Google+ Followers

Wednesday, October 4, 2017

BANGSA JOHOR SYED SADDIQ VS SHAHRIR DI JB

Tak sesuai kalau lim kit siang, Tun untuk bertanding di JB. 
Shahrir Samad sudah low valued marke price dalam umno dan luar umno, sekadar menampung ketandusan calon potensi umno untuk Johor Baharu....recycle.

Apa sangat sumbangan anak didik Musa Hitam ini di Parlimen Johor Baharu dan sebagai Menteri di ers Paklah. Mungkin cik minah lebih tahu..
Pengalaman peribadi penulis...Shahrir tidak mesra rakyat dan sombong, berbeza demgan Khalid Nordin, Ghani Othman dll.


Yang cantiknya kalau pertandingan adik abang khalid samad vs shahrir samad.


Tetapi yang paling win kalau yang makan dedak vs yang tolak dedak, yang dah nak pencen politik vs yang baru nak bertapak politik.

Sekaligus SS menjadi pemangkin anak muda berpolitik, pemangkin semangat PH untuk tawan Johor.




# Khalid telah menarik diri untuk berlawan Shahrir atas alasan hubungan keluarga.

49 comments:

  1. Replies
    1. Pesta arak kt johor jgn lupe join...

      Delete
  2. Hehe....dah xde hujah si anon 7.40

    ReplyDelete
  3. Salam. Terbaik tu Bro. Pemimpin Muda VRS Pemimpin Tua.
    Mungkin pengundi JB mahukan pemimpin berkaliber tambah tambah Sultan juga bermulut lantang dalam melawan rasuah.

    ReplyDelete
  4. ini lebih sesuai , pemakan dedak vs pemakan tahi palat.

    ReplyDelete
  5. boleh je saddiq nk lawan. jd lauk 3 rasa nanti kui kui

    ReplyDelete
  6. Kacang soya dibuat tauhu,
    Buah keranji atas perahu,
    Blom choba blom tahu,
    Si saddiq menumbuk jb terseliuh bahu,

    ReplyDelete
  7. ‘Pengalaman peribadi penulis...Shahrir tidak mesra rakyat dan sombong, berbeza demgan Khalid Nordin, Ghani Othman dll.’

    Biasalah propaganda macai-macai Madey mesti hendak menggambarkan perkara-perkara yang buruk kepada musuh-musuh politiknya biarpun tanpa ada kebenaran. Iyalah:

    1. 2,500 orang dikatakannya 1.8 juta ahli,

    2. Kajian ke atas 0.03 juta orang dikatakannya mewakili 14.6 juta pengundi,

    3. Kehadiran 5,000-8,000 orang di ceramah siri jelajah, dikatanya 50,000-80,000.

    Syok sendiri! Biarlah si Luncai Madey terjun dengan labu-labunya dan dibaham buaya air masin Selat Tebrau.

    Teringat aku PRK 1988, Shahrir melawan proksi Madey di Parlimen Johor Bahru. Shahrir menang dengan mendapat undi 23,581 manakala proksi Madey 10,968 walaupun Shahrir yang serba kekurangan ketika itu terpaksa melawan jentera pilihanraya Madey yang besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah syok sendiri biarkan..apsal kau komen?

      Delete
    2. Tertanya-tanya pula aku, berapa ramai sebenarnya ahli-ahli berdaftar PPBM yang dicanang-canangkan mendapat sokongan minoriti 'majoritu rakyat' ini.

      Kenapa tidak didedahkan?

      Kenapa dirahsiakan?

      Delete
    3. 7.51 kah kah kah, yg ko sibuk nak tau pasal apa?

      Ko ingat 3 juta ahli umno sokong najib ke? Ketua bahagian dah tentu dapat habuan, tapi yg bawah dapat apa? Ko fikir depa nak sokong najib ker?

      Delete
    4. Ha.ha.ha.

      Buat la kajian berdasarkan responden yang lebih besar daripada setakat 0.03 juta saja.

      Sistem kuota dan undi bonus itu diperkenalkan selepas krisis 1988, dibuka peluang kepada kontraktor-kontraktor memegang jawatan tersebut. Sesiapa nak bertanding jawatan Presiden UMNO perlu memperolehi pencalonan daripada 50 bahagian UMNO, kalau tidak tak layak bertanding.

      Najib sudah menghapuskan sistem kuota dan undi bonus tersebut. Kini sesiapa ahli UMNO boleh bertanding merebut jawatan Presiden UMNO. Pemilihan pula dibuka kepada 146,500 ahli, bukan setakat 2,500 saja.

      Delete
    5. Bagus najib ni kan 10.16?

      Najib boleh perkenalkan apa juga sistem dlm umno, apa yg penting, jangan anaiya rakyat, jangan menzalimi rakyat, jangan rompak samun wang rakyat, jangan bohong rakyat, jangan jual aset dan harta rakyat.

