Sunday, March 11, 2018

ANAK MURID DERHAKA


Diktator Klik







11 comments:

  1. Ayat yang sesuai dengan gambar diatas.. ..Menagih Simpati.

    ReplyDelete
  2. Ok..zamkata..😊☺

    ReplyDelete
  3. KKKIKI.. LAWAN MAK PULAK DAHHHH
    ANOKCUCU MAK TOK WAN COMANGO
    ELOK AJAR JER RENTA HARAMJADAH
    DAH TUA RENTA MASIH TAK SEDO SEDOR...


    BERAMBOSSSSZ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pelindong prompak dan comanggo...hihihihik..

      Delete
    2. Ko pulak tak sempat tua renta...
      Anak cucu pelarian congo

      Kihkihkih Bodos berambos mambos...

      Delete
  4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, March 11, 2018 3:00:00 AM

    Polis hanye temu ramah saje...bukan berani nak tengking...hehehe

    ReplyDelete
  5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, March 11, 2018 3:03:00 AM

    Najib blm habis belajo ilmu politik dengan tun madey dah nak lawan tokey....sekarang ketakutan kena penangan tun madey....hahahahaaa

    ReplyDelete
  6. Skandal 1MDB, Najib dan Jho Low jadi bahan sindiran MSNBC

    Nama Malaysia semakin buruk sehingga jadi bahan jenaka: Kadir Jasin

    Nor Azlinda Abdullah 11/03/2018 0 181 1 minit anggaran tempoh bacaan

    Oleh Nor Azlinda binti Abdullah

    BANGI, 23 Jamadilakhir 1439H, Ahad – Pendedahan terbaru berkaitan Datuk Seri Najib Tun Razak dan skandal 1MDB oleh stesen televisyen kabel dan satelit Amerika mencemarkan lagi nama Malaysia di persada dunia, kata Tokoh Wartawan Negara, Datuk A Kadir Jasin.

    Baliau berkata, menerusi rancangan bual bicara MSNBC itu, kehadiran Najib ke Rumah Putih dipersoal susulan Perdana Menteri Malaysia sedang disiasat Jabatan Kehakiman (DoJ) AS.



    Meskipun rancangan berdurasi 21 minit itu turut menyelitkan perkembangan lanjut siasatan ke atas campur tangan Rusia, khususnya Presiden Vladimir Putin, namun lebih banyak masa diberikan kepada skandal 1MDB.

    Jelas beliau, rancangan bermula dengan sindiran bahawa rakyat Amerika akan mendapat sebuah kapal persiaran mewah berharga AS$250 juta (kira-kira RM1 bilion) hasil rampasan kapal milik Jho Low, Equanimity, di Bali pada 28 Februari lalu.

    “Penyampai program itu, Rachel Maddow dalam nada sinis berkata sebahagian hasil rampasan kapal itu akan menyumbang kepada kekayaan Amerika.

    “Dia juga menyenaraikan harta-harta lain yang dibeli di Amerika oleh sahabat akrab Jho Low dan anak Najib, Riza Shahriz Aziz, melalui kegiatan pengalihan wang haram yang dicuri daripada 1MDB serta emas permata milik isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor.

    “Diceritakan juga bagaimana Jho Low berjanji akan memberi komisen AS$75 juta (RM300 juta) kepada sepasang suami isteri yang menjadi pelobi kepada Trump kalau mereka berjaya membatalkan tindakan DoJ ke atasnya.

    “Yang menarik, beberapa orang yang terlibat dengan konspirasi campur tangan Russia yang diharapkan oleh Jho Low untuk menolongnya telah ditangkap dan bersetuju untuk menjadi saksi manakala yang lain pula dipenjarakan kerana pelbagai kesalahan,” katanya.

    Dalam kes 1MDB, DoJ tidak menamakan Najib, sebaliknya melabelkan beliau MO1 (Pegawai Nombor Satu Malaysia) dan menyifatkannya sebagai orang paling berkuasa dalam 1MDB.

