Tuesday, January 9, 2018

SEBUT DAP, MELAYU KECUT..

Tak berani puji walaupun pada perkara yang baik..
Takut berdosa kot....
Takut kena kutuk kot....
Rasa tak beriman kot..

Yang handal..
Benci 100%..semua perkara
Prasangka 100%..semua buruk semua negatif..
Sendiri takut..kemudian takut² kan orang lain..

DAP itu siapa sebenarnya..
Sekeliling kita..
Jiran kita..
Kawan kita..
Tauke kedai..
Majukan kita..
Termasuklah...
Yang kita terima rasuah dari mereka..
Yang kita korup bersama..
Yang kita kayakan mereka..

Banyak lagi..

10 orang cina, 9 sokong DAP..



21 comments:

  1. Sedarlah saudara DAP rompak harta negara dgn perdayakan org Melayu yg jahil. Belum beres kes rumah murah/tanah Taman Manggis kini kes terowong halimunan pula diserbu SPRM. RM 3 billion tanah 'dihadiahkan' pada kontraktor kroni Cina tahun 2013 sebagai bayaran untuk jalan/terowong yg kini belum pun mula pembinaan. Belum masuk 220 juta yg diberi pada syarikat kroni Cina untuk kajian terowong sejak 2013. Hingga kini belum nampsk batang hidung kajian - terowong tak payahlah sebut. Belum masuk 27 kampung warisan yg Melayunya dihalau dan tanah diserah pada kontraktor kroni Cina. Bila nak sedar DAP ini parti chauvinis Cina dan musuh Islam dan Melayu. Sebahagian akan cerita betapa baiknya DAP bagi 'dedak' sikit pada masjid. Namun lepas pandang rompakkannya atas harta rakyat dan menghalau Melayu secara systematic dari Pulau. Kinipun anak Cina yg menyamar Melayu, Zairil, dah mula cerita 'Otonomi' untuk Penang. Apakah rancangan mereka untuk sebuah negara Penang merdeka sebagaimana Singapura dah bermula? Fikirkanlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO jaga kepentingan Melayu ker?????tanah Felda pun tergadai...

      Delete
    2. Bila masa tanah felda tergadai?..... lu sembang jangan ikut orang cakaplah anon.... nanti menikus hang nanti bila keluar cerita sebenar.
      MR.J Depa ni tak sedar sedar yang pembangkang ni skrg raja2 melayu pun nak disingkirnya... depa dok sibuk kata UMNO tak jaga melayu depa ada sebutker yg depa akan jaga melayu.... tak payah cerita banyaklah.... nengok apa kata pemuda PPBM dlm video posting KD sebwlum ni..... depa dok ngata dlm BN abang besar adalah UMNO.... dah betullah tu sebab kita nak jaga kepentingan agama.. bangsa (melayy).... dan tanahair... depa terang2 dah kata depa sama rata.... Dia pijak kepala bapak DAP... DAP injak kepala bapak depa.... fair and square.

      Delete
    3. Salam mesra. MR Jamb.... Otonomi. tak yah sebutlah ayat itu. Cuba check berapa banyak JIBON sebut ayat itu untuk ambil hari orang Sabah Sarawak. DAP bukan komunis. Yang JIBON bawa dari tanah besar China, dah confirm confirm China KOMUNIS yang dinaungi oleh PKM masa sebelum PKM meletakkan persengketaan bersenjata pada 1989. Tapi mereka tidak meletakkan ideologi. PRC adalah SAH BAPAK SEGALA KOMUNIS selepas RUSSIA. Hang sokong JIBON = SOKONG KOMUNIS. OSIU OH KAMANANG

      Delete
    4. Anon 1024 & 1104, malanglah kita bila strategy kafir evengelis untuk lagakan sama Melayu melalui fitnah berjaya. Hatta sebahagian Melayu sanggup gadaikan agama dan bangsa kerana secebis kuasa atau habuan. Fitnah 1MDB dilaungkan berulang ulang walau disahkan PAC tiada duit diambil DSN. Bila Ketua Menteri Penang didakwa rasuah kita yg kononnya benci rasuah menyokongnya pula. Untunglah Cina rompak Melayu dan menghalau mereka keluar secara sistematik. Isu terowong yg berbillion ini pun 'tip of the iceberg'. Menurut mereka yg ikuti kisah LGE kat Penang berbagai kontrak yg melibatkan tanah dan pembinaan penuh dengan korupsi DAP. Dlm 9 thn tanah kerajaan negeri dah habis digondol kontraktor kroni Cina. Manakala Melayu didodoi dgn dongeng untuk buat mereka gaduh dan benci sama sendiri. DAP dari dulu dikait dgn kongsi gelap dan along. Di mana DAP menapak seperti di Selangor maka pusat pusat maksiat dan judi cyber akan bercambah. Sedarlah wahai Melayu Islam.....

