Google+ Followers

Tuesday, February 20, 2018

UMNO PERLU JUGA DIBERI KEYAKINAN MENANG..

Minggu ni banyak masa dihabiskan jumpa kawan² lama seperjuangan kerana ada kelapangan masa cuti raya cina dan antaranya orang kuat umno belakang tabir yang infonya lebih deep close.

Isu istana dan kehakiman antara yang menarik tetapi agak sensitif untuk dikongsikan.
Isu pru sewajarnya menjadi tumpuan.



Keyakinan BN menang memang ada atas faktor tiga penjuru dan yakin kerusi parlimen pas mampu menyelamatkan jika terpaksa.
Begitu juga mereka sangat yakin Sabah dan Sarawak kekal menjadi deposit BN.
Kekuatan Shafie hanya di Semporna dan satu dua kawasan tertentu sahaja. Keluasan geografi Sabah itu sendiri memerlukan kos yang tinggi sangat sukar dterokai dan ditembusi warisan.


Ketakutan dan cerita tahyol DAP masih tersemat kuat di kalangan akar umbi umno sebagai tangkal akar umbi tidak memberi undi kepada PH.

Bagaimanapun memang disyaki ada kalangan pemimpin kecil sudah menghidu kecurangan pemimpin atasan dan akan memberi undi kepada pembangkang, pemimpin peneroka sudah berani bersuara dan kampong tradisional tidak lagi takut untuk mengundang ceramah PH.

Bukan sahaja rakyat diabaikan umno bahkan akar umbi turut terpinggir kebajikan mereka dalam kepayahan hidup. Kurang sangat Ketua Bahagian dan YB ambil peduli secara langsung.

Turut terkesan dipinggir adalah otai² yang dianggap menjadi ancaman dalam perebutan jawatan Ketua Bahagian akan datang.

Agihan peruntukan dikaut kroni tanpa sempat ke bawah - ini semua menjadi rungutan dan sebahagiannya terpaksa adu dan menagih dari pembangkang.

Umno selangor dianggap hipokrik dan cakap besar dalam memberi laporan kepada Najib akan kebolehan mereka tawan Selangor, semuanya sekadar mengejar peruntukan besar konon untuk program rakyat.

Pengurusan azmin ditahap cemerlang dan umno selangor tidak mempunyai tokoh setanding pun untuk diketengahkan.

Rasa menang BN sangat penting untuk membolehkan najib declare tarikh pilihanraya dan April dijangka paling sesuai.
Tetapi paling mengejutkan, tidak seperti lazim seperti dahulunya,  bilik gerakan jentera pilihanraya masih senyap sunyi. No money no talk kata petugas !!!!!



# Dijangka semua kerusi yang ditandingi amanah, pas  akan buru dan  meletakan calon dan bagi kubu kuat umno, pas berkemungkinan membiarkannya menjadi dua penjuru sahaja.




21 comments:

  1. Jika mau perubahan,apa pun halangan kita wajib bersatu. Tinggalkan lah yg buruk dan gantikan dgn yang lebih baik untuk masa depan cucu kita kelak.
    Apa pun perlakuan pemimpin,itu sekadar pelengkap jalan kepada perubahan....
    Berani kerana benar,jadi berani lah kita untuk tidak sama2 bersekongkol menanggung dosa2 yg mereka lakukan demi kelangsungan hidup mewah mereka. Kita berikan AMANAH utk mentadbir negara namun sebaliknya kita pula yg dibodohkan dgn ungkapan2 biadap,yg tidak sepatutnya kita terima.
    Salam perjuangan.

    ReplyDelete
  2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 20, 2018 2:21:00 PM

    Sudah 2 pru umno hilang 2 per 3 parlimen...tapi perangai ego dan songlap pemimpin umno masih tak berubah kerana yakin melayu boleh di perbodohkan dengan menakutkan mereka supaya sentiasa bergantung kpd umno...bukan yg dikampong sahaja malah yg Ph D pon boleh di bodoohkan...

    Tapi bila Tun madey keluar umno mentaliti takut kian berubah dan makin berkurangan...

    Ahli umno yg hidup atas bantuan masih kekal dengan umno...bimbang di cop pembangkang hilanglah bantuan....

    ReplyDelete
  3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 20, 2018 2:46:00 PM

    Umno masih ade keyakinan untuk menang pru kali ini tapi rasa bimbang tewas pon tetap ade kerana faktor tun madey dan blm boleh kikiskan imej bagus selangor dan penang...terbaru isu tanah Ijok cuba dimainkan.....tapi azmin smart awal2 lagi dah serahkan dokumen kpd sprm...isu terowong penang mca dan gerakan yg keletihan...

    Najib silap percaturan...dia sangka anwar ibrahim sahaja yg boleh tumbangkan umno maka dia penjarakan anwar dengan rekaan liwat jubo sefool...dia tak sangka sama sekali gergasi tun madey boleh marah dan tinggalkan umno dan berusaha tumbangkan umno.....

    Forex cerita dah basi adalah satu cara untuk sekat pengaruh tun tapi gagal...

