Google+ Followers

Saturday, February 17, 2018

NAZRI TUDING JARI PADA TUN KALAU MALAIKAT TANYA DALAM LUBANG KUBUR....

Nazri kekal suci sampai sekarang.

http://dialograkyat.blogspot.my/2018/02/semasa-zaman-dr-mahathir-dia-akan.html?m=1

Apakah menyokong penyamun penyangak lanun juga Tun ajar.

Baca link sebelum beri komen.


Memburukan Tun belum pernah berjaya menjadikan umno menang.

21 comments:

  1. Kesian sungguh pada org yg tak berakhlak.
    Nazri,kau harus ingat ada satu rahsia kau yg Tun akan simpan kerana ia terlalu mengaibkan kamu! Sesungguhnya Tun takkan bertindak membuka aib org,kenapa kau sekarang huru hara? Ingat dosa kau dgn Allah tu nazri!

    ReplyDelete
  2. Nazri memang celupar!
    Tapi Nazri tidak ada ke beranian untuk rompak dan songlap beratus billion wang Rakyat seperti yg biasa dilakukan oleh MahaKUTTY

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nazri dan MahaKUTTY dua2 taik tua bangka tak sedar diri.

      Delete
    2. SIKAP MUSIBAT NAJIB:

      - Jemputan pertabalan ydpa Tun Mahathir ditarik balik.

      - Zionist APCO & banker Zionist Goldman Sachs diberi jemputan kehormat sebagai Tuan Penasihat.

      - Presiden Obama dijemput besar-besaran dgn hamparan permaidani merah.

      - Kini delegasi regime Zionist fake Israel diberi kelulusan oleh KERAjaan BN masuk ke negara untuk bincang isu Palestine.

      Tidakkah itu perbuatan musibat najib yg terang2 bersahabat dgn puak2 zionis yahudi mengkhianati bangsa, agama, negara dan juga rakyat Palestin.....??

      BN......Barisan Neraka....!!

      Delete
    3. Tapi najis kepala bapak berani rompak dan paul baggio teguh menyokong..

      Punyalah hipokrit.
      Kah kah kah kah

      Delete
  3. Perghhhhhh...kaki menipu mengalahkan yahudi...mcm sial laaa lu nazri. Kalau la ko ingat org nak percaya...kalau la ko perasan telor ko besar sgt punya berani cakap la depan2 Tun....atau setakat ko berani mcm pondan chow kit dok gebang depan org yg ko tau mkn dedak boss..tak semua agaknya tapi yg beriya2 tepok tu...kau boleh pegi mampos la dgn anak gangster si nadem ko tu.

    Cuba korang nengok mimik muka beberapa audience yg ada2 tu...mcm malas nak layan gebang mamat yg boleh aku kategori sebagai melayu sundal abad ke 21. Kepala bapak kau la nazri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro/sis,

      Ramai yang hadir terpaksa ja tu. Boleh tengok bgmn muka menyampah diorang tu pada Nazri.

      Berlainan dengan respon audiens yang hadir apabila Tun M yang memberikan ucapan.

      Delete
  4. Nazri mempunyai karakter yang sama dengan pendedak tetap di blog ini iaitu anon Virgo pada dua sifat berikut: (1) luar biasa berdusta ; (2) luar biasa sombong.

    Bgmn Nazri boleh katakan Tun M marah dengan UmNo pasal Mukhriz kalah dgn KJ padahal kalau Tun mahu Tun boleh jadikan Mukhriz 'orang besar' semasa Tun masih PM. Tun jadi PM bukan sekejap tapi 22 tahun, sempat untuk Mukhriz jadi Menteri penuh pun tapi Mukhriz hanya dibenarkan masuk politik selepas Tun bersara.

    Berlawanan dengan Nazri, baru jadi Menteri beberapa penggal saja pun anaknya Nedim dah jadi Chief Junior di Padang Rengas selain mendapat title 'penganggur paling kaya di Malaysia', title yang dipegang KJ sebelum ia menjadi YB.

