Wednesday, October 11, 2017

KALAU UMNO BOLEH BERSANGKA BAIK DENGAN JHO LOW KENAPA TIDAK DENGAN LIM KIT SIANG..


DAP dan umno boleh bekerjasama dan bergabung bila-bila masa.

Jika lim kit siang mempunyai keutamaan sebagai PM dan Najib takut risiko ke atas dirinya jika umno kalah. 

Inilah masa terbaik untuk bersama.

202 comments:

  1. Demi cover line Jho Low simpan duit 1mdb berbilyon b/pihak Najib, maka puak Borosmah Najib buat cerita karut konon Tun Mahathir upah Lim Kit Siang satu bilyon pulak. Take ker kelakar & bengapnya mereka mengimani fatwa Melayu Murtad RPK yg juga merupakan seorang pelarian tak berani balik ke Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Esok kot rpk cakap Tun ajen mosad mau bantai percaya abih geng macai semberono ni! Apa la nak jadi ngan malaysia ni!

      Delete
    2. Macai-macai dan tuan macai yakin mereka mempunyai bukti-bukti kukuh dan menyeluruh tentang penyelewengan Najib ke atas wang 1MDB. Mereka yakin wang tersebut digubah di beberapa negara termasuk Amerika, United Kingdom, Switzerland dan Singapura. Maka macai-macai dihantar untuk membuat aduan-aduan jenayah ke negara-negara tersebut.

      Setelah aduan-aduan jenayah tersebut dibuat, maka diwar-warkanlah kepada umum yang Najib takut ke luarnegara sebab akan ditangkap dan didakwa.

      Penanda aras macai-macai dan tuan macai ialah Najib ditangkap dan didakwa di luarnegara untuk membuktikan beliau benar-benar bersalah!

      Apa yang terjadi?

      Najib telah menunjukkan beliau berani kerana benar. Beliau membuat lawatan kerja 3-hari ke Amerika bermula 12 September 2017 di mana dua saman sivil DoJ telah dibuat iaitu pada 20 Julai 2016 dan 15 Jun 2017. Adakah beliau ditangkap oleh DoJ atau FBI? Tidak, malah beliau disambut dan diraikan sebagai seorang tetamu kehormat oleh Presiden Amerika, Donald Trump.

      Dimana Loretta, Sandra dan McCabe yang dicanang-canangkan oleh macai-macai dan tuan macai?

      Berdustakah macai-macai dan tuan macai? Ya!

      Pihak yang mengadu kehilangan wang ialah IPIC. Mengapa pula Najib dan 1MDB yang dituduh untuk dijadikan kambing hitam? Ini bermakna ada satu komplot yang sengaja dirancang untuk menjatuhkan Najib oleh macai-macai; dan komplot itu telah gagal dan gagal, insyaAllah.

      Delete
    3. 9.11 (macai set? atau tanda bala)

      "Najib telah menunjukkan beliau berani kerana benar."

      Kah kah kah, soh najib tanggalkan imuniti politik sebagai PM, lakukan sepertimana Tun lakukan, rela disiasat.

      Delete
    4. Sebagai negara tuan rumah, Amerika, United Kingdom, Singapura dan lain-lain boleh menggunakan haknya untuk:

      1. Menghalang Najib daripada memasuki negara mereka,

      2. Mengusir Najib dari negara mereka,

      3. Memohon pembatalan kekebalan diplomatik yang dimiliki oleh Najib supaya penangkapan dan pendakwaan boleh dilakukan.

      Tetapi adakah perkara-perkara tersebut dilakukan oleh negara-negara tersebut? Tidak ada. Malahan Najib disambut dan diraikan sebagai seorang tetamu kehormat.


      Delete
    5. 10.36

      "Sebagai negara tuan rumah, Amerika, United Kingdom, Singapura dan lain-lain boleh menggunakan haknya.."

      Alahai, najib nak takut apa? Bukan najib berani? Benar?

      "Malahan Najib disambut dan diraikan sebagai seorang tetamu kehormat."

      Lawak macai, datang pun macam penyamun balik kena cop crook, langsung takde sambutan sebagai kenamaan, takder perbarisan, press conference?





      Delete
    6. Adakah Najib ditangkap dan didakwa? Boleh kongsikan maklumat yang Najib ditangkap, didakwa dan dijatuhkan hukuman?

      Delete
    7. 10.55

      "Adakah Najib ditangkap dan didakwa?"

      Takder, sebab najib penakut 

      Delete
    8. Ini bermakna bukti-bukti macai-macai hanyalah auta bukannya fakta.

      Delete
    9. "Najib telah menunjukkan beliau berani kerana benar." kata si Kojol. Tapi dua (2) lari lintang pukang di N2H & sekali di press conference di Dewan Parlimen.
      Apa cerita tuu....???

      Sampai laa nie belum jugak berangkat ke Maynmar menyelamatkan umat Islam Rohingya. Ke USA & Republik China boleh pulak sampai, bawak Rosmah pulak tuu..!! Konon dulu kata duit derma RM2.6 bilyon untuk perjuangkan Islam, apa dah jadi..??

      Nampak sangat Najib Penyamun bukan saja temberang tapi jugak PENGECUT...!!

      Delete
    10. Org tua autaman ni nk semua kerja NAJIB kena buat sorang sorang kot. Power betul klau nk jd PM Malaysia ni. Tak payah buat keja lain. Kena layan dn tunaikn ape yg dituntut oleh pembangkang je. Hujah dangkal..

      Delete
    11. Kan Najib juga dulu keluar kat tv3 suku melaung lolong sambil menepuk dada mengingatkan orang yang dia ada darah pahlawan bugis. Jadinya, dia patut tunjukkan bukti yg dia tuu pahlawan bugis sejati bukan takut berdepan dgn orang tua 92 tahun dan mengelak dari menyelamatkan kaum Rohingya yg tertindas, macam Tun Mahathir menyelamatkan kanak2 Bosnia pd tahun 90an.

      Delete
    12. Dua tahun dulu macai-macai Madey kata mereka ada bukti-bukti kukuh Najib menyeleweng wang 1MDB dan mengubahnya di luarnegara.

      Aduan-aduan dibuat kepada pihak berkuasa di Amerika, United Kingdom, Switzerland, Singapura dan lain-lain negara dan dicanangnya jika Najib ke luarnegara beliau akan ditangkap. Dicanangnya juga sebab itu Najib takut ke luarnegara.

      Najib sambut cabaran itu. Beliau buat lawatan kerja ke negara-negara tersebut. Tiada langsung beliau ditangkap dan didakwa atau dihukum penjara.

      Macai-macai kelentong kata beliau ada kekebalan diplomatik.

      Tetapi sebagai negara tuan rumah, negara-negara tersebut boleh menghalang beliau daripada memasuki negara mereka, mengusir Najib serta memohon pembatalan kekebalan diplomatik supaya tindakan undang-undang boleh dikenakan ke atas Najib.

      Akhirnya tiada apa yang berlaku. Najib bebas masuk dan keluar dari negara-negara tersebut tanpa ada masalah apa-apapun.

      Yang bermasalah ialah macai-macai Madey yang kesemuanya pendusta.

      Delete
    13. Hujah dangkal lg dr Pak Autaman 2:48..

      Jgn sempit dn kecutkn lg otak Pak Autaman boleh tak? Semua hujah Pak Autaman tu cuma satu permintaan yg desperate dr pembangang utk diputar ligat dn yg terhasut cuma puak bebal PH je...

      Bukan SATU KEMESTIAAN pun bg seorang PM.

      Jawapan ni dh kembangkn tak sikit daya fikir Pak Autaman ni?

      Delete
    14. Jawab soalan ini Kojolla....

      Mana buktinya Najib nie ada darah pahlawan & pemberani? Baru Spura berdehem, dia tak mahu teruskan pembinaan jambatan bengkok, kemudian serah tanah KTM dari stesyen keretapi Tanjung Pagar sampai ke Woodland sebab tak mahu cari gaduh dgn orang. Cakap & mengumpat Tun Mahathir di belakang bukan main, tapi bila diajak face-to-face, Najib bersilat langkah seribu cabut lari (bukan sekali tapi dah 3 kali). Dan...kenapa sampai sekarang tak juga2 bergerak menjejak bumi Myanmar menyelamatkan mangsa Rohingya sepertimana Tun Mahathir sendiri trun ke Bosnia menyelamatkan ratusan kanak2 Islam di sana...Kenapa..kenapa..kenapa...??

      Najib nie pahlawan bugis ker pahlawan bacul.....???

      Delete
    15. Syabas Najib kerana tidak menjadi PM boneka yang mengikut telunjuk orang tua itu yang memperkenalkan dasar penswastaan tetapi gagal memanjang. Syabas juga kerana bertegas menafikan permintaan kroni-kroni orang tua itu sebaliknya mengutamakan kepentingan negara dan rakyat.

      Delete
  2. Kami Melayu Johor sangat kesal tanah pusaka dah digadai & jual kpd China komunis.

    Kamu juga bukan bengap tak tahu membezakan apa itu lease hold and freehold.

    Kami juga sedar & ketahui Kit Siang di Gelang Patah tidak bunuh orang yg melaporkan kpd Bank Negara & Polis ttg duit berblyon masuk akaun Najibul Penyamun & Borosmah.

    Kami juga sedar & ketahui Kit Siang tidak mengarahkan orang membunuh & menyimen Pegawai Kanan Pendakwa Raya setaelah dia menyiapkan Kertas Pertuduhan penyelewengan berbilyon duit 1mdb oleh Najibul Penyamun.

    Kami juga sedar China Komunis lebih zalim & bahaya dari DAP atas sebab China komunis membunuh jutaan kaum Muslimin di sana & melarang umat Islam melakukan ibadat puasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome to malaysia! Land of everything is possible! You don't need a brain to be rich and famous, you only need to join dumbno!

      Delete
    2. Si bebal 3 ekor ni bergurindam sesama sendiri menghiburkn puak kianat Islam dgn irama senada.

      Sepatutnya dua dua kita tolak. Pernah ke sesiapa yg pertahan jho low? Fitnah dn bidaah je keja mereka mereka yg desperate ni. Tu pasal la Pakatan tak pernah menang PRU.. Sebab macai bebal yg mereka gunakn.. Jho low bla bla bla tp jilat DAPigs Pengkianat Islam. Mmg bebal tahap gaban ni. Pastu ade pulak bebal terboDoe tak malu malu sokong la pulak. Berlumba lumba tunjuk boDoe..

      Delete
    3. Kuasa pentadbiran tanah tetap di bawah kerajaan Malaysia malah kerajaan boleh memiliki kembali tanah-tanah tersebut melalui akta tanah.

      Delete
    4. Justru untuk memilikki semula tanah pusaka, KERA2jaan BN wajib ditumbangkan di PRU 14 dan mereka yg khianat pada negara harus diheret ke muka pengadilan.

