Tuesday, November 21, 2017

BELAJAR DULU MERANGKAK SEBELUM BERLARI..

Dua cabaran utama Najib perlu tempoh sebelum dinobatkan pahlawan bugis...

1) Menang dua pertiga majoriti dalam PRU tanpa perlu salahkan tsunami cina atau bangsatkan melayu.

2) Menang jawatan Presiden parti dalam pertandingan dan bukanya atas laluan, ehsan atau alasan tidak mahu perpecahan.

Jika ini tidak dapat dilakukan dengan jayanya, tak perlulah banding diri dengan Tun, umpama langit dengan bumi.

Orang bugis tak perlulah buat perhimpunan membantah, bukan setakat Tun, seluruh pelusuk dunia pun kenal dan tahu apa Najib buat.

Lebih baik gesa Najib membaiki diri supaya dunia tahu.





22 comments:

  1. Replies
    1. Akhirnya powerbank pasir akui najib gagal dalm mengembalikan 2/3 dan najib jadik presiden atas laluan bukan pemilihan..

      Alhamdulillah

      Delete
    2. itu pun dah rasa diri tu hebat sgt dah. sebenarnya blm tahu jika ada pemilihan

      Delete
    3. Berani ke jawatan Presiden dipertandingkan?

      Delete
    4. 11:40, 12:14 & 5:01...

      Izinkan saya menambah kuatkan komen2 sdra2 semua.

      Kenapa Ketua Penjarah ROS (Registrar of SIALAN), Puan Itik Serati tidak deregister/batalkan UMNO yg gagal adakan pemilihan bertahun-tahun lamanya. Apakah Najib nak jadi presiden seumur hidup tanpa pemilihan mengikut perlembagaannya...?? Sila lihat laporan akhbar Straits Times beirkut:-

      "The Straits Times on June 27, 2015, with the headline 'Najib delays Umno election by 18 months'.
      So, UMNO, the lynchpin of Malaysia's ruling Barisan Nasional (BN) coalition, has postponed next year's party election for 18 months, meaning it is likely to be held only after the country's general election".

      Kelihatan jelas semua pemegang jawatan dari Presiden sampai ke Ahli Najis Tertinggi semua dah tamat tempoh & HARAM JADAH.......!!

      Saya mantan Pengerusi Tetap UMNO Bahagian 5 penggal. Segala peraturan & peruntukan/artikel perlembagaan UMNO dalam benak & memory saya.

      Sengaja saya ulang tayang berkali-kali dgn harapan semoga dunia tahu Najib & gerombolannya dalam UMNO telah melanggar perlembagaan partinya.

      Aneh...kenapa pihak ROS tak ambil peduli, tapi ttg PPBM & DAP diperbesar-besarkan.

      Di mana keadilannya & Undang-undang di negara kita sekarang....??

      Delete
    5. Najib sebenarnya tak ada chemistry & ummphh untuk menjadi pemimpin dibanggakan. Dia selama ini hanya tumpang tui nama Tun Razak, perlindungan Tun Mahathir dan terakhir guna sogokan "Cash Is King".

      Dia bukan seorang Thinker (Ahli Pemikir), tak ada jati diri, tak berwawasan, dayus, bacul, pengecut, pengkhianat, pembohong, penipu, perompak, penindas rakyat dgn penghapusan sabsidi & gst memeritkan rakyat.

      Pejabat ROS pun digunakan untuk menganiaya DAP, PPBM & HARAPAN. UMNO yg bertahun-tahun gagal mengadakan pemilihan setelah tamat tempoh pemegang jawatan, tak dikenakan tindakan.

      1mdb pula yg gagal menyiapkan laporan kewangan tahunan bertahun-tahun juga dilepaskan begitu saja. Apa nie, kerajaan kacang putih ker, kenapa..kenapa..kenapa......??

      KEPALA BAPAK..KEPALA BANAK KAMULAH NAJIB.....!!

