Friday, December 8, 2017

KENAPA TUN LAYAK PM SEMULA (?)




Satu penjelasan terbaaeekk..

http://tukartiub.blogspot.my/2017/12/gua-sudah-jelas.html?m=1
Apabila bekas musuh memberi pandangan - ia sangat signifikan.






Perkara utama adalah PH menang..
Tun PM semula adalah bonus tambahan..dijangka tidak lama, sekadar penyusunan semula...
Anwar wajar diberi peluang memantapkannya lagi..
Sebelum diserahkan kepada yang lebih muda..

Jika selepas ini, puak sana meroyan sakan..sah lah pemilihan Tun PM semula adalah tepat.

Kekuatan bukan sekadar ada ramai ahli, banyak bahagian dan banyak cawangan tetapi lebih penting pemuafakatan, persefahaman dan satu hati.
Strategi + mode rakyat terkini mampu menewaskan kemungkaran.


64 comments:

  1. Sejujurnya saya juga punya 1001 alasan mengapa Tun M adalah pilihan yg tepat tapi saya permudah dan ringkaskannya kpd kesimpulan berikut: 22 tahun yang sebenar-benarnya cemerlang gemilang dan terbilang pada pencapaian dan bukan pada slogan; a true leader,speaker and fighter for the Malays Malaysians and Muslim ummah as a whole.

    Tun M adalah ibarat Umar bin Abd Aziz bagi Bani Umayyah, ibarat Harun Ar-rasyid bagi Bani Abbasiyah dan ibarat Sulaiman al-qanuni bagi Bani Uthmaniyyah. Mereka bukan manusia sempurna dan mereka juga tidak maksum daripada melakukan kesilapan tetapi hakikatnya mereka adalah pemimpin yang terbaik yang dilahirkan di dalam disnasti mereka.

    Tun M adalah pemimpin yang terbaik yg dilahrikan di dalam dinasti UMNO selama 6 dekad UMNO memerintah negara.

    Zaman kecemerlangan dan kegemilangan UMNO dan Malaysia adalah semasa Tun M menjadi Presiden / Perdana Menteri.

    Cuma bezanya Tun M dengan 3 pemerintah yang tersebut ialah Tun M sendiri yang sedang mengetuai gerakan menjatuhkan UmNo yg kini telah berpaling dari jalan yang lurus.

    Dengan izin Allah gerakan ini pasti akan berjaya. Saya katakannya tanpa keraguan, sebab ia adalah sunatullah bahawa yang bathil itu pasti akan lenyap dan bahawa ia adalah janji Allah apabila berpalingnya satu kaum daripada jalan yg lurus, maka kelak Allah akan mendatangkan satu kaum untuk menentang kaum yang telah berpaling itu dan kemenangan akan berpihak kepada kaum yang bermufaraqah ini "Allah mengasihi mereka dan mereka mengasihi Allah, dan mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca'

    Ada pula sama ada Tun M benar-benar akan menududuki semula kerusi PM, itu hanya akan berlaku dengan izin dan kehendak Allah. Itu sesuatu yang sekalipun saya akan bergembira sekiranya ia berlaku tapi saya tidak punya keyakinan ia akan pasti berlaku, semuanya kehendakNya.

    Siapa pun yang menjadi PM selepas tumbangnya UmNo-BN kelak tidak akan dapat menafikan bahawa orang yang paling kuat usahanya dan paling hebat pengaruhnya sehingga UmNo boleh tewas ialah Tun M sendiri.

    In shaa Allah Najib dan Tun M sama-sama akan mengisi buku sejarah, seorang sbg PM yang hebat jasanya dan seorang lagi sebagai PM yang hebat kejahatannya. Siapa yang mana sudah jelas lagi bersuluh, hanya masa yang akan mengesahkan.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Uweekkk..puihhh..
      macai penyembah kutty penyangak cuba meratib memuji penyangak tua ni.. diktator penipu. mcmlah semua kami ini xpernah hidup zaman dis jd pm. Kami bkn melayu mudah lupa..utk melupai kezaliman perompakan madey kutty laknatullah!!

      Delete
    2. Alhamdulillah, perompak dah mula takut bila dengar Tun M bakal PM semula

      Delete
    3. Sdr anon 10:48.

