Google+ Followers

Friday, October 6, 2017

PEMBANGKANG PERLU BERTERIMA KASIH KEPADA KUNAN, ALIHAMSA....

Sistem pendidikan negara yang sering berubah setiap kali bertukar menteri makin menghampiri zaman rimba apabila politik dibenarkan.

Guru² akan hilang fokus, Pengetua akan pilih kasih pada yang sealiran politik dengannya dan sekolah akan berpuak puak seperti di parlimen.

Murid² akan dibekalkan homework mengsndungi risalah politik untuk disampaikan kepada ibubapa.

Tidak hairan kelak akan ada sekolah yang dibakar oleh murid darjah satu kerana ejek mengejek  perbezaan politik.

"Boleh berpolitik tapi jangan hentam kerajaan" - Satu dasar dan pendekatan yang membuktikannya dengan sendiri umno tahu dan sedar mereka banyak salah banyak masalah.

Di kementerian sendiri, banyak isu yang boleh di politik kan guru dan setiap arahan akan dilihat bermotif politik - sesuatu yang tidak sihat.

Terima kasih kunan, ali hamsa, mahadzir khalid dll - anda hanya mempercepatkan tarikh kematian sendiri dan menambah kekuatan kepada pembangkang.











video

56 comments:

  1. Terbaek langkah terbaik prakmatik BN ke sekolah... dah lama pembangkang menghasut murid tadika pra sekolah hingga ke PMR UPSR dan SPM sebenarnya melalui cikgu yg dikaderkan utk menghasut... pro aspirasi di peringjat tinggi sudah ditakluki... mereka menghasut pula murid murid sekolah... ramai cikfu yg sikong kerajaan BN cuma mereka terikat dng peraturan bagi cikgu menyebelahi pembangjang mereka dah lama buat perkara ini.... cikgu yg x berdesiplin.. hasut murid murid ... merungut rungut kerja banyak walau waktu wajib setengah hari...belum kira cuti penggal 2 minggu dan cuti penggal akhir lebuh 1 bulan sambil tunggu gaji buta tiap tiap tahun masih dikata banyak keja ... kli bab tuisyen berbayar laju jer mengajar....



    ...KERJA CIKGU CIKGI BUSY LAH KATANYA
    BELUM KIRA CUTI PENGGAL TGGU GAJI BUTA
    KERJA LAIN ORG BUAT OT PETANG SMPI SENJA
    MASA TU CIKGU TUISYEN KAUT LAGI RUPANYA



    ... SELAMAT BERAMALL....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko minta jelah jd cikgu senang...tp klu kelulusan ko x layak jd ckgu apa blh buat..maaf jelah

      Delete
    2. 8.44

      ... mcm cacing kepanasan ..... terasa kebas kebas badan dah tu...


      kikiikikiki...

      Delete
    3. Di zaman Najib sekarang, jangan kata nak jadi cikgu...nak jadi cik gudang pun payah. Bayangkan 60,000 siswazah muda menganggur mengikut statistik Persekutuan Majikan2 Malaysia ( Malaysian Employers Federation).

      Delete
    4. Parti ameno dah nak mampus dah..akhirnya cari ckgu jg minta tolong..

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. Sejak kakitangan awam terutama guru-guru dihalang untuk berpolitik bermula pada 1985 dan tidak dibenarkan memegang jawatan-jawatan politik terutama ketua-ketua bahagian yang dibuka seluas-luasnya kepada kontraktor-kontraktor yang terpilih, sebilangan besar guru-guru yang menyokong UMNO dan BN bagaikan dirantai mulut mereka daripada mempertahankan UMNO dan BN daripada cercaan, fitnah dan tohmahan sebilangan guru-guru yang pro-pembangkang.

    Guru-guru pro-pembangkang ini tidak memperdulikan larangan berpolitik tersebut dan tidak takut akan tindakan disiplin jabatan pendidikan, terus menerus dengan agenda politik mereka. Malah murid-murid juga dipengaruhi mereka demi agenda politik mereka.

    Aku menyokong penuh keputusan kerajaan pimpinan DS Najib ini untuk kebebasan berpolitik kepada guru-guru. Maka terlerailah rantai yang membelenggu mulut-mulut guru-guru yang pro-kerajaan ini. Maka bebaslah mereka untuk mempertahankan kebenaran dan menghapuskan kebatilan.

    Inilah tanda-tanda penghapusan penguasaan guru-guru pro pembangkang di sekolah-sekolah yang sebelum ini bermaharajalela tanpa penentangan yang sewajarnya daripada guru-guru pro-kerajaan.

