Delete
    3. Macay 10.26, penjilatan tegar terhadap mamak penyengak BAPAK KLEPTOKRASI TULEN takkan mengubah sejarah lama di mamak tersebut.
      Malah dengan hari-hari dan setiap minit sekalipun mahu menuduh orang lain jahat, tapi kejahatan si mamak penyangak tua itu yang semakin terbit.. proksi2nya sendiri sekarang GAGAL dan mengalih isu-isu besar.

      Mengapa Najib difitnah dan diperlakukan sejahat ini oleh Mamak BAPAK KLEPTOKRASI semakin terbongkar. Sikap hati busuk + keras hati si Penyangak Tua ini tak dapat diubah lagi melainkan dengan SAKARATUL MAUT.. dan pencacai2 yang menjilatnya juga kelihatan sama tegar taksuubnya pada si mamak BAPAK KLEPTOKRASI TULEN ini.

      Nasihat saya jangan bodohkan diri anda sendiri wahai MAcay SEPATUH ABAD.. org lewat belia sepertyi kamu dah tak relevan lagi memakai teknik yang di pakai MamakZalim ini sepetu tahun2 yang berlalu..

      Delete
    4. Anal 10 31, saya x tahu apa yg cuba disampaikan oleh saudara anal! Apa yg semakin terbongkar juga tidak disebut. Rci telah membuktiksn tunvtidak bersalah. Apa lagi yg perlu di siasat, siasatlah, kerana yg memegang tampuk kuasa skang ni najib. Kita pun nak tahu apa lagi kesalahan yg dilakukan tun dan bolehkah beliau disabitkan sekiranya benar.

      Tetapi yg dilakukan najib bukan fitnah. Beliau juga tidak tahu 42juta masuk akaunnya, selain 2.6 billion yg ditakrifkan sebagai derma walaaupun pd mulanya beliau berbohong. Kenapa tun dicerca bila dia cakap tidak tahu dan najib pula dibela? Undang undang islam mana yg saudara anal pakai?

      Kalau nak cakap org bodoh, cermin diri sendiri dulu. Siapa yg bodoh skang ni?

      Delete
    5. Cuba buktikan Madey tak bersalah sedangkan wang dibawha pentadbiranya LESAP ,SAYA TIDAK TAHU??
      Dan buktikan pula najib itu ada 42 juta sbb Org GILA sahaja yang akan percaya hearsay Madey dan SR pasal najib curi/rasuah. Takde satu statement atau bukti menunjukkan wang negara/ rakyat LESAP mcm telah berlaku pada zaman Madey Bapak Kleptokrasi Tulen tu..

      so cmne ni Macay, game ko tak best lah.. x umpppp pon.. org skrg dh bijap persoalkan Madey..mcm geng Aramad jugaik.. tp dia tak jawab.. tak jawab sbb takut atau sbb nk menipu lagi banyak??

      kalau nak ikutkan takpayah cermin pon.. Mr Macay lah paling BODOH.. hujah yg sama applied pd Najib..tp tk nk applied pada madey BAPAK KLEPTOKRASI TULEN.. so mana boleh genY nak terima.. genTua boodh macam kamu tu boleh lah ingat2 lupa..!

      Delete
    6. Kau ni mmg btul btul bodoh! X pyah lagi la nak berhujah! 42 juta tu mmg dah sahkan oleh apendi sendiri masa dia buat pc ru ngokk! Tapi dia bebaskan najib atas alasan najib tidak tahu! Tu belum citer psal apa yg dia buat dgn duit tu! Bodoh!

      Delete
    7. 11.19
      mmg dia bodoh macy..bila bodoh kata org bodoh..statement Piem kesygan korang dah cakap, dia tak tahu yang duit 42 juta masuk akaun peribadi dia..hahahaha..ketinggalan zaman cai sorg ni..dalam tak tahu, dia le punahsihat emeritus SRC..kalau tun M sapu duit 30b duit FOREX tu, tunjuk le bukti. tak habis2 menyalak bukit..kesian cai..demi MO1 tercinta ye???

      EX umno JERAI

      Delete
    8. 12.04
      GenTua MACAY BAPAK KLEPTO TULEN.. wah..wah.. termengah2 nak posting jugakkk..
      heheheheh.. bosan beb.. takpe laa.. kasian kan org tua bodoh bebel.. kite diam je lah.. time undi nanti kite ajar cukup2..org tua bodoh bapak KLEPTO..