    KJ itupun naik meloncat mendadak ketika bapa mertuanya menjadi PM. Membandingkan Mukhriz dengan KJ dan Nedim adalah ibarat membandingkan beras dengan najis ayam dan najis kucing. Beras apabila ditanak boleh menjadi nasi dan dimakan, sedang najis baik najis ayam mahupun najis kucing hanya layak dibuang.

    Tapi lihatlah bagaimana Nazri begitu luar biasa sekali mahu berdusta ke atas Tun M dan begitu sombong sekali ketika membuat pendustaan itu. Benar-benar seperti sombongnya anon Virgo.

    Kita biasa menyebut Tuhan sebagai rabb, tetapi rabb mempunyai maksud yang lebih khusus daripada semata-mata bermaksud 'Tuhan'. Tuhan lebih tepat disebut Ilah.

    Rabb bermaksud mengajar menjaga, mendidik, mentarbiyah dan seumpamanya. Kalimah rabb dan tarbiyyah misalnya berasal daripada kata akar yang sama. Seperti juga kalimah Rabi dalam bahasa Yahudi yang membawa maksud yang sama.

    Bagaimanakah cara Allah mengajar, menjaga, mendidik dan mentarbiyah manusia? Ada 2 cara iaitu :-

    1. Cara pertama adalah dengan memberi pelajaran secara langsung. Contohnya perintah bercakap benar dan jangan berdusta, beramanah dan jangan khianat, jangan mungkir bila berjanji dan jangan sombong dengan kebenaran apabila diberi peringatan. Malah ayat AlQuran yang pertama diturunkan iaitu 'iqra'' yg bermaksud 'bacalah' menunjukkan kaedah mengajar secara langsung ini.

    2. Kaedah meminta manusia mengambil pengajaran daripada kejadian yang menimpa manusia lain. Di dalam AlQuran pada banyak tempat Allah menyuruh manusia berfikir dengan ayat2 yg bermaksud di antaranya 'dan 'perhatikanlah akibatnya orang-orang yg berdosa' (An-Naml : 69) dan 'sesungguhnya di dalam kisah mereka itu ada pengajaran bagi orang-orang yang mahu menggunakan akal' (Yusuf: 111). Ini adalah kedah membuatkan otak manusia melihat kejadian yang menimpa orang lain dan mengambil iktibar daripadanya supaya apa yang buruk yang menimpa orang lain tidak akan menimpa manusia yang sedang cuba diberi pengajaran itu.

    Sekiranya kedua-dua kaedah Allah mengajar dan mentarbiyah manusi ini iaitu memberi pelajaran dan meminta manusia mengambil pengajaran telah kelihatan gagal disebabkan manusia itu terus-menerus sombong di dalam pendustaannya maka kelak mereka itulah yang akan dibinasakan supaya orang-orang yang selepas mereka pula yang boleh mengambil pengajaran dari kejadian yang menimpa mereka.

    Daripada mereka diajar dan diberikan pelajaran, kepada mereka diminta mengambil pengajaran, dan akhirnya mereka yang dijadikan pengajaran. Setiap satu akan berlaku setapak demi setapak supaya kelak mereka tidak lagi boleh beralasan bahawa mereka tidak pernah diberi pelajaran dan tidak pernah diberi peringatan ataupun tidak pernah diperlihatkan apa-apa kejadian pun untuk mereka mengambil pengajaran.

    Menyesal kemudian tiada gunanya.

    Wallahu a'lam

    ReplyDelete
  5. Sebijik macam pencacai2 najib kat blog ni. Sombong, bodoh dan kurang ajar. Kah kah kah

    ReplyDelete
  6. Alah, jangan pedulikan bebelan si Nazri Teksi ni.
    Dia pengecut.
    Berani cakap dari jauh, bila berdepan dengan Tun Mahdir,
    terus jadi bisu. "ITU SUNEGEI..." ini je yang dia boleh cakap
    kat Tun masa jumpa kat Kuala Kangsar lepas debat tak jadi dulu.