      Perompak takut dengar Tun M calon PM sebab jenayah mereka. Ada pula para macai A9 mereka berduka LARA sebab tahu selepas ini mereka tak boleh lagi hidup di atas dedak yang ditabur kepala perompak hanya untuk kerja-kerja menipu di alam siber.

      Si macai A9 di atas saudara itu pula hatinya bengkak sebab ia tahu orang sepertinya dah takkan mampu mendapat wang dengan cara mudah iaitu hanya menipu di alam siber. Ia tiada kemampuan untuk bekerja dengan gaji besar di dalam dunia di mana seseorang hanya akan memperolehi apa yang ia benar-benar berhak kepadanya.

      Tapi saya katakan sebenarnya si macai itu tak perlu risau pun untuk membenci Tun atau sesiapa pun pada masa itu sebab dirinya sendiri pun telah pun hancur dan binasa akibat ditimpa laknat Allah.

      Delete
    4. Btul seperti nukilan Bro John Doe, Tun hanyalah manusia biasa yg tidak terlepas dri melakukan kekhilafan semasa pemerintahan beliau. Saya adalah salah seorg yg sampai saat ini masih lagi terasa tembakan air " water canon" dan juga beberapa insiden lain yg menjadi kenangan yg sukar dilupakan.

      Walaubagaimanapun, saya akui, Tun adalah pemimpin terbaik yg Malaysia pernah lahirkan! Selama 22 thun, beliau menjadikan malaysia sebuah negara yg disegani dan dicemburui oleh pemimpin lain serata dunia. Berbeza dgn najib yg di perlekehkan, di gelak dan di cerca serata dunia!

      Kami, otai reformasi lebih pentingkan keberadaan malaysia dlm kondisi yg terbaik demi kebajikan rakyatnya dari meletakkan kepentingan individu melebihi segalanya!

      Apa yg lebih penting sekarang ini adalah bersama berusaha mendapatkan kembali negara kita dri tangan tangan puaka yg semakin hari semakin menggila dan menyusahkan hidup rakyat!

      Delete
    5. 10:43....

      Kenapa tak terus dgn jelmaan 'Cencaluk' tuu...?? Apakah 'Cencaluk' dah basi?

      Delete
  2. Sedikit lari tajuk..

    Aku pantau blog² perompak nyata sepi dari laporan perhimpunan auta umno..tidak ada penambahan pelawat dan langsung tiada komen...lengang macam blog puaka.

    Mereka pun mungkin malu nak laporkan lobby di pwtc lengang, bisnes pun tak rancak..

    Mereka lebih malu untuk laporkan ucapan pemimpin yang terjerit macam kena sawan..

    Isinya kutuk Tun puji Najib..skrip dedak.
    Ada juga lakonan buaya nangis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, betul tu. PAU hanya dihadiri oleh 12 org manakala mesyuarat tertinggi PPBM dihadiri oleh ribu-ribu lemon....hahahaha
      Tak ada isu tp nak buat isu, jadilah mcm tulisan kau. Podahhh!!!

      Delete
    2. usin lempoyang...

      Saya pinjam luahan teman seperjuangan di blog Shahbudin....

      PAU 2017 kali ni , byk benda yg menunjukkan Najib pemimpin UMNO yg paling flip flop dlm sejarah:

      1.)Kata demokratik, tp pemilihan dh bertahun tahun x buat, konon nk fokus PRU 14.... tapi katanya setiap hari , setiap masa dh sedia UTK PRU 14.....bohong dn bohong lg

      2.)kata berjuang utk rakyat, mendengar keluhan rakyat ......hakikatnya? Sheila Majid yg komplen pasal realiti kehidupan rakyat dikecam, ramai pertikai kenyataan Sheila Majid...puteri UMNO, KB UMNO, PENGANGKUT BEG FLOM semua join kutuk....

      3.)UMNO ditubuhkan kerana ISLAM.....Hakikatnya , budaya samseng mcm Jamal dn geng terus memalukan agama islam tu sendiri....

      4.) kata Najib pada ANWAR IBRAHIM ,lawanlah macam anak jantan!!!!
      Hakikatnya? Anwar masih dipenjarakan, LOGO PH belum diluluskan, Tun M akan disiasat PDRM.....Buat pemilihan dlm parti pun takut, sibuk nk cabar orang lain.....