    Terima kasih Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah..
      Cikgu2 kt sekolah pun ramai yg bodoh mcm penyokong najib.

      2.6B dlm akaun peribadi adlh fitnah -najib.
      Sy tidak gunakan duit 2.6B utk kepentingan peribadi -najib.
      Duit 2.6B adlh derma dr putera saudi -najib.
      Bukan penderma tp penderma penderma dan saya sudah berjumpa. Duit dh abes belanja -zahid.
      Hanya penderma shj bkn penderma penderma dan penderma tersebut telah mati. Belanja sedikit je lain pulang blk -pandir.

      Mohon dijauhkan cikgu mnyokong pembodohan bangsa melayu dan penganut agama islam dimalaysia ini.

      Delete
    2. Berikan bukti-bukti yang macai ada di Amerika, UK, Switzerland, Singapura dll supaya Najib boleh ditangkap dan didakwa.

      Jangan nak gebang kosong saja.

      Delete
    3. Orang2 tua & beragama selalu kata...berhati-hati bila berkata kerana kata2 kita itu adalah do'a.

      Bila sibengap 11:10 kata 'supaya Najib boleh ditangkap & didakwa', Insya Allah ianya bakal terjadi bila DOJ dah selesai siasat & siap untuk membawa kes jenayah 1mdb ke muka pengadilan.

      Perlu diingati kes 1mdb kini dah bertukar dari Civil ke Criminal Suit.

      Delete
    4. Mana ada bukti tapi Kemeterian Kewangan ambil alih 1MDB dan klausa 117 diubah.

      Bukti takde tapi 4 syrkt audit dipecat.

      Bukti takde tapi org awam diminta tunggu Laporan PAC yg kesudahannya diOSAkan.

      Bukti takde tapi jawatankuasa siasatan automatik terhapus apabila peneraju utama dinaikkan pangkat.

      Bukti takde tapi RCI FOREX boleh RCI 1MDB tak boleh.

      Bukti takde tapi takuuuuuut ada press conference secara terbuka.

      Mcm mana nak ketengahkan bukti apabila saksi/jentera dilumpuhkan?

      Mudah saja utk tutup mulut pengkritik/pembangkang-kemukakan money trail, nyah OSA Laporan PAC & berdepan dgn press.

      Asyik mengelak saja tak akan selesaikan masalah. Berani kerana benar. Takut kerana salah. Sekarang pemerintah memberi impresi bahawa mereka di pihak yg salah.

      Delete
    5. Kalau bukti setakat auta, bawalah kemana mahkamah di dunia ni, tak akan berjaya punya.

      Ada Najib ditangkap di luarnegara? Kalau ada tunjukkan bukti!

      Delete
    6. Bukankah Rahman Dahlan dah mengaku MO1 itu Najib Razak. Sabarlah, jgn gelohoh & gopoh..tak lama lagi Najib kena summon DOJ hadhir ke makkamah USA ler tuu, kes masih terbuka dalam siasatan tau.....!!

      Delete
    7. Percakapan Rahman Dahlan diambil separuh-separuh dan diputarbelitkan. Itu adalah standard macai-macai dan tuan macai.

      Laporan audit dan siasatan PAC dibocorkan kepada media asing sebaik saja siasatan harian berakhir. Oleh kerana tidak ada bukti yang mengaitkan Najib sebagaimana Tan Seng Giaw bagi tahu, disensasikan pula cerita laporan audit dan PAC diOSAkan.

      Dah 14 bulan berlalu sejak saman DoJ yang pertama dan 3 bulan sejak yang ke-2 diumumkan; dan dah bertukar pula ke siasatan jenayah tetapi satu pun tiada bukti menunjukkan Najib terlibat.

      Kalau wang IPIC yang hilang, ia tak akan menjadi wang 1MDB yang hilang. Putarlah kot mana pun, ia akan tetap gagal. InsyaAllah.

      Delete
    8. Cukup cukuplah melindungi bangkai yg membusuk pekong sampai satu dunia rasa mual. Hukum logik, kalau x ada apa nak sembunyikan kenapa di OSAkan. Auditor firm pun tak sanggup nak buat audit, sampi skang dah berapa tahun x beraudit 1mdb tu! Sbb apa, sebab audit ni memperincikan keluar masuk duit yg dibelanjakan dan diterima. Sapa sanggup kalau dipaksa untuk mengubah fakta dan nombor! Company antarabangsa kapir pun lagi beretika. Ni melayu, mengaku islam pulak tu!

