Friday, November 24, 2017

LU-MAY-AN...



23 comments:

  1. Kenapa mesti nak report2 ROS? Bubar terus la kalau tak puas hati. Nampak sangat semua melayu2 lahanat nie nak jahanamkan PPBM. Tak pon melayu yg bengap2...tak reti nak pikir strategik...korang ingat bila report2 ROS akan jadi kuat ke PPBM? Ke masing2 dah macam perasan bagus giler nak pimpin PPBM? Aku cadangkan semua pemimpin2 tertinggi PPBM bagi aje jawatan2 Pengerusi, Presiden dan semua jawatan tertinggi nie kat diorang...try nengok bagus ke dok. Kalau kalah PRU14 ramai2 la benamkan kepala2 lahanat nie dlm jamban kasi flush...ptuiiihhhh...meluat aku melayu2 perasan pemimpin nie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong komen 5.09pdm, Mohon kasi flush la, pendedak2 ni

      Delete
    2. Kalau dh flush apa yang tinggal? Kan semuanya taik dalam PPBM tu? Tapi memang kadang kadang ada taik taik tua kering yg timbul. Jenis ni memang susah nak flush, ya lah, 22 tahun duduk dalam usus, takut bila buat agm anak taik tak dapat jawatan.

      Delete
    3. taik ni, kalau sorokpun ada bau. jangan merepek2 marah kpd laporan oleh ahli ppbm sendiri. dorang tak tahan bau taik dalam ppbm. tak tau kenapa kau pulak suka ppbm ni berbau busuk bangar?

      Delete
    4. Taek tua kering tu buat umpan badak air jantan betina..

      Delete
  2. Inilah kerja "Tugas-Tugas Khas" yang jarumnya sudah berjalan, fokus selamatkan Johor.

    ORANGDALAM

    ReplyDelete
  3. Parti baru, biasalah...

    ReplyDelete
  4. Spt kata TDM, PPBM bkn tempat utk mencari jawatan dan kesenangan. Teras perjuangan harus dipertahankan. Jika tidak samalah PPBM dgn UMNO.

    ReplyDelete
  5. Lepas ini nanti adalah tu yang menyalahkan UMNO, didedak lah, di itu... Di ini. Biasa lah bila dah desperado.

    ReplyDelete
  6. 26 Bahagian x 500,000.00
    358 aduan x 50,000.00

    Sah, ini bukan kerja umno.
    Mungkin kerja DAPigs.

    ReplyDelete
  7. Punca sebenar kelewatan pendaftaran PH adalah disebabkan kegagalan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dan DAP mematuhi syarat yang oleh RoS. Namun malangnya, pembangkang menuduh kelewatan itu disengajakan dan dipolitikkan oleh kerajaan.

    RoS pernah memberi amaran kepada PPBM mengenai tiga kesalahan yang dilakukannya iaitu tidak mengadakan mesyuarat agung tahunan, menubuhkan sayap pemuda dikenali sebagai ARMADA yang tiada dalam perlembagaan parti dan menangguhkan mesyuarat agung tanpa peruntukan dalam perlembagaan parti sehingga boleh menyebabkan parti itu dibatalkan.

    Manakala dalam isu DAP pula, parti itu berdepan dengan kemelut pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) yang tidak sah sebelum ini dan perlu mengadakan semula pemilihan CEC baru.

    DAP sudah lama diberitahu untuk buat pemilihan semula, mereka buat tidak tahu sahaja. Dekat dekat hendak PRU14 baru hendak buat. Itu pun separuh sahaja yang datang.

    Namun begitu, selepas se­minggu mengadakan pemilihan semula CEC, parti tersebut masih belum menghantar laporan kepada ROS untuk pengesahan rasmi.

    Jadi sebenarnya salah siapa dalam hal ini? Takkan semua kesalahan perlu diletakkan kepada kerajaan walhal dua parti ini telah diberikan peringatan lebih awal lagi sebelum ini.

    Yang sibuk mengatakan kerajaan zalim pasal pendaftaran PH ni dah baca dan hadam ke belum pasal 'taik-taik' busuk bangar oleh PPBM dan DAP ni? Cuba la sesekali tengok cermin dan muhasabah akan kelemahan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii ngok, kenapa ros ambil masa 3 bulan untuk bagitau itupun selepas Tun ke sana.