      5.) Kononnya mengutuk tindakan Donald Trump iktiraf Baitulmaqdis sbg ibu kota Israel.......kutuk dlm PAU je, masa protes , tak nampak batang hidung, hantar KJ jadi ketua protes......

      6.) banyak lagi, tapi tulah contoh betapa flip flop, twist , 1/2 sommersault presiden Najib ni.....
      Tun M dia U TURN sbb dia pasti ape yg perlu diubah beliau .....Tapi Najib??? lagi terukk!!!!

      Delete
    3. usin lempoyang...

      Nah ini luahan saya sendiri....

      NAJIB TALAM DUA MUKA...PENGKHIANAT PADA AGAMA, BANGSA & NEGARA:

      Saya telah menyaksi & mendengar jelas ikrar sumpah setia Najib kpd Trump di You Tube. Jatuh habis maruah & harga diri bangsa & negara....!!

      Najib bangsat memang talam dua muka, dia seorang pengkhianat pada agama, bangsa & tanah air. Selain itu, dia bacul & pengecut. Menjadi presiden UMNO pun tak pernah bertarung dalam gelanggang. Asyik tangguh..tangguh..last2 guna kuasa 'cash is king' untuk dilantik semula tanpa bertanding dgn sogokan dedak.

      Orang bermesyuarat untuk berbincang, memberi pendapat, tapi PAU dah jadi macam sarkis "Perhimpunan Auta Umno", masing2 bercakap besar, tak kenang budi & mencaci cela. Tak hal pentas & bangunan tersergam indah yg mereka pijak & berkampung itu dibina oleh orang yg dikecam. Bangsat betul UMNO...!!

      Apa legasi Najib dalam UMNO.....??? Tak ada sebiji sawi pun boleh dibanggakan.

      Delete
    4. NAJIB TALAM DUA MUKA...PENGKHIANAT PADA AGAMA, BANGSA & NEGARA:

      Sebelum Trump, Najib bukan main lagi membodek Obama sehingga ditebarkan Permaidani Merah buat mengalu-alukan ketibaan rombongan pujaan hatinya, siap juadah makan minum & hiburan berjuta-juta selama seminggu. KERA2-taJAAN Borosmah Najib pulak bukan main lagi mempromosi Perjanjian Syaitan 'TPPA' cetusan kuasa dunia Amerika. Pedih betul bila mengenangkan ketika itu Borosmah & Najib mengampu berlebihan pada kuasa yg jelas2 anti Islam.
      Bayangkan ketika negara dilanda musibah banjir beberpa tahun lalu, Najib tergamak bermain golf dgn Obama di Hawaii, sementara Rosmah berpoya-poya nyopping berkontena-kontena (tanggungan perbendaharaan negara) keliling kota2 Eropah.

      Jenis pemimpin apakah mereka berdua ini......???

      Delete
  3. https://anginperubahan.blogspot.my/2017/12/ribu-ribu-datang-persidangan-umno-12.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suharli, kau tunjuk blog sunyi sepi buat apa, tak ada pelawat, komen kena approved kihkihkihkih tak berani open...standard blog ummongok..

      Delete
    2. Bro 2:43..

      Betullah tu.. Depa dah desperate sampaikan terpaksa bagi link blog2 dedak depa dalam blog2 seperjuangan kita.

      Dalam depa sorang-sorang dok beratur nak muncul dalam blog2 kengkawan kita camtu pun si Usin boleh kata bloggers kengkawam kita ni terdesak.

      Kasihan kan bila kenangkan bagaimana otak mereka sudah gagal berfungsi melihat kebenaran...semuanya akibat memakan dedak untuk hidup.

      Ishk ishk ishk ishk.. Kesiaaan..

      Delete
    3. Usin juga rujuk blog seademon, blog cakap sorang sorang, blog sehala, kihkihkihkih

      Open le komen kalau berani..

      Delete
    4. Laaaa...hilang 'Cencaluk Basi', timbul pulak si 'Suharli Masrop'.

      Cantik betul lakonan...berlakon, berlakon, berlakon....!!

      Delete
  4. hehehe...

    Zaman madey semua bagus, cemerlang....