      Delete
    6. Memang bagus bro.

      Najib mengubah sistem yang zalim orang tua tu kepada sistem yang lebih adil. Politik wang pun terhapus dengan cara itu.

      Delete
  8. Budak mentah ni kurang kasih sayang

    Ada orang nak bagi dia 5 juta, kata dia.

    Aku rasa hanya org bodoh ajer yg nak bagi budak mentah macam si saddiq ni ...
    Apa ada pada dia??? kalau sekadar puppet kepada ketua dia....

    Hampeh!!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun rasa macam tu juGa...

      Bergegor telor pemimpin umno..tak sangka boss buat keje bodoh

      Delete
    2. Malaysia dari segi politiknya ketandusan pemimpin muda seperti ss, yg begitu outspoken, dynamic dan mempunyai wawasan. Kita tidak melihat umno mempunyai seseorg seperti ss. Ss mempunyai pakej yg boleh menjadi idola kepada remaja dan belia. Tidak perlu menjadi artis utk diminati. Susah tentu ss akan mempunyai pengaruh utk menarik golongan yg berumur 21- 25 thun utk mengundi parti mana yg beliau wakili. Angka 5 juta adalah kecil jika dibandingkan dgn prospect yg beliau miliki. Umno kini hanya boleh bersandar kepada golongan tua shj utk sokongan dan segelintir yg masih bergantung kepada dedak. Masa kian suntuk utk umno. Kapal telah dimasuki air dan hampir karam!

      Delete
    3. Angka RM25.8 bilion pula terlalu besar untuk dilupakan begitu saja.

      Delete
    4. Macai 7.53

      "the Unorthodox Measures resulted in the market capitalisation of the Malaysian stock market recovering from a low of RM 181.5 billion on September 1, 1998 to RM 579.2 billion on March 24, 1999, a gain of RM397.7 billion. The Stock Market Index jumped from 262.7 (September 1, 1998) to 851.7 (March 24, 1999), a multiple of 3.24
      times"

      Untung 397.7 billion tak nak citer macai?

      Delete
    5. Yang peliknya jika untung RM397.7 bilion (USD142.03 jika kadar USD1.00 = RM2.80 diambil kira), mengapa di sepanjang tahun 1995 hingga 2003, rizab BNM tidak pernah melepasi USD35 bilion?

      Adakah kehilangan wang BNM lebih besar daripada RM25.8 bilion?

      Delete
    6. Macai ko tau perbezaan forex dengan rizab tak?

      Delete
    7. Wah! Anon 9:57 kata memang betul wang BNM disonglap.

      Delete
    8. Kat mana ada tulis wang bnm di songlap? Ko fitnah ko jawab macai, di mahkamah dunia dan mahkamah akhirat...itu je.

      Delete
  9. yele, payah nak caya, MUSTAHIL ada tawaran 5 JUTA.
    Samalah macam orang tak caya, ada Pak Erab bodoh
    nak derma rm2.67 billion masuk akaun Najib. Dan
    alih-alih rm42 juta masuk akaun Najib, tapi dia tak
    tahu siapa yang masukkan.
    Banyak benda-benda ajaib pasal DUIT memang payah nak percaya.










    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la macam tak percaya RM25.8 bilion boleh hilang begitu saja. Boleh pula sebagai pemimpin tak tahu wang sebegitu besar boleh hilang. Orang tua tu adalah seorang pemimpin yang gagal. Lupa pula yang terpilih-pilih.

      Ajaib dari mula sampai akhir berkuasa, memanjang ada skandal-skandal yang merugikan wang rakyat.

      Delete
    2. lupa lak orang tua tu dulu duk dalam umno...memang bodoh la umno ni semua ya?

      Delete
    3. Macai 7 02 hilang pelaburan forex untung berlipat ganda tak nak citer?

      Lupa Tun, billion2 tak masuk akaun peribadi seperti najib.

      Delete
    4. Kini, yang bijak Najib dan UMNO yang berjaya menghalau orang tua itu keluar dengan sendirinya daripada UMNO. UMNO menjadi bersih, kuat dan kukuh.

      Yang bodoh pembangkang sebab menerimanya. Lagi bodoh sebab mengangkatnya sebagai pemimpin. Lagi lagi bodoh sebab percaya kata-kata dustanya.

      Delete
    5. RCI BNM forex melibatkan 25 saksi dan 42 dokumen. Tiada seorang pun atau satu dokumen pun yang menyatakan atau menunjukkan perdagangan forex itu menguntungkan yang mengatasi kerugian.

      Seorang saksi memberi kenyataan, kerugian forex adalah sepuluh kali ganda keuntungan.

      Maksudnya untung cuma RM3.5 bilion tetapi rugi RM35 bilion. Yang dinyatakan kerugian RM5.7 bilion yang disokong oleh peguam saksi. Yang hilang entah kemana RM25.8 bilion.