      Delete
    9. Berikan bukti-bukti yang mengatakan Najib bersalah kepada Amerika, UK, Switzerland dan Singapura supaya beliau boleh ditangkap dan didakwa di luarnegara!

      Apalagi macai-macai, berikan! Atau kamu semua adalah pendusta.

      Delete
    10. "Percakapan Rahman Dahlan diambil separuh-separuh dan diputarbelitkan. Itu adalah standard macai-macai dan tuan macai."

      1.Betul atau tidak rahman dahlan ada menyebut mo1 itu najib?

      "Laporan audit dan siasatan PAC dibocorkan kepada media asing sebaik saja siasatan harian berakhir."

      Kenapa najib takut dengan laporan audit dan PAC didedahkan?

      'sebagaimana Tan Seng Giaw bagi tahu"

      Tan seng giaw dalam kenyataan bertulis menyatakan memang terdapat kesalahan 1mdb


      "disensasikan pula cerita laporan audit dan PAC diOSAkan."

      Adakah laporan audit dan pac tidak di osa kan? Macai menipu lagi

      "Kalau wang IPIC yang hilang, ia tak akan menjadi wang 1MDB yang hilang."

      Wang 1mdb hilang, buktinya adalah 1mdb berhutang lebih 50 billion.

      Macai boleh putar, tetapi Allah dan malaikat menjadi saksi perbuatan kamu semua.

      Delete
    11. Putar belit macai tu sebenarnya macai sendiri pun tak percaya. Dia sendiri pun tahu dia sedang menipu, apatah lagi orang selain dia, berbelit-belit sehingga terbelit.

      "Dan tiadalah mereka menipu melainkan diri mereka sendiri sedang mereka tidak sedar".

      Delete
    12. Anon 2:05

      Kamu yang berdusta! Dengar keseluruhan kenyataan Rahman Dahlan. Rahman Dahlan tidak menyatakan MO1 itu ialah Najib tetapi sesiapa saja.

      Kalau kamu kata Najib ialah MO1, mengapa Najib tidak ditangkap oleh DoJ atau FBI semasa lawatan kerja beliau ke Amerika tempoh hari? Kamu berdusta!

      1MDB berhutang lebih RM50 bilion. Kamu berdusta! Boleh rujuk pada hansards Parlimen dan rujuk NST Singapore dll.

      Delete
  3. Dulu guru-guru pro-pembangkang bebas mencerca dan mefitnah kerajaan pimpinan UMNO dan BN. Mereka bebas berbuat demikian di bilik rehat guru, di kelas, di kantin dan di luar sekolah. Kini kami pastinya tidak akan membiarkan perkara itu daripada terus berlaku dengan kebenaran yang telah diberikan oleh kerajaan untuk guru-guru berpolitik.

    Dulu kami hanya menjawab secara kiasan, kini kami boleh menjawab secara terus terang dan tepat ke batang hidung mereka.

    Syabas Najib!

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Dulu kami hanya menjawab secara kiasan, kini kami boleh menjawab secara terus terang dan tepat ke batang hidung mereka."

      Syabas guru2 semua, selepas ini boleh bedil dan pulun umno najib habis habisan. Jika dulu najib takde telo, hari ini najib boleh tempah bilik sg buloh sebelah anwar.

      Delete
    2. Dipersilakan wahai macai-macai Madey!

      Delete
  4. 8.37, 8.50, 8.40 & 8.48, ko sorang je komen macai., kah kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. 837 bangla
      850 mynmar
      840 bugis
      848 jawa
      902 pakistan karpet

      Delete
  5. Bila mereka bersungut berkenaan GST dan menuduh kerajaan pimpinan Najib zalim dan menindas rakyat, kami bagi tau bahawa sebahagian daripada gaji mereka adalah daripada kutipan GST. Jika mereka menentang GST, kami minta mereka pulangkan gaji sebagai protes untuk tidak bersetuju dengan langkah kerajaan mengenakan GST tersebut.

    Sehingga kini cabaran kami tidak bersambut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semasa mahathir 22 tahun tanpa gst gaji tetap boleh dibayar, jika awak tidak setuju gst dimansuhkan, pulangkan gaji semasa era mahathir..

