Google+ Followers

Tuesday, January 31, 2017

SELEPAS MARA APA PULA KATA UMNO KELANTAN

Pergantungan fungsi Annuar Musa sebagai Pengerusi Mara atas restu Menterinya (?) kini berjangkit kepada persaolan apakah umno kelantan perlu mengambil tindakan yang selari. 

Jika "ya" bagaimana pula pendirian umno pusat ke atas generalnya (ketua penerangan) itu. 

Di mana jentera penerangan umno dan 6.6% gurka yang ditugaskan membenteng,  apakah ada arahan khas supaya generalnya digulingkan.

Sesuai dengan missi tawan Selangor, calon paling layak jika ada kekosongan ialah ketua penerangan umno selangor,  dato'zein isma. 


Monday, January 30, 2017

UMNO SEDANG DIBURU MASA

Kritikan serius Tun Dr Mahathir hanya bermula ke atas batang tubuh Najib sahaja berkaitan 1MDB kerana ia ditadbir secara langsung oleh Najib tanpa pengetahuan jelas kepada kabinet.

Ia melibatkan pemecatan ke atas Muhyiddin dan Mukhriz kerana turut mempersoalkannya.

Seterusnya banyak lagi satu demi satu kepincangan yang berkaitan dengan 1MDB samada secara langsung atau tidak taerdedah dan yang lebih mengaibkan adalah kemasukan 2.6B ke dalam akaun peribadi Najib yang pada awalnya menafikan.

Keadaan menjadi lebih buruk apabila semasa siasatan sedang dilakukan,  AG Ghani dipecat dan digantikan dengan AG Pandi.

Penafian AG untuk mengheret Najib ke mahkamah adalah bermulanya satu kesilapan untuk Najib membersihkan dirinya.

Hasilnya,  Najib masih bergelumang dengan isu yang sama.

Sebagai tindakbalas,  pelbagai tuduhan telah dibuat ke atas Mahathir tetapi malangnya makin difitnah, Mahathir terus lebih popular dan dipercayai.

Cubaan melaga lagakan parti parti pembangkang tidak berkesan.  Menjadikan PAS fix deposit baru juga bukan mudah untuk dikawal.

Dengan hanya tinggal 6.6% cybertrooper,  copy paste propaganda tidak mencukupi untuk melawan arus.

Yang rakyat nantikan sekarang bukan apa lagi isu untuk Tun Dr Mahathir dikait dan difitnah tetapi lebih kepada bila pilihanraya mahu di adakan.

Dilema BN,  jika dibiarkan sehingga 2018, pembangkang mempunyai banyak masa untuk bergerak dalam satu penyatuan yang lebih kuat.



Sunday, January 29, 2017

WASPADA APABILA BERPOLITIK SUDAH TERKELUAR DARI ALQURAN

Pemimpin dan penyokong saling lengkap menglengkapi


# Jika  menyokong tanpa mengikut garis panduan Al Quran dan jika membangkang tanpa mengikut garis panduan Al Quran - kedua pihak sama sahaja.

# Sesat dalam perjuangan - lumrah
Tetapi jika tidak mahu balik ke pangkal jalan - itu menyesatkan.

Saturday, January 28, 2017

ADA BEBERAPA PERKARA PENTING

Aku nak catatkan untuk rekod peribadi je,  bukan nak share pun..

1) Tanpa PAS pun,  Pembangkang boleh menang.
Yang tidak sokong umno tidak juga akan undi PAS.
Yang tidak sokong PAS tidak juga akan undi umno.
Kalau tiga penjuru, mereka di atas tidak akan undi umno atau pas.

Adalah lebih penting meyakinkan rakyat menolak parti itu dari cuba memikat hati pemimpin PAS untuk satu kepala.

Bukan mudah untuk menjadikan PAS bikin serupa cakap.

BARU SEHARI MAIN POLITIK ATAU MINTA DIKASIHANI


PAS DI UJI LAGI

Ramai yang tidak bersetuju apabila BERSATU masih memberi ruang dan peluang untuk PAS berjumpa dan meneruskan perbincangan.

Sudah ramai yang meramalkan apa hasilnya nanti.

Kesediaan Pembangkang tanpa PAS sudah ada dan alternatifnya pun walaupun sedikit sukar ada baiknya, mungkin yang nak diburu dan dijerat umno tapi mana tau kali ini dapat tawan PAS sekali, adalah lebih baik jika kedua duanya parti ini dikuburkan satu liang satu masa.

Apapun bermesyuarat itu ada hikmah yang berdiri dengan sendirinya.

Tunggu PAS bikin serupa cakap...




Friday, January 27, 2017

Thursday, January 26, 2017

PEMBOHONGAN YANG TIDAK BERTAHAN LAMA

Tak sampai seminggu Tun dikaitkan dengan BMf,  beliau telah menjawab dengan jelas menjadikan mereka yang terkinja kinja membuat tuduhan berada dalam kesipuan seumpama anjing kurap yang menjilat lendir kurapnya sendiri.

KENAPA TUN DAPAT MENJAWAB DENGAN CEPAT DAN TEPAT?
Jika ianya suatu yang tidak benar dan fitnah,  sudah tentu fakta dan situasi menyebelahi di pihak Tun.

Tiap kali Tun difitnah dan dapat dijawab oleh Tun dengan cepat,  fakta jelas dan tidak meragukan maka populariti Tun meningkat dan rakyat semakin percaya. TV3 kini benar benar jadi tigasuku.

Sebaliknya jika tuduhan itu benar,  sampai sekarang beberapa individu terus senyap,  menghilangkan diri dan ada tukang pecacai yang tolong jawab.  Umum sudah tahu bangkai gajah,  pembohongan tidak bertahan lama menutupnya.

Satu demi satu Tukang Karut telah menarik diri dari mempertahankannya.

Faktor utama
Tun tidak menubuhkan BMf.
Tun bukan Menteri Kewangan pada masa itu.
Tun bukan Pengerusi atau Penasihat BMf.
Tidak ada satu sen pun yang masuk ke akaun peribadi Tun atau secara kebetulan ada Pak Arab yang menderma.
Kes telah dibawa ke mahkamah.

BMf dengan 1MDB,  bezanya macam langit dengan bumi.

Wednesday, January 25, 2017

Tuesday, January 24, 2017

TUN DR MAHATHIR GULA POLITIK

Muhasabah diri kita.....

Dalam minuman KOPI pada dasarnya terdiri dari 3 unsur, yaitu:
1. Kopi
2. Gula
3. Rasa

Jika kopi terlalu pahit
Siapa yang salah?

Gulalah yang di salahkan kerana terlalu sedikit hingga "rasa" kopi tu pahit.

Jika kopi terlalu manis
Siapa yang disalahkan?

Gula lagi, kerana terlalu banyak gula hingga "Rasa" kopi tu terlalu manis.

Gula sekali dipersalahkan jika yang terkena Kencing Manis.