      EX Armada Langkawi

      Delete
    9. Nape anal 1300, dah habis modal berhujah ker? Mmg selama ni pun hujah kau kelaut, tpi nak jugak tunjuk pandai. Makna klepto pun x tau...kikikiki

      Delete
    10. macy, sebenarnya istilah 'kleptokrasi' yang dipopularkan oleh tun mahathir dan sering didendangkan oleh puak2 kau serta dirujuk kepada pm najib adalah istilah memburukkan persepsi sahaja. tuduhan2 seperti yang dilemparkan kepada najib sekarang bukan tidak pernah berlaku samasa zaman tun mahathir menjadi pm. mengapa istilah tersebut tidak digunakan ketika itu? ini yang dipanggil sebagai 'carector assasination' atau pembunuhan watak melalui persepsi. burukkan persepsi seseorang menggunakan istilah2 baru dan jarang digunakan agar istilah itu meresap ke dalam otak manusia dan terus dirujuk kepada individu yang dimaksudkan. ingatkah dengan istilah 'rasis cauvanis' yang tun mahathir tujukan kepada kit siang dan parti dap suatu masa dahulu? kenapa tun mahathir menggunakan istilah 'rasis cauvanis' dan bukan istilah biasa seperti benci melayu, benci india dan sebagainya? supaya istilah itu akan terus dirujuk kepada karektor lim kit siang! ini diakui sendiri oleh tun mahathir kenapa beliau bersikap begitu dahulu kepada kit siang dan dap. bunuh karektor, maka akan matilah orang tersebut melalui kotornya pandangan masyarakat kepada individu dimaksudkan. hakikatnya;
      1. lim kit siang tidak mati melalui pembunuhan watak oleh tun mahathir, oleh itu
      2. najib juga tidak akan mati dengan cara yang sama
      sebabnya pencetus istilah tidak ikhlas dalam perjuangan, semata-mata kerana dendam peribadi, tamakkan kuasa dan ada agenda tertentu namun menggunakan rakyat untuk menjayakannya. akhirnya apa yang dibuat menjadi sia2 sementara penglibatan rakyat yang dihasut menyebabkan perpaduan menjadi longgar.

      Delete
    11. "sebabnya pencetus istilah tidak ikhlas dalam perjuangan, semata-mata kerana dendam peribadi, tamakkan kuasa dan ada agenda tertentu"

      Jika Tun tidak ikhlas dlm perjuangan lebih baik ikut cara pak lah yg berterusan diberi habuan.

      Dendam peribadi mungkin semasa beliau menjadi PM melihat kerosakan yg dilakukan oleh ahli2 terurama ketua bahagian umno, berkali kali Tun beri peringatan, semasa menjadi PM namun tidak dipedulikan.

      Tamak kuasa? Apa lagi kuasa kepada atok 92 tahun? Jika agenda peribadi, maka tunjuk kan dimanakah kenyataan atau sokongan tersebut?

      Delete
  6. KDngok ko tak baca ke ketirisan dan pembaziran banyak kementerian dalam setuiap tahun laporan PAC. Masa tu melompat puak ko cakap kerajaan tak cekap dan bazirkan wang. Sekarang budget allocation based pada performance n keperluan, takde lagi dah lump sum bodoh mcm zaman penyangak tua dulu.. lepas tu pakat rompak bocor sana sini mcm Sapiee Bedal buat..

    Lagipun negara dan mencapai kemajuan, budget hanya untuk maintaince bukan banyak pd development kementerian2.. yg asyik renovate pejabat je..

    ReplyDelete
  7. Mereka gunakan resepi politik si Madey..iaitu PERSETANKAN MUSUH..
    maka mereka persetankan Najib dengan hari-hari intense ulang dan ulang tuduh Najib bukan2.. dengan kaedah psikologinya semua rakyat akan mengakui benda itu benar

    Malangya sekarang tuduhan itu berpatah balik pada Madey.. satu persatu pulak orang lain londeh kejahatan Madey. Bila dia jawab TAK TAHU masa RCI FOREX, itu adalah satu kejayaan bagi Najib.. Najib cukup sekadar nak beritahu rakyat bahawa Madey ni teruk dan bodoh... takpayah tangkap dia pun tapi cukup dengan jawapan paling BODOH dan BANGANG dalam sejarah ketamadunan politk semua jenis bangsa..ada seekor mamak yang di groomed sebagai 'hebat' satu masa dulu rupanya lebih bodoh dan teruk dari penjaga stor kedai mamak!

    Duit lesat berbilliun dia boleh cakap TAK TAHU? pemimpin haprak macam ni kita nk angkat dia lagi kah jadi pemimpin/penasihat jika semasa dia ada amanah menjaga negara pun dia biarkan/buat2 bodoh tak tahu???

    sudahlah KDngok.. politik chap munge dah layu.. sila declare berapa ekor ahli sebenar penyokong BAPAK KLEPTOKRASI TULEN ini..meh kita nk tengok org idup ke org dh mati??

    wassalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org yg bodoh dan bangang tulah yg membawa malaysia ke tahap yg kita berada sekarang ini! Nampak rci yg diilhamkan oleh najib tidak mencapai matlamat yg diinginkan. Tapi boleh cuba rci 1mdb pulak, tengok apa pulak kesudahannya!