      Sampai sekarang tak berjawab..dasar lanun

      Saty lagi, apabila PH tawan puterajaya, guru yang menyokong umno sila berambus

      Delete
  6. Kedangkalan macai najib ni mmg x ada sempadan. Larangan berpolitik kepada guru hanyalah kepada yg berpihak kepada pembangkang. Yg menyokong umno bebas berbuat apa saja sehinggakn ponteng mengajar utk menyertai program anjuran umno. Pegawai pendidikan negeri majoritinya adalah ahli umno. Tindakan kebenaran berpolitik adalh semata mata utk memberi mereka lebih ruang mengadakan aktiviti di perkarangan sekolah agar tidak dijadikan isu tetapj kita semua tahu umno telah melakukannya sejak dari dulu lagi!

    ReplyDelete
  7. Kutipan GST menggantikan sumbangan Petronas yang mengalami penyusutan pendapatan/keuntungan akibat ketidakstabilan harga minyak dunia yang berada di bawah paras USD55.

    Jika mengatakan duit kutipan GST adalah haram. Maka sebahagian daripada gaji yang berpunca daripada kutipan GST juga haram. Bermakna jika melafazkan dan meniatkan duit itu haram, maka duit gaji itu juga haram. Jika dimakan daripada hasil haram, maka akan penuhlah titik-titik hitam di dalam hati.

    Adakah duit kutipan GST haram?

    ReplyDelete
  8. Guru-guru pro-pembangkang memang vokal di bilik rehat guru dan kantin menyuarakan bangkangan mereka terhadap kerajaan. Tiada yang baik melainkan yang buruk walaupun perkara-perkara yang dilaksanakan kerajaan berfaedah buat mereka.

    Tangan-tangan mereka menerima pemberian kerajaan tetapi lidah mereka menghina kerajaan. Serupa dengan macai-macai Madey di projek-projek pelaburan asing yang dibawa masuk oleh Najib. Mereka menikmati gaji bulanan belasan ribu ringgit malah puluhan ribu tetapi masih mengatakan Najib itu zalim dan menindas rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa projek yg najib bawa masuk peluang pekerjaan gaji belasan dan puluhan ribu ?????

      Temberang benar kau ni..

      Tiada projek yang najib bawa masuk kecuali semua di monopoli oleh kakitangan atasan neara itu sendiri.

      Puuii

      Delete
    2. Hampir langsung tak ada ada....malah pembuangan kerja ratusan ribu menjadi-jadi dek pentadbiran lembab & unfriendly Najib menyebabkan pelabur asing lari ke negara lain dek kenaikan kos...dan luputnya insentif pelaburan ketika zaman Tun Mahathir.

      Bayangkan PETRONAS, MAS, PROTON, TNB, TELEKOM, 1Kedai Malaysia, dll dah buang puluhan ribu pekerja....!!

      Delete
    3. Pergi la ke tapak-tapak projek tu dan selidik sendiri.

      Delete
  9. Memang bertepatan langkah kerajaan membenarkan guru-guru berkecimpung dalam politik seperti sebelum tahun 1985 dahulu. Kami akan memanafaatkan sepenuhnya untuk mempertahankan negara tercinta ini daripada puak-puak pendusta seperti macai-macai sekelian.

    Caci-maki, fitnah dan tohmahan macai-macai akan kami jawab sewajarnya dengan berfakta bukannya auta. Auta-auta pembangkang yang gagal untuk penangkapan dan pendakwaan Najib di Amerika, UK, Switzerland, Hong Kong, Singapura dll.

    Terbaik Najib!

    ReplyDelete
  10. 9.16

    SEJAK DARI LAM PERUT MAK DIA KIJO DIO HASUT DAN FITNAH SPINNNN... DAAH LAGU TU SEJAK AZALI LAGI....


    KIKIKIKIKI....

    TAHNIAH LAH CIKGU DAN CIKGI
    AKHIRNYA BN- UMNO DAH BERI
    BERPOLITIK UTK TEPIS FITNAH INI
    UTK TEPIS FITNAH BARUA DAP
    MANFAATKAN SUMA YA CIKGU & CIKGI



    BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK


    INI KALI...

    ReplyDelete
  11. Macai umno ni cikgu ke?
    Otak macam budak tadika je?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah banyak kali saya sendiri bertanya dia, sekolah di mana & sampai tahap apa, haprak pun tak dijawabnya tapi masih berlagak bodoh sombong....!!

      Delete
  12. Ya, jawablah dgn fakta kerana fakta yg ada menyebelahi rakyat yg dizalimi. Walau apa sekalipun cubaan melindungi kemungkaran, kebenaran akan mencari jalan menampakkan dirinya.. satu persatu ditunjukkan..biarlah simunafik pergi menyembah yahudi dan komunis utk pertolongan, tetapi rakyat tidak gentar! Si penyamun akan tewas jua satu hari dan hari itu semakin hampir!