Jika kandungan kopi & gula seimbang, kopinya enak.

Siapa yang dipuji...?

Tentu semua akan berkata..
Kopinya mantaaap..!!!

Kemana gula.. yang membuat "rasa" kopi menjadi mantaaapp?

BEGITULAH HIDUP,
Orang tidak pernah mengingat dan menghargai kebaikanmu.
Orang hanya melihat kelemahan-mu.

Walau demikian, tetaplah menjadi Baik sampai ke Akhir..

Kebaikan tidak memerlukan Pengakuan.
Orang Baik tidak perlu Membuktikan apa2.
Orang Baik itu Berpegang pada Kejujuran Hati Nurani sendiri.

Tidak perlu menjelaskan Apa dan Siapa Dirimu.
Sebab Orang yang Memahami kamu, tidak perlu penjelasan itu.
sedangkan Orang yang Hatinya iri dan Dengki, Tetap tidak akan percaya penjelasan mu itu.

Tetaplah.,istiqamah menjadi Baik sampai Akhir...

Tak perlu menunjuk2 dalam melakukan apa2 pekerjaan....

Cukup dengan Allah.., Dia yang mencukupkan segalanya..Aamiin...





# Kalau tiba tiba kes lama muncul dengan hikayat dongengnya memburukan Tun, fahamilah mereka bukan sahaja kehilangan key warrior tetapi juga muflis idea. 

Tak perlu risau sangat,  kaki auta, kaki kencing orang dah kenal siapa. 

BERITA BAIK BUAT PENYOKONG UMNO





CIA DEDAHKAN TUN MAHATHIR TERLIBAT SKANDAL BILION RINGGIT
http://www.tv14.my/2017/01/24/cia-dedahkan-tun-mahathir-terlibat-skandal-bilion-ringgit/



SELAGI MASIH ADA PPBM, SELAGI ITULAH PEMBANGKANG BERCELARU
http://www.tv14.my/2017/01/25/selagi-masih-ada-ppbm-selagi-itulah-pembangkang-bercelaru/



Dah banyak kali tajuk tajuk yang hampir serupa ditemui tetapi sejauh mana ia berintegriti dan berkesan di minda rakyat.

BERSATU telah menguasai politik Malaysia dan menjadi tajuk utama dan keutamaan untuk dibualkan dalam sarapan pagi, makan tengahari,  makan malam dan sampai terbawa dalam mimpi... 

BERSATU hanya perlu setapak dua lagi memperkemaskan jenteranya termasuk berada dengan berkesan dalam kelompok orang kampong dan felda. 

Tidak mungkin umno dan pas lebih selesa dari sebelum ini. 

Perhimpunan RUU355 yang ingin dijadi titik tolak "memulihkan semangat" umno fan pas sudah terhidu awal akan gagal. 

Amaran dan bantahan MCA yang dibuat buat untuk meniup semangat Melayu dan Islam disambut longlai. 

INI JE KE STANDARD JAWAPAN. MENTERI

No wonder tinggal 6.6%


ZAHID HAMIDI BAKAL JADI MANGSA BERCAKAP BENAR..







Pendedahan Zahid tentang cyber trooper yang tertinggal jauh,  hanya 6.6% yang menyokong umno,  kerajaan dan pemimpin sangat pahit untuk diterima, memalukan dan menghina kepimpinan Najib.

Kalau dibuat kajian mendalam,  mungkin 6.6% tu pun ada lah orang yang sama dengan identiti berbeza,  jangan sampai 2.6%


Mana nak letak muka beb!!!!
Sembang kencang rupanya orang yang sama,  copy paste.

Walaupun ada yang nak hiburkan hati sendiri kononnya wake up call dari Zahid,  hakikatnya itu adalah panggilan maut.

Mungkin ini adalah serangan balas Zahid kepada gang Kepala Ikan Busuk yang cuba sabotajnya.

Amaran awal oleh Zahid.

Monday, January 23, 2017

MAHATHIR BERKAWAN DENGAN LIM KIT SIANG ISLAMIC KE TIDAK?

Malas dah nak tulis panjang panjang. Itu je saolan bodoh aku untuk saki baki pendedak yang tinggal 6 5% tu.

Kalau tak Islamic, minta dalil.

Kalau Islamic, minta hentikanlah putar belit, auta, temberang fitnah kau orang tu.

HIMPUNAN 355 PERLU KE (?) ....KENAPA SEMASA GST/MKN TIDAK DIANJUR...

Yang terlibat secara langsung adalah PAS dan UMNO.
Usul asal RUU355 dibentangkan oleh PAS dan akan diambilalih oleh kerajaan untuk membentangnya March depan.

So,  apa isu nak buat perhimpunan (?) Nak tunjuk kuat?  Nak popular?  Hakikatnya lulus atau tidak akan dibuat oleh Ahli Parlimen.

Ertikata lain kebijaksanaan hujah dan fakta perlu dibuat oleh Ahli ParlImen BN dan PAS  di dalam persidangan Parlimen untuk mendapat sokongan majoriti.

Tidak ada kaitan langsung dengan rakyat,  tidak relevan langsung perhimpunan RRU355 tersebut.

Kenapa tidak semasa pembentangan GST dan MKN, perhimpunan tidak dianjurkan untuk sokongan rakyat (?)

Pemimpin kalaupun dah rasa tidak disokong, lemah.....janganlah cuba raih sokongan secara jelik.

Jangan pula cuba menghukum dosa kalau tak sokong atau tak datang perhimpunan..



Motif RUU355 sama senasib hudud, jadi pukulan gendang menjelang pilihanraya untuk meraih undi Melayu bodoh.






RASA LEGAAA.. PAS SUDAH DITOLAK



UNTUK SELAMATKAN NEGARA,  SEMUA PIHAK BERPERANAN DAN PERLU BERGANDING BAHU, ANJING PUN ADA KEMANUSIAAN.. APA STATUS BAGI MEREKA YANG ENGGAN....  LU FIKIRLAH SENDIRI





Teori Rafizi, PAS tak menang satu kerusi pun di PRU..

Husam kata, AMANAH akan tawan Kelantan dan perintah dengan pentadbiran Islam yang lebih moden..

Zahid kata tinggal tak sampai 10% cyberyrooper yang sokong umno..

Tambah Zahid ada orang kepala busuk cuba nak jatuhkannya di Parlimen Bagan Dato'  .... Dah tentu tidak ditujukan kepada pembangkang...

Apakah Zahid bagi petanda nak hijrah...

PAS makin tak laku bila Mahathir kata perbincangan sudah
berakhir.

PAS sendiri pun makin goyah apabila mengaku AMANAH telah memporakperandakan politik ? Siapa yang porak kalau bukan PAS?

PAS dijangka berpecah lagi atau akan ada keluar parti beramai ramai membantah keputusan dan dasar kepimpinan terkini..

