Google+ Followers

Thursday, October 12, 2017

SIAPA DALANG??? LIM GUAN ENG DIPERTANGGUNGJAWABKAN..


Gerakan, mca atau dap???


31 comments:

  1. Ko memang kaki buat spekulasi KD.. apahal kaitkan MCA Gerakan pulak? DAPig yang perintah Penang.. permiat segala bagai puak2 syaitan tu yang keluarkan... tanya ATok Gila Kelpto tu lah.. kan dia dha boleh control Kit Sial... Lagipun MCA Gerakan bukan memerintah Penang.. dan bukan spesis suka buat privokasi pada Agama lain. Tengok warna baju pun sah2 puak BERSHIT DAPig punya warna tema!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akhirnya sudah tiba 13hb Oktober 2017. Jeng.jeng.jeng.

      Delete
    2. Anon 1018, kalau bukan, duduk diam2..
      Apsal panas..

      Delete
    3. itu belum dapat kerghusi Pm. Kalau dah dapat nanti, entah,entah depa akan bergendang 24/7. kalau nak rasa berilah kerghusi tu pada Dapig! kompem depa akan buat punya... kah kah kah

      Delete
  2. Apa Ada pada 13 0ct? Bleh share? Tq

    ReplyDelete
  3. Tunggu kejap ye ....Macy dan John Doe belum bangun tidor lagi tu. Kejap lagi lepas gosok gigi diaorang tulis la berkajang kajang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baiklah saudara nanti saya tulis berkajang-kajang ya

      Delete
    2. Dah lama la bangun tidor! Nak siasat dulu apa kebendanya tu barulah boleh komen! Ingat cam geng korang ke, tak tau ujung pangkal terus terjah!

      Delete
  4. Dengan izin tuan blog, mohon lari tajuk entry.

    Kejora atau VIRGO? (Siri 1/2)

    Sebelum entry semalam saya telah pun establishkan bahawa anon yang berulangkali melaknat saya dan Tun M itu adalah VIRGO.

    VIRGO sudah kecut perut dan tiba-tiba menafikan ia bukan anon tersebut tetapi penafiannya itu telah saya sangkal disebabkan ia telah melaknat dan penafiannya mestilah melalui sumpah laknat juga. Ia dah kena checkmate.

    VIRGO juga sudah kecut perut dan cuba beralasan dan mengatakan bagi saya semua anon adalah VIRGO. Oh tidak, saya telah menjawab bahawa hanya yang luarbiasa fujur itu saja yang saya katakan sebagai VIRGO. Sekali lagi VIRGO dah kena checkmate.

    Saya mampu membezakan di antara karakter Kejora dan VIRGO sebab Kejora adalah seorang pembenci kebenaran melalui cara memperolok-olokkan seperti kaedah kaum Musyrikin. Ada pula VIRGO ia memborong kesemua kaedah pembenci kebenaran iaitu memperolok-olokkan seperti kaum musyrikin, beralasan seperti kaum Nasrani dan memutar belit seperti kaum Yahudi. Malah VIRGO juga melakukan sesuatu yang tiada di dalam kitab iaitu merepot polis apabila tak mampu menjawab balas.

    Saya mengenali Kejora lebih kurang 3 tahun dan sepanjang perkenalan itu saya dapati Kejora hanya bermain-main. Walaubagaimana dahsyat ia mencarut dan berpantun lucah ia masih kekal di dalam kategori pertama.

    Adapula VIRGO ia benar-benar seorang yang biadab dan durhaka dengan Tuhannya. Ia pernah mengherdik hukum sumpah laknat dengan mengatakan ia taktik kaum munafik untuk menipu (innalillah), ia juga pernah menambah kalam yang tiada pada ayat-ayat Allah apabila mengatakan 'peliwat' termasuk di dalam kalimah 'yusari-'una fihim' di dalam ayat 52 surah Al-Maidah padahal 'peliwat' tiada di dalam ayat ini mahupun dua ayat yang mengapitnya iaitu 51 dan 53 (astaghfirullah, memang VIRGO pendusta ini amat berani dengan Allah).