      Kojolla juga akan diberkas sama, Isya Allah.

      Delete
    5. Kalau ‘kuasa pentadbiran tanah tetap di bawah kerajaan Malaysia malah kerajaan boleh memiliki kembali tanah-tanah tersebut melalui akta tanah’ telah membuktikan bahawa tiada satu pun tanah negara ini yang tergadai, maka benarlah kerajaan pimpinan Najib ini kerajaan yang bertanggungjawab dalam menjaga hak-hak negara dan rakyatnya; dan apa perlunya diganti dengan parti pembangkang yang lebih auta daripada fakta.

      Lagipun ramai macai-macai Madey yang menikmati hasil pelaburan-pelaburan asing yang dibawa oleh Najib ke negara ini dengan mereka memperolehi pendapatan belasan ribu malah puluhan ribu sebulan.


      Delete
    6. Menikmati hasil apa dgn kebongokan Najib? Graduan saja dah 60,000 nganggur. Nasib baik kami di JB bersebelahan Spura, dgn ikhsan pemerintah PAP Spura, ratusan ribu rakyat dapat mencari rezeki di sana dgn pulangan gaji RM3,000~5,000 sebulan.

      KERA2jaan BN.... APA ADA, kecuali keciput BRIM, itu pun banyak dah dicantas.

      Delete
    7. Ramai macai-macai Madey yang perpendapatan belasan ribu malah puluh ribu sebulan disebabkan pelaburan asing yang dibawa oleh Najib ini.

      Ironinya mereka mengatakan Najib zalim dan menindas.

      Delete
    8. Saya masih berhubung rapat dgn PerseKutuan Majikan2 Malaysia, Persekutuan Pengilang-pengilang Malaysia, MIDA, MITTI, Jabatan Tenaga Rakyat perihal pelabur2 asing dan kadar pengangguran.

      Kamu temberang konon...."Ramai macai-macai Madey yang perpendapatan belasan ribu malah puluh ribu sebulan disebabkan pelaburan asing yang dibawa oleh Najib ini".
      Bolehkah kamu periincikan pelaburan asing ditarik ke negara ini oleh Najib, dari negara mana, dan pecahan di sektor apa dan jumlah pekerjaan.

      Jgn kata pemasukan modal & pelaburan asing, yg ada pun dah banyak cabut lari ke luar negara lain, terutama pengusaha Jepun, Syarikat2 kerajaan sendiri dah banyak lumpuh membuang puluhan ribu pekerja tempatan seperti yg terjadi di Petronas, MAS, TNB, Telekom, Proton, dsbnya.

      Itulah kenyataan sebenar yg sedang melanda di negara ini dek kelembapan tapi sombong & rakus seorang pemimpin bernama Najib Razak....!!

      Delete
    9. Perghhh.. Patutnya org mcm Pak Autaman ni kita julang sebagai Pengerusi PH sebab semua dia tahu la. Terornya. Turun kn Atok cepat, sebab byk yg Atok "Tak Tahu". Kita lobi Pak Autaman ni..

      Delete
    10. Pergi saja ke tapak-tapak projek di mana pelaburan-pelaburan asing itu sedang giat dijalankan di mana ramai macai-macai Madey menikmati gaji belasan dan puluhan ribu sebulan. Selidik betul-betul.

      Delete
    11. Pak Autaman yg terlebih kurang ajar.. Hina PM mcm dh takde agama la. Utk pengetahuan Pak Autaman..

      Rasulullah SAW melarang membuka aib pemimpin, melakukn provokasi pd pemimpin dn melawan pemimpin walaupun pemimpin tersebut zalim dn mementingkn dirinya sendiri dari mementingkn yg lain.

      Pak Autaman lebih kurang ajar kerana melanggar Sunnah Nabi..

      Delete
    12. Kamu sering cakap pakai rambang tanpa fakta & bujti.

      Nahhhh...bolehkah kamu periincikan pelaburan asing ditarik ke negara ini oleh Najib, dari negara mana, dan pecahan di sektor apa dan jumlah pekerjaan.

      Delete
    13. Pergi ke tapak-tapak projek dan selidik sendiri. Terdapat ramai macai-macai Madey yang berpendapatan belasan ribu malah puluhan ribu sebulan.

      Satu contoh, tengok memasing pakai kereta apa, cikai ke mewah.

      Delete
    14. ???????????????????????????????????????????

      Delete
    15. Satu lagi contoh, pergi la ke restoren makanan laut setiap hujung minggu di kawasan-kawasan tersebut. Perhati dan selidik.

      Delete
    16. ???????????????????????????????????????????????

      Delete
    17. Katak bawah tempurung. He.he.he.

      Delete
    18. Saja nak mengingatkan........

      Graduan muda saja yg nganggur dah cecah 60,000, belum jutaan yg dibuang kerja dek kegawatan ekonomi bila kilang2 & syarikat swasta gulung tikar cabut lari ke negara lain. Bayangkan GLC Kerajaan seperti PETRONAS, MAS, PROTON, BANK2, TNB, TELEKOM pun turut buang puluhan ribu pekerja. Perkhidmatan Awam Kerajaan pulak dah beku dan berhenti mengambil pekerja/kakitangan baru. Jangan lupa...Najib juga tak lupa berhentikan kerja drebar & pembantu2 rumah Tun Mahathir.

      Kesian & amat malang nasib mereka di bawah pemerintahan bengap & kejam Najibul Penyamun....!!

      Delete
    19. Suka juga untuk mengingatkan bahawa ramai macai-macai Madey yang bergaji belasan ribu dan puluhan ribu sebulan di projek-projek pelaburan asing di negara ini.

      Delete
  3. Perbandingan LKS dan Jho Low adalah bukti hipokritnya UmNo. Mereka menjual nama LKS untuk wujudkan ketakutan orang Melayu kepada kaum Cina tetapi di dalam masa yang sama bermatian membela Jho Low padahal kedua-duanya juga kaum yang tidak beriman dan berbanding LKS, Jho Low telah merompak berbillion wang dari negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si boDoe ni bercerita bab hipokrit.. Tanpa sedar dirinya adalah hipokrit terbesar.

      Jho low bla bla bla suruh ditolak.. Oi macai bengap.. Siapa jho low tu? MP ke? Bertanding dlm PRU utk berkuasa ke? Mmg tahap ape ye kebebalan dia ni. Pastu nk tunjuk lg kebebalannya di sucikn pulak DAP utk kita sokong. Patut la Pakatan tak pernah menang PRU. Kalau mereka ni cerdik dh lama BN tumbang.. Faktanya.. Mereka memang bebal dn boDoe...

      Delete
    2. Kalau wang IPIC dan BSI Bank berbilion dolar yang dirompak oleh kakitangan mereka sendiri, apa ada kena mengena dengan Najib dan 1MDB?

      Di mana bukti-bukti yang dikatakan boleh menangkap Najib di luarnegara?

      Najib bebas ke luarnegara merupakan satu manifestasi beliau hanya dianiaya dan macai-macai adalah pendusta.

      Delete
    3. Kojolla....

      This is the fact about Jho Low splashed around the world news:

      The Singaporean authorities seized bank accounts and properties from individuals amounting to some S$240 million, following investigations into scandal-hit Malaysian state investment fund 1MDB. Around half of these assets are owned by Mr Low and his immediate family.

      In November, the Singapore authorities for the first time named Mr Low as a “key person of interest”. That disclosure came on the eighth day of trial of ex-BSI banker Yeo Jiawei. The private jet of Malaysian tycoon Low Taek Jho — which the United States Department of Justice (DOJ) had sought to seize — has reportedly been grounded at Seletar Airport, Spore.

      In the meantime, charges against Jho Low will be filed by the US Justice Department to seize more than US$1 billion in assets believed bought with funds siphoned from 1MDB, the report added, citing people familiar with the matter.

      If you can't digest the above fact written in English, please refer it to a qualifed English teacher, definitely not Jahid Komidi or Nick Abdoh...!!

      Delete
    4. Adakah Najib ditangkap dan didakwa di luarnegara dengan bukti-bukti yang diberikan oleh macai-macai? Sila kongsikan bukti yang Najib telah ditangkap, didakwa dan sedang menjalani hukuman.

      Delete
    5. Najib masih bebas sebab KPN (Khalid) & AG (Pandir Ali) lantikan Najib dah mabuk khayal kena 'Obat Guna2 dedak' bernilai jutaan & kedudukan istimewa dalam KERA2jaan BN'.

      Atas sebab diplomatik, Najib masih belum digari tapi sindiran sayang tetap melekat dgn pernyataan DOJ MO1 & bini disebut-sebut. Tunggulah apabila DOJ telah siap siasatan mereka nanti dan jangan kamu kata pulak ini satu konspirasi atau fitnah. Semuanya akan menjadi lebih jelas & mudah bila KERA2jaan BN tumbang di PRU 14 kelak.

      Delete
    6. Sebagai negara tuan rumah, Amerika, United Kingdom, Singapura dan lain-lain boleh menggunakan haknya untuk:

      1. Menghalang Najib daripada memasuki negara mereka,

      2. Mengusir Najib dari negara mereka,

      3. Memohon pembatalan kekebalan diplomatik yang dimiliki oleh Najib supaya penangkapan dan pendakwaan boleh dilakukan.

      Tetapi adakah perkara-perkara tersebut dilakukan oleh negara-negara tersebut? Tidak ada. Malahan Najib disambut dan diraikan sebagai seorang tetamu kehormat.

      Kamu hanyalah seorang pendusta.

      Delete
    7. Kojolla idiot...

      Reti bahasa Melayu tak..."Atas sebab diplomatik" Najib masih menjadi PM Malaysia.

      Kalau umbun2 masih lembik & sekolah tak seberapa kerat, usahler tunjukkan KEBONGOKAN kamu itu....!!

      Got it, punk....??

      Delete
    8. Kenapa tiada nota bantahan diplomatik kepada Malaysia dari negara-negara yang dikatakan berlaku pengubahan wang yang dicuri tersebut?

      Sebab ia tidak melibatkan Najib dan 1MDB.

      Kamu hanyalah seorang pendusta.

      Delete
    9. The Singaporean authorities seized bank accounts and properties from individuals amounting to some S$240 million, following investigations into scandal-hit Malaysian state investment fund 1MDB.

      Delete
    10. Setakat kenyataan kosong tanpa bukti-bukti sesiapa saja boleh melakukannya termasuk kamu seorang pendusta.

      Delete
    11. Saya sendiri sebagai sakdi menghadhiri perbicaraan kes 1mdb di Spura.

      Kamu tuu yg masih terceruk macam katak bawah temppurung...!!

      Delete
    12. Saya telah menjawab secara panjang lebar komen VIRGO tetapi tiba-tiba apabila saya send connection terputus dan segala yang saya taip telah hilang.

