Monday, January 8, 2018

AYAM SABONG BERTEMPIARAN BILA AYAM PENCEN MASUK GELANGGANG...

Kebanyakan blog dan media pro PH membuat ulasan dan tulisan secara santai dan ringan hari ini, meraikan kemuafakatan.

Berbeza dengan blog regim najib dan hadi yang berhempas pulas sejak semalam bekerja keras membuat ulasan dan memetik komen pemimpin dan pak menteri.

Tidak ada yang berjiwa besar untuk bersaing secara sihat sebaliknya membuat kenyataan² yang remeh keanakan.
Mereka tertipu dengan media mereka sendiri yang membayangkan PH tidak akan mencapai kata sepakat.

Hati mana tidak terlerai, jantung mana tidak gugur kerana apa yang mereka takut, gerun dan cuba elak menjadi kenyataan.

14 comments:

  1. Betul tu bro,

    Tapi itu hanyalah kenyataan yang kecil.

    Apa yang menunggu mereka di hadapan sana sebenarnya lebih menggerunkan..

    Hanya sekiranya mereka dapat melihat..

    Sesal kemudian tiada gunanya..

    P/s - selepas PPBM dibatalkan kelak, saya akan kekal tanpa keahlian di dalam mana-mana jemaah sehinggalah kemenangan itu tiba.

    ReplyDelete
  2. Jika terlaksana apa yang di hajat oleh PH, maka negara berada di landasan yang betul semula , berbeda sekarang tiada apa cadangan selain kutip lebih tax sahaja. Yang hantam PH tu , berani ke ada 2 penggal sahaja untuk Perdana menteri? Kalau tak berani sahut cabaran , tak payah cakap lah oooh

    ReplyDelete
  3. Pertarungan pencak bakal bermula
    Panglima & Perwira sudah bersedia
    Hanya menanti gelanggang dibuka
    Semoga kebatilan tertumpas jua
    Dengan izin Yang Maha Esa

    ReplyDelete
  4. Artis k-pop takpa,


    BANGI, 21 Rabiulakhir 1439H, Isnin – Tokoh agama, Datuk Abu Hassan Din, kini dilarang menyampaikan ceramah di negeri Johor.

    Ia susulan arahan pihak berkuasa agama Johor yang melarang adik kepada Allahyarham Datuk Dr Haron Din itu menyampaikan ceramah agama.

    Datuk Hassan berkata, beliau mengetahui larangan itu sebaik sahaja tiba di Johor Sabtu lalu, yang sepatutnya menjalankan program ceramah dua hari di Pontian dan dua hari di Muar.


    Katanya, perkara itu dimaklumkan pihak masjid, selepas mendapat arahan daripada pihak Majlis Agama Islam Johor.

    “Tiba-tiba saya dimaklumkan saya tidak dibenarkan berceramah,” katanya kepada kepada sebuah portal.

    Terdahulu, Johor mengharamkan dua penceramah, Mufti Zimbabwe, Ismail Menk dan Ustaz Haslin Baharim.

    Larangan itu dikeluarkan Johor berikutan pandangan mereka boleh menjejaskan perpaduan dan keharmonian kaum.

    ReplyDelete
  5. KRO, memang kita sedih penceramah agama tersohor dilarang masuk. InsyaAllah kita doa dan usaha larangan ini akan ditarik balik.
    Namun sebelum tuding jari ke mana mana silalah pandang cermin. Puak pembangkang ikut telunjuk DAP sangat anti Zakir Naik. Bila DAP menentang pembangkang lain akan ikut bersuara sambut arahan ketua mereka. Apakah DAP akan sokong dakwah Islam kalau kerajaan berpaksikan evengelis naik? Usaha untuk jual nama Allah pada kafir akan muncul kembali didokong oleh parti Melayu pembangkang. Usaha untuk tarik bidang kuasa Institusi Islam juga akan diperhebat. Menentang hudud dan syariat memang dah jadi darah daging liberal dan evengelis. Pemurtadan Melayu akan dihalalkan sebagaimana ucapan pimpinan PH dalam gereja berberapa tahun dahulu. Sedarlah saudara sebenarnya sokong satu pakatan yg batil. Tiada agenda Islamnya melainkan untuk melunturkan pengaruhnya. Apakah saudara masih dokong pakatan batil ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di penang ada sekatan penceramah?