    Ia juga suka melaknat dan mendoakan laknat kepada orang. VIRGO punya karakter yang tidak stabil akibat dedak menguasai diri.

    VIRGO mahu letakkan dirinya sebagai hero di kalangan A9 dan melakukan apa yang A9 lain tak berani lakukan iaitulah mempermainkan ayat-ayat Allah. Disebabkan ia seorang narsisis yang obses kepada saya, saya dapat memerangkapnya dengan mudah sekali. Misalnya ketika saya berkata Demi Allah VIRGO ialah penyamun pengkhianat saya dah tahu dia akan bersumpah demi Allah ke atas saya pula. Memang itulah tujuan saya, membuktikan ia sanggup menjual nama Allah pun untuk menjadi hero A9.

    Saya kenal Kejora apabila ia melakukan perolok-olokkan dan saya beri pencerahan mengenainya ia akan berhenti melakukannya. Misalnya ialah ketika ia memperolok-olokkan kisah taubat seorang pembunuh yang dibawa oleh pak Othaman dan saya beritahu kisah itu ada dalam hadith sahih (saya menyimpan kitab hadith di tempat kerja dan tidak 'mencari sanad' melalui google), maka ia berhenti memperolok-olokkan.

    Tetapi VIRGO tidak akan berhenti memperolok-olokkan bahkan ia akan menambahkan cercaan lagi. Itulah VIRGO.

    ReplyDelete
  5. Kejora atau VIRGO (siri 2/2)

    VIRGO boleh jadi juga Kejora yang telah naik taraf daripada satu level kepada the highest level, tapi yang penting ialah saya telah establish bahawa VIRGO wujud sebagai seorang manusia khusus.

    Apa keperluan saya establish perkara ini? Sebab syarat penghakiman paling utama ialah 'certainty' dan VIRGO telah saya establish sebagai satu individu yang certain dan bukan Kejora.

    Kemudian pada entry yang lepas kekanda saya yang sangat saya kasihi telah berulangkali memanggil VIRGO sebagai Kejora.

    Disebabkan pak Othaman Ahmad adalah juga individu khusus yang telah establish dirinya (bukan anon), maka pelakuannya memanggil VIRGO sebagai Kejora berulangkali telah mewujudkan keraguan kembali adakah ia VIRGO atau Kejora?

    Kini saya perlu menunggu pula keraguan ini diatasi. Ia hanya boleh berlaku di dalam situasi :-

    1. Pak Othaman sendiri akui VIRGO bukan Kejora

    2. Kejora akui ia bukan VIRGO dan berlepas diri daripadanya.

    3. VIRGO sendiri akui ia bukan Kejora dan melepaskan perlindungan Kejora padanya.

    4. Salah seorang di antara mereka akhirnya akui dua karakter yang berlainan ini adalah individu yang sama.

    Sebab itu semalam saya tahniahkan VIRGO sebab ia telah berjaya mendapat tempoh tambahan untuk beralasan dan ruang tambahan untuk memutar. Berterimakasihlah kepada pak Othaman.

    Tak apalah, saya akan menunggu salah satu di antara 4 perkara di atas berlaku untuk estabslihkan dgn yakin samaada VIRGO memang Kejora ataupun VIRGO bukan Kejora.

    Adakah saya berdedam dengan VIRGO? Tidak sama sekali tetapi disebabkan kefujuran VIRGO dan ia memenuhi karakter 'kebinasaan' di dalam surah Al- Isra : 16, maka kini saya mahu buktikan kepada A9 semua bahawa apabila saya mengatakan mereka sedang membawa negara ini ke arah kebinasaan, saya tidak ragu-ragu mahupun bermain-main. Apa keperluannya bagi saya? Tiada apa-apa keuntungan duniawi melainkan mahu membantu membuktikan kpd saudara2 A9 saya bahawa mereka sedang memilih jalan kebinasaan.