      Disebabkan sibuk, maka saya taip semula yang pendek sahaja. Perkara remeh biarlah kerana saya punya perhitungan yang lebih besar dengan VIRGO berbanding menjawab fakta remeh yang telah dijawab tetapi sering diulang-ulang.

      Bersaksilah semua bahawasanya VIRGO yang menjawab kepada komen saya menunjukkan ia obses kepada saya dan bukan sebaliknya.

      Dan untuk VIRGO pendusta pula; "bersukarilah kamu dengan kefujuranmu itu sementara waktu. Sesungguhnya kamu hanya sedang diberikan tempoh".

      Delete
    13. Dua tahun dulu, macai-macai Made membuat kenyataan bahawa ada bukti-bukti yang kukuh yang Najib ada kaitan dengan kehilangan wang 1MDB.

      Setahun lepas, menukar pula kenyataan bahawa bukti-bukti yang dipercayai ada kaitan dengan 1MDB.

      Enam bulan lepas, menukar lagi kenyataan bahawa mereka sedang menunggu bukti-bukti untuk mendakwa Najib.

      Kini, macai-macai Madey meraban entah apa-apa.

      Mana bukti wahai pendusta?



      Delete
    14. Money trail & bank statement membuktikan duit RM2.6 bilyon bukan dari Saudi Arabia tapi syarikat IPIC palsu kepunnyaan Jho Low & rakan niaganya.

      Selain itu, pengasas Ambank telah ditembak mati sejurus membuat laporan kpd Bank Negara & pihak polis berhubung berbilyon duit masuk ke akaun Najib & isterinya. Kenapa Najib pada awalnya kemut sendiri tak beritahu Majlis Tertinggi UMNO atau jemaah menteri tentang duit berbilyon itu kalau dia seorang jujur....??

      Bekas AG Ghani Patail sendiri melaporkan kpd TSMY duit berbilyon masuk ke akaun Najib walau Najib ketika awalnya menafikannya. Tapi setelah terkantol, Najib pandai pulak mereka-reka konon Arab Dogol yg menderma...tapi kenapa merahsiakannya.....??? Kesian, Ghani Patail jadi mangsa kekejaman Najib bila dia dipencenkan awal atas sebab kesihatan, tapi tak ada pulak laporan medical board untuk mengesahkannya.

      Malangnya lagi, pembantu Gahni Patail telah dibunuh dgn kejam serta disimen dalam tong setelah beliau menyiapkan Kertas Pertuduhan terhadap salah laku/penyelewengan 1mdb oleh Najib sendiri. Ketua Cawangan Khas yg turut bersama menyiasat kes 1mdb telah dimandulkan dgn pertukaran/transfer ke tugas administration di pejabat oleh Najib & KPN.

      Apa cerita nie.....???

      Delete
    15. Aabar-BVI merupakan anak syarikat IPIC yang sah berdasarkan dokumen yang ditandatangani oleh wakil IPIC dan penilaian peguam-peguam. Wakil IPIC juga menandatangani dokumen arahan kepada 1MDB untuk mendepositkan wang ke akaun Aabar-BVI.

      Delete
    16. Heyy Bebal....

      Komen inilah, yg kamu melalut apahal....??

      Money trail & bank statement membuktikan duit RM2.6 bilyon bukan dari Saudi Arabia tapi syarikat IPIC palsu kepunnyaan Jho Low & rakan niaganya.

      Selain itu, pengasas Ambank telah ditembak mati sejurus membuat laporan kpd Bank Negara & pihak polis berhubung berbilyon duit masuk ke akaun Najib & isterinya. Kenapa Najib pada awalnya kemut sendiri tak beritahu Majlis Tertinggi UMNO atau jemaah menteri tentang duit berbilyon itu kalau dia seorang jujur....??

      Bekas AG Ghani Patail sendiri melaporkan kpd TSMY duit berbilyon masuk ke akaun Najib walau Najib ketika awalnya menafikannya. Tapi setelah terkantol, Najib pandai pulak mereka-reka konon Arab Dogol yg menderma...tapi kenapa merahsiakannya.....??? Kesian, Ghani Patail jadi mangsa kekejaman Najib bila dia dipencenkan awal atas sebab kesihatan, tapi tak ada pulak laporan medical board untuk mengesahkannya.

      Malangnya lagi, pembantu Gahni Patail telah dibunuh dgn kejam serta disimen dalam tong setelah beliau menyiapkan Kertas Pertuduhan terhadap salah laku/penyelewengan 1mdb oleh Najib sendiri. Ketua Cawangan Khas yg turut bersama menyiasat kes 1mdb telah dimandulkan dgn pertukaran/transfer ke tugas administration di pejabat oleh Najib & KPN.

      Apa cerita nie.....???

      Delete
    17. IPIC menarik balik pengaduannya di LCIA pada 24 April 2017 kerana:

      1. Arahan melalui dokumen yang ditandatangani oleh wakil IPIC supaya 1MDB memasukkan wang deposit ke akaun Aabar-BVI di antara 2012-2014.

      2. Dokumen pengesahan yang ditandatangani oleh wakil IPIC membuktikan Aabar-BVI ialah anak syarikat IPIC.

      3. Penilaian peguam-peguam yang mengesahkan Aabar-BVI ialah anak syarikat IPIC.

      Delete
  4. Pagi pagi umumnya rakyat keluar mencari rezeki tapi ada sebahagian kecil yang pagi pagi kerja nya meroyan.
    Don't worry, walaupun kami sebok mencari rezeki, kami akan protest anda dalam PRU 14 nanti dengan tanda ini... "X".

    ReplyDelete
  5. TUNGGU PRU 14, TGK RAKYAT PILIH SIAPA....

    ReplyDelete
  6. Rakyat tetap pilih dacing sebab dia parti yang paling kuat dan tersusun.Selain berpengalaman mentadbir dan mengurus organisasi nya mantap di ketuai oleh kepala yang dihormati oleh semua komponen.Ini menepati ciri-ciri parti kerajaan yang baik.....berbeza sungguh dengan parti-parti yang sebelah lagi satu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju! Bn dan umno parti pling kuat. Paling kuat rasuah dan kepala yg dihormati oleh penyamun penyamun lain. Menepati ciri ciri mafia!

      Delete
    2. Setuju macAy! Bapak Penyamun dn Peliwat adalah ex BN dn UMNO yg dijulang dn dihormati oleh PH kini.
      Tanya Abg Mat Sabun jika nk kepastian.. Menepati ciri ciri depan belakang kawtim jilat kaw kaw sampai licin..

      Delete
    3. Anal 806: tak menyamun ker ari ni?

      Delete
    4. MacAy bengap.. Aku tau kau cari makan dgn pertahankn Tuan Besar DAPigs kau. Tak pe, aku layan kau supaya komen kau dpt byk dn elaun dedak haram sure bertambah.. Ok tak bro? Bukannya ape.. Aku tau kesusahan hidup kau sekarang akibat GST. Aku kesian kt anak bini kau yg sure akn kebulur nanti angkara GST yg telah memiskin kan kau..

      Cmne? Ok tak jika aku layan je fitnah dn kebebalan kau ni?

      Delete
    5. Aikkk! Emotional la pulak, siap panggil org handsome cam aku ni bengap plak! Mmg la aku ni susah, tambah susah bila ada org mcm kau ni dok sokong benda yg menzalimi org cam aku ni! Org senang, bsnyak duit susah nak faham tekanan kos sara hidup akibat gst ni. Dan ramai lagi yg cam aku yg tertekan. Apa, patut kitorang ni diam jer ker? Kau tu apa yg kau buat utk org bawah bawah cam kitorang? Janji dapat habuan kau, org lain lantak ler, ye tak? Kalau nak jadi bebal nak sokong penzalim tu, kau pegi la blog yg pro najib, kau boleh cium bontot semah tu puas puas!

      Delete
    6. Whack & wallop him good, bro Macy....!!

      Delete
    7. Ish ish ish.. Puak ni belum lg memerintah dh tunjuk perangai mafia. Kan dh tua. Tunjuk la teladan yg baik. Dh tua tua pun masih sebal dn sengal lg ni. Klau dh memerintah tak tau cmne pulak puak ni beraksi. ISA dikembalikn kot utk cengkam Rakyat bersuara macam PM 22 thun tu dulu.

      Delete
    8. Kenyataan IPIC yang kehilangan wang tidak boleh diubah kepada 1MDB yang kehilangan wang. Macai-macai Madey pusing la kot mana pun, yang hilang wang tetap IPIC dan bukannya 1MDB.

      Delete
    9. Yang nyata tak pasal-pasal, 1mdb kena bayar 2 X dek kebengapan Tuan Penasihat menandatangai cek buta2 tanpa periksa konon.

      Memang dasar Penyamun.....!!

      Delete
    10. 1. 1MDB menerbitkan 2 bon bernilai USD3.5 bilion pada 2012.

      2. IPIC menjamin 2 bon tersebut berserta kadar faedahnya USD1.5 bilion.

      3. IPIC meminta 1MDB memasukkan deposit USD3.5 bilion ke anak syarikat IPIC iaitu Aabar-BVI sebagai pertukaran aset-liabiliti.

      4. IPIC mengesahkan penerimaan deposit USD3.5 bilion tersebut bila mengimbangkan pertukaran aset-liabiliti dengan membayar 1MDB USD1.0 bilion pada Jun 2015.

      5. IPIC akan memulangkan deposit USD3.5 bilion tersebut bila 2 bon tersebut matang pada 2022.

      6. Pada 11 April 2016, IPIC tiba-tiba menafikan Aabar-BVI ialah anak syarikatnya.

      7. Pada 12 April 2016, membantah kenyataan IPIC.

      8. Pada Jun 2016, IPIC memfailkan pertelagahan tersebut di LCIA.

      9. 1MDB menunjukkan dokumen-dokumen yang ditandatangani oleh wakil IPIC yang mengesahkan Aabar-BVI ialah anak syarikat IPIC dan arahan untuk 1MDB memasukkan wang deposit ke akaun Aabar-BVI.

      10. Pada 24 April 2017, IPIC menarik balik kes daripada LCIA untuk berunding terus dengan 1MDB.

      11. Terma-terma penyelesaian.

      12. 1MDB diminta membayar balik wang yang dibayar IPIC pada Jun 2015 berserta kadar faedahnya dalam 2 kali pembayaran iaitu USD0.6 bilion pada 31 Julai 2017 dan bakinya USD0.6 bilion pada 31 Disember 2017. Pembayaran pertama telah diselesaikan pada 12 Ogos 2017 dan 31 Ogos 2017.

      13. IPIC mengekalkan jaminan ke atas 2 bon yang diterbitkan oleh 1MDB.

      14. Perbincangan berkenaan deposit USD3.5 bilion akan dibincangkan bermula Januari 2018 dan hendaklah diselesaikan sebelum Disember 2020.



