Google+ Followers

Saturday, February 24, 2018

KENAPA MASIH RAGU DENGAN KESETIAAN PEMIMPIN DAN AHLI UMNO...





Acapkali menjelang pilihanraya, acapkali pemimpin turun padang...ahli dan pemimpin kecil diingatkan supaya setia dengan parti, prihatin pada rakyat....

Singkap rekod dan sejarah.. Belum pernah ada dalam sejarah ketua cawangan umno terima rasuah 2.6B...

Belum pernah ada dalam sejarah ketua pemuda cawangan umno bawa isteri naik jet peribadi makan angin..

Belum pernah ada dalam sejarah ketua cawangan umno pelihara lembu dalam kondo..

Banyak lagi yang cawangan dan akar umbi "belum pernah" melakukan sesuatu yang mencemar nama parti, bangsa dan negara hingga busuk seluruh dunia...

Yang curang, khianat adalah pemimpin atasan...




# Atas prinsip menyokong 100% cadangan kerajaan melaksanakan akta fake news, mana² hujah palsu, denial sindrom dan pembohongan akan dipadam.



54 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 7:40:00 AM

      Mangsa pertama yg degil...hahaha..dia ingat blog ni bapak dia yg punye...

      Delete
  2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 7:43:00 AM

    Dlm umno sabotaj kepada rakan perkara biasa kerana tak terpilih jadi calon....kawasan putih bagi umno kawasan yg berlaku perebutan nak jadi calon...menang boleh jadi kayer...

    ReplyDelete
  3. Politik utamakn dunia ... gitula.

    ReplyDelete
  4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 7:49:00 AM

    Zahid terpaksa turun bawah kerana pru kali ini sangat kuat tentangan kpd umno...pru 13 hilang 52% undi popular...

    Zahid tetap merasa gerun dengan pengaruh tun madey...

    Perpecahan umno yg lahirkan bersatu memberi ancaman besar...

    ReplyDelete
  5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 8:10:00 AM

    Felda, 1MDB corotkan indeks rasuah antarabangsa Malaysia
    Feb 22 2018 / Suara Keadilan
    Skandal Felda dan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) menyumbang kepada kedudukan corot Malaysia dalam Indeks Persepsi Rasuah (CPI) 2017.

    Menurut Presiden Transparency International Malaysia (TI-M), Datuk Akhbar Satar, selain dua isu itu, kes SRC International Sdn Bhd, derma RM2.6 bilion, serta keputusan mahkamah terhadap Naib Presiden KEADILAN Rafizi Ramli turut menyumbang kepada kemerosotan itu.

    "Inilah contoh hilangnya kepercayaan awam, pelabur dan komuniti peniaga terhadap sistem di negara ini.

    "Selain itu keadaan korupsi dan politik juga memberi kesan kepada kedudukan negara dalam CPI," katanya di Kuala Lumpur hari ini.

    TI-M dalam pembentangan indeks tersebut mengumumkan yang Malaysia berkongsi kedudukan ke-62 dengan Cuba apabila memperolehi 47 mata.

    Mata sifar bermaksud negara tersebut paling rasuah dan 100 pula merujuk kepada negara yang sangat bersih.

    Sebelum ini pada 2016, Malaysia lalu berada pada kedudukan ke-55 dengan 49 mata.

    Menurutnya, pencapaian Malaysia bertambah baik bermula pada 2012 hingga 2014, tetapi mula jatuh pada 2015.

    Tambahnya, Malaysia semakin corot selepas isu 1MDB terbongkar dan tidak diselesaikan.

    "Kita perlu mencari punca utamanya. Apakah ia disebabkan didikan, sistem persekolahan, ekonomi atau kepimpinan negara? Kita tidak tahu," katanya.

    Laporan sama mendapati bahwa Singapura dan Brunei memperolehi kedudukan paling baik di negara Asean, masing-masing pada tangga keenam (84 mata) dan ke-32 (62 mata).

    Malaysia berada di hadapan Indonesia dan Thailand, yang berkongsi kedudukan ke-96 dengan 37 mata.

    Kemboja pula menduduki tempat tercorot pada kedudukan ke-161 dengan 21 mata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 8:16:00 AM

      Selagi umno yg memerintah persepsi rasuah tidak boleh dikurangkan...pelbagai skendel telah berlaku...