      Delete
    2. Sesekali jengah la jamban tu...nape busuk sgt...bukan ke sebab ada kepala taik bapak punya besar dok tersumbat kat lubang? Flush bagai nak rak tapi liat jugak nak pergi. ROS bukan pernah bagi amaran awal2 tapi dok diam2 sampai org tertanya2 baru nak bagitau bila dah nak terberak. Paling tak tahan bila buat press conference dgn muka selamba bagi sebab musabab. Tak payah la nak sibuk2 suruh org lain muhasabah kelemahan diri walhal hatta UMNO BARU dulu pon mcm kilat ROS approved termasuk lah Semangat 46 dulu.

      Delete
    3. Pernah dengar, menteri dalam negeri tak ada kat dalam..!!!
      Power tul orang tua tu.

      Delete
    4. Si Jahid Sontoloyo lebih layak digelar 'Menteri Seluar Dalam Negeri' kerana juga pengecut nak berdepan dgn Tun Mahathir kerana dosanya meleceh-lecehkan nama & keturunan Tun Mahathir.

      Delete
  8. Jika pengadu membuat laporan kepada ROS menerima imbuhan, laba dan habuan dari umno najib bermakna mereka bersyubha, menerima riba dari kepala bapak kepada segala penyamun se malaysia seterusnuya sama besar kesalahan, sama taraf dosa diterima sepertimana najib kepala bapak menerimanya.

    ReplyDelete
  9. Jika PPBM diharamkan, "Muhyiddin" wajar belanja 26 ketua bahagian naik kapal mewah ulangalik phuket acheh.

    ReplyDelete
  10. Setuju dgn bro Mohamad Asri, dedak bertaburan merata-rata.

    Tak kisahlah, pada akhirnya geng dedak akan tumpas juga.

    Patah sayap bertongkat paruh tapi perjuangan akan diteruskan sehinggalah yang bathil itu lenyap.

    Tak lama dah pun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang nampak akan karam dulu adalah ppbm. tak sempat la awak nak tengok apa yang awak nak tengok sgt tu jondol. patah sayap bertongkat paruh konon, paruh dah bergelumang taik kering, lagi nak dijadikan tongkat ke....

      Delete
  11. Kalau PPBM.BERSATU dibubarkan, saya sanggup undi BEBAS daripada undi umno/pas.bn PRU14 nanti.
    Alang-alang menyelok pekasam, biar sampai ke pangkal lengan. Alang-alang berhujan, biar basah satu badan. Perubahn memang tak mudah. Banyak cabaran. Umno yang dah berusia 60 tahun ni pun dah berapa lama tak buat mesyuarat Agong, asik tanvggoh-tanggoh. Ahli yang dipilih 2 tahun dulu dah luput usia. Umno juga patut dibubarkan.

    ReplyDelete
  12. paham kd, paham. ko maksudkan 358 aduan oleh 26 bhgn ppbm johor tu sebab dapat 'dedak' dpd umno la konon. yang akal ko kena relatekan adalah, aduan itu berasas atau saja2 direkayasa begitu sahaja? mengadu pasal 'taik' dalam ppbm dikatakan menerima dedak lu-may-an. apa punya mentaliti la macam ni. kalau aduan itu merepek, boleh digunapakaikah aduan itu? aduan adalah berlandaskan kepada perlanggaran peraturan, kaedah dan sebagainya yang termaktub dalam perjalanan parti. kalau begitu banyak aduan maksudnya parti ppbm terlalu banyak cacat cela, sama ada tidak disengajakan atau memang sengaja dilakukan. ko bukan tak paham kd, terlalu ramai orang lapar jawatan yang 'involve' dalam ppbm. dengan menyangka bahawa berada dalam ppbm boleh pilih apa jawatan berkepentingan sebab parti baru dan banyak 'kerja kosong'. sebab itu ppbm bergolak walau baru setahun jagung ditubuhkan. berebut jawatan, pancung memancung dan sebagainya adalah rutin dalam ppbm. parti muda tapi barah di dalamnya terlalu kronik. so, nak pertahankan apa lagi? buang masa dan merendahkan akal.

    ReplyDelete
  13. Secara awlan, mmg Ppbm dianggotai ahli UMno yg kecewa.
    Semestinya yg kecewa ada sebab tak puas makan. Maka Kulit ppbm, isi sikap, tamaknya, tetap Umno.
    Secara jelas TAEK dapat disishkan.
    PPBM TAK BOLEH SIMPAN BAK BAU TAEK LOW.
    RAKYAT hanya mau muntahkan UMNOBNPAS dari memori. ABUBNmamPUS

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...