      Delete
    11. Natijahnya.....

      Yang nyata tak pasal-pasal, 1mdb kena bayar 2 X dek kebengapan Tuan Penasihat menandatangai cek buta2 tanpa periksa konon.

      Memang dasar Penyamun.....!!

      Delete
    12. Pembayaran 2 kali berjumlah USD1.2 bilion itu adalah pemulangan duit IPIC, bukannya pembayaran tambahan. Ia adalah lebih kecil jumlahnya jika dibandingkan dengan IPIC yang kena membayar 1MDB USD5.0 bilion nanti.

      Apa citer, dasar pendusta.

      Delete
    13. 1MDB untung: USD5.0 bilion - USD1.2 bilion = USD3.8 bilion.

      Delete
  7. Macy 6:09 PM.... ape yang dok merepet pagi pagi ni. Tak de kerja lain ke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anal 616, tak skolah ke ari ni? Ponteng la tew! Apa la nak jadi ngan kau ni. Dah eja pun x pandai! Repek la, bkan repet!

      Delete
    2. Si bebal nk tunjuk pandai. Ponteng la tu.. Bukan Ponteng la tew! Sendiri mengeja pun ke laut...

      Delete
    3. Budak budak! X leh nak layan sgt! Ni ponteng skolah dok hisap gam kat bawah jambatan mana lak tu. Org ajar tunjuk bodoh sombong plak. Tapi umno mmg suka org cam ni! Sng nak bangsatkan!

      Delete
    4. Dibangsatkn oleh DAPigs mcm kt Pulau Pinang dn Selangor ke MacAy?

      Delete
    5. Anal 922: kau rasa kena bangsat ke bila penang ngan selangor bagi bonus 2, 3 bulan gaji kat penjawat awam,yg majoritinya melayu! Kalau kau rasa cam tu, baik gi spital cek otak kau tu! Entah entah taik jho lo dah naik ke kepala!

      Delete
    6. Selangor dan Pulau Pinang hanya mempu memberi bonus 2-3 bulan gaji kepada ribuan penjawat awam di Selangor, tetapi kerajaan Malaysia pimpinan Najib boleh beri lebih 10 juta rakyat Malaysia melalui:

      1. Bantuan persekolahan RM100 setahun

      2. Baucer buku RM250 setahun

      3. BRIM kepada yang belum berkahwin RM400 setahun

      4. BRIM kepada ketua keluarga RM1,200 setahun

      5. Bonus kepada jutaan penjawat awam

      Delete
    7. 10.52 dari beri senarai atas tu, lebih baik hapuskan gst

      Delete
    8. The most UNTHINKABLE GST.....

      'Gomen Suruh Tax' or 'Sovt So Taxing' scheme mencengkam keringat & darah rakyat untuk membiayai hutang riba Najib & Rosmah berpuluh-pulun bilyon.

      Delete
    9. Jutaan kali dh jawap pasal GST ni Pak Autaman. Tak kisah la nk cengkam ke atau bekam ke. Yg penting kami tau kemana duit tu pegi dn manfaatnya utk Rakyat. Berapa sen sgt la majoriti Rakyat bayar utk GST ni... Yg takut dgn GST ni adalah golongan Kapitalis mata sepet sebab dh tak dpt nk menipu dn lari dr membayarnya. Hujah kitar semula tu Pak Autaman..

      Delete
    10. Mana dia janji Mamat Maslan konon dgn ada gst harga barang akan stabil malah akan turun....mana..mana..mana..haaaaaaaa....???

      Delete
    11. Murid-murid sekolah, pelajar-pelajar pusat pengajian tinggi, kakitangan-kakitangan awam semuanya mendapat manafaat secara langsung daripada GST.

      Delete
    12. Jap jap jap..

      Hello hello hello Mat Maslan. Kau yg tentukn semua harga barang kt Malaysia ni ke? Ni ada sekor macai bertanya..

      "Harga barang kn ditentukn oleh Kapitalis berdasarkn permintaan"

      Lg pun semua makanan asas 0% GST..
      Lg nk temberang ke?

      Klau nk fitnah sgt.. Cuba senaraikn barang keperluan (bukan kehendak ye) yg di GST?? Mana mana mana..........?

      Delete
    13. Satu contoh, sebotol air mineral 500ml harga RM1.00, sekarang aku boleh beli dengan harga RM0.35. Apa citer!

      Delete
    14. IKan kembung 14 tahun lalu berharga RM6.00 kini dah cecah RM25.00 sekilo. Itu belum ambil perturan asing nilai ringgit...RM(Ringgit Msia) terus kurus kering, tapi RM(Rosmah Mansor) bertambah kembang gedempol. Tak patut...!!

      Delete
    15. Kau beli di Singapura memang la RM25 sekilogram. Aku beli tak sampai pun RM10 sekilogram.

      Pendusta punya orang.

      Delete
    16. Aku beli dengan harga RM9.50 sekilogram. Apa citer pendusta!

      Delete
    17. Pak Autaman berhujah dangkal lg di 3.47

      Pak Autaman bersilat bagai tentang GST babibu cacicu dadudu tp bila diminta senarai barang asas yg di GST.. Si putar alam ni bawak satu contoh je iaitu ikan kembong??? ITU pun nk temberang buat perbandingan dgn 14thn lepas. Ape punya bebal la macai tua ni. Ingatkn jaguh td bila masuk bantu macAy tunjuk garang. Rupa rupanya auta je lebih..

      Harga ikan kembong yg sekarang berharga rm10-Rm12 pun nk dikelentongnya dgn harga rm25?

      Nmpak nau keja dia ni menipu, fitnah dn menghasut..

      Satu je contoh ke Pak Autaman? Cmne elaun dedak nk up klau hujah pun kelaut?

      Delete
    18. Sharom Abu Bakar, Astro Awani

      Tinjauan Astro AWANI mendapati harga ikan tongkol misalnya mencecah antara RM22 hingga RM26 sekilogram berbanding sembilan ringgit sebelum ini. Susah dapat ikan sekarang, jadi saya sebagai pemborong pun tertekan juga untuk cari makan sebab harga ikan terlalu tinggi," katanya.
      "Penggunalah yang teruk, golongan miskin memang terbeban dengan kenaikan seperti ikan kembung mencecah RM20 sekilogram berbanding RM12 hingga RM13 sebelum ini," kata seorang usahawan, Tengku Ismail Tengku Jaafar

      Delete
    19. Pak Autaman tunjuk bebal lg dgn hujahan dangkal 5.34

      Yang Pak Autaman nk pegi beli time ikan tu tak banyak atau permintaan tinggi tp barangan kurang tu buat pe? Ada kena mengena dgn GST ke?

      Dangkal otak Pak Autaman ni la. Klau cmni la tahap Macai PH. .Putra Jaya hanya impian lg la. Jd cerdik sikit boleh tak? Asyik asyik kebebalan jugak yg dipamerkn utk memfitnah dn menghasut..

      Asyik kantoi tunjuk bebal la Pak Autaman.. Dh takde isu yg relevant ke hingga semua benda atas pemikiran bodoh sendiri pun nk diisukn..?


      Delete
    20. Heu budak hingusan yg tak berpelajaran....

      Pasar di JB semua jual ikan kembung melebihi paras RM20.00 sekilo ke atas sejak awal tahun ini. Harga ikan kembung yg dah diogreng atau dimasak harganya tidak kurang RM7.00 seekor di restoran maupun di warung2.

      Delete
    21. Hei org tua yg dh tak cergas otaknya..

      Kt bandar kau punya harga yg kau perbesar besarkn buat pe? Kt pasar tempat aku paling mahal pun sekitar rm10-rm12 je. Klau dh tak mampu tu jgn makan ikan kembung. Kebulur sgt ke klau tak makan ikan kembung tu sampai satu dunia nk memekak? Ikan lain xde ke? Kau nk cerita pasal GST atau ikan kembung ni?

      Keja kau membebalkn diri sendiri la. Pasar borong atau pasar pagi pun boleh dpt lg murah. Yg kau sebok nk beli kt tempat yg jual mahal tu bijak ke? Pastu nk salahkn GST? Senget dh otak org tua ni.

      Delete
    22. Pasar mana ada jual ikan kembung RM10~RM12, namakan pasar itu, boleh...??

      Embak bapak kamu nie tak ajar ker adab sopan bila bercakap akau engkau dgn orang yang lebih tua...?? Kalau di tempat kami, kamu nie dah kena penampar kerana biadab.

      Delete
    23. Kita bertentang mata ke utk tau siapa yg lebih tua?

      Menghina dan memfithah penguasa utk diaibkn itu bukan biadap ke?

      Menghina sunnah Rasulullah agar taat kpd pemimpin walaupun pemimpin itu zalim dn melebihi kepentingannya dr kepentingan org lain selagi ia tidak kufur. Ini aqidah tau. Tak biadap ke ni?

      Menyerang boleh tp sentap bila diserang? Nk ketawa pun ada dgn puak desperate nk menang semua tanpa batasan ni..

      Fikir fikirkn la

      Delete
    24. Di Malaysia ni kita boleh memilih samada hendak membeli di tempat yang mahal atau di tempat yang murah.

      Contoh:

      1. Hendak beli sebotol air mineral 500ml yang sama jenama berharga RM1.00 atau berharga RM0.35.
      2. Hendak beli setin susu pekat manis 500g yang sama jenama berharga RM2.35 atau berharga RM1.75

      Dan banyak contoh lagi. Pilihan di tangan masing-masing samada mahu menjadi pengguna yang bijak atau pengguna yang menjadi mangsa kerakusan peniaga-peniaga yang tamak.

      Delete
    25. Pilihan kepala hotak kamu....!! Kedai Krim 1 Malaysia tak sampai 5 tahun semua dah tutup, apa hal.....?? Apa dah jadi dgn modal RM200 juta tuu..dengar Mydin bersungut tak dapat semua hanya keciput, Najib & Rosmah songlapkah...apa kata adakan RCI, boleh....???

      Delete
    26. Samada dengan KRIM atau tanpa KRIM, kami boleh mendapatkan barang-barang dengan harga yang lebih murah. Terpulang kepada setiap individu samada ingin menjadi pembeli bijak atau pembeli bodoh. Pilihan di tangan masing-masing.

      Kami mahu kuantiti barang yang setimpal dengan nilai wang kami dan kami boleh mendapatkannya. Untuk apa membayar setin susu pekat manis berharga RM2.35 sedangkan kami boleh mendapatkannya dengan harga RM1.75 yang sama jenama dan kandungan. Banyak lagi barang-barang yang kami boleh dapatkan dengan harga 20-25% lebih murah.

      Tepuk dada tanya selera.