    ReplyDelete
  13. Ameno dah terdesak sgt dah. Terpaksa masuk ke sklh minta tolong...tp ramai guru dah tak sokong ameno. kesian

    ReplyDelete
  14. Guru adalah golongan terpelajar.

    Kalau ada yang sokong "penyamun"...masa depan negara musnah, akan keluar pelajar berbudaya penyamun

    ReplyDelete
  15. Jom sama sama berdoa yang bersalah akan musnah selagi tidak bertaubat dan terus membohong dan menipu rakyat..
    Aamiin..

    ReplyDelete
  16. Sebab guru-guru golongan terpelajarlah, kebanyakan daripada mereka dapat mengesan maklumat-maklumat terpilih yang cuba disogokkan oleh pembangkang. Bila maklumat dipilih-pilih ia akan menjadi auta iaitu direka-reka. Sebab itu tiada satu pun aduan-aduan macai-macai di luarnegara dapat mengaitkan DS Najib.

    Dasar pendusta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg diluar negara tidak dikaitkan?

      Dipanggil "crook"..
      Mata yg celik kalau salahguna, aku doakan kau buta.
      Aamiin.

      Delete
    2. Di akhir zaman ni orang-orang yang sebenarnya pendusta pun sudah tiada keraguan untuk mengatakan dan memanggil orang lain yang benar itu pendusta.

      Tapi pendusta selalu lupa bahawa Allah tidak akan membenarkan mereka berterusan berdusta.

      Cukup tempoh sahaja pendusta sebenar pasti akan dibinasakan.

      "Kelak mereka itu akan ditimpa siksa disebabkan mereka itu berdusta".

      Delete
    3. Menggunakan maklumat-maklumat yang terpilih-pilih dan yang dah lapuk untuk mefitnah. Dasar pendusta.

      Delete
  17. Betul kata yg teramai:
    Hanya tinggal yg bodoh dlm UMNO.
    Butol kata Samy vellu:
    Semua itu gila la.

    Yadi Wayang pun sudah kena slinap sama Jibby Taek. Ahli suda kina curi.
    Jibby curi duit, laagi curi worang PAS.
    Satu satu bersiri, Tuan Ala suda kasi, padan dia muka.

    ReplyDelete
  18. Buktiiiiu .... buktiiii.... mana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebenaran mmg selalu pahit, mcm ubat. Nak ambil tidak ikut suka kau laa.
      Ketaatan pun ada hadnya.
      Kalu nak terus, pun ikut suka.
      Apa ada hal?
      Lagi Umnobnpas kambos, lgi besar lubang.
      Rancang la semahumu.
      Allah dah pun buka banyak, dan akan banyak lagi.
      Ek eh, ko pun dtg blog pro PH.
      Disitu tanda bagi mereka yg mau fikir.
      Tak mau fikir pun boleh.Tak tahu pun boleh.Tak peduli pun boleh Kan dah kata, ikut suka kau lerrrr.
      Datang la lagi, jgn malu pulak.

      Delete
    2. Anon 404, kau buat dosa,
      Kau sokong orang buat dosa, kau nak bukti apa?

      Kau ni orang Islam ke tidak?

      Delete
  19. http://taipingmali.blogspot.my/2017/10/patutkah-khalid-samad-dipilih-semula.html?m=1

    Tuduh tanpa bukti satu dosa

    link kat pada cikgu cikgi.... alasan kenapa puak haramjadah ini perlu dihapuskan dari peringkat tadika lagi....

    ... renung2 kan dan selamat beramal.....!!


    Kikikikiki...

    ReplyDelete
  20. Tanya bukan satu dosa..
    Tuduh dan lari dari jawab..dosa di mana?
    Tuduh dan cabar saman...tak saman..dosa di mana?

    ReplyDelete
  21. Dalam Islam, jika kamu difitnah, apa tundakan yang perlu diambil???????
    Buka kitab..

    ReplyDelete
  22. Aduan-aduan dibuat oleh macai-macai Madey di luarnegara kononnya berdasarkan bukti-bukti yang dinukil kesahihannya. Selepas itu dicanang ke seluruh dunia jika Najib ke luar dari Malaysia, beliau sudah tentu ditangkap dan didakwa berdasarkan bukti-bukti tersebut dan akhirnya merengkok di dalam penjara di luarnegara.

