Friday, December 15, 2017

SIAPA KAWAN YANG DIPERCAYAI DAN AKAN DIBANTU..









10 comments:

  1. Najib kena selepuk bila Presiden Turki dalam ucapan perasmian Persidangan Tergempar OIC menyatakan Islam tidak kuat kerana pemimpin2 negara Islam saling berbalah sesama sendiri dgn fahaman berpuak-puak (syiah, ahli sunnah, dll) dan ada pula yg bersahabat dgn Zionis Israel & Amerika. Dia kata dia Orang Islam, bukan Islam Syiah maupun Islam Sunnah (satu pukulan untuk Islam Pas & Islam Melayu UMNO).

    Masih ingat tak Najib kata pd Trump baru2 ini..."Your enemy is our enemy".

    Kenapa Najib begitu teruja dgn Trump yg dari awal2 lagi satu dunia tahu (sebelum jadi pressiden kempen Amerika) memang memusuhi Islam hingga beliau satu ketika dulu dibalun oleh bekas Juara Tinju Heavyweight Dunia, Muhammad Ali.

    Apalah malangnya negara ini mempunyai PM yg tidak ada jati diri sebagai seorang Islam sejati, apatah lagi sebagai pemimpin.....!!

    ReplyDelete
  2. Ancaman sebenar dan lebih bahaya dari Israel adalah RCK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak habis fikir kenapa Najib memilih untuk bersekutu dgn Amerika, Zionis Yahudi & Republik China Komunis yg terang2 anti Islam.

      Delete
    2. Pak Othaman,

      Tak perlu pecah kepala fikir pasal Najib ni. Memang dah tertulis Najib yang akan membawa kita ke klimaks untuk mengakhiri zaman fitnah. Sama seperti Trump dan Erdogan juga.

      Setuju dgn KD bahawa bagi Malaysia, ancaman komunis China lebih bahaya daripada zionist Israel tapi hakikatnya ialah kedua-duanya tetap kafir harbi dan kini kedua-duanya menjadi sahabat dan sekutu UmNo.

      Parti komunis kini menjadi sahabat UmNo-BN. Israel pula menjadi sekutu UmNo melalui APCO dan Goldman Sachs.

      Kini tersebar gambar di PWTC bendera Israel berkibar megah. Apabila diteliti gambar itu ia bukan edited mahupun imposed. Itu adalah tanda pengiktirafan UmNo kepada Israel.

      Dan macai2 A9 terutamanya Virgo akan terus menyebut DAP adalah kafir harbi padahal DAP tiada ciri kafir harbi mengikut nas yang putus mahupun mengikut fiqh yang ditetapkan oleh Ulamak zaman salaf.

      Mengikut nas yang putus kedua-dua Zionist Israel dan Komunis China adalah sebenarnya kafir harbi disebabkan mereka membunuh dan mengusir kaum Muslimin disebabkan agamanya. Satu membunuh dan mengusir Muslimin Palestin dan satu lagi membunuh dan mengusir Muslimin Uighur.

      Sudah dua penggal DAP mentadbir PP, berapa ramaikah kaum Melayu Muslim yang dibunuh ataupun diusir keluar oleh DAP dari negeri ini?

      Malah sebagai anak jati PP saya juga agak terkejut melihat hakikat bahawa sejak DAP mengambil alih jumlah Melayu PP yang keluar sukarela ke negeri lain akibat desakan ekonomi amat berkurangan, dan tidak selaju seperti semasa BN mentadbir negeri ini dahulunya. Ini adalah fakta dan bukan rekaan saya.

      Sekiranya menuduh DAP sbg kafir harbi kerana menentang UmNo maka mereka ini telah melakukan perkara yang berlawanan dgn Imam Abu Hanifah dan Imam Malik yang tidak pernah memfatwakan orang bukan Muslim di dalam negara Islam yang menentang pemerintahan Bani Umayyah sebagai kafir harbi. Mereka menentang pemerintah Muslim untuk menaikkan pemerintah Muslim yang lain. Apakah UmNo lebih hebat daripada kedua-dua imam ini sehingga boleh memberikan fatwa yang jauh berlawanan dengan taqrir kedua-dua Imam pada ketika fatwa mereka itu juga terkeluar daripada nas.

      Mengikut fiqh zaman salaf pula Israel adalah kafir harbi disebabkan mereka tiada perjanjian damai dengan negara kita.

      Dan sekalipun China wujud perjanjian damai dengan Malaysia tapi ia adalah di dalam bentuk G to G. Apabila UmNo bersekutu dan mengambil Parti Komunis China sebagai sekutu, maka mereka juga telah mengikitiraf ideologi komunis yang bukan saja membunuh dan mengusir jutaan kaum Muslimin Uighur bahkan juga Muslimin di Malaysia.

      Di bawah Najib UmNo sebenar-benaernya adalah 'orang-orang yang telah berpaling daripada agamanya'. Syabas kpd PPBM kerana telah bermufaraqah daripada kaum yang berpaling ini.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Gelanggang dah lama terbuka luas...tapi kenapa Kejora, Usin, Geng Najib, Paul Baggio, J & Suharli Masrop masih tak kunjung tiba....??