      Delete
  8. Ooii!!! Macy.... tak habis meroyan lagi ke. Orang2 lain dah naik menyampah dah pun dg sikap kau ni.
    Kalau dah menyampah sangat dengan Malaysia ni,harap buat permohonan membatal kan kerakyatan Malaysia, habis cerita. Pergi lah bermastautin kat negara mana yg kau rasa lebih baik dg citarasa kau. Ini lah jenis manusia yg TIDAK bersyukur dg nikmat kurniaan Allah SWT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kau masuk sini gi baca komen aku sapa suruh?. Pegi la kat blog pro najib tu, barulah ksu boleh baca yg leklok jer pasal ketua penyamun tu! Taik jho lo pun akan bau wangi kat sana. Kau nak expect apa masuk sini, jumpa malaikat ke? Biollll!!!

      Delete
    2. Anon yang tidak bijak.

      Masakan sdr Macy menyampah kepada Malaysia. Sebab sayanglah sdr Macy mahu selamatkan negara ini dari pemimpin yang khianat dan menyamun.

      Kalau kami lari keluar dari Malaysia mungkinlah kami tak sayangkan negara ini. Sebab kami sayanglah kami kekal dan menentang penyamun itu, dan bahkan konco-konconya sekali.

      Delete
  9. nak baersangka baik dengan kit siang macamana beb. sampai sekarang perjuangan malaysian malaysia belumpun dia umum dilupuskan. dasar mensamaratakan antara bumiputera dan non bumi tatap kekal jadi agenda. hak istimewa orang melayu akan dihapuskan. keistimewaan Islam sebagai agama rasmi malaysia pastinya akan terhapus jika dia dapat kuasa menentukan dasar kerajaan. eh, banyak lagi la kalau nak cerita pasal kit siang ni. nak bersangka baik, aduhhhh!!! kena pujuk 4 hari 4 malam belum tentu dapat tune hati nak bersangka baik dengan kita. jho low pulak, siapa jho low? apa kaitannya dia dengan hak2 istimewa orang melayu sehingga perlu disamakan deng kit siang? adakah jho low itu pemimpin politik? oh ya, orang kata dia samun harta rakyat malaysia. entah ye entah tidak. katalah ye untuk menyedapkan hati kd, apa kaitan dengan dasar2 melongkangkan hak2 orang melayu nanti? jho low orang politikkah yang berkuasa untuk merombak perlembagaan? aduyai kd, panjang sikit akal tu. jho low bergiat dalam bidang lain, kit siang pulak bidang yang berbeza. kalau pisang tu sedap dan durian musang king tu sedap, kedua-dua pisang dan durian musang king tidak boleh diletakkan dalam kategori yang sama.....krik krik krik... perbandingan awak untuk menyamakan pm najib dan jho low dah kelaut la kd. macy sokong kd, sama2 kelaut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulis panjang panjang, metametik kelaut. Berapa kerusi yg dap btanding? Itu pun bukan semuanya cina. Klau menang semua pun bukannya cina dap majoriti. Lagipun dap btanding dikerusi majoriti kaum cina jer, lwn mca! Kalau apa pun cina gak yg menang kerusi tu! Klau kata dap anti islam, mca pun adik beradik satu bapak lain mak jer ngan dap. Apa lu citer bai! Dap ni modal korang nak takut takutkan melayu jer, modal basi yg dah boleh buang ke laut!

      Delete
    2. Lebih baik baca komen balas

      Delete
    3. Matematik kau pun mesti bungkus..
      Berapa MP Islam dan MP bukan Islam dlm Pakatan sekarang?

      Delete
    4. Ini la akibatnya bila suruh si tua autaman 12.09 ni berpusing.

      Autaman.. Semua urusan Najib sorang sorang ke yg kena buat?? Otak jgn letak kt lutut ye.. Dh tua dh, jgn nk temberang sgt sgt, malu kt org muda..

      Delete
    5. Matematik bungkus, bahasa pun x berapa cerdik! Ayat aku mengambarkan future tense atau benda yg bakal berlaku! Seandainya ia berlaku, mp melayulah yg paling ramai! Utk memberitahu kau yg bukannya cina yg majoriti sekiranya ph menang. Aduishhhh!

      Delete
    6. Maksudnya sekarang ni kau jd bodoh le duduk dlm Puak yg majoritinya MP bukan Islam? Patut le kuat bebenonya kau menjilat agenda kianat Islam MP bukan Islam kau tu. Tak gitu? Tak payah la nk cerita akan dtg yg belum pasti dpt tu. Kita cerita sekarang la bingai.

      Delete
    7. Ish bengapnya mangkuk ni! Kau segment ni psal reply aku kepada original posting yg membawa maksud dap akan kontrol ph kalau ph menang! Yg kau gi citer benda yg tak releven tu apahal? Kau la yg bingai. Cuba la lebih tamadun skit supaya nampak kau tu cerdik skit walaupun hakikatnya kau tu bodoh! Org citet psal bola, kau citer psal netbal! Bodoh piang!

      Delete
    8. Ish ish ish.. Kau nk cerita pasal tamadun ape tu macAy? Runtuhnya Islam kt Malaysia ni seperti terjadi kt Singapore? PH sekarang ni dikuasai oleh Puak Kianat Islam. Ini faktanya bkn auta tau.. Agenda Kianat Islam dlm jemaah kau tu apsal kau membisu? Tambah biol dn bebal, kau boleh sokong dn julang Puak Puak Kianat Islam tu. PAS kau lawan.. UMNO kau tentang.. Konon konon dpt dosa dan neraka jika menyokongnya. Abih tu dapat pahala dn syurga ke jika menyokong Puak Kianat Islam DAPigs yg kau peluk dn junjung tu? Sape yg bebal?

      Delete
    9. Masjid di Spore semakin ramai jemaahnya terdiri dari pelbagai kaum termasuk orang luar negara itu sehingga khutbah Jumaat ada yg dalam bahasa Inggeris. Masjid2 di sana nyaman, berhawa dingin, bersih & besar. Selain untuk bersolat, masjid2 diisi penuh dgn kelas agama, tuisyen sekolah, majlis akad nikah & khatan beramai-ramai, pelajaran bahasa arab, urusan zakat/fitrah, urusan qurban aidil adha & aqiqah. Semuanya tanpa bantuan kewangan pemerintah Spura tapi dgn derma ikhlas masyarakat Islam setempat yg hidup makmur dan murah rezeki, tidak seperti di Malaysia. Pembinaan masjid juga 100% datang dari rakyat Islam Spura.

      Nampak tak perbezaan bila dibandingkan dgn kelolaan Khir Baharom & Najib, amat jauh ketinggalan, tak malu ker...??

      Delete
    10. Masjid-masjid dan surau-surau di Malaysia selesa dan meriah. Aku tak tau kau pergi masjid atau surau mana? Mungkin kau dah terkeliru dan telah pergi ke tempat ibadah yang dikunjungi oleh LKS atau LGE?

      Delete
    11. Pak Autaman berhujah dangkal lg utk menjilat Puak Kafir Harbi..

      Pak Autaman ni bg bola tanggung tau. Tp tak pe, aku drop shot je. Maklum le org tua.. Tersalah smash kang jd lain pulak..

      Babibu Tatitu Cacicu nk bela kerajaan Singapore tp ngaku semua perbelanjaan bina Dan urus aktiviti masjid dilakukn oleh umat Islam sendiri.. Maknanya Kerajaan Singapore yg Pak Autaman dewa dewakn tu tak membantu Islam pun. Kerajaan Malaysia ni adalah lebih baik menguruskn urusan dn dana utk semua agama di Malaysia ni.. Mmg masjid mendapat keistimewaan yg lebih sebab kita Melayu Islam yg memerintah dibawah payung DYMM selaku ketua agama Islam.. Tp peruntukkn utk gereja, kuil dn rumah ibadat agama lain juga diberi.

      Lain kali jgn nk fitnah dn menipu je ye Pak Autaman...

      Delete
    12. Memang sumua pembinaan masjid2 di Spura adalah sumbangan masyarakat Islam di sana, tidak dibiayai oleh pemerintah Spura. Gereja, kuil & to'kong2 juga adalah hasil sumbangan penganut2 agama masing2. Inilah kenyataan sebenar.

      Delete
    13. Kenyataan Pak Autaman kali ni aku salute sebab jujur. Belajar cari kebenaran bukan kemenangan Pak Autaman.

      Delete
    14. Di Singapura, itu hal depa untuk menguruskannya. Di Malaysia ada berbelas ribu masjid-masjid dan surau-surau yang selesa dan dipenuhi dengan pelbagai program ilmu untuk jemaah-jemaah/qariah-qariah.

      Tak tau! Jengok-jengoklah samada ke masjid atau surau.

      Delete
    15. Tah pun jangan uruskan hal orang. Selama ini yg kamu mengutuk Spura tuu apa....??

      Delete
    16. Kenyataan daripada kerajaan Singapura tidak lama dahulu bahawa hubungan dua hala antara Malaysia dan Singapura adalah lebih baik di era Najib berbanding Madey.

      Di era siapa sebenarnya yang kutuk mengutuk tu, cuba tanya tuan kau?

      Delete
  10. Anon 9:08PM..... Wa caya sama lu la. Kasi longkang sama diaolang maaa!!!

    ReplyDelete
  11. Kah.... kah..... kah.... Macy sudah naik angin maaa!!!, lu olang Melayu, lu olang Islam, lu mana boleh malah malah nanti lu dapat dose maaa!!!
    Nanti PRU 14, gua cakap sikalang maaa, gua tatak "X" sama DAP maaa!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulisan biadab Kojolla langsung tak ada adab sopan tanda pejuang kemungkaran KERA2jaan BN kaki klepet menyusahkan rakyat negara.

      Delete
    2. He2 he2 he2...apek melayu! Tu la! Metekedarah lagi taik jho lo tu.. dah nak tukar jadi apek.klu ko tak berenti makan taik tu nnti tukar jadi babi plak!

      Delete
    3. Macai-macai Madey sudah ketandusan isu-isu meraban tak tentu hala.

      Delete
  12. UMNO berhak bersangka baik dgn Jho Taek Low sebab dia bagi Taek.
    Umno tidak akan bersangka baik dgn Lim Ki Siang malah benci sebab dia bagi Siang (Cerah).
    UMNOBN PAS hanya segar mekar apabila dibaja Taek,panas dan dlm kegelapan berterusan.
    UMNOBNPAS tidak suka pada Cahaya.

    Maka begitulah resmi sifat pohon2 dari neraka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ada bukti-bukti, sudah tentu Najib sudah dikenakan tindakan di Amerika, United Kingdom, Switzerland, Singapura dan lain-lain samada beliau ada kekebalan diplomatik atau tidak.

      Masalahnya macai-macai Madey bukannya ada bukti tetapi yang ada hanyalah auta-auta yang direka dan disensasikan.