    Zaman kuku besi, tak ada internet, semua media madey control, penyelewengan sorok bawak carpet, rugi berbillion ringgit, lepas ti bail out, semua orang tak tahu....sebab tak ada internet
    Yg diberitakan semua yg baik dan elok ajer...

    pemakan dedak madey masih kenyang hingga ke hari ni...

    sekarang semua orang dah tahu....No wonderlah dulu pernah Kit Siang kata Malaysia akan bangkrap masa zaman madey dulu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. No wonder juga lah kit siang dan DAP, amanah dan pkr mencalonkan Tun sebagai PM ketika mesyuarat pimpinan PH tempohari.

      Delete
    2. Hey Kejora Puaka....

      Jika tidak kerana orang tua itu, masyarakat Malaysia mungkin masih buta komputer dan I/T,

      Dialah 'Bapa Permodenan' Malaysia yg mahu rakyat berilmu melalui Teknologi maklumat, selain banyak membaca. Masih segar dalam ingatan, kami di sektor swasta pada awal 80an sudah pun mengguna pakai sistem komputer dalam semua aspek meliputi marketing, sales, production, administration, finance, PP&c, purchasing, engineering, R&D, warehousing, etc. Tapi ketika era Tun Hussein Onn, pentadbiran kerajaan masih purba & ketinggalan.

      Tun Mahathirlah yang membawa perubahan dan merubah landskap, mindset & budaya kerja masyarakat kita sejajar dgn perkembangan pesat dunia.


      INGAT TUU....kejora bongok.....!!

      Delete
  5. Tun dah tak layak jadi PM

    Hanya orang yg cetek ilmu dan desperate (pembangknag) yg akan angkat dia sebagai PM semula

    Atau orang tua tu sedang dijadikan perkakas oleh DAP untuk menipu org melayu

    Buak mata, minda dan mata hati!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkakas ke apa ke, DAP tak jual tanah rizab melayu, wang dan harta milik rakyat dilanunkan oleh kepala bapak kepada penyamun semalaysia.

      Delete
  6. John Doe....kamu buta mata dan buta hati sebab kebencian yg melampau sehinggakan tak dapat melihat kebenaan....

    Setiap PM ada kelebihan dan kekurangan.....

    Madey pun jenis yg pendendam ...sebab tu Allah tutup hati dia.
    Dia pun tak inhgat apa yg dia pernah kata sebelum ni..

    Sekarang dia adalah orang yg paling tak berprinsip...disebabkan kebencian dan dendam yg amat sangat...Allah tak suka orang macam ni...

    Tunggulah bila PRU nanti, semua ucapan beliau dahulu dan sekarang akan di tunjukkan kpd rakyat (rakyat akan mneilai beliau), semua keroskan dan penyelewengan dia akan didedahkan.....masa tu dia akan di sumpah rakyat hingga akhir hayat dia ....Kalau masih tak nak bertaubat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3.10
      mmg betul..ada kekurangan dan ada kelebihan masing2..tapi tun m buat untuk rakyat dan negara..najib pula buat untuk diri sendiri..kumpul kekayaan dengan mencuri..sbb tu org tolak najib..simple as that..cuma korang je bila dedak penuh mata, telinga dan mulut, dah tak nampak duit yang dicuri..lidah korang dah tak boleh sebut benda lain selain fitnah...kesian budak2 umngok ni...Allah tutup hati tun m ke atau Allah bagi peluang pada dia untuk betulkan keadaan..pandai2 je cakap Allah tutup hati hanya berdasarkan andaian sendiri..nak pertahankan najib pun jgn le sampai cakap benda yang tak tahu mcm Allah sendiri cakap kat saudara..hati2 saudara..jgn sbb najib rosak akidah..

      EX umno JERAI

      Delete
    2. "Madey pun jenis yg pendendam ...sebab tu Allah tutup hati dia."

      Ohhh kerana najib tak sokong dan lantik mukhriz dlm umno? Bejat betul macai sekor ni.

      Delete
    3. Tak habis2 si Kejora puaka mencela Tun Mahathir. Memang celaannya tak ada batasan. Di blog Shahbudin dia begitu biadab hingga gamak mencela Allah SWT dgn kata2nya... 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Tingkahnya memang benar-benar keterlaluan & melampau. Terkutuklah kamu, Kejora...!!

      Delete
  7. John doe kalau nak puji madey tu pun agak2 lah...

    Nak termuntah aku.....kau memang pemakan dedak madey!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa pujian john agak sederhana.