      Islam di bawah Sultan, apa kena mengena DAP..

      Orang melayu kalau berakhlak Islam, jangan kata DSP, Israel pun takut..

      Kau punya Islam kau punya iman jaga sendiri, lingkup atau goyang jangan salahkan org lain..

      Delete
    2. ...jangan kata DAP..

      Delete
    3. Nampaknya DAP tak boleh dikata.... institusi agama dan kesultanan melayu pun berani di langgar dan di sanggah.... memang "bugima" punya pembangkang

      Delete
  6. Kebanyakan blog dan media pro PH membuat ulasan dan tulisan secara santai dan ringan hari ini, meraikan kemuafakatan.

    Inilah dia komen plaing banggang yg pernah aku baca......Blog dan Media pro PH tak der semangat...semangat pon dah layu selayu Pemimpin Kitar Semula...

    JOM SANTAI dan ringan ringan...tuuh makna nya tak bersungguh sungguh...boddo sungguh kluangman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Kluangman....

      Tua Mahathir tua kelapa
      Makin tua makin banyak santannya

      Ini buktinya.....

      The Renowned World Class Statesman, Tun M sentiasa diingati & didoakan oleh ratusan juta umat Islam di seluruh pelusuk dunia, terutama bagi mereka di bumi para anbiya & rasul, khususnya di Palestiin, Mekah & Medinah.

      Tun Majathir adalah satu2nya pemimpin Melayu Islam nusantara yg diizinkan masuk ke dalam Kaabah.

      Walau dah berusia 93 tahun, beliau masih diberi perhormatan dan diminta memberi pandangan di simposium atau forum antarabangsa termasuk di institiut terunggul world class, Oxford.

      Beiau masih cergas, cerdas, sihat tanpa bantuan alat atau orang terus menjelajah ke seluruh pelusuk tanah air memberi ucaptama atau ceramah2. Mana dalam dunia ada orang yg dah cecah 90 tahun masih secergas Tun M...??
      Najib & Hadi Awang yang jauh lebih muda pun dah nampak lebih tua, uzur & tak secekap dan seberani Tun M, apatah lagi menghadapi sesi soal jawab wartawan2....??

      Nama beliau terus diingati dan diabadikan dalam catatan buku sejarah negara Bosnia sebagai wira Islam menyelamatkan ratusan kanak2 Islam Bosnia dari penyembelihan puak Serb. Di Hadratul Maut, Yemen ada jembatan diabadikan sebagai 'Jembatan Mahathir' atas jasanya bagi kegunaan penduduk tempatan di sana.

      Tun Mahathir terus dilindungi oleh Allah SWT dari pembunuhan kejam sepertimana yg menimpa pd Sadam Hussien, Obama & Ghadafi kerana lantang membidas dgn tegas USA & Israel. Beliau malah pernah dgn beraninya mendesak PBB mengheret presiden George Bush ke tribunal jenayah perang yg membunuh jutaan orang awam & kanak Iraq.

      Dengan anugerah & limpah kurnia Allah SWT kpd Tun Mahathir, saya yakin beliau masih layak & mampu memimpin semula negara untuk menggulingkan pentadbiran lembik/lemah Najib yg korup, menindas- menipu rakyat & sentiasa tunduk kpd kuasa2 asing, terutama USA & Republik China Komunis.

      Lagi satu, di mana pun Tun Mahathir berada, dia tetap dapat perhatian & sentiasa duduk di Main Table, tidak seperti Najib duduk di belakang2 macam tak diumpamakan seperti di Persidangan Apec Manila & OIC Turkey baru2 ini. Itu namanya 'Aura' & 'Chemistry' Mahathir tetap menyerlah & hebat.

      Najib APA ADA......???

      Delete
  7. Aduhhhaiii...tb3 nii dh lebihh sgt nii..hampir 30minit beritanya hentam dr.m..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu bimbang bro, makin dipijak makin bangkit..

      Rakyat mengenali dan menghargai Tun dengan cara masing²..

      Delete
  8. Anon 35:00 AM tu tak perlu dilayan.Dia ni bapok mereng dari Kelantan yang tak sedar diri...asyik berlagak seperti orang muda padahal dah tua bangka.....

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...