      Konsep 'tuduh dulu dan orang yang dituduh mesti membuktikan tidak bersalah dengan menunjukkan bukti' sudah kena ke batang hidung sendiri. Sekarang jawablah tuduhan berkenaan RM1.0 bilion dan RM25.8 bilion itu.

      Delete
    2. Tapi kenapa Najib phobia dgn menghadhirkan diri di mahkamah & RCI...??

      Tun Mahathir No Khuatir pun....!!

      Delete
    3. Datang atau tidak bukan isu pun.
      Satu KEMESTIAN ke?

      Delete
    4. Dh jelas dgn penipuan dn sikap memfitnah yg ada dlm diri Pak Autaman ke?

      Asyik kantoi je la Pak Autaman..

      Delete
    5. Jelas Najib tuu takut & kecut untuk hadhir di mahkamah & RCI sebab rasa bersalah....!! Kalau benar, dia tentu tidak phobia & takut.

      Delete
    6. Kenyataan syok sendiri tu Pak Autaman. Congakkn sendiri dijadikn hujah utk memfitnah.

      Logik ke seorang PM nk pergi semata mata nk ikut semua prose's mahkahmah dn RCI ?

      Dia PM la. Tugas dia lebih penting. Nk ke kita Ber PM yg duk melangok layan semua kerenah dn permintaan pembangang. No point la Pak Autaman. Tugas utk Rakyat lebih penting. Apsal Pak Autaman tak minta DYMM je yg hadir sebab RCI tu ditubuhkn oleh DYMM Agung. Berani ke?

      Delete
    7. Memang dia PM....'Penipu Merompak' harta & duit rakyat/negara dan memaksa rakyat melangsai hutang & bunga riba duit Yahudi dgn mengenakan cukai 'gomen suruh tax' (gst).

      8 tahun memerintah tak ada satu kejadah pun dapat dibanggakan kecuali KEAIBAN yg tersohor seantero dunia hingga kita rakyat malu nak mengaku sebagai Malaysian bila berada di luar negara.
      Bayangkan duit ringgit kita pun tak mahu diterima oleh Money Changer di negara Kampuchea, sampai begitu hina sekali. Astagfirullah.......!!!

      Delete
    8. Macai-macai Madey membuat aduan-aduan jenayah di luarnegara bersandarkan bukti-bukti yang mereka ada. Seterusnya mewar-warkan bahawa Najib akan ditangkap dan didakwa jika ke luarnegara dan mencabar beliau untuk berbuat demikian jika berani kerana benar.

      Siapa kata Najib fobia? Najib pergi ke luarnegara membuat lawatan kerja.

      Ada ke tidak Najib ditangkap, didakwa dan dihukum berdasarkan bukti-bukti yang macai-macai Madey kemukakan?

      Delete
    9. Di ERA Najib, antaranya:

      1. Lebuhraya Pan Borneo lebih 1000km dibina dengan dana kerajaan (bukan diswastakan) dan tanpa tol.

      2. LRT 1 Extension:
      - Sepanjang 17.4 km dengan 12 stesen.
      - Milik penuh kerajaan.
      - Mula operasi Jun 2016.
      - Projek siap mengikut masa yang ditetapkan dan kos mengikut belanjawan yang ditetapkan.

      3. LRT 2 Extension:
      - Sepanjang 17.7 km dengan 13 stesen.
      - Milik penuh kerajaan.
      - Mula operasi Jun 2016.
      - Projek siap mengikut masa yang ditetapkan dan kos mengikut belanjawan yang ditetapkan.

      4. MRT 1:
      - Sepanjang 51.0 km dengan 34 stesen.
      - Milik penuh kerajaan.
      - Mula operasi Jul 2017.
      - Projek siap lebih awal dari masa yang ditetapkan dan kos kurang daripada belanjawan yang ditetapkan.

      5. Pembinaan MRT2 dan LRT3 akan bermula juga milik penuh kerajaan.

      Delete
    10. Apakah senarai itu diiktirafkan sebagai Rekod Dunia oleh pihak UMNESCO atau bertaraf world Class seperti apa yang Tun Mahathir bina hingga menarik jutaan pelancung, termasuk pengeluar filem Hollywood, HK dan Bollywood datang buat filem penggambaran berlatarkan legasi2 ciptaan Tun Mahathir....??

      Jika tidak, Najib masih jauh ketinggalan dan tidak ada daya cipta bahru yg unik untuk dibanggakan.

      Delete
    11. ERA Tun:

      LRT 1 (Putra-Kelana Jaya)
      - Diswastakan.
      - Sepanjang 29.0 km dengan 25 stesen.
      - Mula operasi 1998.
      - Rugi dan diambil-alih kerajaan pada tahun 2002.

      LRT 2 (STAR-Ampang)
      - Diswastakan
      - Sepanjang 27.0 km dengan 23 stesen.
      - Mula operasi 1996.
      - Rugi dan diambil-alih oleh kerajaan pada tahun 2002.

      KL Monorail
      - Diswastakan.
      - Sepanjang 8.6 km dengan 11 stesen.
      - Mula operasi 2003.
      - Rugi dan diambil-alih oleh kerajaan pada tahun 2007.

      Intrakota Bas
      - Diswastakan.
      - Mula operasi 1998.
      - Rugi dan diambil-alih oleh kerajaan pada tahun 2003.

      Delete
  13. Arthur Sim seorang cina yang diingatkan oleh kawan cina indonesia nya yang Dap itu adalah parti jahat dan perlu dibasmikan sebelum terlambat.Jadi tak pelik dan sangat menasabah lah kalau orang melayu memang benci Dap..... kecuali sekor dua macai disini yang behempas pulas mempertahankan tuan dedak nya.Yang kelakar nya tu siap ada nas dengan syurga dan neraka nya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majoriti melayu dingatkan oleh kawan melayu mereka sendiri bhwa umno adalah parti pengkhianat bangsa dan ugama, yg penuh dgn rasuah dan salah guna kuasa. Jdi , tak heranlah ramai yg bencikan umno kecuali yg sama sama berperangai mcm umno. Umno perlu dijatuhkan seberapa segera yg mungkin!

      Delete
    2. 1155, Cerah dgn Taek taknperlu rujukan nas pun semua dah tau mana baik buruk.
      Kecuali sebilangan kecil melayu islam yg masih bodoh nak.tunggu nas dari lior lobai penipu.
      Nasib ko laaaa,kaku sedap, lahap lagi lerrr.

      Delete
    3. Ni bukti penjilat tegar puak kianat Islam. Agamawan dn org Islam kau lawan tp puak kianat Islam kau sayang? Disiplin ilmu celah mane kau kiblatkn ni?

      Delete
    4. 214,
      isunya cerah dgn taek. ko nak makan taek makan la, apa dok selit agama islam apa la pulak. Otg tolong ngtau ko tu Bodoh benyai ,kp narah.
      Ko kait islam buat apa? Ko lebih reka org islam makan taek?
      Org islam nak yg Cerah bhaii. Ko nak makan taek lagi kita faham..kan yg tunggal dlm Umno pas melayu Bodoh. Tak heran sikit pun. Tapi jgn kait dgn islam. Kiblat apa ko no? Kiblat taek?!

      Delete
    5. 3.27

      Tulis pun meraban mcm apek lg nk campur urusan Islam? Pegi sana.. Kami tak kacau atau hina urusan agama kamu. Faham!

      Delete
    6. MacAy dn Pak Autaman. Angkara kamu juga si mata sepet 3.27 mnghina Islam dn melayu. Sedar dn bukak mata tu..

      Delete
    7. Kojolla....

      Pepatah mengatakan...."Respect cannot be forced but earned". Punca terjadi kerana pemimimpin kita yg beragama Islam tidak memberi contoh terbaik ketika peristiwa itu berlaku pada awal pentabiran Najib pada taun 2009. Najib ketika itu diam membisu saja membiarkan ianya berlaku sebab ketika itu, dia & Rosmah sibuk berulang alik ke New York melobi untuk mendapatkan hutang riba puluhan bilyon dgn banker Yahudi hingga Goldman Sachs dapat membuka cawangannya buat julung2 kali di bumi Malaysia.

      Ini adalah fakta yg saya ikuti sejak dari dulu lagi.

      Delete
    8. Sebab tu je ke Pak Autaman? Ish ish ish. Hujah yg dangkal tu. Jom kita bantah kilang kilang arak.. Coca cola.. Facebook.. KFC dn byk lg kepunyaan Yahudi kt Malaysia ni. Cmne? Setuju tak? HP atau Computer pun kita hempaskn tanda protes.

      Ok tak cadangan tu Pak Autaman?

      Delete
    9. Ngaku islam perompak pun kata baik. Barang naik pun sokong...bini pm gi enjoy katak kt amerika pun tak kisah..anak tiri buat filem tak senonoh apa crita..isa samad. Anuar musa. Sharizat .khairy diaorang ni semua bole pkai ker nk mintak tolong jaga harta negara..kantao sana kantoi sini buta ker? Yer kr balok balok ini amanah...bole ker umno ni janji nk bwak turun harga barang kalau menang?..tak malu kef krajaan Selangor bole bagi bas dgn air free..bonus kakitangan 2 bulan.umnp bole buat ker macam diaorang..aku tngom Mb Selangor telax jer.gi masjid gak takda pun dia ngaku dia cina...korang pertahankan la lanon tu .korang gak masyuk..tapi rakyat tkla sebodoh yang korang rasa

      Delete
    10. RM 30,000,000,000 pun lesap dibawah kuasanya lg nk gebang lebih. 7-8 tahun kejadian berlaku tp buat bodoh kata "Tak Tahu"??? Belum lg nk cerita bab membangkrapkn utk dibail out.. Pakai duit dia ke semua tu? Mcm ada PM yg tido je selama 22thn sebab semua disalahkn kpd org lain dgn berkata "Tak Tahu"

      Ramai dh celik la dgn auta dia.

      Delete
    11. Di Malaysia ini kita boleh memilih samada hendak jadi pembeli/pengguna bijak atau bodoh. Samada hendak membeli dengan harga murah atau harga mahal. Itu terpulang kepada kehendak masing-masing.

      Bukan susah pun untuk membeli dengan harga yang lebih murah untuk barangan yang sama. Tepuk dada tanya selera. Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.

      Delete
    12. Najib takut hadhir di hadapan RCI tapi suruh orang RCI Tun Mahathir. Tun Mahathir tak kisah sebab 'Berani Kerana Benar'. Alih2, RCI 'Torek' itu boomerang kat muka & kepala botak Najib, habuk pun tarak membazirkan wang & masa. Motif Najib nak kantolkan Tun Mahathir sia-sia belaka.

      Delete
    13. Ada Najib ditangkap, didakwa dan dihukum di luarnegara kerana aduan-aduan macai-macai dengan bukti-bukti auta itu? Sila kemukakan maklumat jika ada.