      Delete
    2. Macay si BODOH dan BANGANG yang cuba menghirup nafas sesaknya setelah tahu keadaan raliti diluar hari ini mereka akan ranap dan dihumban rakyat kebawah PRU14 nanti! Perisikan beberapa negara sudha counter measure bahawa Mamak BAPAK KLEPTOKRASI TULEN sedang membawa perpecahan dan kejatuhan terburuk kepada Pakatan Pembangkang@HAPRAK!

      1mdb cuba dijadikan isu dunia..malangnya negara paling corot dalam dunia pun tidak gamak jadi BODOH main isu putar alam ini..sedangkan isu sebenar kehilangan DUIT dan REZAB BNM yang memufslikan bank pusat tersebut boleh di jawab TAK TAHU?

      berpuluh buah jet pejuang yang kunun dibeli. dibayar kos 'penjagaannya' disimpan di gurun negara BUSH.. sampai sekarang tak pernah ditemui dan ke mana perginya.. jawapan mudah SAYA TIDAK TAHU..

      beli kapal selam France.. si penyangak tua ini boleh tipu satu Malaya... SAYA TIDAK TAHU? ya Tuhan.. memang benarlah doa Almarhum Ust Fadzil Noor, bahawa Madey BAPAK KLEPTOKRASI TULEN ini akan dipanjangkan umurnya supaya dia akan lihat kembali KEZALIMANNYA!!

      Delete
    3. Harap kau jgn repory polis pulak ok bodoh!

      Yg bodoh skang ni adalah kau yg tak dpt membezakan apa erti kleptokrasi. Bila sesuatu ayat tidak dibahaskan dlm kontek definasi yv betul, keadaan akan sukar. Aku x ada masa nak sekolahkan kau sekarang ni. Kau masih lagi belum pegi sekolah sperti yg disarankan rupanya!

      1mdb bukan cuba dijadikan isu kerana ianya adalah isu yg menyebabkan malaysia dipanggil negara kleptokrasi (cuba tgk kamus makna nya ok bodoh) dan najib dipanggil crook. Ia tidak akan basi selagi belum diputuskan najib btul btul tidak bersalah. Psal isu lain aku x nak sentuh dulu ok bodoh kerana aku sebolehnya akan merujuk berkisar kpd tulisan pertama aku iaitu mengorek kesalahan org lain utk menutup kemungkaran pemimpin sekarang.

      Sebelum kau balas ,elok kau faham makna kleptokrasi dan letak ditempat yg betul supaya mudah org lain nak faham. Ok bodoh x skolah!


      P/s. Jgn report polis tau! Kikiki

      Delete
    4. Ternyata lah Mr Macay Tua semakin terbelit dengan hujahnya entah apa2.. memang BODOH yang tertinggi..kan..??
      saya pun tak baca..sebab org tua BODOH memang kuat membebel.. GenY tak minat dengan si tua bodoh tulis panjang2.. rasa meloya dan membodohkan..

      cuma kasihan lah kan bila skandal Bapak KLEPTOKRASI TULEN yang semakin banyak keluar skrg ni dr 'fabricated imdb/src' DUMMIES tu.. so lawak lah pulak.. rasanya bila ARMADA biawak sendiri yang tanya soalan macam mana Mirzan Mokhzani boleh kaya macam sultan.. boleh beli KILANG ARAK pulak..

      wowww..how superb!!

      kekekeke..

      p/s. Jangan main santau udah le..org tua2 bodoh bila dah geram mulalah cari syaiton (macam Madey sekarang)

      Delete
    5. Itu jer la kepandaian dia! Utk tunjuk pandai, dia panggil org bodoh! Tapi sayang, yg nampak hanya kebodohan kau jer! Mintak maafla ye bodoh! Aku tau kau kecewa bila rci x dpt babitkan tun, tu yg sawan tu. Tapi boleh cuba benda yg lain pulak kot kot sangkut! He2 he2

      Tambah meroyan bila cubaan beli syed sadiq gagal! Huhuhuhuhu

      Aku pun x nak org yg x ada akal baca komen aku..bila dia balas balik keluar sampah!kikiki

      Jgn report polis tau! Kikikiki

      Delete
    6. "Jangan main santau udah le..org tua2 bodoh bila dah geram mulalah cari syaiton"

      Ko dah rasa lain mcm ker? Bagus la itu isyarat kubur kata mari macai, jgn cari kesalahan org lain.

      Delete
    7. "Perisikan beberapa negara sudha counter measure bahawa Mamak BAPAK KLEPTOKRASI TULEN sedang membawa perpecahan dan kejatuhan terburuk"

      Cermin untuk umno najib.

      "sedangkan isu sebenar kehilangan DUIT dan REZAB BNM yang memufslikan bank pusat tersebut boleh di jawab TAK TAHU?"

      Duit hilang? ko tak nak citer duit diselamatkan perpuluh kali ganda, amacam?

      Atok tu dah beri mandat dan kepercayaan kepada pegawai bnm, tetapi atok dia x lari dari tanggungjawab dia, tak tahu kerana atok percaya penuh dgn BNM, rak tahu najib pula, suit src boleh berjoli sakan dan joli katak.

