Friday, March 23, 2018

ARULKANDA TAKUT TIGA PERKARA....


1. Berdialog tentang isu 1MDB dan jolo dengan ayahanda,  kekanda dan adinda² Pakatan Harapan. 

2. Bertanding di mana² kerusi dalam PRU14.

3. Hantar memo dan bantahan rasmi kepada pihak luar negara yang kaitkan penggubahan wang haram dengan 1mdb. 


Jangan asyik berceramah dalam tempurung pada budak² tadika,  mat sajat dan lobai² yang sudah dicucuk hidung. 

16 comments:

  1. Tak pasal pasal nak orang tu bertanding dlm PRU 14. Dia bukan orang politik. Ikut suka dia la kerja apa dia nak buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia bukan orang berpolitik?

      Tetapi berpolitik dalam menjawab isu 1MDB.
      Ikut telunjuk orang politik.
      Dicucuk hidung orang politik.

      Alang² jadi perkakas orang politik, masuk je politik, bertanding di PRU.

      Takut ke

      Delete
    2. Dia buat kenyataan di ipoh satu sen pon 1 mdb tak pernah masukkan duit kedlm akaun najib...sape yg cakap 1 mdb masukkan duit kedlm akaun najib?...siasatan FBI dan PAC 1 mdb masukkan duit kedalam akaun syarikat jho lo...jho lo masukkan duit dari akaun banknye di singapote kedlm akaun najib...

      Pandai keling ni nak belit nak lindongi najib...

      Delete
    3. Brader 5:37am,

      Arul kanda ni seharus nya bijak pandai (kelentong) dalam bidang finance (termasuk undang2). Sebenar nya 'banyak' orang pandai finance ada kebolehan hebat yang satu ni. Johari ghani satu contoh..

      Penyataan arul kanda memang betul. Tiada deposit daripada 1mdb ke dalam akaun mo1. Penyataan arul kanda juga betul; tiada deposit ke dalam akaun riza aziz yang dituduh menerima, membelanja wang beratus million DOLLAR AMERIKA dan ke dalam akaun riza aziz yang baru membayar denda 60 juta dollar (hasil keuntungan syarkat filem yang diBUKTIkan FBI dan Jabatan Kehakiman Amerika, telah menerima beratus juta dollar yang dapat diBUKTIkan berasal daripada deposit pembayaran 1mdb kepada syarikat aabar bvi).

      Betul kan..

      Ini yang dipanggil auta keling. Mintak maaf saudara2 yang tersinggung.Ikut undang2..memang auta ni tak salah.

      tapi 1mdb bodoh nya dan kita rakyat Malaysia cuba diperbodohkan.
      Banker 1mdb diarah bayar ke dalam akaun goodstar jho low oleh ketua pegawai eksekutif nya shahrol halmi. sepatutnya bayar kepada 1mdb-petrosaudi jv. di-auta kan kepada kita goodstar ni anak syarikat petrosaudi. tapi bila disiasat goodstar secara sah nya tidak ada kaitan langsung dengan petrosaudi. Di-auta kan kepada kita lagi, kononnya imdb-petrosaudi jv ni menjadi partner melabur 1 billion dollar ke dalam projek bawa keuntungan berlipat ganda kepada 1mdb.

      Bodoh nya 1mdb ni serta pegawai nya macam orang tak kenal undang2.
      Mana ada semudah ni bayar wang berbillion ringgit tak ada buat kajian menyeluruh keupayaan projek. Ini dah lalai. Criminal negligence la..senang cerita !

      Lepas dah salah bayar ada "berita palsu" duit ni dibagi2 seorang sikit ramai2. Kalau main kutu kena ikut turn. Tapi ni macam alibaba bagi2 harta menyamun pulak kodi nya. "banyak" yang dah kena tangkap dan kena dakwa. Masuk jel pun sebab bersubahat. Penerima2 wang samun ni.

      Ni semua berita palsu ni. Berita ni semua tidak disahkan badan pemantau berita kerajaan malaysia. Jadi ni semua berita palsu.

