Thursday, November 16, 2017

AHMAD MASLAN STRESSS








# Yang buat rakyat stress, siapa ??
# Pemimpin stress, salah siapa ??

17 comments:

  1. Hahaha KD tak menyempat nyempat nak nunggu lepas subuh :)

    ReplyDelete
  2. Kunci hidup sihat apabila BN jadi pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyataan terdesak seorang macai pembangang. Hakikatnya, Malaysia aman, makmur dan sejahtera di bawah pimpinan UMNO dan BN.

      Delete
    2. Setiap rabu malam khamis sebahagian rakyat dapat musibah dan sebahagian kecil jadi munafik kerana bangga petrol naik..

      Makmur dan sejahtera sangat le tu..menyokong lanun.

      Delete
    3. 6.3 juta kepala rumah mendapat BRIM. Kalau seorang ada 2 orang tanggungan, BRIM memberi manafaat kepada 18.9 juta rakyat Malaysia. Itu hanya BRIM saja, belum dikira bantuan-bantuan dan peruntukan-peruntukan yang lain lagi.

      Kalau minyak dunia naik lagi katakanlah sehingga USD82 setong, dicongakkan BRIM mungkin menjadi RM1,800, RM1,350 dan RM675 mengikut kategori. Banyak tu, dan tidak terkesan dengan kenaikan sikit harga minyak. Lagipun banyak manalah kami golongan rendah dan sederhana ini menggunakan minyak.

      Betullah cara Najib, tarik subsidi daripada yang berpendapatan tinggi dan diagihkan kepada golongan rendah dan sederhana.

      Delete
  3. Najib kata urus stress - cakap tak serupa bikin?

    Guano dok ghoyyak "Kepala Bapak Kamu"?

    Dio tak urus stress?

    ReplyDelete
  4. Stress?
    Umnobnpas dah kerja tanpa henti cuti langsung tu.
    Mereka akan dibericuti paksa 5 tahun, yermasuk mental check up.
    Ini adalah rutin normal utk pesakit.
    Rakyat akan pastikan

    ReplyDelete
  5. hari rabu malam khamis adalah masa paling mendebarkan berbanding hari khamis malam jumaat. apa tidaknya, masa inilah akan keluar status harga terkini minyak di pasaran. kini lebih ramai menjangka bahawa akan terpaksa bergolok bergadai hari esoknya kerana wajib harga minyak akan meningkat gila babi! ye beb, betul ni. aku ada group whatsapp dalam pelbagai genre. sukan, family dan juga group ilmuan dan agama. yang seronoknya dalam group ilmuan dan agama ni, bila harga minyak naik ramai akan marah2 dan mangamuk sambil maki hamun seolah esok akaun bank mereka terpaksa dikosongkan....lawak orang tua kaki masjid tapi lupa apa iktibar boleh diambil bila duduk dalam masjid. cuma aku ada sedikit pandangan dan cadangan di sini, apa kata syarikat petroleum yang besar kepunyaan anak kepada tun dr. mahathir buat suatu yang agak luar biasa. turunkan harga petrol kepada rm1.50 seliter bagi ron95! aku pasti kerajaan akan sawan jika ini berlaku. apa salahnya melabur 2-3 bilion (jangka panjang) untuk pastikan kerajaan makin tak disenangi oleh rakyat, tak gitu? apa yang berlaku kini ialah bila pengumuman harga minyak naik, tak ada mana2 syarikat minyak yang buat tawaran berbeza dengan menawarkan harga minyak lebih rendah. sejak harga minyak diapungkan, tiada peraturan bahawa syarikat minyak MESTI mengikut harga mingguan. pernah disarankan dahulu jika syarikat mampu menawarka harga lebih rendah daripada harga semasa mingguan, silakan buat penawaran tersebut. so, apa lagi? syarikat PxxxxxN, turunkan harga minyak sampai kerajaan senak. ada berani? cakap aje berani, buat...tak pasti

    ReplyDelete
  6. kalau baca yang di bawah ini, siapa pulak yang akan stress dan naik hantu?

