Friday, January 12, 2018

BANGSA JOHOR MESRA DAP


Bangsa Johor terutama Melayu sangat rapat dikaitkan dengan umno, persepsi itu hanya tepat 10 tahun dahulu dan sebelumnya.

Perubahan perjuangan umno sekarang berasas kepentingan individu yang melampau dan ini sudah tentu diambilkira oleh semua bangsa Johor.

Umno Johor sendiri mempunyai pendirian dan pandangan yang berbeza dengan kepimpinan najib tetapi masih mempertahankannya secara berpada dan bersempadan.

Bagi menjaga muafakat bangsa Johor, itu yang jadi keutamaan, kerajaan negeri dilihat matang dengan tidak memberi tekanan kepada mana² pihak yang menukar dan memilih wadah lain selain umno.

Lagipun umno johor tidaklah boleh lagi berbangga sangat kerana exconya terbabit rasuah perumahan dan ada juga nama MB turut terkait.



Jika PH ambil alih johor dan pusat sudah tentu banyak lagi kes yang terdedah.

Jelas, BERSATU dan AMANAH diterima dengan baik dan meluas menembusi gugusan felda dan lubuk² umno, sekaligus mula memahami DAP dengan lebih baik. Cerita lim kit siang akan jadi PM sudah muak untuk bangsa Johor yang mendengar momokan umno tersebut sejak puluhan tahun..

Najib dan umno serta umno johor kena ingat dan patuh, johor bukan negara teleban.

Kemesraan bangsa Johor kepada DAP samada secara langsung atau tidak sedang berlaku, jika bohong, masakan umno johor sudah mula kemamar

Satu kepastian, parlimen johor baharu di PRU14 bukan lagi milik umno samada Shahrir bertanding atau tidak. Shahrir menang masa lalu bukan semata mata atas undi Melayu.

http://puteramariam.blogspot.com/

29 comments:

  1. PAGOH OHH PAGOH APA DAH JADI..?
    JIDIN PRESIDEN DI BULI MAMAK KUTTY
    BAKAL PM-7 DAN 8 SUDAH PUN DIKETAHUI
    PADAN MUKO JIDIN DI TOLAK KETEPI..
    BANDUAN JUBO & BAPA KRONI PERDANA MINTRI
    ....KIKIKIKIIK... KIKIKIKI... BODOSS BERATUS KALI



    BERAMBOSSS. .... ORANG PAGOH MUNGKIN DAH X DE PERASAN ATAU TAK PERASAN ADA JIDIN DI PAGOH....

    KUKIKIKIKIOOOKKK...!!

    ReplyDelete
  2. kesian midin. dulu jd TPM. dh hampir sgt nk jd PM. silap percaturan. skrg dh x de apa2. jd kuli rakyat plak. katanya la. sbb x de sapa konfiden dgn dia. ada followers pun mcm kd otak lalang. jd presiden tp x bleh buat apa2 keputusan. dia ingat di power tp rupa2nya mimpi disiang hari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di sinilah letaknya kesilapan pengomen. Ia menggambarkan mentaliti seorang pendedak.

      Ia menyangka kita di sebelah sini, adalah seperti mereka, iaitu apa saja yang kita lakukan adalah kerana kepentingan diri, kerana itu adalah ciri mereka.

      Padahal kita sedang melihat kepentingan Alif ba ta.

      Dan TSMY sedikitpun tak hairan dengan kehilangan kedudukan sebagai TPM dll keistimewaan apabila meninggalkan UmNo.

      Orang yang benar akan memilih kebenaran walaupun kebenaran itu merugikannya dari sudut habuan duniawi.

      Ada pula pendedak bagi mereka segala-galanya adalah tentang habuan peribadi.

      Dalam berajakan wang pun mereka tetap akan tewas. Cash is King kini takut terketar-ketar dengan seoang yang tidak menabur cash pun untuk dipilih sebulat suara sebagai calon PM.

      Delete
    2. JD, saudara ini benar benar naif atau ada dapat 'dedak' untuk analisa yg amat cetek? Pakatan kini celaru pasal tiada keikhlasan dan tiada prinsip. Laungan Reformasi dah berkubur bersama pencalunan TDM. Manusia yg dikatakan klepto dan korup dan zalim kini memimpin Reformasi yg ditubuh untuk menentangnya. DSAA dah lepas peluang PM. Kini sengketa dalaman PKR akan makin parah. Begitu juga dalam DAP. Dah ada yg menentang pembahagian kerusi dalam PAN. Masing masing nak secebis kuasa. Matlamat halalkan cara. Tiada berprinsip dan tiada apa untuk rakyat dari politik kitar semula ini. Hanya mereka yg benar benar naif dan biar diri diperdaya atau yg ada habuan dedak akan sokong politik tak waras ini.