      "berpuluh buah jet pejuang yang kunun dibeli. dibayar kos 'penjagaannya' disimpan di gurun negara BUSH"

      Bukan disimpan tetapi dipakai dan berkhidmat hampir 10 tahun, macai nak fitnah ker?

      "beli kapal selam France.. si penyangak tua ini boleh tipu satu Malaya... SAYA TIDAK TAHU?"

      TIDAK TAHU, kerana beri kepercayaan kepada najib untuk menguruskannya, najib pula dah songlap wang habuan scorpene dengan razak baginda, altantuya dibunuh pula kerana TAHU terlalu banyak rahsia.



      Delete
    8. Yer ke? Kita tengok la sapa mampus dulu!

      Delete
    9. Moga SYAITON tua Klepto Penyangak MAMPOS dulu..diikuti oleh MACAY pencen tua.. GenY tak layan ayat bebel orag tua BODOH dlm bloq sawang..

      Delete
    10. Blog sawang ni yg ko duk masuk baca! Aku rasa kau dulu yg akan mampos!

      Delete
  8. Salam. Duit hanya ada untuk projek Mega Najib tetapi untuk kepentingan rakyat kerajaan hanya akan cakap duit tu ada cuma tak tahu letak kat mana.
    Sukuk dah diterbitkan tapi duit tak sampai lagi.
    Hutang hutang hutang. Selagi bolih hutang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Duit hanya ada untuk projek Mega Madey tetapi untuk kepentingan rakyat kerajaan hanya cakap duit itu ada cuma TAK TAHU HILAN KE MANA..

      Maka lahirlah kroni-kroni SUPER PENYANGAK yang mengambil laba sangat dahsyat hasil rompakan atas nama 'penswastaan raja kelptokrasi tulen'..

      maka habis rakyat ditambat dengan tol, SST10% tapi duit HILANG (jawapan TAK TAHU) caj buang najis pun dia niagakan.. lancar satelit kroni yang untung sampai berpuluh tahun.. perniagaan jenis apakah ini akan untungkan rakyat??

      lepas itu mahu tutup model kleptokrasi tulen dan rompakan terhormat ini dia alihkan semuanya pada orang lain..seolah2 masa dia jadi Pii Emm dia lumpuh kaki dan tangan.. semua orang lain yang aturkan..termasuk lah usung tilam Anwan dan lebam biji mata.. belum dibincangkan lagi pembunuhan Memali.. pasti jawapan nya SAYA TIDAK TAHU!!

      org BODOH TIDAK TAHU PURA2 ini kah yang skrg dipuja2 oleh 0.005% untuk disogok kepada 99.995% lagi manusia di Malaya ini???

      Delete
    2. Anon 10.36, aku suruh jawab saolan..

      Bukan merapu cerita lama.
      Simpan sikit tak cerdik tu..

      Delete
    3. Maaf ye! My dear darling semah x bagi i belanja utk benda lain, utk permata x apa okeih. She's rhe bossss! He he he he

      Delete
    4. "maka habis rakyat ditambat dengan tol, SST10% tapi duit HILANG"

      Hairan juga ye, kenapa tak menyusahkan rakyat zaman tun?

      "perniagaan jenis apakah ini akan untungkan rakyat?"

      Perniagaan jenis tidak susahkan rakyat.

      "masa dia jadi Pii Emm dia lumpuh kaki dan tangan"

      Rakyat hilang kaki dan tangan ker?

      "termasuk lah usung tilam Anwan dan lebam biji mata"

      Nasib baik rakyat tidak melihat aksi bercomolot atok 92 thn dan anwar kat mahkamah seperti najib dan hj hadi di tasik titiwangsa.

      "0.005% untuk disogok kepada 99.995%"

      Nasib baik ko tau mengira, ko tolong ajar najib bleh?




      Delete
    5. ko kata tak menyusahkan rakyat? hahaha nampak sgt ko mmg golongan sebenar klepto PENYANGAK TULEN.. zaman tu rakyat makan hati dengan penderitaan eknomi yang teruk..tp nasib BAPAK KLEPTO agak baik sebab ISA di tangannya..TV3 jadi tigasuku ikut telunjuknya..semua skrip rdiao tv dikontrol.. mada ada wassap, insta atau komen2 free mcm ni.. ko nak kena sumbat dan ditumbuk lebam oleh SB..ko buatlah..

      org lain tk lupa MACAY.. hanya puak2 kamu badut2 tua ni sahaja yang cuba induce fabricated memories... kasian.. lagi banyak ko merepek lagi banyak belang busuk BAPAK KLEPTO dibongkarkan ke seluruh media sosial..

      apakah logik nak main isu 1mdb najib vs beratus skandal BAPAK KLEPTO TULEN??

      p/s orag tua bodoh, better duduk diam.. GenY bosan dgn GenTua 92 tahun hidup menyusahkan rakyat!