    Disebabkan VIRGO telah melaknat saya tidak kurang dari 3 kali (sekali guna nama Abdillah), maka VIRGO tidak boleh mengatakan saya menganianyainya memandangkan saya tidak pernah melaknatnya melainkan ia yang berulangkali melaknat saya.

    Mahu berkata saya meroyan? Silakanlah tapi VIRGO sendiri sangat kecut perut dgn usaha saya ini. VIRGO malah sudah takut dengan nama VIRGO itu sendiri berbanding obsesnya kpd nama john doe dan hanya kesombongannya yang menghalangnya mengakui.

    Kesombongan ini jugalah yang akan menyebabkan ia jatuh ke lembah kebinasaan di dunia yang ia sendiri mulakan dan berulangkali bermain dengannya.

    Kepada anon 3:49 terima kasih kerana camdek saudara itu telah memberikan saya semangat untuk menulis perkara ini dan 'membantu' VIRGO mencapai apa yang ia kelihatan beria-ia mahukannya. Kalau tidak kerana sdr saya telah pun bercadang untuk 'berehat' atau barangkali 'berhenti' daripada memberi 'bantuan' kepada VIRGO ini.

    Saya bermain2 atau meroyan? Anda putuskan sendiri.

    ReplyDelete
  6. Kamu sebenarnya hanya serkap jarang membuat rumusan tidak berdasarkan bukti-bukti sebab itu fitnah-fitnah kamu semua insyaAllah gagal dan terus gagal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, tersilap tempat. Reply kpd komen 7:45 ini ada di 8:27 di bawah.

      Delete
    2. Bercerita menglipur lara seperti lazimnya hanya utk menghiburkn hatinya yg amat kecamuk dn gundah gulana. Mungkin tidurnya dh tak ditemui kelenaan hingga sering berfikir dn mengarang sketsa syok sendirinya utk menegakkn benang yg telah basah lencun.

      Kredibilitinya dipunahkn oleh lidah berbelitnya mempermainkn nas dn hadis sesukahatinya utk diletakkn ditempat yg mengikut citarasanya demi menghiburkn hati Tuan Pengkianat Islamnya.

      Akui la anda adalah seorang RBA yg mengharapkn dedak utk meneruskn suapan kepada anak isteri lantaran kemiskinan yg semakin menghimpit akibat GST seperti yg anda fitnahkn seringkali.

      Jalan terbaik. Bertaubat la

      Semakin dibela puak mungkar, semakin menuju kemungkaran.

      Delete
    3. Whateverlah VIRGO.

      Bersukarialah dulu ya sebab sudah dua kali kamu terselamat.

      Tapi jangan sesekali lupa bahawa kontrak laknatullah itu masih mengikat kita berdua.

      Apabila saja segala syarat telah lengkap maka pada ketika itulah ia akan berlaku. Syarat 'certainty' di pihak aku telah lengkap, hanya menunggu syarat yang sama di pihak kamu saja.

      Apa pun gunalah sebaik mungkin tempoh lanjutan untuk terus beralasan dan ruang lebihan untuk terus memutar belit. Barangkali masa dan ruang tambahan itu pun sangat singkat lagi sangat kecil.



      Khusus untuk KEJORA:-

      Aku tahu kadang-kadang kamu rimas dan tension sebab asal anon saja semuanya diletak atas bahu kamu sebab ramai orang hanya kenal Kejora tapi tak kenal VIRGO. Padahal aku tahu itu bukan kamu Kejora tapi adalah VIRGO. Aku kenal beza kedua-dua kamu Kejora dengan dia VIRGO.

      Sekiranya terasa beban sangat hendak menanggung sentiasa dipersalahkan untuk apa saja yang VIRGO lakukan, maka declare sajalah secara terbuka itu bukan kamu tapi itu adalah VIRGO dan kamu berlepaslah diri kamu daripada VIRGO.