Apa kata mutakhir Khaled Nordin di Johor...kebimbangan yang kena diberi perhatian.

Dah reda ke belum Mahathir difitnah,  dihina dan diperlekehkan..
Kalau dah reda,  dah tak ada bunyi... , memang benar umno makin kuat.

Sunday, January 22, 2017

DALANG DAN PENGKHIANAT SUDAH DIKENAL PASTI..

Mungkin itu satu kesimpulan awal yang boleh dibuat.



PAS yang kini berada di kekuatan yang maksima,  King Of Maker dan mampu menang semua kerusi yang ditandingi mungkin terhalang oleh Pakatan Harapan,  BERSATU atau umno.

Dengan perkhabaran gah,  akan juga bertanding di kerusi yang ada calon DAP, sudah pasti PAS begitu yakin non-muslim boleh menerima mereka lebih lebih lagi kerana telah  berjaya mengagih agihkan limau mandarin kepada kaum Cina di Kuala Terengganu baru baru ini.

Dengan lebih banyak play safe dan "Diam Bijaksana" dalam isu 1MDB,  GST,  MKN,  forest City,  Look China Hutangi sudah tentu satu satunya isu hidup mati PAS sdalah menjuarai RRU355 yang akan dibawa dijaja ke seluruh pelusuk negara sebagai wira.

Setakat mana RRU akan diluluskan oleh Parlimen kalau pembentangan seterusnya akan dibuat oleh kerajaan BN belum pasti,  apakah akan ditangguh lagi.

Apakah umno akan mengutamakan parti simpanannya dari parti tetap komponen BN yang lain (?)

Jangan sampai jadi cerita pak pandir melawan urus,  yang dikejar tak dapat yang dikendong keciciran atau dalam peribahasa moden, The Return Of Maker as King Of Beggar.


# Pesanan kepada Nik Abduh,  Mahathir mungkin sedang mensucikan dosa atas kesilapan masa lalunya dengan kembali berada di landasan yang betul,  menolak umno.

PAS di era Nik Aziz, 20 tahun cuba menolak umno tetapi gagal dan hari ini apakah Nik Abduh tidak terasa mengkhianati perjuangan bapanya sendiri dengan menyokong umno.

Bermaruah sangatkah Nik Abduh dan PAS dalam isu 90 juta sehingga ke hari ini bayang saman pun tak nampak (?)
Sucikan diri terlebih dahulu sebelum boleh duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan Mahathir.

Fikir fikirkanlah.






Saturday, January 21, 2017

KALAU BAB BERCAKAP, GUNUNG JADI CAIR



Selepas siasat,  hantar kepada siapa,  lepas tu apa jadi...

ZAHID TAHU SIAPA PUNYA KERJA...


APAKAH UMNO SUDAH TIDAK SAYANG ZAHID




# Zahid jangan kecewa atau terkejut,  orang yang lebih berjasa dari dia pun seperti Mahathir dan Muhyiddin,  sudah diejek dan diperlekehkan bagitu sahaja... Itulah politik cash is king.

# Zahid jangan ulang kesilapan itu,  teruskan jadi pemimpin yang "baik" di dalam umno.




Friday, January 20, 2017

APA MELAYU MAHU DARI DAP

Apabila ada lagi yang lebih teruk dari DAP... 


Kuala Lumpur milik semua bangsa,  semua status sosial, cadangan mesti relevan... 








Siapa yang perlu takut kepada DAP (?)
Pemimpin umno atau orang Melayu (?)

Kenapa pemimpin umno takut kepada DAP (?)
Kenapa orang Melayu perlu takut kepada DAP (?)

Tak mungkin kedua duanya mempunyai sama motif dan alasan. 

DAP tak bertanding lawan umno pun di mana mana kawasan pilihanraya. 

Katanya kalau pembangkang menang,  DAP yang akan jadi ketua.

Kalau dia menang banyak kerusi memang itu law demokrasi. Rakyat telah memilihnya, layaklah dia jadi ketua. 

Proses yang sama sekarang,  umno menang banyak kerusi,  jadi ketua,  jadi PM,  so whats the problem? 

Bertanding atas satu kumpulan atau barisan,  jika umno hilang kerusi ertinya orang melayu lain dari parti lain yang menang,  orang Melayu kekal majoriti walaupun bukan dari parti yang sama. 

Pandai pandailah mereka nak pilih siapa... Itu bukan jadi hal umno lagi, you are fired. 

Cuma mungkin satu saja permintaan orang Melayu kepada DAP nanti,  tolong syorkan kepada kerajaan baru supaya siasat ke akar  umbi segala bentuk rasuah,  penyelewengan dan salahgunakuasa. Heret kesemuanya ke muka pengadilan. 

Apakah orang Melayu takut nak buat permintaan itu kepada DAP (?)
Atau itukah yang sangat ditakuti oleh pemimpin umno (?)



# Konsep takut kepada DAP tidak tepat,  Pemimpin Melayu yang amanah dan berakhlak sudah cukup untuk menutup mulut DAP. 

BERSYUKURLAH BANGSA PERAK


Thursday, January 19, 2017

ANWAR, MUHYIDDIN MACAM DAH OUTDATED... BAGI SAHAJA PADA MUKHRIZ


Membersihkan imej Malaysia di dalam dan luar negara tidak mampu disucikan dengan imej sekadar petah pidato atau muka toyo minta simpati,  tidak boleh dibersihkan sekadar pakai songkok berlagak alim hafal sebaris dua ayat dan tiba tiba menyeru kebaikan.

Track rekod BERSIH diutamakan buat masa ini (walaupun ia bukan satu jaminan) untuk sesuai dan layak sebagai PM dari mana mana parti sekali pun. 

Tuan Ibrahim Tuan Man adalah antara calon yang layak jika dia terus bercakap benar dan menjarak kan diri dari isu 90 juta. 

# TPM bukan sahaja untuk DAP,  malah lain lain calon yang berprestasi tinggi dari komponen.  TPM wajar dari DAP atas sumbangan dan kekuatannya. 
Kalau dari MCA dan MIC memang tak sesuai, asyik menumpang undi Melayu. 


SEHARI DI IJTIMAK UMMAH SEDUNIA: SATU MUHASABAH

Alhamdulillah, kami rafa'kan setinggi kesyukuran kepada-Nya atas segala limpahan rahmat-Nya yang tidak terhitung. Pada hari ini, kami lancarkan satu ruangan baru penulisan yang akan merakamkan detik-detik manis sepanjang permusafiran kami ke mana-mana tempat, untuk dikutip ibrah dan faedahnya bagi manfaat bersama. Kami namakan ruangan ini sebagai "#TravelogMuftiWP"

1. Pada 14 Januari 2017, kami berkesempatan untuk bersama-sama menghadiri Ijtimak Tabligh Sedunia di Tongi, Dhaka, Bangladesh. Dengan izin-Nya, kami mendarat di Hazrat Shahjalal International Airport dengan selamat pada jam 11.30 malam. Waktu di sana 2 jam lebih lewat daripada Malaysia.