    Pasukan strategik umno berusaha gigih untuk sekat tun dan pembangkang hingga pendaftaran pon tidak di luluskan dan spr meminda sempadan undian ...betapa najib dan umno amat takut sekali...

    Pembangkang hanye perlukan sedikit lagi undi melayu untuk menang...najib perlukan sedikit lagi undi bukan melayu dan harapkan pas 3 penjuru supaya undi melayu tidak pergi kpd PH ..pas diluar kelantan impaknye kecil walo pun di khabarkan ade jentera yg kuat...di kelantan sendiri pos sedang sesak napas angkara Husam musa...Hadi silap percaturan bila buang Husam musa...

    Disabah walo pun faktor geogarapi lebih separuh sabah sudah terima warisan...cubaan jatuhkan shafei dengan sprm gagal...

    Ini kali masa terbaik jatuhkan najib dan umno...pemimpin pertengahan bimbang umno kalah jadi baik songlap dulu peruntukan untuk bahagian dan cawangan untuk cari bekalan 5 tahun ....tanpa wang umno lumpuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. keadaan sudah genting , korek korek hampir sudah habis loh. Cakap ekonomi baik, tengok sekeliling , perayaan pun senyap sunyi. Itu menunjukkkan orang sudah tidak berkemampuan. Mati kalau masih dengar tipu tipu tu .

      Delete
  4. Boleh percaya ke cerita2 orang kuat dlm umno tu. Entah2 itu dah tergulung dlm group desperado. Bila dah desperado maka semua cerita dlm selimut pun keluar lah. Dan KD pulak terima lah cerita berkenaan bulat2 sebab nak diguna sebagai modal balun pihak lawan.
    Dalam politik biasa lah, kalau Tun M pun ada banyak cerita,kan pemimpin2 hampas umno yg lain tak boleh buka cerita .

    ReplyDelete
  5. Tulis la apa2 cerita....
    Dulu PRU 13 pun pembangnag confident menang...last2 kalah jugak
    Jgn ingat sokongan lahir/fizikal adalah penentu kemenangan
    Allah boleh mengubah fikiran dan hati seseorang.
    Di akhir zaman ni, fitnah berleluasa... Manusia dah tak tahu mana yg benar dan mana yg salah....rakyat keliru
    Kemenengan BN/UMNO nanti adalah atas kehendak Allah kerana Allah lebih mengetahui siapa yg benar dan ikhlas...

    Sebab tu BN/UMNO still menang biarpun pembangknag dah confident mereka akan menang...

    Zaman reformasi semasa Anwar dipecat, ramai ahli UMNO yg kuar parti dan menentang UMNO..
    Tapi BN/UMNO still menang jugak...

    Allah bersama dengan parti yg ikhlas dan benar



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sesiapa yang suruh percaya?
      Allah bersama dengan parti yang ikhlas dan benar?
      Parti apa? Parti umno ke parti najib razak?
      Parti najib razak sudah dua penggal tidak mendapat dua pertiga majoriti..
      Itu ujian..tapi masih tak sedar diri.

      Delete
    2. Anon 3:38, baguslah kalau masih percaya pada Allah.
      Perancangan Allah bukanlah sepertimana perancangan manusia...sesaat di depan apa akan berlaku pun kita tak tahu.
      Jangan nak sekutukan, nak bersamakan Allah dengan sesiapa atau apa jua..Allah berdiri dengan sendirinya, kita yang mengharap dan bergantung kepada rahmatnya.

      Delete
    3. Senang ja nak tengok kebenaran pada zaman fitnah ni. Petunjuk sangat banyak dah. Di antaranya yang penting:-

      1. Melengkapkan sifat munafik tulen di dalam hadith melalui pembentukan geng dedak A9 yang kerja mereka ialah berdusta semahu-mahunya tanpa sebarang batasan untuk mempertahankan pendustaan, kemungkiran dan pengkhianatan pemerintah;

      2. Melepaskan golongan pemerintah dan konco-konco daripada menjalani pengadilan sekalipun dengan bukti-bukti kesalahan yang nayata seperti matahari siang di hari yang cerah.

      3. Mengambil Yahudi dan Nasrani menjadi wali. Yahudi Zionist diambil menjadi penasihat dan Nasrani Zionist diwala sebagai pemimpin.

      Kesemua 3 di atas adalah perakuan-perakuan orang-orang yang merasa aman dari kemurkaan Allah.

      Dari 3 di atas sahaja sudah ketara siapa di pihak benar dan siapa pula di pihak yang bathil.

      Ada pula golongan yang bingung kewujudan mereka telah diakui sendiri di dalam hadith Nabi saw. So, tak perlu hairan mengapa masih ada yang bingung.

      Bezakan orang-orang bingung dengan pendusta. Mereka menyokong pihak yang sama, tapi kaedah mereka berlainan.

      Segala petunjuk amatlah jelas bagi orang-orang yang mahu menggunakan akal.

