Google+ Followers

Tuesday, November 14, 2017

YANG NAK BENAMKAN BN INI SIAPA? PAS KE ATAU PAKATAN HARAPAN..


Kalau ikut garang dan angan², BN dan PH akan terbenam oleh PAS.

Ertinya tiga penjuru UMNO, PH (BERSATU, AMANAH, PKR) dan PAS. 

Kecuali DAP, sukar sekali mca, gerakan dan mic untuk tewaskan mereka.

Jika berjaya, PAS akan bergabung dengan DAP menubuhkan kerajaan, Hadi Awang sebagsi PM dan Menteri Kewangan dan Lim Guan Eng sebagai Timbalan Perdana Menteri. Tuan Ibrahim Tuan Man Menteri Dalam Negeri, Ustaz Idris Menteri Pertahanan..


Melopong Muhyiddin dan Mukhriz.

Apapula nasib Najib?

17 comments:

  1. PAS has opportunity at all to win putrajaya except kelantan. The only way for the leaders and its party to survive is to piggy back on Umno and at the same time fed dedak. You would never have tbis scenario when nok aziz helmed the party. Hadi is not even 5% of nik aziz's calibre and honesty n sincerity

    ReplyDelete
    Replies
    1. Correction....

      PAS has NO opportunity

      Delete
    2. What oppurtunity?

      RM90m is not a profit to u?

      Delete
  2. Salam Bro. Sekurang kurangnya PH ada juga wawasan mahupun kerangka BUDGET untuk 2018 tetapi PAS habuk pun tarak.Tak nampak dan tak jelas hala tujunya kalau diberi peluang memerintah..

    ReplyDelete
  3. PAS pun tahu dia tak akan ke Putrajaya sebab tak de majoriti. Dan dia pun tak hingin nak bersekonkol dg DAP dan Pakatan Hapraq. PAS boleh menjadi pembangkang yang lebih rasional berbanding dg yg lain-lain, tengok saja dlm persidangan parliament sekarang... ramai betul berok makyee.

    ReplyDelete
  4. PAS memang tak nak bersekongkol dengan DAP dan PH. Ini fakta. Sebabnya nyata dan fakta kerana dedak tak dapat.

    Bersekongkol dengan umno ada reward. Contoh 200 juta masuk thru nashruddin. 90 juta masyuk pada setengah pemimpin PAS. Otherwise how do u explain sudden wealth appeared to have been bestowed upon their leaders. BMW, porshe, vellfire etc etc....

    So betul lah dengan umno dapat masyuk

    ReplyDelete
  5. Apa nak hairan......anak-anak Top Dog parti Pakatan Hapraq pun boleh di kategorikan sebagai sudden wealth. Lulus universiti pun sama je macam anak-anak orang lain, tapi anak-anak orang lain kerja kerja biasa je pun.
    Kesian kepada anak anak rakyat yang lain tu, dah le emak bapa susah, dapat kerja pun gaji tak seberapa. Anak-anak Top Dog.... kerja je dah kaya raya.

    ReplyDelete
  6. Aaaiks! Benci tapi rindu. Keluhan terdesak pakatan pembangkang untuk memujuk PAS kembali bersama pakatan selepas mereka menghumban PAS keluar.

    Disangkanya parti serpihan PAS boleh menarik sekurang-kurangnya 20% ahli-ahli PAS keluar bersama, tetapi hampeh 5% pun tak sampai!

    Kegusaran dan angau pakatan pembangkang ada asasnya kerana PAS mewakili lebih kurang 45-50% undi Melayu kepada pakatan pembangkang di PRU-13 yang lepas. Semua pemimpin parti komponen pakatan dan PAS tahu ini. Hadi kini bagaikan sebutir intan yang mereka kejar dan genggam tetapi setakat dalam mimpi saja la. Keh.keh.keh.

    ReplyDelete
  7. Jika ingin berbicara, sejarah akan tercipta, rakyat akan bergembira kerana umno masuk muzium menjadi lipatan sejarah, rujukan anak kita adalah terkuburnya umno kerana kerakusan perdana menterinya, isterinya, sang upahan nya tidak mengira habuan itu halal atau haram.