2. Kami disambut dengan penuh kehangatan mahabbah dan ukhuwwah Islamiyyah. Mereka adalah golongan yang amat memuliakan tetamu (ikram al-dhuyuf). Mereka berkhidmat dengan sepenuh hati, jiwa dan tenaga. Itulah mereka, jemaah Tabligh.

3. Kami solat Jamak Maghrib dan Isyak secara ta'khir di khemah. Kemudian, kami makan dan terus tidur dek kepenatan. Subuh kami keesokannya diimamkan oleh Maulana Sa'ad hafizahullah. Beliau membaca Surah al-Haqqah dan Surah al-Fatihah. Bacaan yang cukup meruntun hati di pagi yang hening. Alhamdulillah, kami berkesempatan bertemu dengannya. Bayan yang cukup indah dan sempat kami catat noktah-noktah pentingnya:

- Jemaah Tabligh tidak memandang rendah usaha jemaah-jemaah lain dan sentiasa meraikan usaha dakwah yang dilakukan.
- Ulama' adalah pewaris Nabi dan hendaklah sentiasa mengambil warisan Nabi SAW dan menyampaikannya kepada ummah.
- Tamsilan berkenaan air dalam ayat-ayat al-Qur'an sebagai keberkatan, kesucian, dan kerahmatan. Ambillah faedah air hujan yang sifatnya yang memberi berbanding air telaga yang sifatnya menerima.
- Para ulama' perlu melaksanakan usaha dakwah, mengajar, mendidik masyarakat selain bekerja untuk menyara hidup dan keluarga. Mereka perlu menjadi petunjuk dalam mengaplikasikan tatacara hidup yang cemerlang dalam kehidupan seharian.

4. Kami sempat menziarahi dapur masakan dan khemah-khemah Arab dan Malaysia. Selepas itu, kami sama-sama bersarapan dan bertemu dengan ramai ikhwah daripada Malaysia termasuk SS Mufti Pahang, Dato' Sri Dr. Haji Abdul Rahman Bin Haji Osman.

5. Menginsafi hakikat ini, kami dapati mereka:

- Ikhlas dan jujur dalam perjuangan dakwah.
- Amat sabar dengan kerenah mad'u dalam menyampaikan dakwah.
- Begitu prihatin dan cakna dalam ibadah terutamanya solat, zikir dan membaca al-Qur'an.
- Membudayakan khidmat pada tahap yang tertinggi kepada tetamu dan cuba untuk merealisasikan sabdaan Nabi فليكرم ضيفه (maka muliakanlah tetamu).

6. Budaya seperti ini jika dapat diterapkan kepada hati-hati kita, nescaya jadilah kita golongan yang benar-benar memburu pahala dan syurga Allah SWT. Akhirnya, kami katakan kepada saudara-saudara kami daripada Jemaah Tabligh, جزاكم الله خير الجزاء. Semoga Allah masukkannya dalam mizan hasanat.

7. Sebelum berangkat pulang, sempat kami berbual dengan pimpinan jemaah Tabligh di Malaysia antaranya Maulana Abdul Hamid Chin. Beliau berkongsi dengan kami pelbagai kisah-kisah menarik untuk dijadikan pedoman. 

Antara para ulama' yang sempat kami temui adalah:
- Maulana Sa'ad (Amir Tabligh)
- Maulana Ihsan al-Haq (Khalifah Maulana Zakaria al-Kandahlawi)
- Maulana Khurshid (Ahli Syura Ulama' Pakistan)
- Maulana Delawar
- Maulana Shameem (Markaz Nizamuddin)
- Maulana Shaukat (Markaz Nizamuddin)
- Maulana Wasif al-Islam (Amir Bangladesh)

Akhukum fillah, 
Datuk Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri
Mufti Wilayah Persekutuan

----------------------------------------------------------
Ikuti perkembangan setiap hari Mufti Wilayah Persekutuan di laman sosial!
Instagram | https://www.instagram.com/drzulkifli.albakri
Twitter | https://twitter.com/drzul_albakri
Telegram | https://telegram.me/drzulalbakri
FB Page | https://www.facebook.com/drzulmuftiwp ; https://www.facebook.com/drzulkiflialbakri
Dapatkan jadual harian Mufti Wilayah Persekutuan di http://raudhah.co/drzulkiflialbakri

Wednesday, January 18, 2017

TUN DR MAHATHIR BALING BATU... Nazri



Agak agak sekarang dah pecah ke belum.. 




*KENYATAAN YB TAN SRI MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN*

1. Aziz Kaprawi tidak perlu persoal kesetiaan saya kepada DYMM Sultan Johor.

2. Sebagai anak Johor, sudah tentulah saya tumpahkan taat dan setia saya kepada Raja dan Negeri Johor. Selain itu, menjunjung kemuliaan dan kedaulatan institusi Raja-Raja Melayu juga adalah sebahagian daripada matlamat perjuangan parti saya yang jelas termaktub di dalam perlembagaannya. Jadi, jangan persoalkan kesetiaan saya kepada Sultan Johor.

3. Isu yang berada di hadapan kita sekarang bukan isu kesetiaan. Isu pokoknya kedaulatan. Ia adalah soal prinsip. Apa prinsip kita mengenai kedaulatan negara dan kepentingan rakyat? Adakah penjualan tanah-tanah kepada syarikat asing untuk dibina rumah-rumah kediaman yang kemudiannya dijual sebahagian besarnya kepada rakyat negara asing memenuhi kepentingan rakyat negara ini? Bagaimana pula tanah-tanah ini yang dimiliki secara kekal oleh rakyat negara asing tidak mendatangkan ancaman kepada kedaulatan negara?

Maklumat lengkap 1-15


15. Bagi saya, kesetiaan tidak bersifat membuta tuli. Ia mestilah berpaksikan kepada prinsip kebenaran. Itu juga yang diajar oleh agama Islam. Ketika kedaulatan negara sedang tergugat dan kepentingan rakyat terancam, maka sebagai seorang warganegara yang setia kepada raja dan negara, tanggungjawab saya adalah untuk bercakap benar.

*MUHYIDDIN YASSIN*

18 Januari 2017

Tuesday, January 17, 2017

PERJUANGAN TUN HAMPIR SELESAI...

Izinkan aku dengan satu madah...

Sebagai bekas PM 22 tahun yang banyak jasanya (walaupun benci, janganlah tunjuk bodoh sombong untuk menafikannya ) Tun mempunyai lokus standi untuk bersuara dalam apa jua isu.

Walaupun tanpa jawatan dan kuasa, pengaruh dan senjata Tun adalah berlandaskan hujahnya bukan sahaja kenyataan,  tuduhan atau dakwaan akan sesuatu perkara tetapi juga sarat dengan jawapan balas, segera dan tepat selepas dikritik (ada buat homework).