      Kalau bukan di sini pun, manalah tahu ketika bersama kawan-kawan A9 yang lain dan VIRGO buat kamu rasa marah atau rasa dengki kerana apa alasan sekalipun, cubalah lafazkan kepadanya "Aku sebagai Kejora berlepas diri dari kamu sebagai VIRGO". Mana tahu Allah terimanya secara sah untuk tujuan 'certainty' walaupun bukan terbuka di sini. Kamu tiada apa-apa nak rugi pun sebab kontrak laknatullah itu adalah di antara aku dengan VIRGO dan bukan aku dengan kamu.


      Kepada semua yang lain:-

      Sebenarnya ketika saya masuk Online balik tadi saya hanya ingin beritahu saya nak berehat beberapa hari sebab baru hilang tenaga selepas usaha saya men'certain'kan VIRGO terbantut apabila tiba-tiba seseorang yang lain secara validnya meletakkan keraguan pula ke atas kewujudan VIRGO ini. Almaklumlah ia kan bacul yang melaknat di sebalik anon, amat berbeza dgn saya yang bersumpah laknat di atas nickname kekal saya.

      Tetapi apabila saya melihat komen balas VIRGO di atas sini terus saya membuat keputusan untuk 'mengajar' Kejora supaya dan bagaimana mahu berlepas diri dari VIRGO.

      Benar kata saya, VIRGO akan kembali sombong apabila dilepaskan. Belum pun masuk entry berikutnya ia dah kembali sombong.

      Asalnya saya hanya beritahu mahu berehat beberapa hari kerana 'kepenatan', tapi apabila terlihat sahaja komen balas VIRGO yang kesombongan maka saya tak jadi berehat secara totallah. Cuma saya akan masuk bila saya rasa perlu sahaja.

      Ibarat seorang pendakwaraya yang beberapa kali mendakwa seorang sampah masyarakat yang asyik mengulangi kesalahan yang sama yang punya hukuman2 ringan misalnya kes dadah.

      Apabila si sampah masyarakat ini tertangkap melakukan kesalahan mengedar yang membawa hukuman mati, sudah tentu pendakwa tadi tidak lagi berminat dengan kesalahan2 kecil yang lain itu, sebab yang finale itu saja hukumannya boleh saja seal kesemua hukuman bagi kesemua kesalahan kecil itu.

      Saya tak berminat dengan subjek-subjek lain yang kedudukannya lebih rendah dari subjek utama tersebut, kecualilah sekiranya ia sekali lagi menjual.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. Oh ya ka?

    Mengapakah hanya dengan memegang HP ini saya dapat merasai kegelisahan emosi VIRGO? Degupan jantung dan nafas yang tidak sekata tanda hati tidak tenteram.

    Sekiranya VIRGO tidak mahu mengaku pun tidak mengapa sebab dia dan saya sama-sama tahu. Yang penting ialah syarat-syarat sebelum penghakiman dijatuhkan.

    Ia telah beberapa kali menjual dan saya membeli, dan hanya selepas lebih 3x melaknat barulah saya memulakan usaha untuk membantunya mendapat apa yang ia kelihatan beria-ia mahukan.

    Ijab telah menerima qabul dan kontrak telah pun mengikat. Bukan kontrak dedak tau, kontrak laknatullah tu, bukan main-main. Walaupun kontrak ini berat sebelah disebabkan John Doe telah certain, sedangkan VIRGO pula bacul dan menyorok di belakang anon, tetapi saya masih bersedia teruskannya.

    Sekalipun saya mengatakan ada 4 kaedah di mana sifat keraguan yang ditimbulkan oleh pak Othaman sama ada VIRGO adalah Kejora atau bukan, tetapi tiada keadaan yang lebih utama daripada keadaan di mana Kejora sendiri mahu berlepas diri dari VIRGO.

    Ia akan membutkikan kepada semua geng A9 satu keadaan bahawa sebagaimanapun kalian semua cuba membela sesama sendiri di dunia ini, pada hakikatnya disebabkan anda semua menyokong golongan pendusta, pemungkir dan pengkhianat dengan cara memperolok-olokkan, beralasan dan memutar belit, di akhirat kelak anda akan memusuhi sesama sendiri.