      Boss SPRM sendiri diragui intrgtiti moralnye...AG tidak ambil tindakan tehadap rompakan 1 mdb...integriti Apandir turut diragui...

      Delete
    2. Bila komen biar seimbang... perlu juga komen gejala rasuah di kalangan pihak pembangkang. Tidak hanya fokus kpd kerajaan yang memerintah sekarang. Baru kita dihormati kawan dan lawan. Sy pengundi atas pagar. Tidak menjadi ahli mana2 parti politik.

      Delete
    3. Pembangkang seperti lim guan eng dan rafizi dengan sepantas kilat dihadap ke mahkamah dan dijatuh hukuman.

      Najib menyamun sampai la ni, belum dihadap ke mahkamah, sebaliknya yg buat laporan polis pula kena sumbat bersama sama dengan lawyernya tanpa sebarang tuduhan, dianaiya tak pasal2 kena pakai baju oren dgn tujuan memalukan mereka di khalayak ramai.

      Sepatutnya dacing logo bn kena letak alat pemberat disebelah kiri untuk menunjukkan berat sebelah tersebut adalah, kera jaan mentadbir hanya berkhidmat untuk umno najib dan kroni2nya sahaja.

      Delete
  6. Sy berdoa perjuangan mereka2 untuk menghapuskan trend klepetokrasi dan membawa malaysia kpd era kemakmuran seperti dahulu di permudah kan dan Allah beri kemenangan... Aamiin. Sy berdoa pejuang2 ini di beri petunjuk dan di lindungi Allah. Aamiin...

    ReplyDelete
  7. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 8:34:00 AM

    Projek lembu duit kerajaan puluhan jota lesap...keluarga menteri yg kaye.....
    1 mdb bilion lesap....tak buat ape2 pon...
    Isa samad sprm mintak tambah reman punyer berat kes...tapi bebas dan sepi....

    Kes beli hotel di london pon senyap...

    TMJ ade resit anuar muso guna wang mara taja pasukan bola kelantan pon diseyapkan oleh sprm...hehehe...
    Kementerian kairy hilang 100 jota pon sepi...

    Ratus jota di jba sabah....dakwa gubah wang haram...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brunei di perintah orang islam wajar dapat kedudukan yg baik tapi singapore di perintah kapir jauh lebih baik dari malaysia....heran bin ajaib orang islam yg perintahb malaysia.....islam cap ape ni?.......hihihi...

      Delete
  8. http://abatasa2.blogspot.my/2011/12/robert-kuok-roti-massimo-dan-babi_27.html

    satu lagi taikun bangsat robert kowk yg diberi muka oleh pemimpin terdahulu yg memusnahkan bangsa melayu dan islam....


    delete cepat..... kerja sabotaj taikun robert kwok 93 tahun tu ggu nak mampos masih berjalan

    kerja mudah hapuskan taikun ini..... sebelum merdeka jadi bangsat anjing pada maharaja jepun dan kaum nya sendiri

    ReplyDelete
  9. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 3:49:00 PM

    Cerita yg ko bawak ni cerita lama yg tak pasti kesahihannye...kononnye ade kaitan dengan tun madey...siapa yg lantik robert kuok sebagai penasihat wilayah iskandar?...

    **********†*******************
    Kuok ialah seorang daripada lima penasihat Pihak Berkuasa Wilayah Pembangunan Iskandar (IDRA), yang mengadakan mesyuarat pertama semalam.

    Shahrir berkata, Kuok dapat menasihatkan IDRA mengenai bagaimana untuk menarik pelaburan ke WPI.


    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/63724#x6BvhXvJzeD4HOoM.99

    *************"""*""""""***

    Ko ni ketrunan bangsat yg suka bawak cerita yg tak ade kepastian...syed mokhtar kalo nak lawan dengan roti massimo dan nak tolong melayu kurangkan lah sikit harga roti gardenia...tak ruginye...syrd mokhtar billionairevyg di bentuk oleh kerajaan..

    Roti massimo kalo merbahya dan ade bahan haram tentu lah jakim dan kementerian kesihatan telah ambik tindakan...