      Bagi aku, dalam 30 juta manusia di Malaysia, dari segi politik tidak ada sesiapapun boleh tanding Tun M dari segi pengalaman dan pengaruhnya..

      Kalau pun sakit hati dengan pandangan aku, baca terlebih dahulu link di atas dan bagi komen 20 sen kau tu.

      Setakat bla bla bla macam komen 2:59, 3:02, 3:10 dan 3:13 (orang yang sama) bakul sampahkan sahaja lah, dia sendiri berpepsi dan bercocacola.

      Delete
    2. 3.13
      Tun M mmg patut dipuji..org2 luar pun tahu siapa tun m..org2 luar pun masih menghormati tun m..puak2 pemakan dedak je yang tak suka

      Delete
  8. Alhamdulillah, kalau sebut nama Tun M PM semula, puak umnongok meroyan...maka pemilihan itu tepat.

    ReplyDelete
  9. Saya tak pernah bukak blog umno.
    Blog ONE WAY TICKET, siapa nak baca.
    Nak propaganda, bukaklah supaya orang boleh beri pandangan.
    Kalau one way ticket, buang karen je baca.
    Saya tak kisah SIAPA jadi PM lepas BN dijatuhkan.
    Saya tak jangakan hidup kita akan senjang seperti sebelum tahun 2003.
    Banyak hutang buatan NAJIB terpaksa dilangsaikan.
    This will take at least 10 years!!!
    Namun, dapat jatuhkan kumpulan KLEPT sudah cukup baik.
    Kalau mereka terus memerintah, hutang bertambah dan GST, minyak dan tol akan naik mencanak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu otak kau agak sempit dan kelabu asap cik minah syg oiii! Nak belajar ilmu politik kena bukak bnyk medium, pro dan kontra supaya tak jadi taksub ya amat macam ketaksuban kau ni. Aku bukak belaka, komen mana patut. Korang nak bedal aku balik apa ada hal.

      Delete
    2. Tol naik mencanak tu kau kena tanya elok2 pada tun mahathir. Tu semua idea dialah, buat highway utara selatan disertakan dgn tol. Konsesi yg berat sebelah. Rate semakin lama semakin naik. Perjanjian merepek yang sampai kini rakyat kena tanggung tu idea kerajaan zaman siapa jd pm beb? Jangan bakar hidung sendiri cik minah, nanti tak cantik @ hodoh...

      Delete
    3. Sebab korang sebenarnya tak berani nak komen dlm blog pro kerajaan... takyt kena hentam sebab fakta kome merapu.... jadi hero dalam gelanggang sendkri bolehlah..... aku nengok banyak aja blog pro kerajaan yg open.... sembang kencanglah koranv neh.....

      Delete
    4. Masalahnya suharli yg blog pro umnongok, yg open ciput...pastu tak ada org...aku bantai admin..tak dak sekor pun jawab..

      Kalau org umnongok pun tak selera nak singgah blog umni, apapulak aku nak kesah

      Delete
    5. Ada kau org pernah nampak suharli komen dlm blog umnongok...dia sendiri pun tak masuk..

      Kikik3

      Delete
    6. apa tak berani en suharli ooooiiii..komen, kena tunggu pemilik blog approve..tunggu 2 3 hari tak de jugak..korang mana ada telur en suharli..mcm pemimpin tertinggi, teragung korang..berkepit2..hanya berani depan hamba abdi umngok..jerit sana sini, buruk org sana sini, bila jemput, hantar samseng halang org untuk kasi kad jemputan..org nak jemput je pun..ko tak pergi ke nak pergi ke lain cerita..itu le umngok sekarang..berani depan penyokong je..suka le en suharli kena kencing dengan MO1..sedap ke? manis ke? masin ke?

      Delete
    7. "Tu semua idea dialah, buat highway utara selatan disertakan dgn tol."

      Tapi rakyat tak plak susah masa tu? Oh ya, najib PM kenapa tak hapuskan tol?

      Delete
    8. "takyt kena hentam sebab fakta kome merapu"

      Jika najib cakap sauh dilabuh, layar dikembangkan, maka akibatnya kapal berpusing pusing tak pergi kemana, inikan pula macai plak suh anak murid bawa kertas a4 sekeping sorang ke sekolah dan tunggu pengumuman cik minah......

      Kah kah kah kah

      Delete
    9. Suharli Masrop...