      Delete
    6. 1.03 rakyat diberi pelbagai peluang dari segi pendididkan, latihan, kursus hinggalah melahirkan beribu ribu kontraktor dari kelas f hingga kelas a.

      Konsep atok adalah berikan joran supaya mereka boleh berdikari, dan bukan berikan wang cash is king.

      Pihak pembangkang zaman atok hari ini tidak lagi simpan perasaan dendam, kerana musuh mereka hari ini adalah najib umno.

      RCI ditubuhkan cuba memburukkan nama atok tetapi setiap niat jahat itu dengan izin Allah pasti takkan berjaya.

      Logik skandal 1mdb adalah, pendakwaan DOJ sudah berada di mahkamah amerika dan mereka bersubahat dlm skandal 1mdb sudah dijatuhkan hukuman.

      p/s atok hanya nak selamatkan negara, rela dan berani disiasat tisak seperti najib dan hari ini gen y lah yg ramai menyertai ppbm.

      Delete
  9. Fitnah pada Najib yang dijana begitu hebat oleh Madey@Bapak KLEPTOKRASI TULEN betul-betul tak beri effect dan hasil seperti yang dijangka oleh Madey. Begitu LIAT kali ini projek menjatuhkan Najib dapat diempukkan, jauh sekali berjaya direbus MASAK oleh si GILA KLEPTOKRASI TULEN@ Madey Penyangak Terbilang ini..

    Cubaan demi cubaan, taruh sana taruh sini.. cucuk sana cucuk sini..main isu besar sampai isu Rosmah jeling Najib.. semua dah di screen play kan oleh MACAY2 kutu hapraknya.. tapi malang. Najib makin kukuh dan disayangi oleh rakyat Marhean (jangan cemburu ya Macay, sila turun ke lapangan rakyat sebenar untuk measure keharuman tersebut).

    Projek-projek janaan Najib semua orang perasan tidak ada lagi konsep kroni-bapak-anak macam Madey pakai dulu.. sekarang semua dimiliki oleh kerajaan sama ada GLC atau subsidiaries company parents of GLCs.. melainkan PROTON..sbb Proton ni lubuk kroni madey.. hatta DRB pun tak sanggup lagi tanggung kegilaan ruh penyangak yang terlalu dahsyat dalam Proton seperti menerima sumpahan! berniaga automotif apa berbillion2 kena suntik setiap 2-3 tahun.. sejak 30 tahun lalu???

    ReplyDelete
    Replies
    1. "sekarang semua dimiliki oleh kerajaan sama ada GLC atau subsidiaries company parents of GLCs..."

      GLC ciptaan pemimpin terdahulu,najib hanya nak meranapkan aje.

      "melainkan PROTON..sbb Proton ni lubuk kroni madey.."

      Kalau lubuk kroni kenapa zaman Tun proton untung? Kenapa boleh bayar cukai? Beri pekerjaan kepada rakyat?

      Macai,

      1mdb berniaga apa sebenarnya?

      Delete
    2. Mirzan berniaga apa ye sampai jahanam MISC.. lepas tu Petornas kena bail out.. skrg sekor lagi beli company arak.. jual arak memang lumayan kan? imdb tak berniaga arak.. tak main judi lesap 30 billion..

      kan..kan..MACAY GenTua.. bebel tak habis.. hahahah

      Delete
    3. Kami nak bantu memperkukuhkan ekonomi amerika...kahkahkah last last kedai krim bungkus..aduih lawak..macai haprak berguling guling ketawa

      Delete
    4. "Mirzan berniaga apa ye sampai jahanam MISC.. lepas tu Petornas kena bail out."

      Bail out dan semua hutang telah dilunaskan.

      Delete
  10. kakakakka..kerja keras cai najib cari duit harini...kakakakkaka..ko sorang je cuba menegakkn benang kt sini...mmg najib tabur dedak suh usha blog ni ehh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakakakkaa...tak seorang kuutt kt sini.. kekeke
      ko rase gelisah ke.. rase kunun seorang je? alalaala... nampak tak gelabah..

      semua yg tak sokong pakatan madey BAPAK KLEPTOKRASI TULEN ko label cai Najib..oleh itu senang2 lah Najib mendapat lebih ramai penyokong..sbb ape? Sbb kamutu BODOH.. cari musuh bg banyak.. lepas tu kredit pd Najib.. org yg neutral asalnya pun akan akhirnya bersama Najib..

      politik BODOH plus BANGANG ala Madey zaman ISA dulu dha tak relevan lagi dalam MEMPERSETANKAN musuh..

      kekekeke..

      p/s: Sekarang Madey Mohamed Kutty betul2 SETAN!!

      kekekeke

      Delete
    2. "oleh itu senang2 lah Najib mendapat lebih ramai penyokong"

      Kah kah kah... macai cari pendapatan haram, ko tak tengok ke kehadiran rakyat setiap kali Tun berucap?