    Najib telah membuktikan beliau berani kerana benar. Najib telah pergi ke negara-negara di mana aduan-aduan telah dibuat untuk membuat lawatan kerja. Ironinya Najib tidak ditangkap tetapi disambut dan dilayan dengan hormatnya.

    Kesimpulannya macai-macai dan tuan macai telah berdusta tentang bukti-bukti tersebut. Bukti-bukti dengan maklumat-maklumat yang dipilih-pilih menjadikannya auta yang sengaja direka untuk mensabotaj 1MDB dan menjatuhkan Najib.

    Yang hilang wang tetap IPIC dan tetap bukannya 1MDB. Ia satu fakta yang tak boleh diubah bersandarkan Aabar-BVI adalah merupakan anak syarikat IPIC yang sah merujuk kepada penilaian peguam-peguam dan dokumen yang ditandatangani oleh wakil IPIC.

    Kalau macai-macai tak bersetuju dengan fakta tersebut, samanlah Najib di mana macai-macai membuat aduan-aduan tersebut samada sivil atau jenayah. Kita tengok samada saman macai-macai dengan bukti auta itu boleh berjaya atau tidak.

    Apalagi para pendusta, saman la!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bukan penjawat. Ag kna kencing manis...kisah2 sekatan sgt nyata. 850 pun tahu, cuma salah guna kosa protexr klepto.
      Keyakinan makin kuat bg yg mau fikir. Pelahap UMNOBNPAS smpai terpaksa dtg blog musoh utk tabur tek. Dangkal dan menyerlah kepayahan ko la dol.
      Kita yakin, Allah buka selapis selapis.
      Boleh kah yg bathil nelawan kebenran.
      Ko yakin ko bawa kebenaran, sini oun kuta yakin pihak benar.
      Maka dgb iyu, tak perlu ko dtg gaduh2 naji2 tunjuk hebat mcm Jamal Bitil Beer.
      Kita samaa2 pegang tali Allah dan sama yakin yg Mungkar akan dilaknati.
      Sekira sy mungkar sy yakin sy dilaknat.Sekiranya ko yg sebar penipuan da tungkat laknat. Ko tahu kan balasannya.
      Pihak kokl nmpk gusar..smpai mengadai,dan merosakkan kanak2
      Kita Tunggu, Allah sudah pun tunjuk berkali2...Sy dan kamu diberi tempoh bertaubat.
      Tapi ya lah, ikut suka.
      Datang lagi tau.

      Delete
    2. Kalau kamu yakin ada bukti-bukti tentang kononnya penyelewengan Najib dalam 1MDB, kenapa Najib tidak ditangkap oleh DoJ dan FBI semasa beliau berada di Amerika tempoh hari? Adakah kamu macai-macai dan tuan macai hanya berdusta tentang bukti-bukti tersebut?

      Adakah sebenarnya bukti-bukti itu tiada tetapi sengaja disensasikan supaya Najib nampak bersalah?

      Maka benarlah kamu seorang pendusta.

      Delete
    3. takpa tetapkan ikut keyakinan dan petunjuk yg masing2 nampak.
      Ko 937 diberi tempoh, aku diberi tempoh.
      Ko yg dtg blog pihak yg sudah tiada keyakinan dgn Najib Umnobn dan pas. Ko yakin ko, aku yakin aku.
      Ramai tak dot prrgi komen pada blog pro Naj8b. Media perdana pun tak nau buka ruang. N2H pun tk dpt terangkan kita.
      Aku pun tahu ko pun tahu sebab apa.
      Tak kisah pun oendaoat kita ni.Putus urat tengkok pun sama.
      Yang penting..
      Selak2la bijik mata..Allah jua yg menyibgkap berterusan.
      Aku diberi tempoh,ko diberi tempoh.
      Sekurang2nya kita setuju ini.
      Laknatlah pihak yg berdusta. Allah naha adil.
      Betul?
      Datang la lagi ,k?

      Delete
    4. Macai buat aduan kepada DoJ dan FBI di Amerika dan beri bukti-bukti.

      Penanda aras macai ialah Najib bersalah apabila DoJ menangkap Najib.

      Najib menerima jemputan Trump untuk lawatan kerja di Amerika.

      DoJ dan FBI tidak bertindak apa-apa ke atas Najib.

      Najib tak bersalah dan cuba dianiaya.

      Yang pendusta ialah macai-macai dan tuan macai.

      Mana bukti?

      Delete