    ReplyDelete
  10. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 3:56:00 PM

    Najib sangat berharap untuk .menang lagi demi keselamatan dirinye...

    Umno tumbang banyak misteri yg berkait dengan dirinye akan terbongkar...orang2 disekelilingnye yg bermasalah jugak akan turut di siasat....

    Rakyat yg benci dengan kejahatan dan kemungkuran sepatutnye tolak najib dan umno dlm pru nanti...
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Malaysia secara keseluruhannya memang menolak Najib dan kuncu-kuncu dia. Kecuali ada segelintir yg sanggup menggadaikan masa depan anak-cucu mereka dengan membela UMNO/BN.

      Cumanya rakyat dinafikan kemenangan dengan cara yg kotor dan hina.

      Lihat saja cara mereka....
      - ROS tidak berani meluluskan PH
      - Persempadanan semula oleh SPR
      - Pemindahan pengundi secara misteri
      - Pengundi hantu @ warga asing yg diberi KP negara.
      Dan berbagai lagi tindakan mereka utk menafikan kemenangan bagi Rakyat.

      Delete
  11. Rakyat harus beriltizam, niat berjihad untuk membongkar segala kemungkaran terutama jenayah yang dilakukan oleh kedua-dua pihak seumpama wakil dajjal..pastikan diri WAJIB undi PH dalam jihad tersebut bagi membolehkan regim syaitan ini didedah dan dibawa ke muka pengadilan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wajib palotak kau. Dah jelas apa yg wajib, yg haram, yg sunnah, yg harus makruh. Yg ko tulis tu tak masuk.

      Delete
  12. Jangan mengambil risiko dg Pakatan yang setahun jagung dan belum teruji. Mereka bukan sehati sejiwa tapi berlainan hati berlainan jiwa tapi sekadar tumpang tidur diatas sebaji bantal yang busuk sahaja. Jangan jadikan negara kita bahan ujian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai bila nak terujinya jika tidak diberi peluang?

      Lebih baik ambik risiko dengan mengundi Pakatan dari mengundi BN yg mana kepayahan hidup sudah pasti dengan penarikan segala subsidi, peningkatan harga barangan disebabkan GST.

      Delete
    2. Sy masih undi BN PRU14. Fullstop! Hehee

      Delete
    3. Tak ada risiko apa pun kalau pilih parti baru. Pertama, sebab kakitangan awam yg menjalan kan tugas pentadbiran negara sama saja.... Yg berubah hanya pembuat dasar. Drp dasar klepetokrasi dan denial mode, kita tukar kpd pembuat dasar yg lebih telus dan beretika. Undi lah kpd yg lebih baik. Ibarat pilih driver yg tahu destinasi lebih baik drp driver yg berpusing2, tak tahu nk gi mana

      Delete
  13. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 4:55:00 PM

    Jangan terpengaruh dengan dakyah orang yg menganggap hanye dia saje yg pandai dan dia saje yg layak sedangkan terbukti banyak penyekewengan dan kerosakan yg telah dia buat...

    Penang dan selangor terbukti lebih baik dari negeri2 di bawah BN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 4:58:00 PM

      Dakyah yg di buat tanda terlalu bimbang akan kojol dlm pru...tanda2 akan kojol dah ade..

      Delete
  14. Orang yang menjawab dan membalas sebenarnya dalam keadaan yang lebih bimbang .

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 5:37:00 PM

      Nak bimbang amendanye...orang yg pegang kuasa lah bimbang hilang kuasa...

      Delete
  15. Berasaskan kepada tajuk tajuk perbincangan dalam blog ini yang kerap bertukar dan lebih kerap bertukar bila PRU makin hampir, ianya membawa maksud betapa bimbang dan goyangnya gabungan politik bawaan blogger ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 5:40:00 PM

      Ko ni mcm orang terencat akal jee..ni bukan blog cinta ato blog hiburan...ko bukak blog sendiri laa kekal satu tajuk...ade brani?....hehehehe..

      Delete
    2. Kalau blogger ini yg goyang dan parti anutan tuan sangat kuat dan hebat maka sudah pasti tuan tidak akan masuk ke blog ini.