      P/s komen ko macai sekejap sejuk sekejap panas kenapa?

      Delete
    3. puihhh.. woiii MACAY GenTua BAPAK KLEPTO TULEN.. ko perasang nak mampos2 ke ade ke GenY tulen mahu dgr BAPAK KELPTO TUA tu kelentong??

      woiii MACAY.. bangun oii.. ini tahun 2017.. oiitt bukan 1990..!!

      p/s: GenTua memang pening kalau kita sentuh BAPAK KLEPTO TULEN@ TUA.. membebel pot pet2.. GenY dgr cabut lari.. tk sokong UMNO pn xpe.. tp takde bodoh follow BAPAK KLEPTO TUA!

      hahahaha

      Delete
    4. dajal2 pengikut najiblis da kepanasan...

      Delete
  11. Aju tanya rasionalisasi pemotongan bajet 2017 yang telah diperuntukan kepada kementeriab², saolan mudah, sebab apa dipotong????
    Jawab je lah sebabnya????

    Yang kau orang melalut cerita lama apahal, tak sekolah ke apa?? Atau kau orang pun tak tahu sebabnya????? Kikikiki


    Macamana le nak pelihara najib macam ni.
    Lain aku tanya lain pecacai jawab...

    ReplyDelete
    Replies
    1. rileks la KDngok.. ko ni dedak dibayar nak handle blog..jgn emo sgt.. nampak mcm BODOH terlajak.. cmne nk cover banyak lagi isu sedang timbul ni.. kekekeke

      p/s: haprak2 ni nak hadapi PRU cmne ehh.. kelam kabut macam beruk kena belacan.. politik leluncon chap munge. hanya kelihatan gah pada warna merah.. tp isi tarakkk..!!

      kekekeke

      Delete
    2. Bro kd! Dorang tahu menyalak jer walau x tahu hujung pangkal! Makna kleptokrasi pun tak tahu, camana nak berhujah secara pro! Malang najib ada macai cam gini!

      Delete
    3. bro KDngok.. rilek laa.. takkan pengecut sangat kot..setakat posting simple2 cmtu takkan tak boleh counter attact..asyik nak delete je.. ko jantan ke betina KDngok??

      p/s: MACAY GenTua membebel.. kasi kentot jerr.. mengarang ayat berjela.. BOSAN beb bace, macam haram.. Armada pun bosan.. pakat cabutt..hahahaha

      Delete
    4. bacaan bajet 2018 pada hari jumaat 27 oktober nanti beb. apasal melompat kata potong sana potong sini. potong stim betul la. cerita bajet 2017 sedangkan tak sampai sebulan lagi dah nak baca bajet 2018. ni lambat naik keretapi ke memang tertinggal keretapi? oh ya kd. selepas 27hb oktober nanti, cuba ko cari dan hentam kot mana patut bila najib bacakan bajet 2018. agaknya lebih teruk daripada 2017 kot...kikikiki...krik krik krik.

      Delete
  12. Najib tak mampu ke hantar pecacai yang waras sikit..

    Kikikiki

    ReplyDelete
  13. "Najib tak mampu ke hantar pecacai yang waras sikit"

    Pencacai sekor ini bukan tak waras, tetapi dia buat2 tak waras, dengan harapan di mahkamah dunia mahupun di mahkamah akhirat macai sekor ni di kecualikan dari disabitkan kesalahan.

    Bertaubatlah macai.

    ReplyDelete
  14. "Najib tak mampu ke hantar pecacai yang waras sikit"

    Pencacai sekor ini bukan tak waras, tetapi dia buat2 tak waras, dengan harapan di mahkamah dunia mahupun di mahkamah akhirat macai sekor ni di kecualikan dari disabitkan kesalahan.

    Bertaubatlah macai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MACAY BAPAK KLEPTO TULEN, alahai sikit2 kait dengan Najib..nampak tak takut dengan banyang2 Najib.. hahaha.. nampak semua orang yang membenci BAPAK KLEPTO TUA ialah 'macai Najib'..

      Merepek2 bila GenTua pencacai BAPAK KLEPTO TULEN tulis.. amende main2 bab Akhirat ni? Ko tak takut ke dengan Tuhan asyik persendakan Agama macam BAPAK KLEPTO TUA cakap.. "ZAMAN NABI TAKDE PISAU GILLATE.."? sbb itu ada org gelar Mahathir Mahafiraun..!

      Delete
    2. 1.12

      Kalau takut dengan najib, ikut cara pak lah

      Kenapa perlu takut? Berani kerana benar, zaman nabi saw memang takder pisau gillete dan apa yg penting maksudnya adalah merapikan potongan misai dan janggut.

      Maka apabila tafsiran disalah sesatkan oleh macai sekor ini, menokok tambah sesuatu kenyataan maka sudah pasti perbuatan kamu macai akan dihukum.

      Delete
  15. Tara tu je ke belog sumpahan BAPAK KELPTO@ Penyangak Tua boleh hujah??

    no worries la kenapa GenY dalam grup Munge Aramada bosan dan memberontak..

