Google+ Followers

Sunday, February 25, 2018

SEMANGAT DAN HARAPAN PH DI JOHOR MAKIN BERTAMBAH...

Sultan Imbau MB Lama yang ‘Angkuh’, ‘Sombong’ | Malaysia Today 

(Malaysiakini) – Sultan Johor hari ini membidas keras dua Menteri Besar Johor sebelum ini yang didakwa angkuh, sombong dan mementingkan diri dengan hanya mengikut telunjuk kerajaan pusat.

Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bertitah demikian ketika mengulas hubungan Istana dan Menteri Besar, Dato Khaled Nordin serta barisan pentadbiran untuk memajukan negeri itu .

“Kejayaan yang dicapai ini adalah kerana adanya hubungan yang baik antara saya dengan Menteri Besar sekarang Dato Khaled Nordin, bukan seperti dua Menteri Besar yang dahulu, yang angkuh dan sombong dan hanya mengikut mementingkan diri ,” titah baginda.

Pada hari ini, titah sultan lagi, pembangunan negeri amat berbeza jika dibandingkan dengan 10 atau 20 tahun lalu.

“Kalau dulu Kerajaan Negeri semasa Muhyidin Yasin sampai tiada wang untuk bayar gaji kakitangan, tapi hari ini Kerajaan Negeri di bawah Dato Khaled ada lebihan hasil berbilion ringgit,” Titah Sultan Ibrahim.

Dua Menteri Besar yang di maksudkan sebelum ini ialah Datuk Ghani Othman dan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Titah itu juga disampaikan ketika merasmikan Galeri Darurat Bukit Kepong di Muar, dalam kawasan parlimen Pagoh, yang merupakan kubu kuat Muhyiddin.

Sementara itu, baginda berharap supaya rakyat jelata bersama-samanya mempertahankan Kerajaan Johor sekarang dan tidak menoleh ke belakang.

“Dari kecil lagi saya telah di didik untuk menjaga negeri Johor. Saya tahu apa yang terbaik untuk negeri saya. Tak akan saya hendak aniaya rakyat saya sendiri,” titahnya



# Sudah tentu PH boleh memenuhi aspirasi Tuanku Sultan Johor bagi melengkapkan lagi kehendak rakyat.

11 comments:

  1. Nak cakap salah tak cakap pon salah...harap2 Sultan jgn la masuk campur dlm hal2 politik sebab dlm negara yg mengamalkan demokrasi berparlimen dan raja berperlembagaan akan membangkitkan kekeliruan dikalangan rakyat yg masih memuliakan sistem beraja tetapi pada masa yg sama institusi raja mesti sedar hak2 rakyat dlm negara yg mesti dihormati.

    ReplyDelete
  2. MALAM TADI TENGOK CITE TANGGANG NI
    TERINGAT PULAK SI TAIKUN LAHANAT NIH
    KJAAN BN UMNO YG BERI PELUANG BUKAN DAP
    PATUT DI SUMPAH JER TAIKUN NI JADI BABI....


    ReplyDelete
  3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 25, 2018 2:41:00 PM

    Tuanku Johor tak nak cakap dah heboh MB johor khaled nordin dikaitkan dengan isu rasuah dlm kertas siasatan SPERM....tuanku tak sebut mao SPERM siasat MB supaya johor bersih mcm kes anugerah darjah kebesaran tuanku senDiri panggil SPERM...

    ReplyDelete
  4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 25, 2018 2:48:00 PM

    Sultan johor pernah bangkitkan kuasa raja dan inuniti dikembalikan kpd raja...

    Kenape najib tak kembalikan kuasa raja?....ape yg najib takutkan...sultan dah puji mb yg dilantik najib sangat bagus...tuanku jugak mao Forest city yg akan di miliki orang asing dari negeri cina kominis tidak di kacau ganggu....

    ReplyDelete
  5. IMUNITI YG DIPINTA TUN YANG CABUTKAN KUADA IMUNITI TSB.. KLU NK PULANGKAN IMUNITI KENA MASIK DRWAN RAKYAT BARU LULUS... NGOK

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 25, 2018 4:59:00 PM

      Habis tu masuk lah dewan ape pon...bn majoriti ape yg susahnye... Bongok tahap mana ko ni...perkara kecik pon nak putar jugak...

      Kalo tun tak cabut najib takkan cabut kerana najib penakut...kalo tun tak cabut najib akan pening dengan camportangan istana dan kerabatnye...tun jauh lebih bijak dan berani dari najib yg makan quinoa...betul tak?....hihihi sibodoss nak berhujjah berlagak pandai......

      Delete
  6. UMNO oklah. Semua baik. Sama2 serahkan hak tanah kepada China. Beres.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dgn ayah...cina tiongkok dgn jho lo banyak tolong melayu pe tak macam cina dap hanya nak menjahanamkan kerajaan je.

      Delete
  7. Molek...molek....dah molek la tu!!....berat nanang!!....

    ReplyDelete
  8. Fikir2kanlah orang Johor weh...

    ReplyDelete