Google+ Followers

Friday, October 13, 2017

PERLU KE HADIR ..ANWAR TURUT HADIR

Adakah anda akan hadir ke Perhimpunan Selamatkan Malaysia Bantah Keleptokrasi di Padang Utara,  kawasan milik Majlis Bandaraya Petaling Jaya yang diluluskan tetapi diberi amaran keras oleh PDRM.

Mungkin tajuk dan motif perhimpunan kurang sesuai walaupun maksudnya tepat dan benar. Tajuk perhimpunan agak provokasi kepada kerajaan. 

Tetapi tajuk itulah juga sudah "win" samada perhimpunan akan berlangsung atau tidak.
Sudah "win" tanpa mengira jumlah kehadiran.
Makin "win" kalau dihalang- halang kerana itu menambah popularnya pembangkang dan kerajaan dipersepsikan takut.

Admin jangka kehadiran tidak melebihi duaratus ribu orang kerana faktor cuaca dan kos perbelanjaan yang tidak mampu ditanggung oleh individu kerana kekerapan majlis seumpama itu.

Pergi atau tidak, lebih penting tahu apa maksud dan tujuan perhimpunan tersebut.
Yang tidak dapat pergi, sama seperti Anwar Ibrahim, tetapi aura, roh dan semangatnya tetap bersama.
Menentang rasuah, korup dan gejala akhlak buruk.
Pergi atau tidak, mesti sokong.






71 comments:

  1. Sokong dal




    Sentiasa sokong walupun saya tak pernah pergi.


    ReplyDelete
  2. Betul KD,
    Selamtlan Malaysia adalah kerja yg sah2 SUCI.
    Bantah Kleptokrasi juga usaha MURNI.

    Maka Wajib bagi semua Rakyat yg warad utk sokong gerakan SUCI MURNI ini.
    Negara Kita kan?
    Pergi atau Tidak, Pro BN atau Pro PH .....WAJIB SOKONG.


    * nak beli ikan murah pun adaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul kd..Kasi kelapa pun Ada weng Jgak...agak agak 5 .6 botol cap kepala anjing..baru berpinar mata tengok amoi..

      Delete
  3. Petikan berita daripada sebuah suratkhabar tempatan:

    13 Oktober 2017 10:47 AM

    KUALA LUMPUR 13 Okt. - Datuk Seri Najib Tun Razak dan kerajaan, hari ini berjaya membatalkan saman Ahli Parlimen, Petaling Jaya Utara, Tony Pua Kiam Wee berhubung dakwaan, Perdana Menteri telah melakukan salah laku dalam jawatannya sebagai pegawai awam.

    Pesuruhjaya Kehakiman, Datin Faizah Jamaludin dalam keputusannya ketika membenarkan permohonan Najib dan kerajaan menyatakan, Tony tidak mempunyai locus standi (hak di sisi undang-undang) untuk mengemukakan tuntutan tersebut.

    Selain itu menurut beliau, tindakan saman yang difailkan oleh Tony juga tiada kausa tindakan yang munasabah dan merupakan penyalahgunaan proses mahkamah.

    Faizah berpendapat, Tony tidak menyertakan sebarang butiran berhubung dakwaannya sehubungan itu saman tersebut hanya bersandarkan spekulasi semata-mata.

    “Saya berpendapat, PM tidak melakukan sebarang salah laku sama ada dalam tahap satu iaitu niat jahat yang dilakukan khusus oleh Najib yang dinamakan sebagai pihak defendan,” ujar Faizah membatalkan saman itu dengan kos RM5,000.

    Pihak plaintif memfailkan saman tersebut terhadap Najib dan kerajaan pada 16 Januari lalu atas dakwaan Najib terlibat dalam salah laku pentadbiran awam dan kerajaan, membabitkan dana 1MDB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. udang dibungkus plastika
      undang dianestatika...
      tunggu masa ketika..

      Delete
    2. Anon 10.47. Kita hormati keputusan mahkamah.
      Kita juga kena hormati minoriti rakyat yang ingin berkumpul.

      Delete
    3. kumpullah kalau nak kumpul. cakaplah apa nak cakap, akan tetapi bercakap dengan niat provokasi sehingga menimbulkan ketidakselesaan dan mungkin huru hara akan menyebabkan ada tangkapan. elakkan daripada tragedi seperti mana bersih pernah buat dulu. terbalikkan kereta polis, tendang anggota trafik dan lain2 yang tak senonoh. tunjukkan disiplin yang kuat dengan niat perhimpunan untuk kesejahteraan. kalau sesaja nak menimbulkan kekacauan, jangan marah kalau ke dalam atau kena tembak 'water cannon'.

