Google+ Followers

Sunday, October 1, 2017

SENARAI CALON BN UNTUK PRU14

Difahamkan sebahagian senarai calon BN untuk PRU14 telah dihantar kepada SPRM untuk disemak dan ditapis samada terdapat unsur korup (?)

Yang sedang didakwa, lulus ke?
Yang dipanggil siasat, lulus ke?
Yang di"adukan" kepada SPRM, lulus ke?
Yang disebut sebut media dalam dan luar negara lulus ke?
Kalau semua di atas turut juga berada di tangan PDRM dan RCI lulus ke?

Peranan SPRM mungkin sekadar menasihat parti tanpa ada kemestian parti tersebut tolak atau terima.
Jika benar, rakyat tidak juga tahu status calon jika dicalonkan samada calon itu bersih atau tidak..


PH difahamkan telah menolak cadangan SPRM untuk menghantar senarai calon..
Mungkin kerana calon² mereka semuanya bersih atau bimbang di manipulasi dan di politik kan...
Kalau dihantar...sudah tentu nama² seperti lim guan eng. Tun dan Azmin tidak lepas...

Tetapi jauh lebih dari itu, setakat manalah ketelusan dan keberanian SPRM..

Setakat mana berani menyatakan calon Pekan Mohd Najib bin Abdul Razak juga tidak lepas dan tidak lulus... (????)






21 comments:

  1. Apabila pemimpin utamanya seperti singa..

    Dan apabila para menterinya seperti serigala..

    Dan apabila para pembuat keputusannya seperti anjing-anjing..

    Apa lagi ketelusan yang mahu diharapkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohon untuk sambung :-

      ...Dan apabila pendustaan, kemungkiran dan pengkhianatan sang singa, serigala-serigala dan anjing-anjing itu mahu dibersihkan melalui tikus-tikus pemakan najis yang menggunakan kuasa A9..

      Maka kita tunggu sajalah saat 'ketetapan kebenaran' itu tiba.

      Delete
    2. Dan apabila si bodoe menyondol spt babi...

      Delete
  2. calon bn lulus semuanya kerana yang pilih tu kaki klepek. sprm tu hanya gimik untuk ahli yang tak ada akal untuk berfikir. macam a9, mereka pertahankan pm kerana ag kata tiada kes walaupun 42 juta masuk akaun peribadi pm bersumber syarikat src yang di bawah kawalan mof, diketuai oleh menteri kewangan, merangkap perdana menteri dan lembaga penasihat syarikat. yang lain tu tolak tepi dulu. kasi 1 fakta jer terus alih tiang gol.

    ReplyDelete
  3. Udah2 le tu.. lantak pi le... parti depa.. awat yg luar pulak yg kalut..

    ReplyDelete
  4. Camni banyakla muka baru yg bertanding untuk umno..perang saudara la umno nampak yeh

    ReplyDelete
  5. Hahaha.. Sultan tk murka kerr kd..nii bkn negeri taliban..sakit hatii betull..kd tlg open komen..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sultans are above politics. Dasar itu perlu di tentukan dan di laksanakan. Kedudukan, peranan, fungsi dan tanggung jawab mereka ada tertera di Perlembagaan.

      Delete
  6. Byk nk tulis sebenarnya.. Silap2 masuk dlm pulakk..org johor kena sedarr semakin byk yg tergadaii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai depa org Johor khayyal lihat bangunan2 tinggi, projek2 besau org China buat, kagum, hilang akal, sengeh, balik dondang sayang.

      Tapi ramai jugak dah mula nampak nanti Forest City 700,000 unit kediaman lebih RM1 juta se unit di maksudkan utk orang2 China (kata Bloomberg News) x 4 orang (purata se f amili) = 2.8 juta depa di Johor, lepas 12 tahun layak mohon rakyat, jadi lebih Cina dari Melayu di negeri itu.

      Delete
  7. Wud u vote for Father of Modern Superficiality and Hypocrisy.....??

    Over my dead body.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Father of Kleptocracy, Beb. Itu lebih bahaya. DoJ USA ada satu bahagian di Jabatan mereka bagi menghapuskan Kleptocracy.

      Harap mereka buat kenyataan bila dekat PRU14 mengesahkan siapa MO1 dan butiran jenayah nya berkaitan 1MDB. DoJ dah pusatkan perhatian mereka kpd hal jenayah dalam siasatan mereka.

      Delete
  8. Syed Saddiq of Bersatu not quitting the party for a scholarship to study at Oxford Univ.

    Whilst respecting his difficult decision, wud appreciate if he cud lodge report to MACC on the alleged offer of RM5mil by 'PMO Office guy".
    We will see from there.

    If syed lies, no one believes him any longer. It he speaks the truth....i will vote for PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Do it when they announce the date of PRU14, brader. For bigger impact.

      Delete
  9. Minta2 tak ada dalam PH pemimpin expired sebodoh Muhammad Taib konon nak selamat melayu luar bandar.

    Baca press conference rasa nak muntah2. Yuck.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Corruption-tainted", kata omputih. Being polite on the bugger.

      Dok bawak wang tunai berjuta ke Ostoorlia masa dia MB, apa tak corruption nya, mana dapat duit nya, apa nak selamatkan Melayu luar bandar? Mengarut.

      Delete
  10. Yang seleweng 1MDB dan songlap berbilion tak korap ke, nama tak hantar ke SPRM ke?

    DoJ kata "misappropriation of 1MDB funds and money-laundering".

    ReplyDelete
  11. "Tetapi jauh lebih dari itu, setakat manalah ketelusan dan keberanian SPRM.."

    Najib cash is king dah beri 5 juta kepada yayasan prihatin sprm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua nak di korapkan nya ke?

      Kita mesti gulingkan Kleptokrat berkerat kerat di Pru14.

      Delete