Samada serangan dari atas atau bawah,  Tun masih di atas kuda perjuangan, tangan kiri memegang erat panji,  tangan kanan dengan panahnya.

Isu kepentingan rakyat dan kenegaraan menjadi pilihan perjuangan Tun mengatasi isu remeh temeh seperti dipersepsikan nyanyuk, perkauman, kenegerian,  kroni, kecewa,  cemburu atau dendam.

Dengan meninggalkan nikmat hak dan keistimewaan mantan,  Tun kini sarat dengan hinaan dan cacian. Jika kerusi pun ditiadakan,  kubur sudah tentu kena korek sendiri.

Hukum akal,  Tun tidak akan lama menongkat langit atau  sebok kumpul harta, tetapi biarlah sebelum pemergiannya, beliau sempat saksikan sesungguhnya kita terutama golongan muda adalah pewaris perjuangannya yang belum selesai.

Sebagai pemimpin,  harta dan pangkat tidak akan diiring bersama masuk ke liang lahat, yang dibawa masuk adalah dosa mencuri dan menyamun harta rakyat.

RAKYAT DAH TAK SABAR NAK PAKAI IRIZ


Monday, January 16, 2017

BILA AGAKNYA NAJIB DAN MAHATHIR AKAN KEMBALI BERPELUKAN..

SITUASI & TIPS : Ijtima' Tabligh Sedunia di Tongi, Dhaka, Bangladesh.

Sesi Pertama : 13 - 15 JAN 2017
Sesi Kedua : 20 - 22 JAN 2017

Sesiapa yang berminat boleh beli tiket flight
Malindo
Airasia
Mas
Biman
Thai Airways
(harga sekitar RM800 - 1200 pergibalik)
KL - Dhaka bersesuaian dgn tarikh yang ada.

Satu²nya perhimpunan raksaksa yang aman oleh umat Islam sejagat selepas Haji walaupun berbagai mazhab.

Setiap kali solat berjemaah, saf bertebar sepanjang 3km dari kanan imam ke kirinya, dan dari saf awal hingga akhir pun ±1km. Jemaah dianggarkan seramai 4juta orang. Dua sesi ijtima' terpaksa dibuat kerana tidak mampu menampung lebih dari 4juta.

Servis volunteery yang diberi sangat bagus,
Setibanya di airport Dhaka, ada kaunter khas untuk Ijtima' sahaja. Apa² masaalah ada ahli jemaah tempatan yang akan bantu.
Boleh beli simcard di airport.
Boleh tukar duit di airport atau di medan ijtima'.

Bagi yang tiada duit atau bukan kaki shopping,  tak perlu pun bawa duit. Satu sen pun tak perlu belanja sampai balik ke airport semula.

Keluar dari airport, kenderaan sudah disediakan secara percuma terus ke medan ijtima'.

Di Ijtima' diminta lapor diri untuk simpan passport dan duit di Simpanah Amanah, boleh ambil bila² masa dengan menunjukkan kad yang diberi.

Perlu bawa bedding sendiri, tapi beli di Medan pun ada harga dalam RM30 - RM50 mengikut kualiti dan ketebalan.

Teh O atau Teh Susu disediakan 24jam di Tea Corner secara percuma sepanjang ijtima'

Makan pagi, tengahari dan malam disediakan percuma di dewan makan.

Sama ada menu Asia atau menu Arab. Makan dalam talam. Sederhana tetapi sedap InsyaAllah. Beratus² anak² pelajar² universiti dan kolej akan serving makan.

Selepas makan, orang tempatan beratur untuk beri khidmat lidi cungkel gigi😊, ajiiib!

Cuaca musim sejuk, perlukan baju sejuk tetapi dalam khemah panas selesa.

Ribuan bilik air dan bilik mandi disediakan. Tekanan air bagus dan suam!

Khemah hanya berlapikkan tikar dan, berbumbungkan zink bagi foreigner tetapi untuk local, rumput dan kain guni

Tiada kawalan ketat oleh polis, ahli jemaah yang mengawal kesesakan.

Alhamdulillah  semuanya bersemangat tolong menolong,  tiada suasana pertengkaran atau tengking menengking.

Orang local sangat menghormati tetamu² luar negara. Mereka sebolehnya ingin bersalam dengan anda.

Sejam sebelum subuh, akan kedengaran Chai³! (teh) untuk diminum.

Ada khemah² besar yang menampung tetamu² luar negara yang mencecah 30 - 40ribu orang.

Setiap kawasan ditentukan nama negara² seluruh dunia.
Anda merasakan dari negara ke negara dengan beberapa langkah sahaja!

Jika anda pergi ke dapur, anda akan lihat beratus² kawah.

Ada khemah khas untuk para masyaikh dan syura² negara² seluruh dunia.

Anda juga akan kagum melihat orang² arab di sini dengan sikap yang sangat merendah diri.

 Dengan semangat dakwah yang ada, mereka hebat mirip para sahabah!

Raja² Arab juga ada yang mengambil bahagian. Mereka sangat bersederhana dan menikmati kesederhanaan yang ada. Jemaah berkenal²an dengan rakan² dari pelbagai negara. Saksikan sendiri keajaiban dan keindahan
persaudaraan dalam ijtima' ini 👥👥👥 walaupun tak faham bahasa

Pada hari Ahad, doa ijtima' akan berlangsung. Akan kedengaran ratusan ribuan suara² tangisan, terasa rahmat Ilahi menyelubungi.

Bertuahlah mayat yang berkesempatan untuk disolatkan jenazahnya.

Setakat ini saya pernah menyediakan jenazah seorang pakcik Melayu, arwah Abu Bakar Mansur yang meninggal di medan Ijtima' beberapa tahun yang lepas. Jenazahnya disolatkan oleh jutaan manusia. Cemburunya!

Selepas doa ijtima', sama ada nak pulang ke negara asal atau nak tambah masa keluar belajar bertabligh. Terpulang!
Yang pasti akan gembira dengan layanan yang diberi InsyaAllah

Sunday, January 15, 2017

MAHATHIR MAKIN MENGUASAI



Kalau tak ada komen komen kasar,  biadab, pedas,  label itu ini kepada Tun aku anggap Tun sudah tidak relevan.

Tetapi apabila ramai yang sentap,  nyata Tun sedang menguasai. 

Psikologi politik Tun menjadikan kerajaan sendiri was was dengan apa yang mereka lakukan betul atau tidak. 
Kerajaan dan umno tanpa sedar terpaksa menari ikut gendang Tun. 
Apabila Tun kata BRIM dalam bentuk version dan vision yang baru boleh diteruskan jika Barisan Rakyat memerintah,  baru lah kerajaan merasa legaa... 

GST akan dihapuskan secara beransur ansur dan diganti dengan percukaian yang lebih sederhana menunjukkan kerajaan seolah sengaja meneruskan GST untuk mendera rakyat. 