      Delete
    6. "Tiada seorang pun atau satu dokumen pun yang menyatakan atau menunjukkan perdagangan forex itu menguntungkan yang mengatasi kerugian."

      Rugi TSNMY dah mengaku bertanggungjawab.


      "Seorang saksi memberi kenyataan, kerugian forex adalah sepuluh kali ganda keuntungan."

      Seorang saksi lain bernama TSNMY pula mengatakan keuntungan forex tahun 1997/1999 berjumlah 397.7 billion.

      "Maksudnya untung cuma RM3.5 bilion tetapi rugi RM35 bilion."

      Maksudnya rugi 35 billion (belum disahkan) untung pula 397.7 billion, woww macai, siapa nyanyuk macai? Atau ko nak citer sekerat2 aje ke? Menokok tambah?


      Delete
    7. Yang peliknya jika untung RM397.7 bilion (USD142.03 jika kadar USD1.00 = RM2.80 diambil kira), mengapa di sepanjang tahun 1995 hingga 2003, rizab BNM tidak pernah melepasi USD35 bilion?

      Adakah kehilangan wang BNM lebih besar daripada RM25.8 bilion?

      Delete
    8. 8.49 ye la tu umno semakin kuat semenjak TUN da keluar....hihihi kuat menyonglap dan temberang adalah.
      parti da nak TAMAT sampaikan sanggup mempergunakan budak sekolah untuk kepentingan parti.

      Delete
    9. Macai ko tau perbezaan forex dengan rizab tak?

      Delete
    10. Habis itu wang dimasukkan ke akaun siapa?

      Delete
    11. 10.07 ko tanya najib bleh?

      Delete
    12. Untung RM3.5 bilion, rugi RM35.0 bilion. Bagitau RCI rugi cuma RM5.7 bilion. Mana hilangnya RM25.8 bilion?

      Putar-putar pulak kata untung RM397.7 bilion (USD142.03) tapi simpanan BNM tak pernah melepasi RM35 bilion sebelum 2004. Kalau ada betul untung tu, lagi besarlah wang BNM yang hilang bukan setakat RM25.8 bilion saja.

      Delete
    13. "tapi simpanan BNM tak pernah melepasi RM35 bilion sebelum 2004."

      Tau tak perbezaan pelaburan forex dan simpanan rezab macai?

      Delete
    14. Secara keseluruhan, pelaburan forex adalah berjaya, perhatikan kenyataan saksi RCI forex, TSNMY berikut;

      "the Unorthodox Measures resulted in the market capitalisation of the Malaysian stock market recovering from a low of RM 181.5 billion on September 1, 1998 to RM 579.2 billion on March 24, 1999, a gain of RM397.7 billion. The Stock Market Index jumped from 262.7 (September 1, 1998) to 851.7 (March 24, 1999), a multiple of 3.24 times"

      Delete
    15. Saksi ke-3 hari ke-5 (sebagaimana yang dilaporkan)

      12:45pm: Nor Mohamed berkata beliau sering memberi laporan kepada GBNM mengenai aktiviti perdagangan forex.

      "Saya tidak bersetuju yang semua laporan berkaitan forex hanya dilaporkan kepada saya. Saya tidak bersetuju yang saya hanya melapor kepada GBNM.

      "Saya tidak ingat had pada dagangan forex yang ditetapkan kepada saya. Saya tidak ingat keuntungan dan kerugian yang dialami forex."

      Delete
  10. Panggil sidang media kemudian buat cerita sensasi tuduh orang tu tuduh orang ni macam rafizi dan macam mahfuz....halo halo sirul haloooooo...rakyat ramai dah muntah hijau dahhhh dengan adegan ini.Hanya macai tegar yang menambah perisa supaya nampak lebih lazat walhal macai hanya syok sendiri aja tapi orang ramai dah muak sangat dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang kau mabuk tu setannn

      Delete
    2. halo halo macai 7.21, bila nak buat RCI perwaja? Memali? BMF msminco? Forex dah tak berjaya nak sabitkan Tun?

      kah kah kah macai oh macai, ko punya citer dah basi 2 tahun dari blog putra merdeka.

      Hairan, najib boleh pungut macai taik ni punya citer ni...

      Delete
  11. Syed Saddiq memang budak hingusan, perwatakan pun macam Mat Jambu dari Korea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak dapat beli, ko nak serang peribadi dia plak ke macai?

      Delete
  12. Oxford universiti tlh menafikan pernah mengeluarkan apa apa tawaran kpd s sadiq sigaraga bagi melanjutkan pelajaran di universiti tersebut.Didlm entri terbarunya sadiq sigaraga kesal org ramai lebih menumpukan pasal pembelajaranya di oxford berbanding berita sensasi penyogokkan sebanyak rm.5 juta.

    ReplyDelete
  13. Tgk jubo lembu lg bagus dr baca blog ni

    ReplyDelete