      Kepala b##%h dia la.


      Delete
    4. Pusing keling si Arul ligat macam mana pun temberang nih dah terlalu besar dan terlalu busuk dahhhh....for satu jer....kena bayar kepada IPIC 2 kali lipat lebih 1 billion dimana FM2 Johari kata akan lawan habisan dan Arul temberang kata 1MDB tidak ada penyelewengan? Lebih tepat PEROMPAKAN? Hhhmmmmmm!#@$#?

      Delete
  2. Kalo betul 1 mdb tiada masalah dan duit 1 mdb tidak hilang arulkanda mesti berani berdepan dengan rafizi ramli tun madey dan tony pua...arulkanda hanye berani bagibtaklimat kod tuan ibrahim dan khalid ibrahim yg tak tahu ape2 tentang kemelut 1 mdb...

    Gerenti kaki belit ni tak berani...

    ReplyDelete
  3. Betul admin tak de sape pon berani buat nota bantahan siasatan gubah wang haram di 8 negara kalo wang 1 mdb tidak hilang...

    Hanye melalak 1 mdb rekaan tun madey...

    ReplyDelete
  4. Najib boleh cabar DoJ dia tiada kaitan dengan penggubahan wang haram di amerika...DOJ tidak saman najib pon...kenape takut?...

    ReplyDelete
  5. Belit .....belit dan belit.

    ReplyDelete
  6. Bekas editor Kumpulan New Straits Times, Mustapha Kamil Mohd Janor menyindir majlis Wacana Sinar Harian yang berjudul 'Apakah Tun M, terlalu tua untuk jadi PM?' yang berlangsung semalam.

    Mustapha Kamil berkias kisah petua masyarakat Melayu tradisional ketika masuk ke hutan.

    "Dalam hutan ni ada banyak petuanya. Selalu orang tua kata bila kita dalam hutan ni jangan disebut-sebut perkara atau apa pun yang kita tak mahu temui.

    "Jangan sebut pasal hantu, pasal jembalang atau pasal harimau ke. Nanti dia betul-betul datang," tulis beliau dalam hantaran Facebook malam tadi.

    Mustapha berkata teringat mengenai petua itu selepas membaca berita wacana anjuran Kumpulan Krangkraf tersebut.

    "Bahasa mudahnya wacana itu untuk mengumpat Dr Mahathir lah. Tapi macam melanggar petua dalam hutan tadi, muncul pulak 'orang tua' tu dan dia duduk betul-betul depan barisan ahli panel yang awalnya bukan main tajam hujah mereka mengumpat Dr Mahathir itu.

    "Tapi bila dia muncul tiba-tiba, terus tumpul dan duduk pun dah serba tak kena. Itu lah. Macam pepatah Ujang kawan saya kat kampung ni: 'If your egg is small, don't talk big'," tulis beliau lagi.

    Semalam, Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) ditemani isterisnya Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali membuat kejutan apabila hadir ke majlis di Shah Alam itu.

    Kehadiran pasangan itu disambut dengan meriah oleh penyokong dan hadirin.

    Siri wacana itu disertai Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (Mapan) Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Kamarul Zaman Yusoff, pakar psikologi, Prof Datuk Dr Mat Saat Mohd Baki dan Cikgu Fitness Malaysia, Kevin Zahri Abdul Ghaffar.

    Mantan perdana menteri itu kemudian menulis di Twitter mengenai kehadirannya.

    “Saya hadir. I’m here guys. Say it to my face. (Saya ada di sini. Cakap depan-depan.), ” ciap beliau. ~ sumber

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata kunci- if your egg is small dont talk big laa...

      Delete
    2. Telor dr palsampah kamarut dan arulkanda hakikatnye kecik tapi nak cakap besar...

      Delete
  7. Macai penyokong umno pemimpin pas semua tulur kecik takut cina jho lo...malah ade yg jadi penjsga tahik jho lo...

    ReplyDelete
  8. Apa benda pm najib bebel nii..semua tv muka dia..tanda2 pru semakin hampir..

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...