Google+ Followers

Thursday, October 19, 2017

APA UNTUNGNYA SOKONG MAHATHIR (?)

Dari segi material, menyokong Tun tidak dapat apa².
Kalau mereka tawan Puterajaya dan memegang jawatan, ia bukan bulan madu tetapi amanah yang menuntut mereka kerja keras untuk membina semula negara.
Ia tidak mudah tetapi yakin mereka mampu.




Semoga kemuliaan Jumaat mampu memberi kemuliaan kepada hati
untuk beriman, kemuliaan kepada otak untuk berfikir dan kemuliaan akal untuk membuat pertimbangan.

Mencari kebenaran dan halal itu wajib.

19 comments:

  1. Untung tarak, rugi banyak

    ReplyDelete
  2. Lunak ungkapan KD.... Aammin... InshaAllah..... tp jgn petang ubah jadi fitnah dan menghasut plak yer... dah banyak kali dah nemgok perangai hang ni tak konsisten....

    ReplyDelete
  3. Salam Bro. Transformasi Malaysia dirasai rakyat ketika era Mahathir tetapi diera Najib transformasi hilang subsidi dan cukai GST dikenakan terhadap rakyat.
    Mahathir berani tuduh Najib pencuri tetapi Najib hanya berani kata Mahathir asal dari Kerala.itulah standard NYA President UMNO Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Transformasi memang dirasai oleh rakyat dengan dasar penswastaan yang gagal atau dinikmati hasilnya oleh kroni-kroni. Kesan-kesannya bukannya dirasa dalam jangkamasa pendek tetapi untuk jangkamasa panjang.

      Lihat saja LRT1, LRT2, KL Monorail dan Intrakota Bas. Rugi sehingga terpaksa diambil alih oleh Kerajaan.

      Rumusannya, 22 tahun itu dipenuhi dengan skandal-skandal, perjanjian-perjanjian konsesi yang berat sebelah dan bailout-bailout.

      Gila. Itu adalah perkataan yang sesuai untuk mengangkat dia kembali menjadi Perdana Menteri.

      Delete
  4. Aamin.
    Negara sudah diambang jahanam.
    Anak muda sudah didoktrin taat buta.
    Kemuskinan dan kesempitan sengaja dijana bagi mudah kawal warga.
    Keterbukaan musyawarah dipalam.
    Media bicara sehala.
    agama didiplastikan,
    Sukatan iman kawal penilaian Brahmim
    Pahala dikira seolah milligram.
    Geran syurga dipegang ketua.
    Nak selamat kena setia.
    Akal Minda kena sita,
    Taek sudah jadi ruji, pun suka
    Jati Bangsa sudahpun diperkosa.

    UMNOBNPAS cuma kuat cerita dusta.
    Senua tipu basi,usah dok percaya.
    Melayu yg akui Islam masih buta..

    MENCARI KEBENARAN , WAJIB.
    MENGANGKAT KEBENARAN, ASAS IMAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jahanamkah negara dengan:

      1. KDNK negara berada pada paras RM1.595 trilion dengan nisbah hutang kepada KDNK adalah 55%.

      2. Rizab antarabangsa negara pada 2017 melebihi USD100 bilion (RM420 bilion).

      3. Nilai aset pelaburan KWSP setakat 30 Jun 2017 melebihi RM750 bilion.

      4. Bank Dunia mengunjurkan kadar KDNK negara 5.2% berbanding 4.9% sebelum ini untuk 2017.

      5. Projek-projek seperti Lebuhraya Pan Borneo, LRT-1 ext, LRT-2 ext, MRT-1, KLIA-2, LPT-2 dll dibina dengan dana kerajaan bukannya oleh penswastaan yang gagal.

      Bagaimana hendak dikatakan dusta sedangkan projek-projek di era Najib yang dibiayai oleh dana kerajaan sedang dimanafaatkan oleh rakyat.

      Delete
    2. Angka dgn Ungka tak jauh ejaannya.

      Delete
    3. 1131,
      Angka dgn Ungka ejaan tak byk beza.
      Tapi ko lebih pada Gurkha.
      Hal Curi Songlap sudah ketara.
      UMJOBNPAS lagi2 ko nak bela.
      Sahla iman ko mati, hati ko buta.
      Itu, ikut lu punya suka.
      Rakyat dah luka...

      Delete
    4. Antara fakta 11:31 dan auta 12:31 dan 1:42, yang mana satu boleh dipercayai?

      Untuk 12:31 dan 1:42, bodoh dan bengap itu sama ertinya. Adakah itu tergolongnya kamu?

      Delete
  5. Kita menyokong tun bukan sbb dia Tun, atau sbb dia pengerusi pakatan. Kita sokong Tun sbb perjuangan yg dibawa beliau utk rakyat. Kita akan menyokng sesiapa shj yg mengerti keperitan yg dihadapi oleh rakyat. Kita bersama dgn sesiapa shj yg inginkan sebuah negara yg ditadbir oleh pemimpin yg prihatin kepada rakyat. Kita mahu pemimpin yg ada maruah dan harga diri. Bukan nya kita mrnyokong Tun tetapi Tun yg sebenarnya yg mengambil pendirian utk bersama rakyat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru sekarang nk bersama Rakyat bila kepentingan family dn kroni tergugat?

      Dulu 22thn bersama siapa? Berapa ramai rakyat yg dikayakn bersama kroni dan familynya? Kalau family dn kroni mmg byk. Anak anaknya juga billionaire mengejut. Anak anaknya mungkin tak seperti anak org lain sebab terlalu "daddykasi"....

      Delete
  6. Sudah sah bersuloh.Bagi bangsa Melayu yg lahir mengaku Islam:
    Islam dijulang Wayang tinggi, sipi2 kearah zionism.Kononnya suci teliti sehingga tersentuh kain dlm sekolam renang pun ditakuti.
    Walhal,
    Bergelumang dgn bini orang, telan taek rasuah seketul2 tak ada hal. Janji Melayu Islam.
    Iman hak utk dibentuk sendiri,tapi kalau sudah hitam dimatikan Allah, maka bergelumanglah bangsa itu dlm keji. Tak cukup ini, caipelahap2 spt J akan terus ajak seramai kawan baru spt arahan Syaitan sebagai teman penghuni Neraka.
    Itu Janji Syaitan.
    Tapi Kebenaran akan membunuh mungkar.
    Ini JANJI ALLAH.
    Buka mata dan Pilih laah...masa sudah tiba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keluar dulu dlm jemaah yg ada pengkianat Islam yg lebih ramai tu.. Baru kita cerita JANJI ALLAH..

      Diri sendiri berada dibawah Pakatan yg MP bukan islamnya yg lebih ramai dn berkuasa lg nk permainkn bab agama org lain..

      Tengok dimana diri kau dlm jemaah Pakatan tu dulu. MP Islam hanya topeng je..

      Delete
    2. Walau ramai, tp Kalau jemaah yg mwngaku islam ,tp sah angkat mungkar,maka itu Jemaah Dajjal ...jgn dihampiri.

      Delete
    3. yg sokong mungkar songkap itu yg SAH pakai topeng islam.
      Keluarlah dari jemaah Daajal , moga sempat Taubat

      Delete
  7. Sokong mahathir kroni yg ontong.

    ReplyDelete