      Delete
    5. entah la, kalau nak menuduh tu mudah sangat. tanah felda mana agaknya yang tergadai. audit forensik tu sebab nak mengesahkan bahawa tanah felda telah betul tergadai agaknya, bukan usaha untuk mengambil semula hak2 felda ke atas tanah tersebut. makan la fitnah banyak2. senario ni serupa dengan kisah laki bini yang nak bercerai sangat. hari2 si bini nak mintak cerai. katanya si laki tak ada sebarang kebaikan langsung. sambil2 mengata kepada si laki, tidak lupa mereka sudah punya anak 6 orang. akhirnya si bini pergi jumpa tok kadi mengadu bahawa lakinya tidak berguna, tidak bertanggungjawab dan sebagainya yang tak baik belaka. bila tok kadi tanya sungguh ke apa yang awak cakap ni? si bini cakap memang sungguh. akhirnya tok akdi tanya, kalau semuanya tak baik, bila masa dan macamana boleh lahir anak seramai 6 orang tu? tok kadi minta si bini balik sekejap dan bila mantap bahawa lakinya memang tak baik, esok datang lagi dan tok kadi akan uruskan perceraian mereka. esoknya tok kadi tunggu si bini datang. tak datang jugak. seminggu, sebulan dan setahun si bini tak datang. akhirnya dengar cerita bahawa keluarga itu mendapat seorang lagi ahli keluarga baru. begitulah dengan cerita orang felda, kononnya felda ni tak baiklah, rampas hak penerokalah, felda gadaikan tanahlah. tapi tak ada seorangpun peneroka 'MINTAK CERAI' degan felda. duduk dalam felda, tak masuk ladangpun dapat duit tapi dalam masa sama mengutuk menghina felda. maklumlah, tukang cucuk dan tukang fitnah dari luar ni bersepah-sepah.

      Delete
    6. Analogi anta menarik... begitulah kisahnya penghasut yang menghasut rakyat untuk mempunyai sikap dan sifat kufur nikmat.... InshaAllah ramai peneroka yang tahu mensyukuri kebaikan yang mereka perolehi... dan mereka InshaAllah akan terus bersama kerajaan.... buat penghasut...sila pergi meninggal.

      Delete
    7. Siapa yg Banyak kontrol,jgn hantam dap shj, Tabung hajiiii pun korek ,hahaha ITU dap me hahaha

      Delete
  2. Yang byk rompak Taik Low... Oooppss dia bukan merompak... Kepala Bapak lanun yg bagi.. Errrr dari duit derma... Kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ini tak habis2 ngan rompak2 neh.... orang dah tak cerita pasal rompak atau 1mdb lerrer..... orang cedita pasal kemunafikan pakatan yang jilat licin untuk jadikan tun PM. Hidup2 korang kena tipu lagi ngan DAP

      Delete
    2. Anon 1003, saudara pun antara mereka yg malang dipenuhkan otak dgn cerita najis Taik Low. Dikaitkan pula dgn DSN. Begitu strategy PH untuk perdayakan pendokong taksub. Padahal tiada kaitan Taik Low dgn DSN. Hatta Taik Low ini pun tiada dikehendaki untuk apa apa perbuatan jenayah dimana mana negara. DOJ sendiri tarik balik saman sivil terhadapnya. Bila nak sedar diri diperdaya fitnah dan dongeng pembangkang?

      Delete
    3. 1mdb dah habis bayar utanglah, apa yang ko meroyan tu 10:03. ada madey cerita lagi pasal 1mdb? kau aje yang masih meroyan tertinggal keretapi. 1mdb tak pernah declare ada duit yang hilang, kau aje yang lebih2. seumpama lebih sudu dari kuah.

      Delete
  3. Apek memang suka sama itu MahaKUTTY sebab senang sangat nak rompak khazanah negara seperti yg berlaku masa MahaKUTTY jadi Dictator selama 22 tahun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ....buatlah RCI jika ada bukti mcm 1MDB...

      Delete
    2. Kenapalah SEPAHTROOPER JIBON Bongok-bongok. Lantaklah Tun M nak glamor dipanggil MAHAKUTTY ke MAHAFIRAUN ke. Kami tak peduli. Tak luak pun kami. Tapi semenjak JIBON dan kabinet lanun memerintah, hari hari kami bayar GST, dah tak makan ikan kembong (mahal), asyik makan Kangkong (kembong perut dah), Malam Rabu bekejar mengisi minyak takut harga naik, nak beli barang keperluan semua harga mahal (Kedai murah 1 malaysia dah tutup), apalah malapetaka yang dibawa oleh JIBON dan kabinet kayunya.