      Delete
    6. Najib Rosmah & para pencacai-pencacainya cakap besar saja tapi takut untuk berhadapan dgn Tun M (termasuk samseng kg dusun Botak liCHIN Nazry Najis).

      Jika mereka benar2 ada kotey, bubarkan parlimen sekarang & adakan p/raya segera...bukan menganiaya guna pejabat Reistrar of Sialan (ROS).

      Sejarah negara telah tercatit Tun M tidak perlu menunggu tempoh 5 tahun untuk mengadakan 6 p/raya umum tapi tetap mengungguli kemenangan cemerlang-gemilang dgn raihan 3/4 majoriti. Tun M sendiri buat kajian dgn menyelusuri sendiri tempat awam seperti masjid, pasar, kompleks membeli belah untuk mengetahui senario sebenar untuk menentukan bila p/raya patut diadakan. Saya diberitahu ini oleh bekas bodyguardnya yg berkhidmat dgn majikan saya sebagai Chief Security.

      Delete
    7. BERITA ULANGAN & MUTAKHIR (Repeat & update Broadcast)

      UMNO bukan lagi parti gergasi yg perlu diheran & diambil pusing. Jumlah keahlian pun tak pernah dikemaskinikan..ramai dah tinggalkan parti itu termasuk saya, keluarga, saudara mara, jiran & sahabat handai & kenalan2. Itu belum masuk yg dah kembali ke rahmatullah seperti ibu, ibu mertua, sepupu, pakcik & makcik sebelah saya & isteri2 saya. Tak dapat nak bayangkan berapa ramai yg dah meninggalkan parti itu di Semenanjung melihat Cawangan2 UMNO tercungap-cungap untuk mengadakan mesyuarat agung di peringkat cawangan dari pemerhatian saya di Johor Bahru, termasuk di Kampung saya di Pontian & mertua di Lubuk Cina, Melaka. Ahli2 biasa dah tak minat hadhir ke mesyuarat, kecuali yg ada jawatan saja.

      Kini di Sabah, puluhan ribu dah meninggalkan parti itu untuk menyertai parti Warisan pimpinan YB Shafie Afdal.

      Ketika saya masih dalam UMNO dan menjadi pemerhati mewakili Bahagian, saya dapati banyak cawangan2 tak bermaya & tak upaya untuk mengadakan aktiviti & mesyuarat agung cawangan dek kekurangan kehadhiran ahli atau korum. Itu pun kami tutup mata untuk membolehkan Bahagian mengadakan Mesyarat Perwakilan Bahagian selepas tamat semua mesyuarat cawangan2. Ada orang kisah selama ini.....??

      UMNO kena cermin dulu sebelum nak ekk mengata-ngata parti2 DAP & PPBM.

      Selamat jalan & berkuburlah UMNO

      Hendak gugur gugurlah nangka
      Jangan menimpa si buah pauh
      Nak kubur berkuburlah segera
      Satu Malaysia dah lama jenuh

      Delete
  2. Ada bayi tak belajar merangkak tapi terus berjalan.

    ReplyDelete
  3. dah baik dah. banyak dah dia buat untuk repair apa yang tun tak mampu buat. contoh nak ke?
    1. lebuh raya tanpa tol di sabah dan sarawak. kt semenanjungpun dah ada, orang kl nak blk kelantan selesa je blk kg tak kena tol.
    2. akta untuk kekalkan kuasa zaman tun dulu dah dikebumikan. ingat lagi isa? bukan isa samad la. akta keselamatan dalam negeri yang banyak menyumbatkan musuh politik tun masuk dalam penjara kamunting.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10....
    (secara jujur isilah ye, kalau nak sindir-sindir buat yang lain k)
    sebenarnya kalau nak cari lebih daripada yang aku tuliskan nombornya tu. banyak. kalau kena dengan dedaknya, aku rasa kaupun boleh senaraikan apa yang najib dah buat. tak payah la kaitkan 1mdb pulak ye, tu subjudis. malas aku nak tulis itu fitnah. apa yang aku tahu dan aku tak tahu pasal 1mdb adalah lebih kurang sama. so, aku tak berani letak status...hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakakkaka...Ape beza ngan OSAkn laporan 1MDB? Kelantan xkena tol? suka ke makan dedak?

