Sunday, May 6, 2018

APAKAH UMNO BERANI MENGHADAPI KEKALAHAN




9 comments:

  1. UMNO BN dari sejarah yg ada telah terbukti bahawa UMNO BN sentiasa berani menghadapi kekalahan ,contoh walaupun UMNO BN telah gagal dan hilang beberapa buah negeri tapi UMNO BN tidak pernah mahu berubah malah semakin lama semakin angkuh mendongak langit, sekarang yang di takuti dan tidak berani di hadapi oleh UMNO BN dan Pendekar UMNO BN adalah KENYATAAN, terutama KENYATAAN bahawa orang TUA yg berumur lebih dari 90 tahun telah berjaya menewas kan pahlawan pahlawan gila UMNO BN yg masih muda kuat dan kaya , kedua kenyataan hari selepas hari rabu 9/4/2018. Kemana HALATUJU pahlawan dan PENDEKAR UMNO BN ?
    Keyataan yg tebesar hari ini org tua yg berumur 93tahun berjaya membuat NILAI CASH IS KING hilang nilai
    Malah di masa yg sama atau kebetulan org tua ini juga sempat memberitahu rakyat selain menewas kan CASH IS KING org tua ini jaga berjaya menewas kan KING IS CASH,,, org putih cakap satu batu balun dua ekor burung satu garudah satu CENDERAWASI,, fikir kan hingga faham

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap biar besar dan angkuh. Tulislah apa sahaja, asal hati terus gembira menuju lg 2 hari. Selepas itu muhasabah diri semula kenapa kem sombong bongkak dan angkuh masih juga tidak menang? Sebab apa duit yg bernilai trilion ringgit tidak mampu memenangkan? Oh, sebab duit tu tak boleh dibawa masuk ke dlm negara. Punca utama knp najib razak perlu direhatkan.

      Delete
  2. Baling gelas pun xpecah..
    Kikikiki

    Tapi punya takot nk bg muka org 93 tahun melekat di poster pru..
    Kikikiki

    Letak muka parti komunis china xpe. Sebab perjuangan komunis dan ABATA adalah selari..
    Kikikiki

    ReplyDelete
  3. Pru ni Rakyat ada 2 pilihan.
    1.UmnoBN (party komunis),dibantu PAS (Boko Haram Malaysia).
    2. PH, campuran professional2 bertinjang perlembagaan,dimana teras Islam menjadi landasan utama diterma semua.

    ReplyDelete
  4. Dulu ingat dap tu haramjadah. Nyatanya umno lagi terok dari dap..habis semua kena jual..takyah aku crita la apa dia jual. Yg bodo.dungu campo bebal jer ug tak tau..yg benal tu org umno jer Nelayu lain semua dh tau dah ...sape ug kawan dgn komunis...bukan dap tau ug sanjung sngat komunis...tapi parti united melayu no otak yg suka jilat bonrot

    ReplyDelete
  5. Menang saja Pakatan Harapan di PRU14, siasat segera segala skandal 1MDB, Felda, Mara dsb. Sekiranya wujud prima facie, Najib hendaklah dibawa ke muka pengadilan bukan atas tuduhan mencuri harta negara tetapi didakwa sebagai pengkhianat negara (treason) dimana jika disabitkan kesalahan, hukuman mandatori adalah gantung sampai mati.

    ReplyDelete
  6. KD,

    Bagi saya persoalan sepatutnya APAKAH PEMIMPIN2 UMNO BERSEDIA UNTUK DISOALSIASAT VIZ ABETMENT WITH PRESIDEN UMNO DAN PENGERUSI BN?

    ReplyDelete
  7. Kenapa Nik Adli kuncikan makam ayahnya dpd diziarahi oleh Tun Mahathir? Ini jawapannya;

    Kecoh kisah Nik Adli anak Almarhum Tok Guru Nik Aziz cuba menghalang Mahathir mengunjungi pusara Mursyidul Am PAS itu. Ramai penyokong PH mengecam beliau, tapi tahukah mereka siapa Nik Adli ini sebenarnya?