Keazaman untuk siasat habis habisan 1MDB atau penubuhan Suruhanjaya Siasatan DiRaja menjadikan pertuduhan bahawa 1MDB merupakan skandal kini sudah menjadi kepercayaan penuh rakyat. 

Apabila dimomok dan diviralkan bahawa Perhimpunan BERSATU tidak mendapat sambutan, kerusi kosong,  hambar dan tawar maka viral pembohongan itu makin terserlah kepada makcik dan pakcik di felda dan kampung - makan tuan. 

Aura Tun Dr Mahathir menjadikan bukan sahaja ketajaan tetapi Istana,  Mufti,  Badan Kehakiman,  PDRM,  SPRM,  Peguam Negara makin jauh di hati rakyat. 

Cabaran terbaru: Benarkah kerajaan sedang menggadai kedaulatan negara (?) Jika lewat dan tidak bijaksana,  satu lagi persepsi yang akan diyakini rakyat. 

Tak Tumbuh Tak Melata,  Tak Sungguh Orang Tak Kata. 




TANGKAPAN SPRM : RAKYAT JADI KELIRU...





Berbulan intipan,  berkilo kilo dokumen diangkut,  berpuluh jam kira duit

Akhirnya...

Salah intip,  salah timbang,  salah kira..

Terima kasih SPRM,  kami tahu anda juga insan biasa, ada kekurangan, kelemahan dan kesilapan.
Anda hanya menjalan kan tugas,  saya yang menurut perintah.

Saturday, January 14, 2017

ADAKAH SATU KESALAHAN ATAU MUSTAHIL BERSATU MENGGANTIKAN UMNO MENJADI KERAJAAN YANG LEBIH BAIK.

Bagi yang ingin membuat ulasan,  tolong baca dulu teks penuh ucapan Perasmian BERSATU di Stadium Melawati 14/1/17 oleh Tun Dr Mahathir supaya tulisan anda relevan dan tidak emosi serta semborono yang memalukan diri sendiri.

GOHEAD GOSETAN











:-)   :-)   :-)  :-)   :-)

APAKATA KALAU KJ HANTAR SEKALI LAGI SURAT PERLETAKAN JAWATAN (?)


Semasa zaman pergeseran Krisis Perlembagaan,  Pemecatan Anwar Ibrahim,  Perwaja,  Semangat 46 dan banyak lagi isu ia lebih melibatkan pihak yang berkaitan dan orang politik sahaja,  sangat sedikit ia menjadi isu rakyat atau merugikan,  menekan rakyat secara langsung.

Krisis Perlembagaan melibatkan istana misalnya,  rakyat terlibat dengan menambah sokongan kepada kerajaan dan parti,  bukan sebaliknya.

Hari ini di kedai kopi, di perjumpaan sosial dan lebih lebih lagi di semua media yang bebas,  tentangan ke atas kerajaan sangat ketara,  terbuka dan keras.

Jawapan Menteri dan parti sudah tidak lagi laku,  tidak dipercayai,  hilang integriti kerana rakyat sudah mula pandai berfikir dan menilai.

Apa yang kerajaan wajar buat (?)
Sekadar menyalahkan pembangkang, memburukan Tun Dr Mahathit adalah cara salah yang makin mendalam silapnya.

Prinsip melindungi kesalahan dan jenayah tidak akan dapat mengatasi kewibawaan parti,  lambat laun terburai juga.. Bersedialah atas pilihan itu...

Bila No1 dan No.2 caught bercakap bohong...the rest of gang is zero.

Friday, January 13, 2017

JANGAN MAIN MAIN DENGAN CHINA

China Tells Sri Lanka: We Want Our Money, Not Your Empty Airport

Wade Shepard ,   CONTRIBUTOR
I travel to emerging markets around Asia and report on what I find.  

Sri Lanka has a debt problem. After more than a decade of taking out huge loans to build large-scale infrastructure -- most of which hasn't yet produced adequate returns -- the country is now struggling to make payments, and is looking for another way out.

A potential exit strategy was to offer China debt for equity swaps, which Sri Lanka's Prime Minister Ranil Wickremesinghe recently proposed to China’s Ambassador Yi Xianliang. China was offered varying degrees of control over some of Sri Lanka's biggest infrastructure projects, including Mattala International Airport and portions of the Hambantota deep sea port, and Sri Lanka would receive some debt relief.


China's response to this offer was publicized earlier today in Colombo's Sunday Times: We're not interested. The Chinese ambassador replied that "it was not possible according to China’s laws."

However, China was clear that it extends its "fullest cooperation" and that such deals should be conducted via investors on proper commercial terms.

This point is key: while China's government will not swap debt for equity they will help clear the road for Chinese companies to take over key projects in Sri Lanka. IZP, a Chinese informational technology company, has been put forward as a potential purchaser of Mattala International Airport, while COSCO is looking into expanding operations at the Hambantota deep sea port.


 CargillVoice
In India's burgeoning 'corn bowl,' technology and optimism are all the rage
IMG_20160218_111424_DCE
Not a passenger in sight. It is still the morning and no more flights are to arrive or depart. Mattala International Airport may just be the world's emptiest. Image: Wade Shepard.

The problem, both for Sri Lanka and for any would-be investor, is that many of the large projects in question are losing money fast, and may ultimately prove to be economically unsustainable -- at least without a massive amount of additional investment, more infrastructure, and a miracle or two. With just two flights per day, Mattala International is more than likely the most underused international airport on the planet and the Hambantota port is also running at severe under-capacity, while the brand new and fully modern highways that run through this region are mostly devoid of vehicles.

Recommended by Forbes
The Story Behind The World's Emptiest International Airport
China Requests 15,000 Acres Of Land In Sri Lanka To Create A Million Jobs
MOST POPULAR Photos: The Richest Person In Every State
TRENDING ON FACEBOOK Donald Trump Will Be A Disaster For Autistic People
MOST POPULAR Photos: The Most Stressful Jobs In 2017

However, not all hope is lost for these projects -- yet. Although China declined a debt for equity swap, their participation in Sri Lanka's infrastructure development is more than likely just getting started. Colombo Port City has been green-lighted once again and just last week China requested 15,000 acres of land in Hambantota for the building of a massive, million worker special economic zone. The latter seems to run flush with the original Hambantota idea:


"If you're going to have a bulk port you need to have industry around the bulk port to take advantage of it," said Deshal de Mel, a senior economist at Hayleys Plc in Colombo. "That is where the whole idea comes from; that we'll have industry coming in to kind of match up to the port. So the shipping port can still be made to work if they can get the right industries to invest in it."

Sri Lanka's debt situation is severe. The country is currently in $58.3 billion deep to foreign financiers, and 95.4% of all government revenue is currently going towards paying back its loans. This means that out of every hundred dollars the government brings in only $4.60 is going towards essentials like education and public services.

