Monday, December 18, 2017

LAWAK KE DER..






MUHYIDDIN-ANWAR vs TUN M-LIM KIT SIANG.

Mohd Puad Zarkashi


Muhyiddin seperti hilang daripada radar politik. Namanya jarang disebut. Ceramahnya kurang mendapat sambutan. Muhyiddin jauh tenggelam berbanding Shafie Afdal di Sabah.

Kehadirannya dalam Pakatan Harapan seperti tidak relevan. Walaupun Presiden PPBM, tetapi Pengerusi parti lebih berkuasa dan sering mengeluarkan kenyataan rasmi parti.

Mengenali Muhyiddin semasa dalam UMNO, dia tidak ada kekuatan sendiri. Dia bergantung kepada kekuatan orang lain. Pengikut tegarnya tidak setegar mana. Sebab itu di Pagoh, cawangan UMNO yang bubar tidak ada. Dia hanyalah opportunis dan manipulator di saat terakhir apabila berlaku konflik. 

Kini dia tersepit dalam PPBM. Tun M masih berkeupayaan sebagai diktator dalam PPBM. Mahyuddin tidak boleh berbuat apa apa. Ketiadaan “chemistry” Muhyiddin-Tun M antara punca PPBM gagal mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan.

Dia merancang untuk menyisihkan Tun M. Tetapi Tun M ada pendinding iaitu Lim Kit Siang. Undi Cina penting. Muhyiddin nampak hanya satu jalan sahaja iaitu menggunakan rakan karibnya semasa dalam UMNO iaitu Anwar. Lagi pun Wan Azizah dan famili masih ada dendam pada Tun M. Dan Anwar pun ada pengaruh pada DAP.

Tetapi Tun M dapat membaca gerakan sulit ini. Lantas dia umum menyokong pembebasan segera Anwar. Konspirasi dalaman PPBM telah bermula.



# Rugi benar duit rakyat bayar gaji puluhan ribu si Puad sekadar minda cikai..malang sungguh nasib umno.

7 comments:

  1. Aku naik rimas dah dengan si Puad zakar shid ni.....tak pernah satu pun ayat yang keluar dari mulut beliau menampakkan beliau seorang yang cerdek....macam mana la si Mamat ni dapat pangkat DR tu.Agaknya Doktor ayam la ni!!....

    Nasib baiklah orang2 Johor dikawasan dia tu dah sedar dan bersedia bila2 masa je nak tendang Mamat ni sekali lagi secara beramai2.Dan aku percaya sekali ni dia akan kena pukulan KO....tak bangun2 dah sampai mam...

    ReplyDelete
  2. Kahkahkah... Kahkahkah... Kahkahkah... Kahkahkah.. Kahkahkah...😁😁😂😃😄😅😆😉😊☺😋😌😘😚😝😜😝😜😝😜😝😜😝😜😝😜😹😹👅👅👅👅👅👅👅

    ReplyDelete
  3. Tengok pada nama hebat....'Kuat Zakar', tapi hakikatnya lembik. Baru sepenggal jadi MP di Batu Pahat, dah tersungkur diterajang oleh calon PKR pd PRU 13. Kini meneruskan hidup dgn celotehan merapu macam 'J' & Kejora membodek-jilat Najib yg sah2 khianat pd Agama, Bangsa & Negara.

    ReplyDelete
  4. Disebabkan rasa kasihan dan takut puad diketawakan olih rakyat muhyiddin pun melarang puad dari terus membuka mulut bodohnya.
    Jangan monyet jangan tapi puad degil aku nak juga aku nak juga
    Seterusnya.........

    ReplyDelete
  5. WAK SUMAN SIBOK TERKINJA KINJA
    BLOG BODON KE KLUENGMEN PULAK KINI..
    KIKIKI.. WAK SUMAN PUN DUA KALI LIMA
    MANA ADE PENDIRIAN SI HARAMJADAH NI...

    KIKIKIKI... ORANG YAK ADE PENDIRIAN NI TAK BOLE DI PERCAYAI LANSUNG... AL ANUS PLURALIST MURTAD KONON KALAH PEMILOHAN BANAGIAN UMNO JILAT BALIKKKK... PUIIIIII....!!


    BERAMBOSSSS BARUA DAP@SINGAPORK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora Lahanat.....

      Saya masih yakin pintu taubat masih terbuka kpd sesiapa sebelum kita mati atau tibanya kiamat. Takkan kita nak condemn atau buruk sangka seseorang itu selamanya jika dia dah berubah & insaf. Manalah tahu Allah SWT memberi petunjuk & hidayahNYA kpd hamba2Nya yg dikehendakki.

      Tapi saya tak tergamak maupun ada keberanian untuk mencela Maha Suci Allah sehingga mengata Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir, seperti apa yg kamu nyatakan.

      Fahammmmmmmmm........??

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...