    ReplyDelete
  7. Kisah 1) tewasnya mukriz ditangan khairy adalah kisah benar yg menyebabkan Tun berbulu2... tp sabar jer.... kisah 2) tewasnya mukriz lemvab ala2 spasfik untuk jawatan naib preziden... menambah luka Tun... kisah 3) gugurnya mukdiz dari jawaran MB... membuatkan Tun naik gila... bukanlah csrita reka2..... kalau nak perfikaipun mungkin kisah 4)... marahkan najib lantik khairy jadi menteri.... tp tetap ada asas sebab anak Tun belum pernah jadi menteri penuh kut..... hahahahah.....

    Udah2ler.... Tun ni perangai macam.padia tua lar oiiii.... obses ngan anak jantan.... tak boleh usik. Sampai bila korang nak junjung jemala Tun tak tau ler..... dengan jon doe2 sekali pun jadi bodoe.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Suharli,

      Mukhriz kalah KP UMNO semua dah tahu tapi itu hanyalah fakta. Mengapa tak dijawab pada rationya yang saya bangkitkan dlm komen awal saya.

      Kalau benar jawablah pada rationalnya mengapakah Tun tidak naikkan Mukhriz semasa Tun masih PM.

      Masa tu Tun cuma berdehem saja pun beratur Ketua Bahagian nak bagi peluang Mukhriz jadi calon YB asal KB tu pun calon.

      Kalau Nazri yang dipanggil Chief di Padang Rengas pun boleh jadikan Nedim 'Chief Junior' dalam tempoh separuh daripada tempoh Tun jadi PM, dan kalau Pak Lah dalam tempoh 2 penggal saja pun boleh jadikan KJ Ketua Pemuda dalam UmNo, maka untuk Tun yang jadi PM naikkan Mukhriz kelihatan seperti kacang putih ja. Bukan setakat Menteri, malah jadi TPM pun Tun boleh kalau dia mahu.

      Itu belum dikira laungan 'rasuah rasuah rasuah' selepas KJ menang. Ataupun betapa supermewahnya Nedim tanpa sebarang pekerjaan pun.

      Dan kalau itu faktor pendorongnya mengapakah Tun dan Mukhriz mengambil masa yang lama sebelum menubuhkan PPBM? Tempoh lama yang berlalu di antara kedua kejadian ini dengan sendirinya telah memutuskan naratif tuduhan dusta itu, ibarat perawi yang tidak bersambung di dalam hadith, maka hadith itu di atas zatnya sendiri (lizaatih) sama ada akan diletakkan sebagai berstatus 'sangat dhaif' (dhoi'f jiddan) ataupun palsu (maudhu').

      Hanya pendusta yang akan memainkan tuduhan tanpa rational ini dan hanya orang-orang bingung saja yang akan mempercayainya.

      Bagaimana pula dengan TSMY dan DSSA, bukankah mereka menang Timbalan dan Naib? Kenapa mereka mengikut jalan yang diambil Tun M kalau benar jalan itu motifnya ialah Mukhriz?

      Demi Allah saya masih boleh bayangkan KJ pada masa itu menunggang dan masih tercari-cari 'jalan untuk naik' dan bagaimana seorang yang dekat dengan Pak Lah meminta saya 'melihat-lihat' kalau-kalau ada sebab2 lain yang membuatkan si Nori ini 'tiba-tiba suke benget' sama KJ. Saya tak buat apa pun sebab yang meminta itu bukan pun ahli keluarga Pak Lah mahupun Nuri.

      Demi Allah juga saya memang tahu secara peribadi KJ tabur dedak semasa mahu dapatkan pencalonan di peringkat bahagian. Hanya dalam satu malam saja, golongan pemakan dedak tertewas dengan godaan. Cuma tak perlulah saya cerita dengan details sebab fakta bahawa UmNo dah jahannam beyond repair sudah kelihatan benar 'beyond any reasonable doubt'.

      Delete
    2. "1) tewasnya mukriz ditangan khairy adalah kisah benar yg menyebabkan Tun berbulu2... tp sabar jer.... kisah 2) tewasnya mukriz lemvab ala2 spasfik untuk jawatan naib preziden... menambah luka Tun... kisah 3) gugurnya mukdiz dari jawaran MB... membuatkan Tun naik gila... "

      Owwwwh Tun marah dan naik gila sebab mukhriz takder jawatan???kah kah kah kah!!!!