      Delete
  14. Kah.... kah....kah...bukan setakat Macy je yg dah jadi sewel. Othaman Ahmad pun sama, dah jadi sewel bila tulisan2 mereka di psycho kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai! Sewelnya aku.. arghh tolong tolong!

      Delete
    2. Sidang pembaca2 blog budiman...


      Nak tanya sikit, sebenarnya siapakah yg sewel merepek merabak tak tentu haluan....??

      Delete
    3. Tanya diri sendiri dulu adalah yg terbaik Pak Seman.. Tanya diri sendiri adakah layak utk aku bersekongkol dgn puak kianat Islam demi kuasa? Belum dpt kuasa tp Islam telah diganggu, dihina dn dipermain mainkn.. Boleh bayangkn tak klau dh berkongsi kuasa dgn mereka mereka tu? Sewel tak?

      Delete
    4. Biar orang lain yg menilai bukan masuk bakul angkat sendiri.

      Delete
  15. Kawan melayu yang mana satu tu yang nama macy ke...ohhh yang tu dah lama dah makan dedak Dap tu.... dedak tetap pulak tu.Sebab tu siang malam pagi petang dok berkubang kat sini je...tak dak keje lain kena buat beb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elehh! Kalau kau tahu aku bkubang kat sini siang mlm, kau pun sama gak la! Boleh cerdik sikit x?

      Delete
    2. Sdraku Macy...

      Budak gayboy si kojol ini dah sakit teruk hingga tergila-angau terhadap sdra siang malam. Confrim... dia pengikut kaum lut terkutuk di zaman modern.

      Mari kita bersama hempuk & ganyang dia habis-habisan, Macy.

      Delete
    3. Pengikut kaum Lut adalah Ketua Umum PH yg Pak Seman sokong tu? Jelas kt sini Pak Seman kutuk dn hina perlakuan kaum Nabi Lut. Tp sayangnya Pak Seman masih menjulang seorang Peliwat sebagai Pemimpin Pak Seman.. Konsisten ke Pak Seman ni?

      Delete
    4. Kan dah saya katakan selapas air bah, pantai pun ikut berubah. Apa salahnya kalau DS Anwar Ibrahim dah insaf & bertaubat, seperti Tun Mahathir sendiri mengaku dia tidak maksum dari kesilapan tapi sumbangan baktinya melebihi dari kesilapannya. Bukti...dia adalah satu2nya pemimpin negara yg dibenarkan masuk ke dalam Kaabah, masyarakat di Mekah & Medinah lebih mengenali Mahathir dari Malaysia... dan beliau dianugerahkan umur panjang dgn kesihatan terjaga, waras, cerdas boleh berjelajah ke sana sini & berucap di khalayak ramai berham-jam tanpa teks. Malah beliau masih dikagumi & dihormati oleh Institusi Oxford dan negara2 luar untuk memberi pandangan & soal jawab secara spontan. Aura & ketokohan beliau masih ummphh di mana jua....Anugerah Illahi yg jarang atau mungkin tidak ada sama sekali pada orang lain.....!!

      Najib & Hadi Awang....APA ADA....???

      Delete
    5. Kenapa mesti Peliwat? Apakah sudah tiada lg yg tidak fasiq didalam jemaah PH? Memilih yg fasiq diperbolehkn jika dia la satu satunya berbanding memilih yg kuffar.. Mmg sah Pak Autaman ni setuju yg dlm PH tu semua dh tak boleh pakai.. Yg tinggal cuma Peliwat dn Atok yg dh 93thn saja (yg dikatakn bkn nk jd PM lg tp cuma nk lawan Najib)..

      Tak gitu Pak Autaman?

      Delete
    6. Putar belit juga Ottoman ni. Td dia hina dn kutuk kaum nabi lut. Tp bila kena batang hidung dia, dia putar pulak ape salahnya klau dh bertaubat? Apa punya manusia ni berputar putar dlm masa yg sekejap je. Lidah bercabang tiga orang tua Ottoman ni.

      Delete
    7. Kmon, kau tu yg bckap psal islam tapi akidah ikut setan. Peliwat yg kau maksudkan tu siapa? Anwar? Dimahkamah najib mmh dia disabitkan, tapi adakah sbgai org islam kau rasa dia diadili mengikut hukum yg sepatutnya? Hukum syarak dia tidak boleh disabitkan kerana tiada 4 saksi. Hukum akal juga tidak boleh disabitkaan kerana tidak boleh disandarkan kepada logik orgbtua 63 thun boleh meliwat secara paksa seorg pemuda yg tegap sihat tanpa sebarang senjata. Hukum sains juga tidak boleh disabitkan kerana tidak terdapat luka akibat penetration zakar kedlm dubur walaupun saiful mengadu sakit yg amat sgt ketika diliwat. Hanya rekaan bukti dna yg difabbricatedkan utk sabitkan beliau. Kalau kau betul betul ingin memertabatkan islam, kau perlu jauhkan diri dari fitnah!

      Delete
    8. Bukti...Tun Mahathir adalah satu2nya pemimpin negara yg dibenarkan masuk ke dalam Kaabah, masyarakat di Mekah & Medinah lebih mengenali Mahathir dari Malaysia... dan beliau dianugerahkan umur panjang dgn kesihatan terjaga, waras, cerdas boleh berjelajah ke sana sini & berucap di khalayak ramai berham-jam tanpa teks. Malah beliau masih dikagumi & dihormati oleh Institusi Oxford dan negara2 luar untuk memberi pandangan & soal jawab secara spontan. Aura & ketokohan beliau masih ummphh di mana jua....Anugerah Illahi yg jarang atau mungkin tidak ada sama sekali pada orang lain.....!!

      Delete
    9. Pasal Liwat boleh pulak kau nafikn bila dh terbukti dimahkamah? Kes 1mdb belum terbukti pembabitan NAJIB kt mane mane mahkamah didunia ni kau dh muktamadkn sebagai bersalah?? Mmg ini la cara cara pendusta bila berbicara.. Munafik.

      Hukum Islam kau lawan dn tentang tp bila kena kt puak kau, kau minta pulak dijalankn mengikut hukum Islam?? Dasar pendusta.

      Delete
    10. Bila melihat kepada sesuatu isu, kita kena dahului akal kita daripada nafsu. Itu yg membezakan kita dari haiwan. Jika datang sesuatu yg bercanggah dgn logik akal, maka ianya perlu diselidiki dan Allah telah memberi kita segala yg kita perlukan sebagai panduan. Follow the lead and you will find the answer...wassalam

      Delete
    11. Pak Autaman.

      Itu rezeki Tun Mahathir dn jgn kita pulak terlebih riak hingga sampai ketahap memaksumknnya tanpa kita sedari.

      Amin.. Semoga Tun sihat.

      Secara dasarnya aku masih anggap Tun insan yg berjasa melalui UMNO dn BN. Tanpa UMNO siapalh Tun? Bg aku simple je.. Siapa yg sekongkol dgn Puak kianat Islam demi kuasa akan aku lawan dgn upaya aku. Waimah UMNO sekalipun, aku pasti akn keluar dr jemaahnya dn menentang Puak Kianat Islam tersebut.

      Delete
    12. MacAy. Logik akal mengikut citarasa dn kehendak berpilih ke? Menentang Hukum Islam disemua ketika tp perlukn Hukum Islam disatu ketika?
      Logik tang mane tu dn ape bezanya dgn haiwan?

      Delete
    13. Kau citer psal kau sendiri sebenarnya wahai anak adam yg telah tersesat.. kau yg bercakap pasal mengkhianati islam dan dap tapi bila kes anwar kau menolak islam. Aku bukan betsetuju dgn sesuatu mrmbuta tuli. Kalau akal akubtak boleh terima, aku tengok dari sudut hukum dan juga dari sudut sains yg mana applicable, baru aku putuskan. Cth kes najib! Dari sudut hukum logik, kenapa laporan diOSA kan kalu tidak ada nak disembunyikan. Dari sudut hukum, dia menepati salah satu ciri munafik bila dia berbohong. Satu lagi dia mungkin jujur bila tak mengetahui duit 42 juta masuk akaun, tapi dia tidak amanah bila tidak dipulangkan balik duit tu. Dari sains nya pula, mengikut sigmund freud, seseorg yg menipu ,akan menipu lagi kerana jenayah yg sebenar bukan nya dia menipu, tapi apa yg disrmbunyikan. Nahh! Lengkap tiga perkara yg membuat aku cenderung mengatakan najib bersalah. Tapi ia bukanlah isu utama, yg utamanya ialah isu kos sara hidup! Dan itu semua org tahu sbbnya!

      Delete
    14. MacAy bebal lg sesat. Kn dh bgtau td.. Logik kt mana bila hukum Islam kau menentang utk dilaksanakn setiap masa tp pd satu ketika kau nk guna pulak hukum Islam? Sokong la pelaksanaan hukum Islam tu klau betul betul itu yg paling adil bg kita umat Islam. Susah sgt ke?

      Kenapa Atok pun mengOSAkn lapuran BNM diwsktu skandal forex tu? Sedangkn pengakuannya adalah "Tak Tahu"??? Tp "Terlebih Tahu" pulak nk OSAknnya? Masuk akal tak?

      Delete
    15. Apa yg kau merapu ni mangkuk? Kau ni sebenar x paham apa benda pun sebenarnya. Merapu nak lepaskan diri dr menjawab. Kan tu dah di rcikan? Najib bila pulak lagi?

      Delete
    16. Macy...

      Budak setan nie memang lahanat. Mana ada orang yg kuat solat bersifat binatang, tak ada adab & sopan...mentelah kuat mencarut dan bernafsu seks songsang kaki jubur....Astagfirulllah......!!

      Delete
    17. Budak lahanat tuu berfalsampah bodoh..."Tanpa UMNO siapalah Tun? Bg aku simple je.."

      UMNO itu ibarat kenderaan. Walau kenderaan itu bagus macam mana sekali pun, jika pemandunya tak prihatin & tak bertanggungjawab, ke gaung lah akhirnya. Tapi kalau pemandunya bijak, cermat & bertimbang rasa, pasti semuanya selamat. Kesimpulannya, UMNO sekarang dah rusak dan bakal hancur dek dipandu oleh pemimpin dayus yg kuat menipu & menyakau. UMNO pd era 80an & 90an amat hebat disegani seantero dunia dgn ibu pejabatnya di PWTC tersergam indah hasil pimpinan Tun Dr. Mahathir.

      Budak lahanat ini & Najib...apa sumbangan bermakna mereka kpd parti & negara kecuali jahanam..jahanam..jahanam.....!!

      Delete
    18. 1. Kerajaan pimpinan Najib memansuhkan PPA yang pertama dan menyekat PPA yang ke-2 berdasarkan yang pertama.