      Delete
    2. Peliknya... Konon dah byk kebaikan DS Najib buat, tapi ramai tak terasa hidup sejahtera. Krisis ekonomi 97/98, ada jugak status kedai harga patut, skrg muncul kedai takde harga, perniagaan mau bungkus. KR1M pun dah lembik berkrim mcm tuan dia. Power bank pasir satuuuu. Wokey siaaaaap.

      Delete
    3. Alamak... tulis panjang2 tapi 2 aje...bak sini aku comment

      1) tak buat pon lagi
      2) isa dihapuskan tapi osa kan 1MdB...lagi teruk.

      Delete
    4. Sadra2 semua nak dengar kisah popular di JB tak....??

      Petang semalam saya dgn kawan2 pergi ngeteh di kedai Mamak. Pekerja restoran tanya minum saja ker, tak nak makan?
      Saya jawab ok beri roti & teh tarik kaw kaw. Mamak Cashier menyampuk roti apa, roti Mahathir ker roti Najib?
      Kami betul2 heran, pulak dah ada roti Mahathir & Roti Najib. Kami terus tanya roti Mahathir & Roti Najib tuu apa?.
      Mamak bagitau, Roti Mahathir ada tulur, Roti Najib takdak tulur...kosong aja.

      Aikkk, sampai begitu hinanya Najib sampai mamak2 & pekerja import dari India & Bangla pun tahu, Najib tak ada telor.....!!!

      Delete
    5. "Mamak bagitau, Roti Mahathir ada tulur, Roti Najib takdak tulur...kosong aja."

      KAH KAH KAH KAH, mamak! Roti tulur satu!

      Delete
  4. Apa? Najib mengaku pahlawan Bugis? Kah kah kah... lagu Pak Aziz Satar rahimahullah sesuai sangatlah dengan Najib yang mengaku hebat sana dan hebat sini padahal haprak je pun.."...aku tidak takut pada hantu atau jembalang.. Aku tidak takut walau apa pun yang datang... Kalau datang dari depan aku buka langkah satu, kalau datang dari belakang aku buka langkah seribu.... "..kah kah kah.. Sesuai sangat dah tu dengan pak Ajib.

    Ada pula Tun M tidak pernah mendabik dada mengakui dirinya pahlawan itu dan pahlawan ini, ia hanya mengaku dan berikrar ia akan berusaha sebaik mungkin selagi ada nafas demi negara ini yang ia cintai.. Maka inilah lagu yang sesuai untuk Tun M daripada Allahyarhamuhu Sudirman Arshad; "aku bukanlah seorang perwira, gagah menghunus senjata, namun hati rela berjuang, walau dengan cara sendiri, demi cinta ini.. ".

    Itulah bezanya seorang pahlawan sejati dengan seorang bahlawan bikin gelihati.

    Pahlawan tidak akan mengaku dan mendabik dada ia seorang pahlawan tetapi akan menyatakan kesediaannya untuk berjuang demi cinta dan kasihnya kepada sesuatu (dalam hal ini cinta dan kasih seorang bernama Mahathir Mohamad kepada Melayu Muslilmin dan Malaysians), maka orang ramai akan menganggap dan melihantya sebagai pahlawan yang sejati (oh, dedak memanglah tak akan mengakuinya sebab mereka dibayar untuk menafikan dan membenci kebenaran).

    Ada pula bahlawan akan mendabik dada mengaku dirinya pahlawan itu dan ini tetapi apabila pahlawan sebenar muncul baik di dalam program N2H mahupun di parlimen, maka si bahlawan ini akan lari ikut pintu belakang.. Kah kah kah..