      Kamu toksah membohong mengada-adakan konon..." takut kena hentam sebab fakta kome merapu...."

      Dari pengalaman saya, blog mykemut & portal pro-BN lah yg tak bersikap gentleman. Posting2 saya semua tak disiarkan, termasuk di blog usin lempoyang. Sebenarnya merekalah yg tak ada telur, merasa terlalu pahit untuk menerima komen2 saya.

      Put that in your brainless head, punk.....!!

      Delete
  10. Udah2 la tu berpolitik. Simpan jap berpolitik tu. Fokus kpd nasib rakyat palestin ni jap. Setuju?

    ReplyDelete
  11. Mamak ni x layak jadi PM.... urus parti cap munge pun tak lepas.... kikikikiki.... bodosss...

    ReplyDelete
  12. Saya mengambil perhatian kpd semua yang telah mengomen balas kpd tulisan saya dan menjawab seperti berikut; -

    1. Hakikatnya siapa yang memakan dedak di dalam memberikan sokongan sama-sama kita tahu. Saya tidak dibayar apa-apa pun dan tidak mengharap apa-apa balasan peribadi duniawi pun di atas sokongan saya ke atas Tun. Berlainan sekali dgn geng A9 yang sebenarnya makan drdak dan malahan A9 itu sendiri adalah dedak. Saya menyokong Tun M di atas kesedaran bahawa Tun di pihak yang benar sedangkan mereka yang menyokong Najib adalah disebabkan mereka dibayar utk melakukannya.

    2. Kalau nak tahu siapa pendendam dan pembenci dan siapa yang mengatakan kebenaran lihatlah pada tutur kata orang itu. Saya seperti juga Tun M tidak menggunakan kata-kata kesat mahupun nista ke atas pihak lain, sedangkan pihak sana, Astaghfirullahal'azim. Apabila Najib mengeluarkan kalam 'kepala bapak kau' (astaghfirullah, beginikah akhlak seorang PM Melayu di hadapan kaum Cina) ditujukan kepada Tun M di hadapan orang-orang bukan Muslim (MCA) dan Tun M ditanya wartawan tentangnya, Tun hanya senyum sahaja tanpa mengelarkan sepatah kata pun. Itulah salah satu tanda Tun di pihak yang benar, conciousnya jelas dan bersih selain bukti bahawa ia bukan melaksanakan dendam sebaliknya mengatakan dan berjuang di atas perkara yang benar.

    Lihatlah saja komen balas kpd komen saya yang menggunakan kalimah laknatullah yg mana si pengomen ini saya pasti dia yg akan ditimpa laknat Allah. Tak percaya pun tak apa sebab orang yang tak percaya itu lebih mudah ditimpakan oleh apa yang ia tak percaya dengannya.

    In shaa Allah para ahli A9 yang keliru akan dapat melihat kebenaran. Ada pula mereka yang telah membuat pilihan, maka mereka akan menerima apa yang mereka tempah.

    ReplyDelete
  13. untuk saudaraku john doe..
    biarkanlah geng A9 terjun dgn dedaknya...biarkan biarkan....

    ReplyDelete
  14. Mamak kutty penyangak ade kisah ke dhn Palestine? Al Aqsa?? Zmn mamak penyangak jd PiiEmm zmn plg bodoh dn sgt dhsyat penipuan. Di bwh karpet bkn main bail madey dgn Israel. Kunun nk 'dakwah' zionis? Ank betina ko yg songsang tu pon ko xblh dakwah madey oiii..

    Sudah2 lah menipu diri korng macai kutty penyangak..korang kluarlah dr bilik masing3 hirup udara segar dn tengok realiti diluar ni.. di mana nasib madey penyangak ketika ini?? Memalukan betul ayat2 puji meleleh mcm dewa si penzalim tua kutty

    Ibarat SAMPAH usang tidak dikutip di luar tong sampah!! Hanya golongan SAMPAH jgklah yg berbangga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5.15
      apa yang MO1 dok kisah pasal palestin..setakat bercakap dalam PAU, depan hamba abdi dia yakni ahli2 umngok, berani le..g le jumpa trump..cakap kawan baik..guna le status "KAWAN BAIK" tu untuk pujuk trump..baru le org respect..ni buat demontrasi pun, hantar KJ..g le sekali..kenapa? takut trump tgk muka ada dalam tv ke? lagipun kalau g US lg, boleh ambil gambar, main golf dgn trump ke sambil2 tunjuk skill kepit telur lepas pukul bola dan yang paling penting, kak mah boleh g shopping...kan??? Pemimpin tak de telur pun diagung agungkan..piirrraaaaahhhhhh...ko penah dengar ke tun m berucap kat persidangan PBB? G dengar dulu baru tahu siapa jaguh, siapa pondan..