    BAPAK KLEPTO TULEN@ Penyangak Tua ingat ini zaman dia boleh remote control kanorg mcm ada ISA dulu...

    p/s: Macay, ko suka jugak ye santau2 sihir2 keje syaiton ni..?? mengaku nampak? tp Alhamdulillah pelindung aku dan orang2 yang benar ialah Allah SWT.. ko MACAY BAPAK KLEPTO@Penyangak Tua memang bertuhankan SYAITON tua.. wang dan kuasa... sebab itu buat fitnah dan jatuhkan orang sesuka hati tak rasa berdosa.. tunggulah nanti SANTAU dari malaikat Israil sampai.. nak loyar buruk .. macam lah ko takkan MATI..MACAY.. org tua bodoh jangan BONGKAK sgt.. BONGKAK ni sifat siapa ya?? sampai kena lucut hak dr Allah SWT diLAKNAT sampai bila2!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org yg dah dekat nak mampos mmg cakap meracau. Tak lama dah aku rasa kau ni!

      Delete
    2. Bro Macy,

      Kepercayaan kita serupa. Memang nampak tak lama dah Mamat VIRGO ni.

      Hanya dia saja yang masih tak boleh nampak. Pada hari dia sedar dia dah tak lama kebarangkalin besar ia sudah benar-benar terlewat.

      Delete
    3. Kah kah kah kah kah
      Penjual agama dh nk ambik pulak keja Allah. Ajal dn maut pun nk dinujum dn ditentukannya. Dh la hari hari melelong agama dgn meletakkn nas dn had is sesukahati demi pertahankan dapigs. Mmg sah sah dh menyerupai kafir harbi kau ni Doe.

      Delete
    4. 5.37 ko cop org lain, ko ada dalil macai?

      Delete
  16. wahai macai pengampu tun mahathir yang tak baca selain berita bohong. cuba cari maklumat berikut;
    1. berapa banyak rezab bnm sekarang dan bandingkan dengan zaman tun mahathir memerintah dahulu?
    2. ringgit pernah merudum semasa tun mahathir dahulu sehingga RM4.80 bagi 1 USD dan kini berapa RM bagi setiap USD? zaman siapakah lebih teruk?
    3. tol dah lama tak naik sejak najib arahkan khazanah beli saham plus tetapi zaman tun mahathir dahulu hampir setiap tahun tol naik. zaman siapakah lebih teruk?
    4. hutang negara makin teruk. wahai macai, tahu tak tafsiran hutang negara? mudah cerita ada external dan internal debt. kalau macai hutang beli rumah itu termasuk dalam kategori internal debt. hutang ko tu macai! yang external masih terkawal dan jauh lebih rendah berbanding s'pore, jepun, usa dan uk. tapi negara tu tak bangkrap lagipun?
    5. pelabur lari dari malaysia? ngarut jelah. ini jenis tak pernah tengok matahari dan asyik baca dakyah pembangkang siang malam. najib berjaya membawa masuk pelaburan bernilai RM400 bilion dari bahrain, us, china, saudi, india dan banyak lagi.
    6. kapal terbang MH hilang sampai 2 bijik! peh!! kemalangan begitupun nak dijadikan isu. kalau nak jadikan isu, baik cerita apa sebab 48 bijik skyhawk tak pernah mendarat di malaysia dan tersadai di gurun usa walaupun bayaran pembelian telah dibuat. siapa kelepet siapa ni?
    7. zaman najib jenayah semakin bercambah. hek elehh beb! macam la zaman tun mahathir dulu malaysia sunyi sepi dpd dunia jenayah dan pembunuhan. cuba cari balik fakta zaman siapakah tragedi pembunuhan canny ong, kes mona fendy, al maunah, bentong kali? tapi yang pastinya itu bukan salah tun. cumanya jangan jadikan isu jenayah sebagai alat nak memburukkan orang supaya tun mahathir juga tidak kelihatan buruk.
    8. kedai rakyat 1 malaysia di tutup.... ya ampun deh, begitu sekali punya auta kononnya kerajaan tak mampu nak urus kedai runcit. bukan tutup beb, tapi arahkan operator asal tu berhenti daripada mengoperasikan KR1M kerana tidak mampu memberi harga barangan lebih rendah daripada pasaran. lanjutan itu ada beberapa syarikat besar dan sederhana menunjuk minat untuk mengambil alih operasi KR1M daripada operator asal iaitu ....eh, seb baik tak sebut! so, jangan pandai buat fitnah pasal KR1M.

    ada lagi...ada lagi.
    sabar, baca dulu di atas dan pertahankan jika tulisan aku tu takde fakta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara budiman,

      macam mana GenY tak skait hati.. bila GenTua Kutuk BAPAK KLEPTO KAPARAT TUA asyik sgok kita cerita najib rasuah..Najib rasuah.. sedangkan dia tu BAPAK TOKONG RASUAH sebenar!!

      sbb tu sape pun akan hangin dengan puak2 BODOH GenTua macam MACAY pencacai najis BAPAK KLEPTO@MAHAFIRAUN SETAN ni.. jangam marah aku panggil dia setan..sbb si TUA KUTUK tu sendiri yang mengaku dirinya mengamalkan amalan SYAITAN!!