    Bukan saja bahlawan Bugis malah Timbalan bahlawannya wak Ponorogo juga lari ikut pintu belakang apabila pahlawan sebenar muncul untuk bertanya tentang permohonan pendftara PH yang masih belum diluluskan. Itu belum lagi nak minta IC yang tunjuk nama 'a/l Iskandar Kutty' ataupun minta 'rakaman pertemuan' dah pun lari lintang pukang..

    Malaysia bukan saja sedang ditadbir oleh penyamun dan kumpulan penyamnunnya, bahkan juga oleh badut dan kumpulan badutnya..

    Betoi betoi "luka' bin luka'"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabas bro john doe...

      Saya mohon maaf terlebih dahulu kerana terpaksa mengeluarkan kata2 keras dek tak tahan melihat Tun Mahathir, seorang tua yg berjasa diperlecehkan oleh Pemimpin2 Melayu Mudah Lupa & Tak Kenang Budi, terutama dari UMNO Najib.

      Mahathir adalah pemimpin bukan dipimpin macam Pak Lah & Najib. Beliau pemimpin sejati memimpin Pakatan Harapan. Dalam press conference2 P Harapan, beliau yg jadi jurucakap, yg lain2 diam akur tanda hormat & sepakatan supaya tak ada percanggahan. Bukti beliau pemimpin sejati dapat dilihat bila beliau tak pernah takut dgn mana2 pemimpin di dunia ini termasuk berucap di forum antarabangsa maupun di persidangan Bangsa2 Bersatu.

      Najis, dgn bini takott.. dgn Obama jilat.. dgn Putin takott.. dgn Kumunis China jilat & takott.. dgn Trump bodek, jilat tapi tak dipedulikan pun oleh Trump kerana tahu Najis auta konon nak memperkasakan ekonomi Amerika.

      SIAL & BANGSAT KAMU NAJIB KERANA MELACURKAN MARUAH BANGSA & NEGARA.....!!!

      Delete
  5. Sokong saudara Othman Ahmad dan John Doe dua ratus peratus.Ternyata saudara berdua adalah diantara penyokong2 Tun yang amat ikhlas dan bijaksana.Syabas diucapkan.

    Salam perjuangan.

    ReplyDelete
  6. BERITA BAIK - UMNO JOHOR SEMAKIN RAPUH:

    Menurut cakap2 orang & laporan MalaysiA Kini.....

    Syed Hamid Abandons Najib, now supports Tun Mahathir gara Najib tendang dia keluar dari jawatan Pengerusi SPAD.

    Mampossslah UMNO di parlimen Kota Tinggi kali ini... Hamid Albar berpuluh tahun menjadi wakil parlimen di sana sejak era Tun Mahathir.

    Inna lillahi....untuk UMNO.......!!!

    ReplyDelete
  7. Macai,

    Habuan yg korang terima adalah dari pemimpin yg mencuri wang dan harta milik rakyat.

    Bermakna, korang turut bersubahat dengan bapak kepada segala penyamun se malaysia. Hukuman di akhirat adalah sama besar dengan si penyamun.

    Kami tidak boleh berkompromi dengan mana2 pihak yg menyamun wang dan harta milik rakyat.

    Jika atok 92 tahun mempunyai bukti sahih beliau ada melakukan kesalahan maka heret beliau ke mahkamah.

    Jika anak atok 92 tahun ada melakukan kesalahan, maka heret mereka juga ke mahkamah.

    Bukankah kepala bapak ko berkuasa?

    Tetapi terapkan lah kepada diri masing2 undang2 tidak memilih bulu. Janganlah rakyat dianaiya dan dizalimi seperti mana kepala bapak dan kroni2 umno lakukan hari ini.

    ReplyDelete
  8. Jika benar sepertimana yang saudara Othman Ahmad khabarkan itu.....ianya amat mengumbirakan dan tiada lain yang dapat saya katakan melainkan syukur ALHAMDULILLAH.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...