      Delete
    3. AIAN, harga barang kat dunia tak pernah turun. Kenaikan dipanggil inflasi. Tiap tahun mereka yg makan gaji diberi kenaikan gaji untuk tampung kenaikan barang. Belum masuk BR1M dll...
      Yg paling teruk inflasi adalah di Selangor dan Penang akibat Cukai hartanah yg berganda sejak pembangkang naik. Harga rumah dan premis perniagaan di kedua negeri melambung mengakibatkan harga perkhidmatan dan barang naik. Kini MB dan Exco di negeri ini punyai gaji tertinggi di negara. Ada yg melebihi gaji PM. Cara paling berkesan untuk kurangkan kenaikan adalah dengan kurangkan cukai hartanah. InsyaAllah bila BN ambil alih kedua negeri cukai ini akan dikurangkan.

      Delete
  4. Hanya umno yang boleh selamatkan melayu..

    Lawak sangat..

    Umno siapa pula yang nak selamatkan?

    ReplyDelete
  5. Sudah 2 penggal DAP perintah PP, dah berapa ramai Melayu diusir keluar atau dibunuh oleh DAP? Tiada. Maka DAP tidak melakukan perbuatan harbi yang disebut di dalam nas. Hanya UmNo yang menipu dan menakut-nakutkan.

    Apabila berlaku banjir besar di negeri PP dan LGE menangis meminta bantuan ATM, UmNo persedakannya seolah-olah ia adalah bahan ketawa sedangkan LGE memohon bantuan untuk rakyat PP yang juga terdiri daripada kaum Melayu dan Muslim. Bandingkan UmNo dan DAP hari ini.

    Hakikatnya ialah perlakuan UmNo yang mempersendakan seorang Ketua Menteri sebuah negeri di Malaysia yang sedang berduka bagi pihak rakyatnya itulah sebenarnya perbuatan yang amat keji. Melayu Pulau Pinang tahulah bagaimana mahu mengajar keangkuhan UmNo ini.

    Hakikatnya juga LGE menangis kerana merasai keperitan rakyatnya ketika ditimpa musibah, sedangkan pemimpin UmNo yang rata-rata tidak kisah dengan kesusahan rakyat jadikannya sbg bahan ketawa.

    Hakikatnya juga LGE menangis dan memohon bantuan Angkatan Tentera Malaysia yang jelas menunjukkan kiblat LGE adalah kepada negara ini dan bukan negara China.

    Yang berkiblatkan negara China adalah MCA yang menjadi broker membawa masuk komunis China ke dalam Malaysia selain UmNo sendiri yang bersekutu dengan Parti Komunis China, kafir harbi yang membunuh dan mengusir Muslimin Uighur.

    Masih ingat satu ketika dahulu dengan bantuan MCA duta China telah memberi amaran kepada negara ini berkenaan rakyatnya yang berketurunan Cina? Itu dululah, sekarang tak perlu amaran lagi sebab UmNo sendiri telah menyembah komunis China demi kelangsungan wang PM yg khianat ini.

    Hari ini DAP sendiri telah berbaiah kepada Tun M dan bersetuju Tun akan dilantik sebagai PM, menunjukkan mereka telah memilih seorang pemimpin Muslim untuk menjatuhkan PM daripada UmNo.

    Ada pula UmNo penuh dengan caci maki, cerca dan fitnah kr atas Tub N sehinggkan sampah2 yg melukut di tepi najis pun tiada yang kenali, juga diberi ruang untuk mengutuk Tun M habis-habis di TV.

    Setuju dengan sdr AHAN di atas bahawa mereka boleh persendakan Tun M dengan apa saja panggilan dan cercaan yang boleh keluar daripada lidah mereka, hakikatnya hari ini ialah Tun M telah diangkat oleh rakyat negara ini, Melayu mahupun bukan Melayu sebagai ketua untuk menumbangkan kerajaan khianat yang menindas rakyatnya sendiri.

    Hanya masa yang memisahkan gerakan ini daripada kejayaan luar biasa gemilang.

    Ia tetap akan berlaku, in shaa Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jondo, tolong pergi ke balik pulau dan buat survey sikit tentang populasi melayu dan buat perbandingan dengan 10 tahun sebelum 2017. cakap banyak tak perlu, bila kau dah tengok sendiri kedudukan melayu di balik pulau dan pulau pinang keseluruhan, nak sembang kencangpun dipersilakan. siapa perompak siapa penyamun baru kau akan tahu.

      Delete
    2. JD, pergilah melawat 27 kampung warisan yg diambil kontraktor kroni Cina. Tenguklah apa jadi dgn Melayu kat situ. Jahillah anggap DAP peka dan sayang Melayu. Merekalah paling lantang nak lenyapkan Institusi Melayu Islam seperti MARA, JAKIM dan juga UITM. Apakah yg menyebabkan kita buta pada realiti ini? Adakah dongeng 1MDB atau dedak?

      Delete
    3. jondo ni terbkti pemakan dedak harami DAP. Pantang bila Abg Besarnya diusik.

      Delete