      Delete
  15. Md nor ada hati nak perli kat orang.Dia tak sedar yang dia dan geng dok telan dedak tamat tempoh.Itu hati yang jadi gelap tu.Kalau tidak masakan sanggup jadi alat screw kepada tukang screw ha ha ha...

    ReplyDelete
  16. aku makan dedak??kah kah kah...sapelah yang sudi hulurkan dedak kat aku ni yang dok jauh dihujung dunia.
    kalau aku takde maruah macam geng A9 boleh la...
    Tabik pada john doe yang pintar
    hanya cincin je yang kenal diamond..kah×30

    ReplyDelete
  17. Bila kita kata pom2 girl najib melalut tau pulak marah. Tun M paling top sekali kalau nak jadi PM pun skrg nie sebab Anwar sedang dlm penjara. Kak Wan mungkin sesuai jadi TPM sebagai check and balance sebab watak sederhana dan agenda reform beliau mesti diteruskan bagi pihak Anwar. Calon2 lain tu mmg tak layak dari segi pengalaman antarabangsa malah fail terus dari segi international politic recognitions samada sebagai kawan atau musuh. Susah2 search aje kt youtube nama2 yg selain Tun M dan Anwar...korang akan jarang jupe event2 yg internationally worthy of coverage by CNN, Al Jazeraa dan seangkatan dengannya melainkan si najib yg popular atas sebab yg salah. Kalau rakyat Malaysia masih pilih najib bermakna kita akan diwakili oleh seorang badut politik yg tersohor skrg nie serata dunia. Kalau Tun M dipilih maka agenda reformasi oleh Kak Wan akan terserlah secara automatik dgn endorsement gergasi politik seperti Tun M yg aku rasa hari2 akan buat liputan perubahan positif yg cuba diperjuangkan oleh PH. Rakyat Malaysia akan untung dari segi persepsi yg positif kepada investor2 luar termasuk political gain sebagai agent perubahan yg effective kepada negara2 yg bermasalah serupa. Tun M adalah main factor in the reform equation yg mesti dimanfaatkan selagi beliau masih hidup kerana beliau dikenali sebagai the last o the Asian giant dlm politik antarabangsa.

    Geng2 muda yg lain seharusnya bersabar dan belajar utk menjadi ahli politik era ICT yg effective...bukan mcm UMNO yg sudah basi framework dia dgn menjaja bela melayu...bela agama...ketuanan melayu...anything goes asalkan agenda peribadi utk curi duit dapat dikelabu asapkan dlm minda rakyat Malaysia. Punya la bodoh UMNO skrg nie despite ada so called cyber warriors...bayar mahal2 tapi hasil mcm kepala bapak diorang punya taik...serupa unta...diorang ingat ini Malaysia mcm zaman Nazi German ka..? Mau kasi racun minda org dlm era ICT nie mmg kerja sia-sia...nampak lagi bodoh ada ler. Sekurang2 nya zaman Tun M adalah jugak org dok terkesan dgn slogan Malaysia Boleh atau Melayu Boleh....tak pun Bersih Cekap Amanah..simple tapi org percaya. Lepas tu mcm2 la slogan Hadhari la...Gemilang Terbilang Duit Hilang la...1Malaysia la..IM4U laa...last2 tak pasal2 melayu jadi bangsat sampai loya tekak bila nengok badut2 nie terpekik terlalak dgn suara teran mcm nak terberak masa berucap.

    Kesimpulan...anon2 yg dok sokong najib mmg BODOH...korang pegi flush kepala korang dlm jamban dulu. Kepada pemimpin2 muda PH, sabar2 le kalau nak recognition org ramai...jgn berucap mcm style UMNO lagi sebab zaman nie org2 muda lebih berminat pada facts and strategik mindset dlm agenda politik korang. Cara apa yg dianggap bijak org muda akan sokong tapi kalau mcm style Jamal Jamban yg cuma gimik, style Najib si Penyamun Kota Baghdad yg teran sampai tersembur air liur malah si Kerry Bangla yg gile glamour perasan Oxford mindset of 21st century tapi full of bull shit masa berhujah dgn fakta maka bersiap sedia la dgn gelaran2 yg bakal dianugerahkan oleh rakyat. Korang akan diparodikan dlm YouTube sebagai hiburan semata2 and not to be taken seriously as a leader.