    Pelik..pelik..pelik.....!!

    ReplyDelete
  4. Dia orang sedang bersiap siap nak serang Israel..

    Hakikatnya musuh sudah didepan mata, dijemput masuk oleh pengkhianat bangsa..

    ReplyDelete
  5. Sdra Othaman Ahmad,

    Current malay and muslim leaders live in superficiality and hypocrisy.

    They are unable to differentiate between realities and fantasies, separate facts from fictions and determine truths and falsities.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  6. https://youtu.be/G7hWw8d_m-c

    *TANAH BESAR CHINA TELAH MULAKAN Proses MENJAJAH MALAYSIA*...

    1). BANGUN semua bangsa MALAYSIA; Melayu, Cina, India, Iban, Kadazandusun, dll warganegara Malaysia.. SILA dengar n tonton video ini n BERTINDAK SEGERA SEBELUM terlewat...

    2). CHINA target PEMIMPIN yg korup n kleptokrat untuk TERUS dirasuah, n akhirnya MALAYSIA akan TERGADAI...

    3). Kini PETANDA telah JELAS n NYATA. Lihat sekeliling kita, dari Johor, Pahang, Melaka n seluruh Malaysia. *(Projek CHINA merata-rata* Ini SERANGAN awal MEREKA ke atas Malaysia)...

    4). BANGUN SEKARANG wahai bangsaku, warga Malaysia; *Hapuskan Kleptokrasi SEBELUM terlambat*.

    5). *PRU 14 SATU-SATUNYA peluang terakhir yg KITA ADA*.. CHINA kini PERGUNAKAN pemimpin kleptokrat untuk capai tujuan penjajahan ke atas Malaysia..

    Maka, SELEPAS PRU 14, jika kleptokrat TERUS berkuasa, segalanya telah TERLAMBAT spt negara lain yg TELAH tergadai spt Pakistan, Myanmar, Sri Lanka, Negara-negara Afrika dll..

    6) Ini ANCAMAN REAL, NYATA n HAKIKAT yg datangnya dari TANAH BESAR CHINA. Bukan Kaum Cina Warga Malaysia TAPI CINA komunis dari TANAH BESAR CHINA yg kini TELAH memulakan proses penjajahan ke atas Malaysia....

    7). Jangan ambil mudah. BANGUN n bertindak SEGERA. Paling kurang tularkan video ini.

    8). JIKA ada WARGA NEGARA Malaysia yg TIDAK GERUN selepas mendengar video ini, ertinya dia *TELAH MATI* sebelum RUHnya tercabut pada hakikatnya...

    *BANGUN BANGUN BANGUN BANGUN wahai WARGA Malaysia*

    Syabas diucapkan pada kerajaan Barisan Nasional (BN) yg memerintah kerana byk assets kepentingan negara diserahkan kepada Negara China Komunis. DAP tergelak beso.

    1. *MALACCA GATEWAY* - China

    2. *JOHOR ISKANDAR DEV* -China

    3. *FOREST CITY* -China

    4. *CAREY ISLAND*-China

    5. *EAST COST RAIL LINK*-China

    6. *BANDAR MALAYSIA*-China

    7. *HIGH SPEED RAIL HSR*-China

    8. *IMPRESSION MALACCA*- China

    9. *EDRA ENERGY*- China

    10. *SUTERA HARBOR KK*-China

    11. *BIRDS NESTS*-China

    12. *DURIANS*-China

    13. *TOURISM*-China

    14. *AQUACULTURE* -China

    15. *PALM OIL* -China

    16. *NAVAL PATROL BOAT* -China

    17. *FELDA FGV* -China

    18. *ALIBABA DFTZ REGIONAL HUB*-China

    19. *PROTON*- China

    20. *SHELL*-China

    21. *KEDAH INTEGRATED FISHERIES TERMINAL*-China

    22. *KUANTAN MSIA-CHINA IND PARK*-China

    23. *KEDAH RUBBER CITY*-China

    24. *NAVY NAVAL 50 VESSELS GRADE*-China

    25. *ROYAL MULU SWAK*-China

    26. *LUMUT MARITIME TERMINAL PERAK*-China

    27. *ALOR GAJAH POWER PLANT*-China

    *MELAYU HANYA MAMPU MENYANYI ANAK KECIL MAIN API CHINA MALAYSIA KETAWA BESO* ......

    Thank U to our *BELOVED PM*

    ReplyDelete
  7. Jika kita perhatikan sepertimana yang disenaraikan oleh saudara anon 10.23.PM diatas ternyata yang sebenar2nya negara kita ini sudah pun tergadai!!.....tetapi sungguh malang mengapa setakat ini masih tidak ada rakyat negara ini yang bangkit dan bangun menentang!!??...dan jika pun ada seperti Tun Mahathir dicantas dan dihina oleh mereka2 yang tidak jujur dalam perjuangan....

    ReplyDelete
  8. takpelah....nanti geng A9 kat sini semua ckp ini salah TUN...lanun adalah pemimpin terhebat abad ini.
    negara tergadai peduli apa janji dalam ang pow tebal2 beb.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...