Beyond China, Sri Lanka has called for proposals from investors worldwide who may interested in taking on their Hambantota projects, just in case you're looking for a challenge.

I'm the author of Ghost Cities of China. I'm currently traveling the New Silk Road doing research for a new book. Follow by RSS.

11Comment on this story
 Report Corrections Reprints & Permissions



#####

PESANAN PM JANGAN AMBIL HAK RAKYAT DIENGKARI..

Nasihat rakyat kepada Anuar Musa dan Sabri Yaacob,  elok bungkus kain baju dan letak jawatan dalam isu UNIKL taja TRW.

Jawapan Anuar dan Menteri mungkin sesuai dan mudah jika itu dari suara rakyat bawahan tetapi apabila datangnya dari Putera Raja, ia umpama menjolok sarang tebuan.

Apapun cuba semak semula file,  kot kot ada surat mengesahkan TRW tolak penajaan dan sudah pulangkan semula duit penajaan kepada UNIKL. Itu tidak mustahil di era sekarang.

Dalam ketika PM dan AG sedang melakukan usaha murni melawan rasuah dan penyelewengan adalah malang perkara seperti ini terdedah dengan meluas.

Ia tidak selaras dengan Maqasid Syariah seperti yang selalu diucapkan oleh PM.







MB JOHOR DAH PULUN..

Calon-calon yang teringin nak jadi wakil rakyat elok ambil kesempatan cium tangan MB dalam siri lawatannya ke seluruh Negeri Johor.

Johor yang bangkal tumbang ke tangan pembangkang sewajarnya membuat persediaan awal.




No

APAKAH ANUAR MUSA DI FITNAH LAGI...

Nama Anuar Musa bukan disebut sekali dua tapi rasanya macam sepanjang tahun 2016 setidaknya awal 2017 sudah begitu popular disebut dalam beberapa isu seolah dia turut terlibat dalam beberapa isu panas yang melibatkan kewangan.

Hakikatnya Anuar masih gagah dan lebih manis kalau dapat diangkat jadi Menteri penuh supaya lebih gagah. Anuar sendiri sebenarnya lebih tahu ramuan dan jampi serapah apa kalau mahu peningkatan di penghujung politiknya.

Terjahan TMJ berhubung penajaan MARA melalui UNIKL ke atas TRW telahpun dijawab dengan gaya sinis dan menang yang membawa maksud Anuar perlu lebih bersedia di masa hadapan.

# Arahan Menteri kepada UNIKL tidak langsung memberi talian hayat kepada Anuar.

Kalau asyik kantoi, bateri kuat pun dah jadi lemah, sebagai Ketua Penerangan umno, apalagi yang nak disuluhnya...







# Komen komen dari pro Najib aku dah tak respek, ajak berasional pun tak berani, ajak berdoa pun lari lintang pukang..
Kalau komen juga, aku bakulsampahkan.


Thursday, January 12, 2017

SUMBER SOKONGAN DARI MANA (?)

Jumaat penghulu segala hari,  elok sangat antaranya berdoa untuk kebaikan..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang,  Segala Pujian Hanya Kepada Allah,  Limpahkanlah Rahmat Ke Atas Junjungan Besar Nabi Kami Muhamaad SAW,  keluarga dan para sahabatnya.

Ya Rabbi,  berilah hidayah dan petunjuk kepada hati dan fikiran kami untuk membezakan antara yang benar dan palsu untuk menilai dan menyokong mana jua pemimpin kami yang lurus dan Engkau redhai.

Aamiin Ya Robbula'alamin.

Terima kasih kerana sama sama membaca / berdoa.

PAS SEMAKIN UMNO

Alhamdulillah walaupun dulu tiada siapa sangka PAS boleh bekerjasama rapat dengan UMNO berdasarkan saling tuduh menuduh tetapi kini atas kepentingan politik bersama, penyatuan bagai sudah tidak dapat di elakan.

Dalam kedudukan sama lemah, win win situation lebih mudah di atur cuma bagaimana musuh tradisi ini dapat berkompromi tentang kerusi belum lagi dikenalpasti kerana dulunya mereka saling berlawan.






Kalau PAS dan UMNO masih saling
bertanding, anggaplah pertandingan adik beradik. Mungkin PAS akan kehilangan kerusi tetapi galang gantinya kenalah bersesuaian.

Macam pembahagian harta, kalau abang dapat rumah dan tanah, si adik dapat kebun. Itu muafakat namanya.



Akhir kalam, bagi sesetengah pemimpin AMANAH yang saya temui, kata mereka, cara politik PAS kini dah sama dengan umno, tidak ada beza.

Alhamdulillah.


Wednesday, January 11, 2017

BOLEH TAK KITA RASIONAL...

KEMASKINI

Saranan supaya rasional dan berdoa dalam satu nada yang sama tidaklah setaraf bersumpah di dalam masjid tetapi ramai rupanya yang tidak berani sahut cabaran ini,  tunjuk muka pun tidak,  terus fly kite jauh jauh.

Kemungkinan besar mereka tersebut sangat tahu saranan itu dituju tepat ke muka mereka. Langsung tidak berbunyi.

Atau ada yg hadir dengan nama yang berbeza. Nasib kau lah labu...


.............



Boleh tak kita rasional walau sesaat..
Boleh tak kita rasional walau berbeza pendapat...
Boleh tak kita ada persetujuan bersama..
Siapa yang tahu kita makan dedak ke tidak..
Siapa yang tahu mulut sokong siapa,  hati sokong siapa dan siapa yang kita undi nanti...
Siapa yang tahu,  kita tahu pemimpin mana yang sebenarnya korup,  tapi kita memilih untuk sokong atas sebab tertentu..
Siapa tahu kita kaki fitnah..
Siapa tahu kita kaki kencing..

Tetapi boleh tak kita bersetuju dalam satu perkara..
Niatnya kerana lillahita'ala..
Atas nama persaudaraan Islam..

" Kita bersetuju untuk sama sama berdoa bahawasanya mana mana pemimpin yang tidak berakhlak dan partinya akan tewas di dunia dan di aqirat.. "

Boleh tak kita rasional dan bersetuju atas perkara tersebut.. 

SO MANY THINGS TO HIDE (?)

Siri : 635

LANGKAH AWALAN PENDEDAHAN LAPORAN AUDIT NEGARA BERJAYA !!!

PERJUANGAN TERHADAP KEBATHILAN MESTI DITERUSKAN !!!

Wahai Rakyat Malaysia yang prihatin,
Assalamualaikum dan Salaam sejahtera :

1. Sepanjang tempoh 2 tahun lalu, satu siri epilog drama telah berterusan ditayangkan kepada orang awam berkaitan SAGA LAPORAN AUDIT NEGARA (LAN) 1MDB, dari masa ke semasa, tentang apa yang pada mulanya dihajatkan sebagai misi peroleh maklumat untuk pengetahuan umum, telah kemudiannya diklasifikasi dan "dipenjarakan di dalam kotak besi" yang dilabel OSA !!