      Delete
    4. Yang pasti & jelas....puak2 BN & PAS terutama Najib & Borosmah terkencing ngompol dalam seluar & kain melihat ribuan penyokong HARAPAN bersolidariti dgn semangat jitu & padu menuntut keadilan terhadap penyelewengan KERA2jaan Borosmah Najib, terutama 1mdb.

      Delete
    5. Macai Tua berasa pasti dn jelas..
      Gaya syok sendiri sekadar meriakn hatinya yg semakin membengkak dgn kecelaruan PH.

      Delete
    6. Oh no, definitely not me, punky. I was trained to look things positive with determination & confidence....!!

      Delete
    7. Bg link boleh yg Najib terkencing? Macamana yg sering sekor macai tua nyanyuk selalu minta kt org lain.

      Mana link?

      Delete
    8. Sorry kiddo...you're to dumb to understand my figuratively speaking not literal(bidalan). That's make the world difference between me and you.

      Delete
    9. Ye ke tok? Mmg dunia kita berbeza. Atok dh tak lama dah. Dok lebihkn amal ibadah lg baik tok dr melangok kt blog cmni utk memfinah dn mengaibkn pemimpin. Tunjuk teladan yg baik ye tok. Bkn dok maki hamun bagai mcm budak budak ye.

      Delete
    10. Cerminlah dulu keperibadian kamu sebelum nak nasihat orang...sampai2 kena pelempang dgn KD berkali-kali.

      Serves you right cause you really deserve that spanking from KD.....!!

      Delete
    11. Macai Tua pun rajin rajin cermin diri ye. Dh tua Tok. Sampai ke Tua dok melangok memfitnah je. Malu kt Gen Y ye Tok. Faham faham je la macamana bila orang Tua tak sedar diri.

      Delete
  4. nanti update kehadiran jangan kelentong pulak. tempat tu agak kecil, jadi jangan pandai2 tambah cerita. cerita yang benar sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2:36 menyenyeh menggelupur tak tentu pasal nie, apa ke hal...dah sembelit tak boleh berak ker....???

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Di mana tuu...cuba berikan link sebagai bukti, boleh....??

      Delete
    4. Berapa keahlian cap munge?

      Ada link?

      Delete
    5. Adakah itu jawapan kamu atas soalan saya, "Di mana tuu...cuba berikan link sebagai bukti, boleh....??"

      Biar semua orang menilai kemampuan & keperibadian kamu nanti.

      Delete
    6. Biarlah si Luncai terjun dengan labu-labunya. Kita tunggu dan tengok saja berapa ramai macai-macai Madey yang akan datang ke perhimpunan tersebut.

      Jangan ditanya berapa ahli berdaftar PPBM, itu rahsia besar! Anggap saja 2,500 itu 1,800,000, 0.03 juta itu 14.6 juta dan 5,000-8,000 itu 50,000-80,000.

      Biar saja mereka-mereka itu terus dibuai angan-angan. Itu sebenarnya amat berfaedah bagi UMNO dan BN.

      Delete
    7. 7.21

      Macai Tua sekor tu mane berani jawap berapa bilangan ahli cap munge? Soalan bodoh dia je nk dijawap berkali kali.

      Takkn berani macai Tua tu nk jawap. Dia akn berputar tunjuk bebal je.
      Tak caya? Kita tengok aksi ligat macai Tua berputar ligat.

      Pinjam kata kata macai Tua di 6.18

      Biar semua org menilai kemampuan dn keperibadian macai Tua ni.

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Aikkkk...dah kena Pelempanggg ker anak ifrit lahanat tuu....??
      Padan muka....!!

      Delete
  6. KAN DAH AGAK DAH BUDAK SUMAN YG MOLA MOLA KEPANASAN.. KIKIIIII....


    WOOIIIIIITTTTTT... KIKIKIKI...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heyy Anak ifrit lahanat bebal....

      Mana komen balas kamu terhadap 'footage tragedy 1mdb' yg semalam saya pamerkan....??

      Nah saya ulangtayangkan semula.....

      Money trail & bank statement membuktikan duit RM2.6 bilyon bukan dari Saudi Arabia tapi syarikat IPIC palsu kepunnyaan Jho Low & rakan niaganya.

      Selain itu, pengasas Ambank telah ditembak mati sejurus membuat laporan kpd Bank Negara & pihak polis berhubung berbilyon duit masuk ke akaun Najib & isterinya. Kenapa Najib pada awalnya kemut sendiri tak beritahu Majlis Tertinggi UMNO atau jemaah menteri tentang duit berbilyon itu kalau dia seorang jujur....??