      Delete
  17. Selagi pelahap cao taek stg sini, itu petanda mereka cemas.
    Selagi media aliran menjunam , itu petanda baik.
    Lagi kuat maki dan cacian,petanda cai UMNOBNPAS dah habis modal.
    Selagi media aliran UMNOBNPAS bertegas sehala tak berani dialog, itu tanda baik.
    Selagi UMNOBNPAS buat rancangan bebal, itu petanda baik.
    Allah menjelmakan kebusukan UMNOBNPAS dgn cara yg sgt cara2 ajaib tak disangka....dan ia bersiei beeterusan. Sehingga mata dipejam rapat pun akan nampak.
    Undi masok PH, dan semuanya akan siselak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha

      GenTua macai BAPAK KELPTO TULEN sedang menghibur hati menglipur lara.. sambil tutup mata.. bersyair sorang2.. hahahaha
      patutlah GenY tak minat masok Armada.. yang tinggal sampah je.. asyik black mailed dengan isu seks la rasuah la.. Ainana pun kena jugak.. GenY mmng benci MACAY GenTua KUTUK BAPAK KELPTO..

      so rilekla KDngok.. belum PRU lagi dan meleret lesu.. orang2 tua bodoh bersepah dalam chap munge tu.. kita uji masa PRU nanti.. jeng..jeng.. kena sekeh ke kena ludahke.. harap sabor je laa ye..

      p/s: GenY yg tunggu nak pelengkung BAPAK KLEPTO TULEN pun ada dgr jugak..khabar2 dendam OTAI REFORBASI masih membara.. sorry wa taktau sgt.. sikit2 ja.. hrp KDngok boleh get ready !

      hahahhahaa

      Delete
    2. silap ni beb. perlu baca terbalik. fitnah pembangkang sudah semakin kelihatan di mata hati rakyat....

      Delete
    3. X boleh lebih lebih ngan macai kurap najib tuh,! Nanti dia report polis! He2 he2 he2

      Delete
    4. Heheh..

      Dia bukan saja telah melakukan segala yang disebut di dalam kitab tentang golongan pembenci kebenaran hatta sampai ke peringkat menambah kalam yang tidak ada pada ayat-ayat Allah, malah ia sudah sampai ke peringkat melebihi apa yang diajar di dalam kitab, iaitulah mahu membuat repot polis apabila tak mampu lagi berhujah.

      Setakat itulah kemampuan dirinya.

      Delete
    5. Ek eleh.. Ha ha klau tak bodoh CE bgtau Kitab mana tu,? ce bagitau? Kitab Bible Evengelis ke? Semenjak dua menjak ni bila sekelambu dgn Puak Kianat Islam tu makin berani kau tonjolkn keHARBIan kau ye Doe.

      Delete
    6. 5.42 macai tuduh sekelambu ada dalil tak?

      Delete
  18. Kenapa beelanjawan kementerian dipotong? tak jawab juga..
    Hampeh betul puak ni...

    ReplyDelete
  19. Belanjawan 27 oktober nanti le bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bentang 27hb itu belanjawan 2018

      Im talking 2017 budget

      Delete
    2. haha baru berakai.
      241 kena pelangkung jantan..padaan. Riak angkoh lagi la

      Delete
    3. tinggal tak sampai sebulan nak baca belanjawan 2018, baru nak bising pasal bajet 2017. sbb dh habis modal, habis isu ke apa? patutnya kalau nak bantai kasi lebam kabinet najib, soalan ni dikeluarkan pada akhir oktober atau awal november tahun lepas. baru kena dengan cara berfikir yg berkualiti. ke saja2 tanya sebab memang nak tanya. bukan nak tahu sangatpun, saja tanya isi masa lapang....

      Delete
  20. kerajaan ada duit?
    ini jawapannya
    TEMBERANG..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rezab simpanan bank negara tu temberanglah beb. maknanya ko lebih bijak dan lebih arif berbanding bank dunia dan penganalisis ekonomi global. syabas macai, memang tak syak lagi ko macai putar belit paling ohsem!

      Delete
  21. Bnd mudah pn kd nk spin.. Bjet dipotong sbb ketirisan byk berlaku.. Ketua jab yg kbnyakn pnyokong pmbgkg guna dana dr kerajaan pd bnd xmasuk akl.. Cth plg Kecik la kursus sana sini.. Bilik hotel satu sorg..klaim bkn2.. Dgn alasan nk abiskn bajet jab.. tu cth plg mudah ..Najib cerdik sedar hal ni..

    ReplyDelete