      Delete
    3. Itu lah tandanye orang tak cukup akal dlm ketakutan....kikikikik

      Delete
  16. PRU13 najib suruh rakyat makan sayur kangkung, PRU14 Najib cakap dia makan Quinuo.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 5:45:00 PM

      Makan quinoa yg mahal pon tak guna jugak...tetap penakut...

      Tulur tak tumbuh jugak...hehehehe

      Delete
    2. Layar dikembang sauh tetap di labuhkan...kapal palawan lanun bugis...

      Delete
  17. http://www.bicara.news/peluang-terakhir-robert-kuok-menukar-kerajaan/

    link atas ketakutan taikun robert kwok bila kaum melayu tahu perpecahan UMNO dan umat islam hasil kerja adu domba dan batu api si taikun robert kwok sendiri

    si taikun 93 tahun tunggu masa nak mampos ... masa untuk hancurkan legasi taikun yg tak mrngenang budi ini... taikun ini kaya raya masa PM dari utara jadi Perdana Mentri...

    say no tu robert kwok dan legasi perniagaan perlu disabotaj... sebagaimana taikun ini mensabotaj perpaduan melayu dan sabotaj perniagaan orang melayu.... sejarah buktikan adik taikun ini petnah dilantik srbagai duta malaysia masa PM dari Utara berkuasa

    MASA KITA BERTINDAK BALAS
    TUADA KESIHAN MAUPUN BELAS
    USIA 93 MASA TAIKUN BERLEPAS
    LEPAS MAMPOS LEGASINYA KITA LIBAS


    BERMBOSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 5:42:00 PM

      Hahaha ulang tayang cerita sampah sarap...tak de modal lain keer?....kejora bapuk bodoo bangrap minda...hehehe

      Delete
  18. Di sesetengah negara parti gabungan pembangkang walaupun berseteru bersatu hati sebelum pilihanraya untuk melawan kerajaan.Tapi apabila menang mereka tetap berkelahi juga sudah nya dan kerajaan yang ditubuhkan belum pun matang akhir nya tumbang.Berbeza di malaysia parti gabungan pembangkang yang ditubuhkan belum pun pru tapi sudah berantakan.Jangankan nak tubuhkan kerajaan hatta kalau berjaya tubuh kerajaan sekali pun kacau bilau lah jawapan nya negara.Oleh itu uji kaji semacam ini tersangat merbahaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 7:13:00 PM

      Itu dinegara lain...teori orang katakutan...nak biarkan kapla prompak terus berkuasa...

      Delete
    2. "parti gabungan pembangkang yang ditubuhkan belum pun pru tapi sudah berantakan"

      Ada contoh?

      Delete
    3. Contohnya bnyk yg dah jadi taik mcm ko.

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 10:09:00 PM

      Mcm ko laa sayang taik cina jho lo...hehehe...

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
  19. Harapan jasa ciput/takdak tapi bn jasa banyak sangat. Jadi aku tetap pilih BN lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai 8.25, Macam recorder lama, suratkhabar lama.....diulang ulang...

      Delete
    2. Jasa paling besar mo1 adalah menipu rakyat Malaysia bahawa duit 2.6b adalah derma. Dan berbohong kpd rakyat Malaysia tak tahu duit 42j masuk dlm akaun peribadi. Kalau suka kena kencing sokongle mo1 & bn lg.

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 10:11:00 PM

      Cai bodoo tak sedar kena tipu dengan najib...cina jho lo yg cedik sapu bilion2...

      Delete
  20. Dari pengalaman apa yg terjadi kt Selangor dn Penang aku dn kluarga akn pangkah bn lagi lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pangkah PH untuk tidak bersrkongkol dengan lanun

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 10:13:00 PM

      Penang dan selangor dapat mcm2 bantuan...yg pusat pon dapat...negeri bn dan pas dapat yg pusat saje...

      Delete
    3. Aku tak nak subahat dengan kapla prompak...ustaz aku kata dosa subahat dgn orang mungkar...

      Delete
  21. 9.53
    Suka hati kau lah
    Tak paksa suruh pangkah manax pun
    Tak payah nak beritau sebab..LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meroyan pula kesian, takkan aku nak pangkah umnongok kau pulak

      Delete
  22. Admin....najib dan zahid bukan ragu...tapi curiga dengan ahli2 umno...

    ReplyDelete