      Bekas AG Ghani Patail sendiri melaporkan kpd TSMY duit berbilyon masuk ke akaun Najib walau Najib ketika awalnya menafikannya. Tapi setelah terkantol, Najib pandai pulak mereka-reka konon Arab Dogol yg menderma...tapi kenapa merahsiakannya.....??? Kesian, Ghani Patail jadi mangsa kekejaman Najib bila dia dipencenkan awal atas sebab kesihatan, tapi tak ada pulak laporan medical board untuk mengesahkannya.

      Malangnya lagi, pembantu Gahni Patail telah dibunuh dgn kejam serta disimen dalam tong setelah beliau menyiapkan Kertas Pertuduhan terhadap salah laku/penyelewengan 1mdb oleh Najib sendiri.
      Ketua Cawangan Khas yg turut bersama menyiasat kes 1mdb juga telah dianiaya & dimandulkan dgn pertukaran/transfer ke tugas administration di pejabat oleh Najib & KPN. Zalim betul regim Borosmah Najib kan...??

      Sila jawab dan toksah menyenyeh karut yg langsung tak ada kaitan.....!!

      Delete
    2. Org Tua yg mulut hancing, mungkin bapak dia tak ajar ni, mesti turun temurun berbahasa biadap agaknya.

      Delete
    3. Dah agak dahh...si anak ifrit bebal lahanat ini mesti tak mampu balas sebab kita bukan cakap kosong tapi siap fakta dan kejadian2 benar.

      Bila dia kebuntuan, itulah kata2 kebiasaan bodohnya menuduh maki orang.

      Delete
    4. Tak payah dilayan org tua nyanyuk tu. Dia tak akn dengar pun ape jawapan yg diberi. Dh 2 tahun dia dok putar benda yg sama je walau dh berjuta kali dijawap.

      Jawapan mudah kali ni..
      Pi la lapur dn dakwa lg kt PBB pulak. Dulu DOJ jadi pujaan yg diratib hari hari tanda Najib dh terbukti bersalah. Tp sejak Najib keluar masuk US tanpa ditangkap dn didakwa.... Makin biol pulak jdnya org tua tiga suku ni. Dh tak percaya DOJ dn FBI ke?

      Dia selalu bertanya dn terus bg jawapan mengikut citarasa hati dia. Lg kita nk jawap ke dgn org tua tahyul mahyul ni. Tak payah dilayan tua yg tak sedar diri ni.

      Delete
    5. Terima kasih kerana mendedahkan kemampuan kamu dalam memberi hujjah merepek sampai menyuruh orang ke PBB.

      Delete
    6. Salam Pak othaman,

      Geng geng penyamun ni bukannya pakai otak utk bfikir. Klau pakai otak, dorang x kan sokong penyamun!

      Delete
    7. Apsal KD delete 5.19 ?

      Takut pd kebenaran?

      Cuba macai tua ulang jawapan 5.19 td. Lpas tu kita jawap. Cmne nk jawap klau jawapan tu kena delete?
      Dh terkencing ke KD?

      Delete
    8. Aduih! Sakitnya tuh disini...didlm hatiku

      Delete
    9. IPIC menarik balik pengaduannya di LCIA pada 24 April 2017 kerana:

      1. Arahan melalui dokumen yang ditandatangani oleh wakil IPIC supaya 1MDB memasukkan wang deposit ke akaun Aabar-BVI di antara 2012-2014.

      2. Dokumen pengesahan yang ditandatangani oleh wakil IPIC membuktikan Aabar-BVI ialah anak syarikat IPIC.

      3. Penilaian peguam-peguam yang mengesahkan Aabar-BVI ialah anak syarikat IPIC.

      Delete
    10. Kalau 5:23 ada bukti-bukti bersandarkan fakta-fakta bukan spekulasi bagai dikata, sila saman Najib di mahkamah. Saman juga Najib di luarnegara untuk membuktikan bukti-bukti itu berfakta bukannya auta-auta seorang pendusta.

      Delete
    11. Boleh tak suruh AG Pandir Ali pungut balik Kertas Pertuduhan yg dibakul sampahkan dan buka kes untuk diperdengarkan di mahkamah...??

      Pihak DOJ masih dalam siasatan terakhir dan tak lama lagi siap-siaplah semua yg terlibat.

      Delete
    12. Betul tu. Dalang-dalang di Amerika, England, Abu Dhabi dan Asia Tenggara sudah dikenal pasti. Jejak wang juga dikenal pasti menuding ke arah IPIC.

      Bukti-bukti yang macai-macai Madey bagi kepada DoJ memang terbukti berkesan sehingga dua kali saman sivil diumumkan pada 20 Julai 2016 dan 15 Jun 2017 sehingga Najib bebas masuk dan keluar Amerika tanpa ada apa-apa halangan.