    لْأَخِلَّاءُ يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ

    "Sahabat-sahabat pada hari itu sebahagian mereka dengan sebahagian yang lain akan menjadi musuh kecualilah orang-orang yang bertaqwa" Az-Zukhruf : 67.

    In shaa Allah bro KD, bro Macy, pak Othaman dan saya, sekalipun kami tidak mengenali secara hakikat, kami tiada sebab untuk bermusuh sesama sendiri. Setiap kami bergerak bersendirian dan bukan berkumpulan.

    Semalam apabila saya kata saya mahu berehat dulu dan mengucapkan selamat malam, memang betul saya mahu berehat daripada 'membantu' VIRGO. Letih rasanya apabila usaha saya men'certain'kan VIRGO tiba-tiba terbantut apabila seorang yang saya kasihi pula mewujudkan keraguan di situ.

    Tak apalah, saya tidak akan menghambat VIRGO lagi kecualilah sekiranya ia sekali lagi menjual dan saya sekali lagi membeli, tapi saya akan bersabar untuk melihat bagaimana Kejora akhirnya berlepas diri dari VIRGO.

    Salam Jumaat untuk semua termasuklah A9.

    P/s - VIRGO telah dikenali sebagai orang yang akan kembali sombong bila dilepaskan. Marilah kita lihat bagaimana VIRGO akan kembali sombong sekali lagi selepas ini. Jangan risau pasal saya sebab saya ok ja, bukan kemenangan peribadi yang saya cari ke atas VIRGO. Sekadar mahu membantu ahli A9 yg lain melihat kebenaran.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  8. Maaf ye John Doe, tak de masa nak baca comments anda, sekadar scroll down je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jiwa kacau meraban raban tagih simpati. Kesian melihatnya semakin melara Dan tak keruan sejak kebelakangan ni. Semakin dicuba semakin terbuka sifat kianatnya. Satu je pesanan ikhlas. Belajar la berlapang dada tanpa memuktamadkn kebenaran tetap dipihak anda. Lihat dr kedua dua sisi. Yg mungkar dn cubaan mengugat dan mmperlekehkn islam tetap di tentang dn dilawan biarpun dikalangan sendiri. Itulah perjuangan yg diredhai.

      Semoga bermanfaat.

      Delete
    2. Whateverlah VIRGO, bersukarialah dulu ye. Dan jangan lupa kontrak laknatullah itu masih mengikat kita ya.

      Delete
    3. "Virgo" nama yg sering membayangi dirinya setiap detik. Tak lekang dlm fikiranya sentiasa. Kenapa ye? Semua anon disangka "Virgo". Kuat sgt ke impact virgo terhadap dirinya. Hingga meroyan kesedihan meratap berkajang kajang? Tahniah la walau sesiapun virgo tu. Anda telah byak membantu kami mengenali siapa mamat yg busuk hati dn kaki putar belit ni.

      Delete
    4. VIRGO VIRGO VIRGO VIRGO VIRGO.

      Aku akan terus menyebut nama ini sehinggalah ia menjadi certain bahawa VIRGO adalah Kejora ataupun certain bahawa VIRGO bukanlah Kejora.

      Adakah aku takut dgn nama VIRGO ini? Hehehe, kalau aku takut dengannya sudah tentulah aku tidak mengulanginya dan akan lari daripadanya.

      Hanya si bacul yang kembali anon selepas namanya VIRGO LARA telah kantoi memiliki lidah Yahudi dan Nasrani sahaja yang takut nak guna lagi nama itu.

      Nama John Doe pula telah kekal digunakan hampir 3 tahun tanpa menukar mahupun menyorok di sebalik anon.

      Baiklah VIRGO, aku nak berehat dulu, mungkin beberapa hari. Mungkin juga seminggu. Betul aku rasa penat selepas usahaku men'certainkan'kan kamu terbantut. Itu aku akui tanpa segan silu.