    Selamat berjuang PH and all the best!

    ReplyDelete
  18. 6.03 pm berfantasi dengan mimpi senja nya.Terjun lah kau dengan labu-labu kau sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sangka plak 6.36 bleh terasa? Alahai, apa kesah, habuan jalan jugak....

      Delete
  19. Yang paling aku tak setuju nak angkat Anuar jadi PM!!??.....geli gelemam aku mendengarnya.Kita angkat orang lain la weh!!....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kipas kasi panas lagi kuat macai oiiii....

      Delete
  20. Tak baca pun apa chai-chai bengap tulis.
    Tak perlu layan merekalah Saudara John doe dan Saudara Mohammed Nor.
    Buang karen je.

    ReplyDelete
  21. Aku nak tanya, ada nampak usingok kat sini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. &:33...

      Usin mana tuu? Usin Ngok Ngek kaki untut kepala kemek ker...??

      Terkenang kembali nostalgia ketika saya bermain-main dgn kawan2 di Spura dulu2. Kebetulan ada kawan kembar bernama hasan & husin.


      Tun Mahathir nie nasibnya macam P. Ramlee, insan genius Melayu tapi dihujung hayat dicemuh oleh bangsa sendiri. Bila dah tiada, barulah sedar 'Yang Hilang Tak Berganti', seperti gurindam lagu kelasik peninggalan Seniman Agung yg benar2 terjadi kepada Ikon Melayu ini.

      Resam Dunia:

      dunia ini hanya palsu
      manusia berdusta
      kebanyakan suka menipu
      gemar membuat dosa

      dunia penuh dengan noda
      dunia penuh dosa
      kebanyakan tipu dan daya
      mengikut nafsu murka

      ada pula yang salah sangka
      banyak yang salah teka
      kaca di sangka intan
      batu di sangka berlian

      beginilah resam dunia
      tidak kekal selamanya
      hati-hati sebelum kena
      agar tidak terpedaya

      Salam Hormat & Salam Perjuangan...!!


      Delete
  22. Sin,

    Satu sahaja saolan..ada tak duit rakyat dalam akaun Tun selain gajinya..

    ReplyDelete
  23. Usin nak rehat jap, knapa plak susah nak tukar akaun mail aku ni...

    ReplyDelete
  24. Topik ini tiada kaitan dengan umno, kenapa pula yg tidak berkaitan masuk campur..

    Takkan dah boring dengan Perhimpunan Auta Umno, fokus lah apa amanat lanun kepada penyamun.

    ReplyDelete
  25. Mana menghilangnya si 'Cencaluk Basi' ekkk..?? Dah agak daahh, ada orang memang suka menjelma berlakon dgn pelbagai watak untuk mengabui mata orang ramai konon puak KERA2-taJAAN Borosmah Najib ramai penyokong2nya. Tak hal sekor dua saja.

    ReplyDelete
  26. Org dh dekat 100 tahun punya umur nak diangkat jd pm? Ni apa ke jadah ni? Dah tak ada org yg sikit muda lagi dari yg dekat 100 tahun tu? Habis nyanyuk la malaysia kalaulah benda ni jadi. Asyik2 lupa asyik2 twk ingat. Hancus...

    ReplyDelete
  27. da ada yang muda sikit ni sekarang tapi hehehe...dia punya takot bini masyaallah kena senggol pun boleh selamba ni..lagi hancus buat malu pada lelaki je...tak gitu sin???

    ReplyDelete
  28. Usin.. usin..

    Nak santan jantan cari kelapa tua..

    Yang muda muda ni cepat geli cepat pancut..seround dah lepak.

    ReplyDelete
  29. Nak cari PM biarlah ada intelektual, cakap berisi, lembut tapi tajam..

    Jangan cari yang tak habis belajar mengaku ada degree..
    Tupasal ucapan pun menjerit jerit..
    Ini bukan duduk dalam kapal lanun..

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...