      Delete
  8. SENDIRI TANYA SENDIRI JAWAB...... KALAU BEGITU BETULLAH APA YG NAZRI NAK MAKSUDKAN KWNAPA TUN MARAH SANGAT..... TUN MALU SEBAB "BENIH" DIA BEBAL DAN TAM LAKU......... - Bgmn Nazri boleh katakan Tun M marah dengan UmNo pasal Mukhriz kalah dgn KJ padahal kalau Tun mahu Tun boleh jadikan Mukhriz 'orang besar' semasa Tun masih PM. Tun jadi PM bukan sekejap tapi 22 tahun, sempat untuk Mukhriz jadi Menteri penuh pun tapi Mukhriz hanya dibenarkan masuk politik selepas Tun bersara. - John Doe..... kenapa dalil2 yg kamu sebut tu aaik nak menangkan puak kamu ajer?... tak perasan ker kebobrokan ada dalam kelompok kamu. Cuba tengok apa plak dalil hang tang mukriz dan tun minta derma untuk parti munga sedangkan mereka ibarat bertunggang "unta merah"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tu, takkanlah perkara yang benar saya nak katakan ia tidak benar ataupun perkara yang tidak benar saya mahu katakannya sebagai benar? Itu berdusta namanya sdr.

      Saya tidak mendokong PPBM dan kemudian mecari-cari dalil untuk menyokong dokongan itu.

      Sebaliknya saya telah melihat kepada dalil-dalil dan dalil-dalil itulah yang membawa saya menyokong PPBM hari ini.

      Tidakkah saudara melihat setiap kali dicabar memberikan hujahan mahupun dalil pada sesuatu perkara saya boleh memberikannya dengan segera tanpa memerlukan 'tempoh untuk mencari2'? Sebab saya dah temui dalil-dalil itu lama dulu sebelum saya membuat keputusan.

      Dan bolehkah sdr mencari satu sahaja dalil saya yang bertentangan pada usul yang pernah saya bawakan sebelum itu?

      Dan mengapakah kalian tidak pernah sekalipun membawa apa-apa dalil mahupun hujahan yang benar untuk menyangkal?

      Bukalah mata dan bukalah hati kepada kebenaran sdr Suharli.

      Delete
  9. Dengan izin sdr KD

    PER : Dalil kepada isu memohon sumbangan wang oleh PPBM

    Saya telah acapkali tegaskan bahawa daripada khabar2 Nabi saw saya yakin tanpa ragu PPBM akan dibatalkan. Maka untuk apakah saya telah menasihati rakan-rakan dalam blog ini supaya menyertainya dan menyumbang sementara ia masih wujud.

    Jawapannya pada ayat berikut :-

     لَّيْسَ عَلَيْكَ هُدَاهُمْ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ ۗ وَمَا تُنفِقُوا مِنْ خَيْرٍ فَلِأَنفُسِكُمْ ۚ وَمَا تُنفِقُونَ إِلَّا ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ ۚ وَمَا تُنفِقُوا مِنْ خَيْرٍ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ

    "Tidaklah engkau mampu memberikan petunjuk kepada mereka sebaliknya Allah yang memberi petunjuk kepada sesiapa yang Dia kehendaki. Dan tiadalah apa-apa yang kamu infaqkan (sumbangkan) itu melainkan (faedah dan hasilnya) adalah untuk kamu, dan tiadalah apa-apa yang kamu infaqkan itu melainkan untuk mendapatkan keredhaan Allah. Dan tiadalah apa-apa yang kamu infaqkan itu melainkan kebaikannya akan berbalik kepada kamu sedang kamu tidak teraniaya". (al-baqarah : 272)

    Ia adalah untuk kebaikan kita sendiri dan bukan untuk kebaikan PPBM. Mengapakah Tun M telah meminta rakyat yang mendokong PPBM membuat sumbangan?