    Nik Adli Nik Abdul Aziz ini pernah ditahan pada 4 Ogos 2001 dibawah Seksyen 73 (1) Akta ISA atas tuduhan mengetuai Kumpulan Militan Malaysia (KMM).

    Menteri Keselamatan Dalam Negeri Malaysia ketika itu ialah Mahathir Mohamad yang juga Perdana Menteri Malaysia. Rakyat Malaysia terkejut kerana ia melibatkan anak Musyidul Am PAS yang juga Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat. Penahanan itu jelas sebagai cubaan Mahathir mengaitkan PAS terutamanya Tok Guru Nik Aziz dengan aktiviti pengganas.

    "Tok Guru Nik Aziz redha dengan penahanan anaknya, sebagai sebahagian dari ujian Allah s.w.t. terhadap beliau dan keluarganya. Namun, beliau tetap memberi ingat kepada semua pihak yang bertanggungjawab. Samada menteri, ataupun orang politik, ataupun sesiapa sahaja. Sebagai seorang bapa, beliau akan menuntut haknya di depan Allah s.w.t. di akhirat kelak. Oleh kerana beliau dan keluarganya jelas dizalimi dalam hal ini, maka apabila berhadapan dengan Allah s.w.t. kelak, beliau akan memohon pengadilan. Kalau perlu dipijak dan diinjak muka mereka yang bertanggungjawab dan tali barutnya sekali, akan beliau lakukan dihadapan Kadhi Rabbul Jalil itu. " - kata Annual Bakri Haron, bekas Setiausaha politik Too Guru.

    Selain itu Tok Guru juga pernah berkata;

    “Saya tidak akan pergi menemui Nik Adli dan merayu pihak atasan bagi sebuah pertuduhan yang tidak pernah dibuktikan. Sudahlah gagal dibuktikan, gambar anak (saya), Nik Adli digunakan sebagai simbol militan dalam salah satu modul Program Latihan Khidmat Negara (PLKN),”

    "Tindakan pihak yang menyediakan modul tersebut jelas sesuatu yang mendukacitakan. Dia masih belum dibuktikan di mahkamah sebagai pengganas, mana boleh? Kalau benar orang yang buat itu (menyediakan modul yang menggambarkan Nik Adli pengganas) sebagai seorang yang bertanggungjawab, dia kena minta maaf kepada saya, isteri saya dan anak saya,” - Kata Tok Guru lagi.

    “Macam mana boleh kata anak saya pengganas sedangkan tidak ada mana-mana mahkamah pun yang sabitkan anak saya sebagai pengganas,'' bentaknya pada kuliah mingguan Jumaat pada 25 Februari 2006.

    Setiap kali teringat pada Nik Adli air Mata Tok Guru akan tumpah. Hatinya pilu setiap kali tiba Hari Raya kerana melihat dua cucunya beraya tanpa ayah mereka disisi selama 5 tahun.

    Selepas 5 tahun dipenjara, Nik Adli akhirnya dibebaskan daripada tahanan Akta ISA Malaysia, pada 18 Oktober 2006 , seminggu sebelum hari raya aidil fitri pada 24 Oktober 2006 oleh Pak Lah yang mengantikan Mahathir sebagai PM.

    Nik Adli menjadi mangsa kezaliman Mahathir akibat dendamnya kepada Tok Guru Nik Aziz yang merampas Kelantan dari BN sejak 1990. Nik Adli dipisahkan 5 tahun dari isteri dan dua anak kecilnya serta bapa kesayangannya walaupun tidak melakukan apa-apa kesalahan. Kita tidak duduk terkurung 5 tahun dalam penjara ISA tanpa perbicaraan macam beliau, jadi jangan memandai-mandai fitnah dia lagi.

    Bukanlah sesuatu yang menghairankan jika Nik Adli melakukan tindakan menghalang Mahathir mengunjungi pusara Mursyidul Am PAS itu. Bukan semua orang-orang yang dizalimi dapat melupakan kezaliman Mahathir, apatah lagi hasrat menziarahi pusara Tok Guru itu lebih kepada political stunt untuk menagih sokongan dan simpati sempena PRU14.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...