      Kalau kamu nak perasan aku lari sebab kecut perut dengan kamu pun ikut sukalah, pada akhirnya final verdict di dalam kontrak kita berdua itu akan tetap tiba.

      Bersukarialah sepuasnya ye..

      Delete
  9. RM200 Bertubi-tubi masyukk...
    Hanya Guna Aplikasi Jutawan App
    Klik sini >> http://jutawanappdownload.blogspot.my

    ReplyDelete
  10. Petikan berita daripada sebuah suratkhabar tempatan:

    13 Oktober 2017 10:47 AM

    KUALA LUMPUR 13 Okt. - Datuk Seri Najib Tun Razak dan kerajaan, hari ini berjaya membatalkan saman Ahli Parlimen, Petaling Jaya Utara, Tony Pua Kiam Wee berhubung dakwaan, Perdana Menteri telah melakukan salah laku dalam jawatannya sebagai pegawai awam.

    Pesuruhjaya Kehakiman, Datin Faizah Jamaludin dalam keputusannya ketika membenarkan permohonan Najib dan kerajaan menyatakan, Tony tidak mempunyai locus standi (hak di sisi undang-undang) untuk mengemukakan tuntutan tersebut.

    Selain itu menurut beliau, tindakan saman yang difailkan oleh Tony juga tiada kausa tindakan yang munasabah dan merupakan penyalahgunaan proses mahkamah.

    Faizah berpendapat, Tony tidak menyertakan sebarang butiran berhubung dakwaannya sehubungan itu saman tersebut hanya bersandarkan spekulasi semata-mata.

    “Saya berpendapat, PM tidak melakukan sebarang salah laku sama ada dalam tahap satu iaitu niat jahat yang dilakukan khusus oleh Najib yang dinamakan sebagai pihak defendan,” ujar Faizah membatalkan saman itu dengan kos RM5,000.

    Pihak plaintif memfailkan saman tersebut terhadap Najib dan kerajaan pada 16 Januari lalu atas dakwaan Najib terlibat dalam salah laku pentadbiran awam dan kerajaan, membabitkan dana 1MDB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woii BABII

      nanti2 kalo Kapir sembelih mak bapak ko anak ko mcm umat Rohingya tu..ko wirid je lah imdb najib..imdb najib.. BODOH BASI dh oii. lagi ko sebut lg bertambh rakyat biasa benci dengan parti bongok PH!!

      Delete
  11. Apabila pencacai BABI tua bangun untuk membela puak kafir pemakan BABI tegar DAPig.. no worrylah kapir jadi biadap tripled sbb BARUA2 BABI macam MACAY Kelpto Tua ini at any time IN ACTION!!

    puihhhh.!!

    kalau 13 Oktober/Mei.. mau SAPU dulu BABAI2 2-3 ekor penacai DAPig dlm blog ni dulu sblm sapu kapir laknat pengacau!

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. Negara Yang makan PIG tu , kebanyakkan nya maju.

      Delete
  13. Saya 101% percaya DAP masih menyimpan agenda tersembunyi yang boleh meranap dan menghapuskan kepentingan Melayu, Islam dan Institusi Raja di Malaysia.
    Pakatan Harapan dan DAP boleh menafikan walau 100 kali, ia TIDAK sedikit pun mengikis kepercayaan saya ini.

    ReplyDelete
  14. Tun Dr Mahathir cerita lah panjang lebar akan kebaikan DAP, walau diulang ulang 1001 kali sekali pun....kami TETAP diulang TETAP tidak akan percaya dengan DAP .
    TIDAK ada simpati untuk mu Tun Dr Mahathir selagi dia bersekonkol dengan DAP. Kami hanya respect Tun Dr Mahathir sebagai orang tua, veteran dan bekas PM. Kami TIDAK respect beliau sebagai rakan politik DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka berjaya menakutkan rakyat hingga mereka tu macam tiada pilihan. Terang terang SAPU habis pun tak apa. Apa rakyat boleh buat? Mereka tetap menyokong.Keh keh keh

      Delete