      Wallahu a'lam

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 20, 2018 5:15:00 PM

      Menang kalah bukan kerana faktor ramai ahli...penyokong atas pagar lebih ramai dari bilangan ahli umno...

      Tak usah bangga dengan ahli yg ramai yg telah pon berpecah...

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 20, 2018 6:16:00 PM

      Cai kat atas tu cakap Aalah bersama parti yg ikhlas....adekah Allah akan bersama parti yg di ketuai oleh kapla prompak...merompak tu bukan ingkar perintah Allah?...hehehe otak cai dah berpusing2...akibat sokong mungkar...

      Delete
  6. Kalau geng masih UmNo tengok video tu confirm depa akan yakin menang.

    Kikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 20, 2018 5:12:00 PM

      Yg tua2 totok dah tak berapa ramai lagi tinggal...ramai yg dah pergi meninggalkan dunia dan umno buat selama2nye.....hehehe

      Delete
  7. FUYOOOOOINKKK KIKIKIKI..

    ASSMIN MB PALING CEMERLANG KATANYEEE..
    PINTU GERBANG 10 JOTA DI PEDULIKAN KATANYE
    STADIOM SAS ALAM PEDULIKAN LAH DEPA SUMA
    REKOD MB PALING SINGKAT DLM GENGAMANYEE

    KIKKIKIKIKI.....

    OTAI OTAI UMNO AKAN BAGI TAMPARAN
    SAPA GERANGAN OTAI UMNO SI GAMPANG TU
    WAK SUMAN JONDOE RAMAN JPC POMEN CIPAN.?
    BERAMBOSS SAJA OTAI TAK TAU MALU ITU...

    KIKIKIKIKI...


    MEME UMNO BN AKAN MENANG KANNN....!!
    MAJORITY 2/3 INSYALLAH DLM TANGAN
    SEBAB MUDAH NO HARAMJADAH SLOGAN
    TEORI MUDAH PM KITA DARI SELATAN



    BERAMBOSSSSS BARUA SINGAPORK@DAP PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA... INI KALI LAH
    TAHNIAH SPORK NAIKKAN GST 9 % TAHUN INI.. BARUA BARUA DAP TAK MENYALAK PULAKK.. KLUENG MRN ARE U OKEY. ...?


    BERAMBOSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 20, 2018 5:09:00 PM

      Dah neroyan orang dlm kegelisahan umno nak mamposs.....hehehehehe...jual temberang jeer laa yg mampu di buat...

      Delete
    2. 501.
      Ubat gila ko habeh ker,?
      Maklumlah hospital pun dh catu obat...
      Negara maju ler katakan?
      Yer, idok?

      Delete
    3. Admin, kali ni saya buat request tak perlu delete komen si Kejora ni.

      Ia Bagus untuk membuktikan 'level' penyokong UmNo yang masih berbaki.

      -20% ja pun semasa PRU. Tak lama selepas itu terus innalillahi wainna ilaihi raji'un, in shaa Allah.

      Delete
    4. Sekarang otaknye pon dah innalillah...

      Delete
    5. Komen anon 5:01 menjadikan macai2 taek sentap, mengelebah dan menggelupur tak tentu hala. Tak lama selepas pru jon boDoe terus jadi taek. Taek dlm kegelisahan. Hahaha

      Delete
  8. https://theflyingkick.blogspot.my/2018/02/tanah-peneroka-ijok-faekah-hussin.html?m=1

    POSTING KLUENG MEN ARI NI ASSMIN MB T'BILANG
    LINK ATAS MALEH NAK LAYAN PUAK BANGANG NI..
    FAKEH TU SU KALIT BRAHIM YANG DAH TERBUANG
    BOLE JAWAB KE IDOK ATAU NAK SPIN FITNOH LAGI?


    ASSMIN TUNGGU 2 BOLAN LAGI NAK JADI MB
    LEPAS TU TURUN NAIK MAHKAMAH SORANG DIRI
    SUMA KRONI DAN MACAI DAJ CABUTTT LARI..
    TEJULAI TERKUTAI TELONYER KE KANAN & KIRI

    KIKIKIKIKI....

    SINGAPORK UMUM NAIK 9% GST
    MACAI BARUA TERKEDU KEDAN DI SINI
    KIKIKI..KLUENGMEN ARE U OKEY ARI NI..?
    BONOS DAN BR1M DAH START MINGGU NI
    KO TAK BERATUR KE NAK BR1M MINGGU NI..?

    KIKIKIKIKI...

    GST 9 % SINGAPORK KASI NAIK 3 KALI
    BONOS 1 RIBU SINGAPORK ANG PAU KASI
    BR1M DAN BONOS PM DAH LAMA KASI
    PLING AWAL BERATUR BARUA SPORK@DAP


    KIKIKIKIKIKI.... BERAMBOSSSSSSS

    INI KALI LAH...

    BERAMBOS BARUA DAP@SPORK PENSABOTAJ NEGARA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 20, 2018 10:09:00 PM

      Ini kali mamposs lah ko...meroyan sewel setiap hari...hehehe

      Delete