      2. Kerajaan pimpinan Najib mengubah terma-terma perjanjian untuk PPA yang baru supaya tidak membebankan Petronas dan TNB. Sejak itu Petronas dan TNB mencatatkan keuntungan yang lebih tinggi.

      Delete
  16. Roger & Out, tak nak comment apa apa dah. Dah banyak sangat sampai 83 comments. Yang nak berkubang kat sini...sila kan, tolong bawa tikar bantal sekali.... oopp!!! berus gigi ubat gigi jangan lupa ye.

    ReplyDelete
  17. Ujung minggu ni himpunan kelepettokwan di Selangor Darul Pluralisma Murtad... tapi ini bukan acara himpunan ia lebih pada karnival kelepetokwan saja... ada puisi dari sastrawan plastik budak samat sait... sapa yg masih ada novel salina yg jadi teks rujukan pelajaran sastera STP dulu bole la serah balik buku hadamjadah Salina tu.... sekali dengan Buku Malay Dilemma... buku yg tak boleh diwarisi oleh anak cucu kita mungkin utk anak cucu COMANGO ajer layaknya... tak boleh pakai punya buku.. tis lain buat lain...tulis tak serupa bikin....!!! Disamping acara puisi ada acara larian dlm tepong... larian guni utk drrma mengejut.... gerai jualan... ini dah kira funfair dah nih....acara krmuncak massat dari amoi amoi terpilih srmpena pesta beer Slgor Darul Pluralisma... dng tema "BEER DI RAIKAN ...ISLAM DIHINA... MASAAT DIUTAMA.."

    Acara yg ditunggu ucapan kelepettokwan dari tok wan mamak kutty... Ramalan cuaca ribut petir pada hari tersebut..... Tok Wan terdesak crmas hendakkan sokongan dari semua pihak termasuk puak PKR... parti yg dikoyak rabak 2 kali oleh Tok Wan Mamak kutty.... maka untuk pujuk puak reformasi sembayang ajat bebaskan aljuboori akan diadakan... kesian sumggguh puak reformasi PKR ni... tak abis abis tok wan kasi main sama puak reformasi..... ini gara gara tok wan nak jadikan BOBOI sebagai PM....

    Memang padan dan cocok sekali si penipu jmpa dengan maha penipu...


    BERVUSSSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK

    INI KALI...

    KIKIKIKIIKI..... baca dan hadam sebelum kena delete sbb barua kepanasan bila baca fakta fakta diatas...


    kiikiki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiki perompak pun skong..kikiki

      Delete
    2. Tak ada sapa pun yg kepanasan dgn tulisan merapu cam ni. Cam tengok sampah jer! Tak ada nilai hatta kepada puak ko sendiri pun!

      Delete
    3. Umno ni crita macam suci jer..konon nk pertshankan islam. Herankan yg kena kantoi rasuah dari johor sampai sabah semua orang dia jer.duit kbs yg juta juta hilang dh dapat balik ker..duit src burn..yg dok bayar incometax org lain yg dok perabis orang lain..tu yg angin tu

      Delete
    4. Bagus Kejora kamu muncul..

      Buat kali pertama aku sangat2 seronok melihat kamu muncul dgn gayamu memperolok-olokkan itu.

      Terima kasih Kejora kerana muncul juga.

      Delete
    5. Dan kepada VIRGO pendusta yang memperolok-olokkan, beralasan dan memutar belit (bahkan juga merepot polis), tahniah kerana kamu baru saja mendapat ruang yang lebih untuk terus berpusing-pusing dan juga masa yang lebih panjang untuk terus beralasan.

      Bersukarialah dengan masa dan ruang tambahan itu, dan janganlah kamu berlaku biadab kepada pak othaman dan bahkan berterima kasihlah kamu kepadanya sebagaimana kamu pernah berterima kasih kepada KD apabila ia menghulurkan bantuan kepada kamu dengan menahan aku daripada meneruskan apa yang aku sedang lakukan ketika itu, selepas kamu merayu-rayu minta nyawa daripadanya, ketika aku benar-benar bersedia untuk memberikan pukulan maut ke atas kamu dulunya.

      Aku mahu berehat dulu. Selamat malam.

      Delete
    6. Sape kau ni nk nasihat aku ape yg boleh atau tidak? Negara ni kau punya ke nk ugut ugut org ni? Kau ni hampas je la. Meroyan tak sudah sudah. Bila masa aku merayu kau? Kewajipan aku dn hak aku la nk report polis ke ape ke? Aku nk bgtau maklumat awal kpd pihak berkuasa jika ada ape ape yg berlaku terhadap aku cluenya dh ada. Dan report polis tu telah aku laksanakn.

      Kau ingat aku takut dgn ugutan kau? Kau je ke ada pukulan maut?

      Pigi dah kau. Manusia desperate nk menang semua perkara tanpa batasan. Kau mmg bahaya dgn politik kebencian kau hingga agama pun kau jual utk mensucikn DAP.

      Delete
    7. China Komunis lebih zalim & bahaya dari DAP atas sebab China komunis membunuh jutaan kaum Muslimin di sana & melarang umat Islam melakukan ibadat puasa. Najib membangsatkan Cina DAP, tapi dalam kemunafikannya menyembah-nyembah Republik China Komunis hingga habis tergadai tanah pusaka serta menghantar buat julung2 kali dalam sejarah wakil UMNO ke Persidangan Parti China Komunis.

      So...apakah kita boleh sandar & mempercayai pd kojolla yg kaki klentong, kuat mencarut, pantun sampah, tidak bersopan & beradab pd orang tua2, cerita lucah dirinya gemar seks sonsang main bontot stor kunyit, kaki tiru kopipes bahan sampah...dan pengampu raja klepet/kleptokrasi Cash is King......??

      Fikir-fikirkan lah....!!

      Delete
    8. Jumlah umat Islam di China berjumlah 30 juta orang termasuk 11 juta orang di Xinjiang dengan hampir 45,000 masjid (jumlah ini melebihi Malaysia) dan 50,000 imam di seluruh China . Di setiap wilayah di China terdapat umat Islam. Umat Islam di China secara umumnya bebas mengamalkan ajaran agama Islam.

      Mengapa kerajaan China memberikan layanan yang lebih baik kepada umat Islam yang bukan berketurunan Uyghur di wilayah-wilayah China yang lain selain Xinjiang?

      Fikir-fikirkanlah.

      Delete
    9. This comment has been removed by the author.

      Delete
    10. John & Macy....

      Si kojol nak auta macamlah dia dah pergi China. Tengok dari level tulisannya dah boleh agak dia nie habuk pun tarak, entah2 naik kapal terbang pun tak pernah. Mana dia dapat auta ada 30 juta umat Islam di China tuu?

      Pengalaman saya ketika melawat Xinxiang dulu dgn rakan kerja mendapati Sebenarnya rehim Komunis China terhadap Umat Islam sama kejamnya dgn regim Israel.

      Sebuah majalah Turkistan, Al Islamiyah, menceritakan bagaimana kejahatan regim Komunis China di Turkistan Timur sejak zaman Mao Tse Tung telah membantai sebanyak 4,5 juta Muslim. Mereka juga mengembargo ekonomi kaum Muslimin di Uighur di Turkistan Timur dan melarang mereka untuk menduduki jabatan pemerintahan serta mencegah mereka dari berhubungan dengan kaum Muslimin lainnya di luar Turkistan.Warga Islam di sana juga dilarang untuk pergi ke luar negeri. Regim China Komunis ini memerangi Islam sehingga kini. Agama Islam secara rasmi dianggap di luar undang-undang dan siapa saja yang mengikuti agama ini maka dia akan dicap sebagai teroris fundamental.

      Mereka satu ketika juga melarang dgn menutup masjid-masjid dan madrasah2, memaksa perempuan Muslimah dgn membatasi kelahiran, bahkan menggugurkan janin di perut ibunya. Mereka juga menangkap para ulama dan merenkokkan ke penjara tanpa perbicaraan apapun kecuali dengan alasan memberantas terorisme.

      Lebih sadis lagi, China komunis ini berusaha meluput kaum Muslimin Turkistan secara sistematik. Mereka, menyebarkan wabah penyakit di antara penduduk Muslim Turkistan, menerapkan kebijakan pembersihan etnis Muslim dengan menculik muslimah Turkistan dan memindahkan mereka ke China.

      Tindakan paling biadab yang mereka lakukan adalah melakukan nuklir testing di daerah pendudukan Turkistan, yang selain menyebabkan kerusakan lingkungan juga menyebarkan penyakit merbahaya di antara penduduk Turkistan.

      Ingat...China Komunis lebih bahaya dari warga Malaysia Cina DAP....!!

      Delete
    11. Pak Othaman,

      With all due respect, saya tetap berpegang kepada itu bukan Kejora tetapi VIRGO.

      VIRGO mempunyai kefujuran yang jauh lebih dahsyat daripada Kejora. Kejora sendiri pun terkejut dengan kefujuran VIRGO.

      VIRGO telah beberapa kali melaknat saya dan Tun M di sebalik anon dan saya telah establish bahawa ia adalah VIRGO dan VIRGO itulah yang melaknat.

      Saya sedang dalam proses membantu VIRGO menjadikan doa laknatnya itu termakbul dan terlaksana.

      VIRGO benar-benar sudah kecut perut tapi apabila pak Othaman berulangkali memanggilnya Kejora kini telah wujud keraguan pula di antara VIRGO atau Kejora.

      Kini syarat pertama di dalam penghakiman iaitu 'certainty' sudah terganggu.

      Tak apalah, pasti ada jalan lain pula untuk si VIRGO ini.

      Salam perjuangan pak Othaman.

      Delete
    12. Sdr john doe, mungkin org yg sama, tetapi mempunyai "multiple character" dan habuan diterima bukan sedikit...mungkin sahaja.

      Delete
    13. Salam bro john doe...

      Kenapalah cybertrooper2 BN bertabiat macam jin ifrit? Buatlah apa yg patut, pada saya tak ada jalan lain tapi binasakan dia demi keselamatan yg lain.

      Delete
    14. Mungkin juga terdiri dari 2-3 macai2, walaubagaimapun habuan diterima tetap haram.

      Bertaubatlah macai, haram tetap haram.

      Delete
    15. Cuba pergi ke Beijing dan tempat-tempat lain di China dan tengok keadaan umat Islam di sana, teraniaya atau tidak?

      Ini baru pergi satu tempat sudah mengandaikan perkara serupa berlaku di tempat lain.

      Macai-macai Madey memang pendusta.

      Delete
  18. 7.36 lebih baik lihat negara sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersyukur di Malaysia aman dan makmur. Hendak hidup senang hanya perlu berusaha kuat, beriltizam tinggi dan berdaya saing tinggi.

      Kalau sentiasa mengeluh dan bersungut tidak akan menghasilkan keuntungan sebaliknya hanya merosakkan diri.

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...