    Umno dulu banyak berjasa, menjadi gelanggang melayu umno menipu, mencuri menyamun wang dan harta milik rakyat.

    ReplyDelete
  8. Mari kita bandingkan harga minyak di negara pengeluar minyak lain. Adakah Malaysia yang paling rendah?
    UAE– RM1.19/litre
    Eygpt– RM1.03/litre
    Bahrain– RM0.87/litre
    Qatar– RM0.68/litre
    Kuwait– RM0.67/litre
    Saudi Arabia– RM0.38/litre
    Iran– RM0.35/litre
    Nigeria– RM0.32/litre
    Turkmenistan– RM0.25/litre
    Venezuela– RM0.16/litre
    MALAYSIA– RM2.70/litre

    Kesemua Negara diatas adalah negara pengeluar minyak.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu cara kerajaan curi duit rakyat

      Delete
    2. bila masa harga minyak kita mencecah rm2.70? haaa...masa zaman paklah dulu. baik ko update harga minyak sekarang. nanti nampak bodoh sangat sebab main copy paste secara sembrono...

      Delete
    3. Indonesia, Thailand, Filipina dan Vietnam juga ialah negara pengeluar minyak. Harga minyak mereka lebih mahal daripada Malaysia.

      Maksud Najib bijak menguruskan ekonomi negara.

      Delete
  9. Pak Meon Tuan Dusun Durian yg terbesar di Jerantut.
    Dialog Pak Maon dgn cucu2nya.

    Pak Meon: Cu, Durian mahal skrg, kalau nk makan juga kena bayar rm27 sekilo.

    Cucu: Aik, Tok Meon lagi asyok kaya la , dah harga mendadak nehh. Boleh la subsidi kami ciket2.

    Pak Meon: Uishhh! Mana boleh.Duit nak pakai byk, sedekah surau lagi.
    Cucu: Ek eleh, baper byk la sgt duit baja,sedekah tuu Cer bgtau brapa ? lah sebiji dua. tu... Bol3h laa, lapar nii.
    Pak Meon: Tak boleh!, ko org tu budak, jgn campur hal org tua. Aku kata rm27, 27 laa. Udah toksah bangkang byk tanya, kang murtad baru tau.
    Cucu: Tu yg Tok Meon senyap2 dgn Jamal J pegi enjoy kt karaoke blk paya tu,siap beli janda jho tu, apa ingat kami tak tau!!
    Pak Meon: Ko org pernah rasa mata cangkul?
    Cucu2 bertempiaran lari utk selamatkan diri. Nereka tekaf utk cerita hal karaoke dan janda Z pada Tok Mah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Najib kerana hasil usahanya durian berjaya menembusi pasaran China dan menjadikannya komoditi eksport bernilai tinggi.

      Diberitakan harga durian Musing King boleh mencecah RM500 sekilogram di China. Untung kepada pengusaha-pengusaha kebun durian.

      Delete
  10. Dulu dulu.... orang orang tua kata hari khamis malam jumaat sebelum magrib budak2 kena balik rumah, tutup semua pintu sebab takut hantu.
    Tapi sekarang.... tak kira tua atau muda, tak kira bangsa apa pun asal kan ada motosikal atau kereta atau bas atau lori.....semua takut hari rabu malam khamis.... TAKUT HARGA MINYAK NAIK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tetapi kini rakyat yang menerima BRIM teruja menunggukan harga minyak naik. Harga minyak dunia semasa ialah USD52 setong. Kalau harga minyak naik melonjak kepada USD82 setong, mungkin jumlah BRIM bertambah menjadi RM1,800, RM1,350 dan RM675 mengikut kategori.

      Berapa sangatlah kebanyakan kita menggunakan minyak sebulan? Kebanyakannya tak sampai pun 15 litre sebulan.

      Perkhidmatan pengangkutan awam pun banyak, mudah dan murah.

      Delete