    Supaya di sana nanti kebaikan daripada sumbangan itu akan berbalik kepada penyumbang dalam begitu banyak sudut seperti di dalam ayat di atas.

    Dan kepada pihak UmNo ia sesuatu yang amat menggerunkan apabila mengetahui jumlah sumbangannya adalah ratusan ribu malahan jutaan ringgit yang dikumpul secara sedikit-sedikit daripada sekecil-kecil sumbangan tetapi daripada individu yang ramai.

    Sekiranya pada zaman Khalifah memerintah kaedah menggerunkan musuh ialah melalui kuda-kuda perang dan sepertinya maka di akhir zaman fitnah ini di mana demokrasi diamalkan, maka kaedah terbaik menggerunkan musuh ialah untuk menunjukkan kehebatan dan meluasnya sokongan daripada rakyat keseluruhannya.

    Jumlah RM100000 yang datang daripada 20000 orang penyumbang dengan sendirinya akan menggerunkan penerima 'derma' berjumlah RM2.6b yang derma itu datangnya daripada satu penderma sahaja apabila prinsip one man one vote dalam demokrasi diambil kira.

    Yang menderma RM5 kpd PPBM tentu akan mendokong PPBM dan yang menderma 2.6b kepada UmNo tentu akan mendokong UMNO.

    Tapi apabila RM5 itu dimasukkan 20000 kali di kesemua kaunter atau ATM atau CDM atau electronic banking maka itu menunjukkan ia memiliki 20000 pendokong dari individu2 yg berlainan termasuklah yang tidak mendaftar sbg ahli.

    Tidakkah UmNo akan menjadi gelabah biawak? Hakikatnya mereka memang dah gelabah pun dan sedang bermati-matian menghalang orang lain menyumbang di atas 1001 alasan. Kalau alasannya ialah kewangan maka sudah tentu UmNo tidak sesekali akan gelabah kerana UmNo memiliki wang yang melimpah ruah dan walau sebesar mana pun sumbangan yang dikumpulkan PPBM ia tidak sesekali akan sama dengan jumlah yang UmNo telah sedia miliki.

    P/s - saya dah dua kali masukkan wang ke dalam CDM dan resitnya saya buangkan. Sengaja saya tidak transfer supaya tiada rekod ia adalah saya. Kepada pendokong PPBM yang masih belum berbuat demikian silalah dan jangan malu-malu mahupun bertangguh. Kalau tak ada RM50 takkan tak ada RM5. Itupun dah memadai. Kebaikannya adalah untuk kalian sendiri. Lakukanlah sementara PPBM belum dibatalkan. CIMB 8602689940

    ReplyDelete
  10. Senyum jer si kaya nengok gelagat si bodoh2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Senyum jer si kaya nengok gelagat si bodoh2...."

      Setuju, najib dan kroni merompak berbillion billion, beli jet, kapal mewah, beli lukisan ratusan juta, apartment mewah, cincin berlian,rantai leher, tangan beratus juta, beg tangan mewah, berjoli sakan, berjudi, minum arak dan buat filem lucah.

      Macai harami pula,

      Dapat elaun dan habuan harami dari kepala bapak kepada penyamun2 semalaysia.

      Kesannya?

      Tumbang umno najib, kepala bapak penyamun, kroni, golongan bersyubha (termasuk parti PAS) dan macai harami akan disoal, disiasat, didakwa, diseret memakai baju oren dan dijatuh hukum di mahkamah dunia dan mahkamah akhirat.

      Sekurang kurangnya kepala bapak penyamun yg dapat habuan bahagian terbesar berpuas hati kerana maksiat,jenayah dilakukan bukan calang2 meganya, tetapi macai harami pula? Seciput je....

      Tetapi hukum Allah adalah,

      mereka yg bersyubha, bersetongkol mendapat "share" atau bahagian yg sama dengan kepala bapak kepada penyamun2 semalaysia.

      Delete
    2. Saya pun tersenyum saja melihat sdr Suharli yang masih bingung .

      😆😆😆

      Delete