      Bukan saja Amerika Najib bebas masuk dan keluar tetapi juga United Kingdom, Singapura, Australia dan lain-lain.

      Bukti-bukti apa yang macai-macai Madey beri pada DoJ sehingga tiada nilainya di segi undang-undang? Ohhh... cuma auta-auta. Walau bagaimanapun macai-macai Madey masih meneruskan angan-angannya melihat Najib ditangkap dan didakwa, tetapi hampeh.

      Tanpa sedar yang memburu kini sudah menjadi binatang buruan.

      Delete
    13. Jawapan bebal diulang berkali kali oleh macai Tua pendusta di 7.26.

      DOJ masih dalam siasatan.
      Jawapan yg sama macai Tua ni berputar sejak 2 tahun lepas.

      Siasat ape tu TOK yg tak pernah selesai selesai ni? Nk berbohong dn fitnah pun agak agak la Tok. Malu kt Gen Y bila org Tua menipu je kejanya.

      Nk percaya lg kata kata Pendusta Tua ni?

      Delete
  7. *maaf scroll je.. nk tgk MACAY2 Kelpto Tua bangun tido ke belom..

    kekeke

    ReplyDelete
  8. Kami tetap sokong walau x pergi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SOKONG WALAU X PERGI...? WOOOIIITT..!!
      KIKIKIKIKIKI... KELAKALAKA LAA DIA NIHH..!!

      Delete
  9. pergilah! kalau dulu Nuo yang mandi peluh tapi lar nih bioler Tun pulak yang mandi peluh....karma? kik kik kik.

    ReplyDelete
  10. Kalau tak nak sokong, bererti sokong pemimpin rasuah.

    Apa lojik apa iman sokong pemimpin rasuah.

    Pemimpin tidak semestinya dari umno sahaja.

    Kalau tidak sokong, apa alasan, berilah alasab?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guan Eng ada tak KD? Bapak Guan Eng pun ada ke?

      Delete
    2. Semua ada kecuali bapa penyamun

      Delete
    3. Yg dh didakwa Rasuah pun ada? Cmne nk lawan Rasuah ni?

      Delete
    4. Bila dakwa jer terus bersalah! Cayala....

      Delete
    5. Yg belum didakwa pun terus bersalah?? Lg biol ni.

      Delete
    6. He2 he2, nak dakwa jer kena pecat, dan ada gak yg kena simen! Cayala lahanat!

      Delete
    7. DOJ ape cerita macAy? Tak dakwa dakwa pun? Kena simen jugak ke mcm fitnah macai macai bebal? Dh siri 2 tu. Nk tunggu siri keberapa lg baru nk dakwa? Macai kata dh ada bukti kukuh.

      Auta je lebih pendusta pendusta ni.

      Delete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah kebiasaan kamu dgn spinning gasing persepsi auta kamu, kan..kan..??

      Delete
    2. Padan muka sebiji Pelempanggg singgah lagi ke muka anak ifrit lahanat...!!

      Delete
  12. Kalau dapat hadir, lagi bagus! Perasaan dan semangat mmg berbeza sama sekali. Seperti tgok bola distadium dgn tgok kat umah. Tapi, bagi yg menghadapi kekangan masa dan kewangan cukup sekadar hadir dihati shj. Kalau itu dikira, satu selangor pun mungkin x dapat menampung jumlah yg hadir kerana sudah pasti seluruh rakyat malaysia akan hadir. Kami rakyat telah bersatu hati untuk mrngrmbalikan malaysia kezaman kegemilangannya. Perompak tidak dialukan dimalaysia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki. Seluruh Malaysia hadir?
      Teruk punya syok sendiri ni?

      Hadir dlm hati?
      Kenyataan mahadewa lawak abad ni.

      Kikiki ..Macai cover line seperti dh menjangkakn kehadiran yg lesu dn tak seperti digebang gebang tentang sokongan Rakyat pd PH.

      Delete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah & syabas KD. Malam ini turn KD smack down anak ifrit lahanat dgn pukulan KO, padan muka dia sebab biadab....!!

      Delete
    2. Sampah tempatnya dlm tong sampah!

      Delete
    3. Betul tu. Tepat ke batang hidung mu.

      Delete
  16. Aduh. Makin kuat pulak gigil dn gabra ni.

    ReplyDelete
  17. Berita terkini BRIM akan dinaikkan daripada jumlah sekarang RM1200 kepada RM1350.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Caya la. Cayang Najib ketat ketat. BR1M

      Delete
  18. Ya Allah! Selamat kan Malaysia dari dimusnahkan oleh Raja Munafiq @ MahaKUTTY!

    ReplyDelete