    Hakikatnya bekas Ketua Pengarang New Straits Times itu berkata, Najib dan MO1 adalah orang yang sama, dan disahkan oleh Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional, (Datuk Seri) Abdul Rahman Dahlan, dalam temu ramah dengan Badan Penyiaran Inggeris (BBC) pada tahun 2016.

    Mengulas lanjut katanya, pendedahan yang begitu meluas dan sensasi oleh media antarabangsa, menjadikan isu ini seperti bahan ejekan dan jenakan dunia.

    Bahkan, majalah terkemuka Inggeris, The Economist juga menyiarkan rencana bertajuk “Stop, thief! Malaysia’s PM is about to steal an election”.

    “Maksudnya, Najib akan menggunakan taktik kotor untuk menafikan hak pengundi membuat pilihan yang sah dan tulen.

    “Najib dan geng pemakan dedaknya mungkin tidak malu. Terlalu banyak makan dedak menjadikan muka mereka tabal. Tetapi kita rakyat jelata Malaysia malu dan dukacita negara kita dipersendakan. Kita sudah jadi bahan jenaka dan gelak ketawa,” katanya kesal

    ReplyDelete
  7. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, March 11, 2018 3:13:00 AM

    Kita perlu pilih sama ada kita akan kekal di bawah kerajaan kleptokrasi yang dikenali di seluruh dunia atau kita mahu Malaysia baru yang menjanjikan kehidupan dan imej yang lebih baik, kata Dr. Mazlee berhubung penyertaannya ke dalam Bersatu.

    Selepas ini dijangka beberapa lagi nama besar dan dikenali ramai akan turut menyertai Bersatu sebagai sokongan kepada parti itu dan Pakatan Harapan untuk merealisasikan perubahan dalam pilihanraya akan datang.

    Sementara Jabatan Pendaftar Pertubuhan atau RoS dilihat begitu ingin mengharamkan Bersatu, parti itu sebaliknya terus mendapat kepercayaan ramai.

    Tidak saja tokoh-tokoh yang dikenali ramai, satu demi satu membuat keputusan menyertai Bersatu, sambutan rakyat terhadap pelbagai program ke arah perubahan dan untuk menumbangkan Najib, UMNO serta BN, khususnya yang dihadiri oleh Tun Mahathir Mohamad, tidak pernah terencat, malah semakin ghairah dan hangat.

    Selain di pelbagai tempat dan negeri sebelum ini, di Kelantan semalam misalnya, program yang dihadiri oleh Tun Mahathir sesak dan padat dengan orangramai yang melambangkan era sang kleptokrat semakin menuju jalan penamat.

    Nampaknya semakin Bersatu mahu diharamkan, semakin ia mendapat sambutan.

    Bagaimana agaknya reaksi rakyat jika setelah Bersatu dibatalkan pendaftarannya oleh RoS?

    Percayalah...lagi terangkat kebangkitan rakyat dan lagi terasak Najib ditolak.

    ReplyDelete
  8. Umnobnpas sudah sampai yitik noktah.
    Tiada kompromi,tidak kira buk mana propa atau asakan salahguna kuasa,tiada pencucian,penipuan,gertakan,momokan atau habuan yg boleh bersihkan puak lahanat2 yg melingkup negara anak cucu kita.
    Negara ini pinjam,kita beri amanah kpd umnobn utk jaga.
    Dengan bukti nyata yg sudah terpampang,ditambah komplot dgn pas, sudah pasti negara malin dalam bahaya.
    Tidak ada pilihan melainkan turunkan petualang2 dan mendakwa, dan merampaa kembali hak2 RAKYAT.
    Ini bukan lagi soal Bangsa atau Agama...ini soal KEWAJIPAN MUTLAK RAKYAT.
    UMNOBNPAS MUST MUST GO !!!

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...