Saturday, January 13, 2018

MAHATHIR CALON PM - PEMIMPIN UMNO BERTELAGAH, BERCEMPERA..


Pemimpin umno ini selalunya celupar, tetapi apabila dia bercakap benar, kena sokong...




11 comments:

  1. Harap PH letak Dr Mahathir sebagai calon parlimen Ampang bagi menggantikan puaka mak lampir yg menakutkan penduduk Ampang.

    Persatuan ibu-ibu yg ada anak kecil kws Ampang.

    ReplyDelete
  2. Orang yang mempersendakan serta memperlekehkan sunnah Rasulullah adalah kafir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu... Ade ke dia kata Nabi mcm budak kampung biasa..

      Delete
  3. Beza antara leader dgn peyangak!!!

    ReplyDelete
  4. Hehe yg duk nampak pemimpin PH yg bertelagah n bercempera tu..jujur sikit kluang bl menulis..kesian..

    ReplyDelete
  5. Kalimah pahlawan dan bahlawan bunyinya seakan-akan sama, tetapi di dalam bahasa yang berbeza ia membawa maksud yang bertentangan.

    Pahlawan adalah kalimah bahasa Melayu yang membawa maksud seorang yang gagah di dalam membela orang lain. Di dalam Bahasa Inggeris ia disebut 'warrior'.

    Di dalam bahasa Arab, tidak ada huruf 'P', maka lidah Arab tidak mampu menyebutnya. Mereka menggantikan huruf 'P' dengan huruf 'B' daripada huruf Arab 'al-ba' (ب). Maka orang Arab akan menyebutnya sebagai 'bahlawan'.

    Walaubagaimanapun jangan salah faham. 'Bahlawan' tidak bermaksud pahlawan seperti di dalam BM.

    Dari sudut bahasa Arab 'bahlawan' bermaksud ahli akrobatik. Tetapi dari sudut penggunaan umum di dalam BA ia membawa maksud badut (clown).

    Nota : kalau tak percaya google kalimah (بهلوان) dan lihat images apa yang keluar.

    Disebabkan 'bahlawan' memiliki 2 makna, maka amatlah susah untuk bertemu seorang 'bahlawan 2 dalam 1' yang memiliki kebolehan akrobatik dan melucukan sekaligus. Walaubagaimanapun di Malaysia hari ini kehebatan ini wujud di dalam MO1, iaitu seorang yang melakukan aksi akrobatik untuk menepis segala fakta dan bukti kukuh rompakan siang hari di lebuhraya yang ia lakukan, dan di dalam usaha itu ia kelihatan amat-amat bodoh lagi melucukan seperti badut (tersebar gambarnya turun kapal terbang berserban la pulak. Kah kah kah).

    Untuk memudahkan kefahaman, saya petik dua petikan laporan di dalam BI yang membezakan di antara pahlawan dengan bahlawan.




    PAHLAWAN

    A poll was held among residents of 40 countries prior to the Istanbul World Political Forum. The respondents selected 15 most popular politicians of the Islamic world. The list was published in the blog of the chairman of Salamworld Corp. and chairman of the public sector of Russia’s Muftis Council Abdul-Vahed Niyazov. Here are the results of the poll:

    1. Recep Tayyip Erdogan, Prime-Minister of Turkey. His “moderate Islamic” path is currently very popular in the Arab world. Erdogan’s policy is often considered an example of the future development of the Islamic world.

    2. Mahathir Mohamad, Prime-Minister of Malaysia in 1981-2003. During his rule Malaysia turned from the country with weak agrarian economy into one of the “Asian tigers. "

    Nota : pahlawan no. 2 ini dipilih sbg pahlawan oleh Muslimin sedunia pada 2012 ketika ia telah pun melepaskan jawatan PMnya. Hebat kan? Maka setakat macai berbayar memanggilnya kutty, munafik dsbgnya, apalah sangat.




    BAHLAWAN

    PETALING JAYA: It would have been quite a distinction to have been compared with the president of the United States of America under most US administrations in the past, but nowadays, such a comparison would be cringeworthy for any world leader.

    Hence, Time magazine putting up a list of five world leaders and calling them “less popular” than US President Donald Trump would not be a proud moment for any national leader.

    Unfortunately for Prime Minister Najib Razak, he has been included into this “exclusive club” by Time, along with Nicolas Maduro (President of Venezuela), Jacob Zuma (President, South Africa), Michel Temer (President, Brazil) and Alexis Tsipras (Prime Minister, Greece).

    Nota : Bahlawan ini ialah satu2nya pemimpin dunia Islam yang masuk senarai pemipin paling dibenci rakyat sendiri.





    KESIMPULAN

    Itu dari akademik. Dari sudut aplikasi pula ialalh kita memilih si pahlawan, dan nyahkan si bahlawan. Mari jadikan Malaysia hebat semula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan:-

      KESIMPULAN

      Itu dari akademik. Dari sudut aplikasi pula ialah marilah kita memilih si pahlawan, dan nyahkan si bahlawan. Mari jadikan Malaysia hebat semula.

      Delete
    2. sdra john doe,

      wud u be joining sdra Othaman to sarawak in february?

      please come...perkena laksa sarawak

      Delete
    3. sokong bro john doe semoga Malaysia kembali hebat semula seperti dizaman sebelom dol dan jib memerintah.

      Delete
  6. http://keris7lok.blogspot.my/2018/01/panas-anwar-ibrahim-kata-siapa-sokong.html?m=1

    doniaa oooh doniaaaa.... celupa sungguh aljuboori link atas tuh.... kikikikikiki..

    ReplyDelete
  7. Azmin Ali tengah bersilat politik dengar Tun M... Azmin tawar kan tun M bertanding di parliman belia... ini perangkap politik Azmin untuk TunM... Tun dah masak berpolitik dan bukan layan Azmin bercakap politik dgn TunM... marah sangat Azmin dgn Zuraidah TunM dicalon kan.. klu ikut cadangan PH Azmin akan menuju jalan mati dalam politik jika di takdir kan Allah TunM diizin kan menjadi PM sekali lagi... kita jgn lupa Azmin adk beradik bermasaalah. Fikir fikir kan..

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...