      Delete
    3. jondo comfirm pemakan dedak. mcm wan ji yg dipergvnakn oleh DAP vtk melacvrkn islam dgn tvjvan mengelirvkn org islam. Mari sama2 kita dedahkn niat jahat jondo barva DAP ni agar kita tak menyesal nanti. wajib melawan fitnah jahatya yg jelas memertabatkn DAP dn kianat kpd PAS dn VMNO. mari J, brsama kita mempertahankn kerajaan pimpinan islam sekarang dr dikianati oleh agenda licik envagelis yg jelas memvsvhi islam.

      Delete
    4. Daripada tulisan Mr J dan Virgo (anon) sudah jelas hakikatnya bahawa kedua-duanya adalah pemakan dedak. Sebab itu mereka tidak mampu menyerap penjelasan saya tentang kami di sebelah sini yang bekerja tanpa mengharapkan upah. Sebab mereka merasakan benda itu tak masuk akal. Ilmu psikologi memang mengatakan manusia akan cenderung untuk mempercayai orang lain adalah seperti diri mereka. Pemakan dedak memang akan cenderung mempercayai orang lain juga memakan dedak seperti mereka.

      Saya malahan pernah mengajak keduanya bersumpah laknat tidak diberi ganjaran untuk muncul membela Najib di dalam apa-apa bentuk pun dan kedua-duanya lari mencicit seperti tikus.

      Mr J dan Virgo kedua-duanya sedang diberikan tempoh. Walaubagaimanapun tempoh Virgo akan tamat dahulu sebelum tempoh Mr J tamat.

      Virgo jelas telah berkata 'ayuh' kepada Mr J. Virgo telah mengajak Mr J untuk binasa bersamanya.

      Kelak apabila Virgo dibinasakan Mr J akan menjadi amat tidak keruan disebabkan ia telah mula mempercayai peringatan yang saya berikan dan ia sendiri akan tahu tempohnya amat-amat singkat. Sifat cool Mr J yang ditunjukkan hari ini akan hilang dan sifat cemas yang akan timbul.

      Pada entry yang lepas bro KD telah sebutkan bahawa hayat langau tidak lama, hanya 100 hari. Barangkali betul cakap KD tu. Tempoh Virgo tinggal kurang daripada 100 hari. Tunggu sajalah apabila PPBM dibatalkan kelak, saya akan berkongsi alasan mengapakah UmNo (termasuk Mr J) hanya menanti masa untuk dilupuskan. Di antara tempoh keduanya Virgo akan dilupuskan terlebih dahulu sbg bukti kepada orang-orang yang bingung seperti Suharli dan Cencaluk bahawa mereka perlu segera melompat keluar daripada bas UmNo sebelum ia jatuh ke dalam gaung, ditakuti mereka telah melepasi sempadan ruwaibidhah dan jatuh di kalangan 'pendokong kebathilan' seperti Virgo dan Mr J.

      Virgo dan Mr J tak percaya pun tak apa kerana ia lebih mudah untuk keduanya dizaaas.

      Sesungguhnya Allah tidak menganiayai manusia sediktipun tetapi manusialah yang menganiayai diri mereka sendiri.

      Delete
    5. Pembetulan :

      Saya mengajak Mr J bersumpah laknat ia tidak diberi ganjaran untuk muncul. Virgo pula adalah tentang perkara lain.

      Di dalam kedua-dua keadaan memang kedua-dua mereka telah lari mencicit seperti tikus.

      Delete
    6. PH dn macai2 pemakan dedak harami spt jondo ini adalah zaman fitnah yg sebenarnya. Mereka2 inilh yg sering memfitnah setiap saat. manakala kita yg menentangnya adalah dipihak yg terpaksa menjawap fitnahnya agar pembaca yg lain dpt dilvrvskn dr termakan fitna2 jahat mereka. So, siapa yg memfitnah dizaman fitnah??? Yg pasti akn dibinasakn kelak adalah PPBM dn PH. Sama2 kita saksikn dn bvktikn bahwa jondo akn dizass dn dilenyapkn terlebih dahvlv. janji Allah tetap pasti terjadi. pasti tiba saat fitna jahatnya tk dpt dibaca lg. tika itvlah bvktinya ia telah dilvpvskn Allah. tak lama da.

      sesvnggohnya Allah tiada menganiaya manvsia sedikit pn tetapi manvsialh yg menganiaya diri mereka sendiri.

      Nantikn saatnya. Mvdah je.

      Delete
    7. Bagus,

      Apabila Virgo muncul dan mengulangi kata-kata saya persis burung kakak tua, itu bermakna Virgo telah pun mengesahkan ia telah menerima penyampaian peringatan itu.

      Selebihnya masa yang akan membuktikan.

      Delete
    8. 5.45
      dedak pe? cuba cakap betul2. bukan mcm MO1, shahril dia kasi 1juta. ahmad maslan 2 juta. blogger2 pro MO1 dapat A9 dan powerbank bateri pasir. beri contoh mcm tu. bukan sekadar dedak dedak dedak tp dedak pe? tunjuk le yang diri tu berilmu sikit ye..