    1. Semalam rakyat Malaysia dikejutkan dengan pendedahan perjanjian berat sebelah yang dilakukan oleh Pengerusi Pakatan Harapan Dr. Mahathir Mohamad dengan taikun berbangsa Cina Tan Sri Francis Yeoh, pemilik syarikat YTL yang memiliki perkhidmatan ERL Ekspress dan Transit.
    2. Ketika menjawat jawatan sebagai Perdana Menteri, Dr. Mahathir telah mengkhinati kepercayaan yang diberikan oleh rakyat Malaysia kepada beliau apabila Dr. Mahathir telah menandatangani satu perjanjian konsesi yang berat sebelah dengan YTL sehingga merugikan kerajaan dan rakyat Malaysia.
    3. Dalam perjanjian yang ditandatangani oleh Dr. Mahathir dan Francis Yeoh, YTL melalui ERL dibenarkan untuk mengutip cukai lapangan terbang bagi setiap penumpang tang terbang dari KLIA / KLIA2.Jumlah ini meningkat setiap beberapa tahun dan tidak kira sama ada penumpang ini menggunakan ERL atau tidak.
    4. Secara mudahnya, pendapatan YTL akan sentiasa berada pada tahap yang baik kerana walaupun tiada penumpang yang menaiki perkhidmatan ERL, YTL tetap akan menerima cukai dari penumpang yang mengunakan KLIA/KLIA2. Persoalanya, apa punya bodoh Dr. Mahathir buat perjanjian konsesi yang hanya merugikan wang kerajaan dan rakyat dengan memberikan keuntungan buta - buta kepada YTL?
    5. Malah mengikut perjanjian konsesi, tambang yang dipersetujui untuk tempoh 10 tahun antara 2009 dan 2018 telah ditetapkan pada kadar RM56 dan RM74. Namun kerajaan sedar tambang RM 74 sehala yang perlu dinaikkan akan bebankan pengguna oleh itu Kerajaan membenarkan ia dinaikkan hanya kepada RM55 sahaja tahun ini. Oleh sebab ini sahaja kerajaan kena lanjutkan tempoh konsesi lagi 30 tahun kepada YTL!
    6. Konklusinya, ini baru satu dari beratus kontrak konsesi yang ditandatangi oleh Dr. Mahathir dengan kroni - kroni beliau yang hanya merugikan rakyat dan negara ini. Oleh itu saya berpandangan, tidak perlulah Dr. Mahathir mahu selamatkan Malaysia tetapi yang sepatutnya adalah rakyat Malaysia diselamatkan dari Dr. Mahathir.

    baca dan hadam, jangan sangka orang yang nampak baik tu semestinya baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7.43
      betul tu..mcm MO1 le..jangan sangka org yang nampak baik tu semestinya baik..duit masuk RM42j DALAM AKAUN SENDIRI pun tak tahu..tp g overseas belanja duit tu jugak..dapat duit derma dari putera raja arab..tp bila periksa duit di transfer dari akaun tanore finance..kannnnnnnn...

      EX umno JERAI

      Delete
    2. Betul tu macam hilangnya RM2.95 bilion dan RM25.8 bilion tu. Jumlah yang berkali ganda banyaknya daripada yang dinyatakan oleh 10:31.

      Ia menjadi misteri sehingga kini. Untuk ternak Aedes ke?

      Delete
  7. Terbaik lah anon 7:43 PM. Sebenarnya sikap Tun M sudah sampai ke tahap terlalu riak dan angkuh.
    Dulu aku sokong dia tapi lihat kan kepada sikap dia sekarang ini.... minta maaf le ye.
    A "stage man" always wants a stage just to prove that he still has followers no matter what.

    ReplyDelete
  8. Alamak sendiri tulis sendiri angkat sendiri puji..apsal btry dah kurang ke, jangan guna fake powerbank, fake menteri, fake PM..

    ReplyDelete
  9. Di dalam berita tv 3 mlm tadi tun mader telah mengakui bahawa parti pbbm yg diasaskan olehnya telah gagal 100% untuk menarik sokongan rakyat.Keadaan bercelaru dari bawah hinggalah keatas sehinggakan setelah satu tahun usia penubuhanya masih belum ada cawangan yg mampu mengadakan agm..itu kata tun mader bukan aku yg cakap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesuatu yang benar..
      Tidak salah mengaku yang benar..
      Yang nak berparti pun sudah tidak ramai..
      Yang jadi ahli parti pun dah lana tak peduli pasal parti..
      Pentaksub seperti ahli PAS pun dah berkurangan..

      Rakyat sebenarnya sudah kecewa dengan pemimpin dan hakikatnya parti bukan lagi tempat bernaung..

      Mana parti pun, terutama yg ada kerajaan negeri atau pusat, hidup sekitar mereka sahaja, kroni meteka, kaya raya sesama mereka..

      Masing² tahu kelemahan bangsa mereka sendiri..apa yang perlu disogok untuk mereka leka..

      Delete
    2. Sudah terlalu sedikit yang jujur, gaya hidup pemimpin dan rakyat umpama busut dengan gunung.

      Islam hanya dibir hakikat hati mereka busuk bernanah.

      Delete
    3. Setuju benar tu. Iyalah kemana menghilangnya RM2.95 bilion dan RM25.8 bilion tu, rakyat ingin tahu. Ia bagaikan satu misteri.

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...