2. Jangan dilupa. Saudara Rafizi Ramli telahpun menjadi mangsa peng"OSA"an LAN 1MDB itu, apabila didapati bersalah oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pada 14.11.2016, untuk kononnya mendedahkan sebahagian daripada kandungan LAN 1MDB itu kepada umum, dek pemakaian OSA !!

3. Rentetan peristiwa dalam siri epilog drama  TV TIGA SUKU yang berjudul "SAGA LAN 1MB" ini adalah secara ringkasnya seperti berikut :

BABAK PERTAMA -

(a) Pada sekitar Mac 2015, dalam kehangatan paluan kritikan berkaitan alegasi SKANDAL 1MDB terhadap pucuk pimpinan Kerajaan yang diketuai NAJIB RAZAK, satu kenyataan telah diberi bahawa Jabatan Audit Negara telah diarahkan Kerajaan untuk menyiasat, menyemak dan menyediakan Laporan Lengkap berkaitan 1MDB itu, supaya segala kegusaran Rakyat dapat dijawab dengan telus dan profesional !

(b) Pada lingkungan masa yang sama juga, satu BADAN TINDAKAN KHAS (Special Task Force) telah ditubuhkan merangkumi kesemua agensi siasatan jenayah utama,  dan diketuai oleh TAN SRI ABDUL GANI PATAIL, mantan PEGUAM NEGARA pada ketika itu, bagi tujuan untuk melakukan siasatan jenayah menyeluruh bersabit SKANDAL 1MDB itu !

(c) Pada 11.05.2015 pula, Mantan Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC - sebuah institusi di bawah seliaan Parlimen), NUR JAZLAN MOHAMED mengumumkan bahawa PAC akan memulakan siasatan melalui inkuiri ke dalam isu SKANDAL 1MDB, kerana 1MDB, ditubuhkan melalui dana dari PERBENDAHARAAN, yakni wang Rakyat !

(d) Setakat isu "Special Task Force" dan PAC, masakan kita boleh lupa, akan salah satu klimaks awalan siri epilog drama  TV TIGA SUKU yang berjudul "SAGA LAN 1MDB" pada tayangan 27.07.2015 dan 28.07.2015, pada tarikh-tarikh yang mana ABDUL GANI PATAIL telah dihentikan perkhidmatan sebagai PEGUAM NEGARA atas alasan kesihatan, dan NUR JAZLAN MOHAMED pula terhenti sebagai PENGERUSI PAC disebabkan perlantikannya sebagai TIMBALAN MENTERI DALAM NEGERI, di dalam Jemaah Menteri Kabinet NAJIB RAZAK, masing-masing !!

(e) Dengan penampilan sesi klimaks awalan yang diringkaskan di para 3(d) di atas, maka karakter "Special Task Force" dan PAC, kedua-duanya telah dilumpuhkan oleh TUAN PENGARAH  siri epilog drama  TV TIGA SUKU yang berjudul "SAGA LAN 1MDB" itu, sehingga para penonton telah perlu akur hakikatnya pada masa itu, bahawa peranan kedua-dua "watak" itu, telahpun dikurangkan ke tahap tidak lagi relevan dalam pembongkaran misteri SKANDAL 1MDB !

BABAK KEDUA -

4. Rakyat, sebagai para penonton pada tahap ini telah menaruh sepenuh harapan agar "watak" LAN 1MDB inilah yang akan dapat membongkar misteri SKANDAL 1MDB, supaya segala kegusaran dan ketidaktentuan maklumat lengkap SKANDAL 1MDB itu akan berjaya dijawab dan diselesaikan dengan penuh telus dan profesional !!

5. Namun, TUAN PENGARAH siri epilog drama  TV TIGA SUKU yang berjudul "SAGA LAN 1MDB" itu, telahpun menyediakan skrip baru untuk mencetuskan klimaks kedua dalam siri epilog ini, iaitu pelan untuk mencorak dan mencoret rangkaian peristiwa lanjut, supaya "watak" LAN 1MDB ini pun akan juga dilumpuhkan sebagai "watak" yang tidak dapat membongkar SKANDAL 1MDB itu daripada terjawab kepada para penonton, melalui penggunaan label OSA, supaya LAN 1MDB itu akan akhirnya "dipenjarakan di dalam kotak besi", dan tidak dapat menyumbang kepada tujuan "watak" ini kononnya diwujudkan sebagai "penyelamat" SKANDAL 1MDB, sama-sekali !!

6. ALAS !!! Skrip TUAN PENGARAH siri epilog drama  TV TIGA SUKU yang berjudul "SAGA LAN 1MDB" itu, kini besar kemungkinan, akan melalui rombakan besar apabila 2 individu yang mengambil "watak" baru,telah dalam satu sesi tayangan pada 11.01.2017, berjaya melalui halangan pertama dalam pembongkaran keluar LAN 1MDB dari  "dipenjarakan di dalam kotak besi", apabila berjaya peroleh Perintah Kebenaran untuk meneruskan dengan TINDAKAN SEMAKAN KEHAKIMAN bagi tujuan perolehan Perintah agar LAN 1MDB itu dapat didedahkan kepada umum, seperti yang pada awalnya diumumkan akan hajatnya oleh Kerajaan, iaitu pendedahan telus dan profesional SKANDAL 1MDB, agar Rakyat dapat peroleh hakikat dan kebenaran masalah yang sudah sekian lama membelengui negara tercinta ini !!

BABAK KETIGA  - ?? !!

IN SHAA ALLAH !!!

PERJUANGAN TETAP DITERUSKAN !!!

In GOD we have faith...
In COURTS we have trust.. ,and
In OUR SUITs we are confident !!!...

DEMI AGAMA DAN NEGARA TERCINTA !!

(Sila lihat Siri : 634)

(Sila lihat Siri : 5, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 27, 28, 35, 36, 37, 57, 58, 85, 87, 88, 90, 95, 98, 99,106, 110, 117, 121, 131, 147, 152, 153, 164, 165, 166, 201, 212, 213, 214, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 225, 226, 228, 229, 230, 233, 237, 238, 239, 240, 256, 257, 258, 259, 260, 263, 266, 268, 270, 276, 282, 283, 285, 290, 291, 292, 294, 296, 297, 299, 300, 301, 303, 304, 311, 312, 318, 319, 323, 365, 368, 375, 381, 418, 422, 430, 432, 452, 453, 457, 474, 478, 481, 482, 483, 484, 487, 489, 492, 500, 501, 502, 539, 556, 558, 560, 561, 563, 564, 567, 569, 570, 572, 573, 575, 576, 577, 580, 581, 582, 583, 584, 587, 588, 595, 596, 597, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 612, 613, 615, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 626, 627, 628 & 633) - Najib Razak