      Delete
  3. Woi kamu yang bangang diatas tu....kalau kamu hanya dok jadi pak turut dan mendengar cerita2 dongeng dari orang lain sahaja ,aku rasa kau tak perlu cakap besar!!....apa kamu ingat Tun dan TS Mahyiddin tu bodoh ke??....kamu jangan terkejut jika TS Mahyiddin diangkat menjadi PM selepas PH menang nanti!!....tunggu!!.....

    ReplyDelete
  4. Anom 8:34pm...kih kih kih...komen kamu aku baca lagi..hahaahaahaahaa...kamu baru belajar a b c d ker

    ReplyDelete
  5. Bangsa Johor ka, bangsa Kedah ka, bangsa Selangor ka, dan mana-mana bangsa pun kini telah sepakat menolak UmNo.

    Jumlah orang-orang bingung yang masih menyokong UmNo kerana termakan momokan hantu DAP adalah kecil dan saban hari makin kecil.

    UmMo punya khianat, DAP pula yang mereka salahkan.

    Ikut suka depalah, jangka hayat depa pun tinggal beberapa purnama saja lagi.

    Tak lama lagi bersama-samalah kita membaca talkin beramai-ramai untuk UmNo.

    Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembela DAP dh berpencak silat melawan wadah melayv islam demi mempertahankn agenda kianat islam DAP. Jgn sesiapa berani sentvh kepentingan DAP. jondo pasti akn bermatian mempertahanknnya. DAP telah menjadi sdr seagamanya yg wajib dibela manakala PAS dn VMNO adalah mvsvh baginya hinggakn penyatvan kerjasama 2 pihak ini demi islam pn akan ditentang dn dikianatinya.

      Delete
    2. Whatever..

      The truth is just around the corner.

      Delete
  6. Kau syiok sendiri la KD

    BN akan menang besar dlm PRU 14 nanti...percayalah

    PH telah kalah sebelum bertanding

    PH akan kucar kacir semasa kempen PRU 14 nanti

    madey akan dsabotaj oleh ahli akar umbi PKR/DAP/Amanah



    ReplyDelete
    Replies
    1. Percayalah?

      Nak buat pilihanraya pun tanya bini, nak suruh siapa percaya pada siapa?

      Tempoh dah nak tamat pun terkial kial mencari tarikh yang sesuau sedang masa dah merapat ke dinding ada hati nak cakap besar boleh menang besar?

      PH kucar kacir?
      Itu angan mat jenin umno..mastermind PH bukan jenis kantoi macam isa samad, shahril dan najib.

      Delete
  7. Johh Doe..

    Kau pun syiok sendiri

    parti DAP yg kau sokong pun kau tak tahu apa perjuanagan DAP sbeenar

    Kau mudah di perbodoh..

    Bertindak atas maklumat ftnah yg diceduk dilaman pembangknag...

    Taik yg kau cari, maka taik lah yg kau dapat



    ReplyDelete
    Replies
    1. Whateverlah.

      The truth is just around the corner and we are reaching there very soon.

      Delete
  8. Bangsa Johor mesra DAP????

    Pakatan pembangknag dah gila!!!

    Dah terdesak sangat!!!

    DAP yg musuh islam...tak sokong perlembagaan 100 %
    masih nak perjuanagan malaysian malaysia..
    Tak iktiraf bumiputra dan keistimewaan orang melayu/bumiputra
    Dia nak Malaysia ni sama rata...
    bangang....masih ada melayu yg tak faham / kena tipu nak skong DAP macam si KD dan John Doe

    Both are stupid!!

    Bangsa Johor cerdik....


    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa-apa je lah.

      Kebenaran itu hanya tinggal beberapa purnama sahaja.

      Menjeritlah kamu sekalian sementara masih ada tempoh.

      Delete
  9. Buat cepat2 pilihanraya....jgn lambat2.....mr J@Jib....jgn takuttt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada siapa yg bole sekat UMNO utk menang..... Allah bantu dgn kirimkan pas jadi 3 penjuru.,,.takbeeeeerrr

      Delete
    2. Kalau UMNO menang....tiada siapa lagi yg boleh menghalang Najib dan Rosmah.....Azizah Abod pun naik tocang.....rakyat kampung ditipu.....

      Delete
    3. Jwpn kpd anon 3:33

      Tiada siapa yang akan dapat menghalang kehendak Allah apabila Allah mengkehendaki UmNo dilupuskan bagi memberi laluan kepada perubahan zaman.

      Delete
  10. JON DOE NI PALA BANA PONING KINI
    TERANTUK KAT BELUTI BAWAH UMAH DIO
    IMAJINASI DAN HAYALAN JADI REALITI
    REALITI SEBONA DIA BUAT BANHANG SAJO...

    BERAMBOSSSS JON DOE BEKAS UMNO JERAI NIH...UTARA LAGIIIII..... KIKIKIKIKIKIKI.. ALAHAI..

    ReplyDelete
  11. Hehehe..

    Lama Kejora tidak bermesra dengan saya..

    Whateverlah bro..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen ni saya nak letak di bawah Kejora (anon 4:51). Silap parking lagi.

      Delete
  12. PH menawan johor... bkn umno sahaja yg sesak nafas, soltan juga!

    ReplyDelete