Monday, May 7, 2018

BOIKOT AIRASIA

Pengangkutan awam sepatutnya tidak memihak..
Bukan itu sahaja,  kita bimbang tentang isu keselamatan apabila menaiki sebuah pesawat yang lari dari prinsip perkhidmatan awam.

Secara individu,  hak dan kebebasan untuk Tony berpihak.



Sahabat semua pls focus kempen kpd saudara mara di kampong yang masih terketum dengan umno. 


# saki baki pecacai di sini tidak mampu buat apa² pun, tiada hujah bernas untuk disiarkan. 

13 comments:

  1. Sdr kd. Air asia tentu sudah ada maklumat yg boleh dipercayai parti mana akan menang dlm pru14 kali ini. Bukan mudah utk membuat keputusan untuk membiru-tuakan Air asia jika risikan menunjukkan ph akan menang. Selang 2 hari sblm mengundi,Air asia membirukan kapalnya...so, apa makna ini semua kd? Tony fernandes tahu kajian invoke rafizi adalah dongeng terlampau yg tidak sahih. Sbb itu dia bertindak berani membirukan Air asia. Oh ya, penasihat Air asia khabarnya sudah dipecat dpd umno dan warna biru langsung tak sesuai dgn dirinya. So, kd boleh la tolong² apa yg patut contohnya kemas bilik pejabatnya di Air asia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki..
      Tandanya air asia dpt duit uk promote bn

      Tandanya air asia kalau xnk promote bn, nasib ko spt insan yg xmnyokong najib.

      Tandanya, bn mmg sedar tgh sakit..
      Kalau gagah perkasa, xyah letak logo pun poster pun bn dh dihati rakyat.

      P/s: make my country greater. Bdekah2 aku gelak. Lps 1 dunia tau psl kleptokrat si pundekar bogus, nk greater lagu mana.

      Lagi xbermaruah org melayu dan islam apabila dilihat terus menyokong penyangak dan pencuri utk terus berkuasa

      Delete
  2. kapal terbang standby nak terbang pi mana tu? terbang hari apa, pukul berapa tu?

    ReplyDelete
  3. Strategi Tony kali ini makan diri.. Setiap kali terbang dan mendarat di mana²airport ia hanya membawa image "kleptokracy"...tak kiralah najib menang atau kalah.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya generasi lama yang ada semasa zaman 13 Mei di Kluang, kampung saya. Kamu tidak faham sejarah Malaysia dan geopolitk dunia dan apa yang berlaku dan terlibat dalam lipatan sejarah dunia. Bertindak hanya ikut Nafs yang penuh dengan jiwa yang sangat kotor. Saya banyak menyumbang kepada negara termasuk kajian EIA untuk KLIA. Malaysia negara idaman rakyat negara asing. Mesti bersyukur sebagai rakyat dan sayangkan negara. Kamu tidak kenal siapa Mahathir dan siapa Anwar. Nanti kamu akan tahu.

      Delete
    2. Kata-kata yang kesat tidak bersopan santun adalah amat memalukan bangsa kita yang tinggi budaya sopan santun. Kamu ni dari kampung mana?

      Delete
    3. Anon 930, 933 adalah orang yang sama, hujah macam sopan tapi isi dan tajuknya apa?
      Atau sekadar copy paste dan tampal di mana²?
      Apa isu?

      Delete
    4. Kamu tak tahu sejarah airasia, dan siapa yang lantik rafidah tu untuk airasia? Memang dia darling Mahathir, jangan salahkan Tony. Saya tahu sejarah KLIA sebelum kawasan tu dibangunkan. 10,000 hektar, masih hutan, kampung orang asli, getah, sawit, kandang babi. Yang design airport tu orang Italian. Biarlah Tony buat pilihan dia. Kamu boleh naik kapalterbang lain. Airasia akan tetap penuh juga kalau kamu tak mau naik. Travelling has nothing to do with politics. Tu cuma satu kapalterbang je Najib tempah khas untuk ke Sabah, dan mahu guna kapakterbang awam, sedangkan Najib boleh guna executive jet. Saya dah kaji dunia ni. Kamu jangan angkuh dan sombong. Saya orang Kluang amat malu dengan sikap kamu.

      Delete
    5. Generasi lama ptuiihhh..
      Meh aku nk ludah kan muka kau.

      Xyah berlakonlah.
      Kalau kau benar2 org lama, tentu kau rasa aib dek perbuatan org xreti malu mengaku pendekar.

      Bergaduh, berbeza pendapat sudah lumrah dlm politik.
      Tapi kebejatan dan kejahatan najib tidak boleh dilupakan dan dimaafkan.
      Lupakah kau edra sudah jadi milik negara asing?
      Lupakah kau tanah trx sudah milik swasta dgn harga RM 60 per kaki diterima kerajaan?
      Tahukah engkau tanah mindef sdah diswastakan?

      Jho low boleh berparti minum dgn paris hilton, anak melayu kena kira syiling nk cukupkan duit beli susu utk anak dan org tua.

      Delete
    6. Anon 945, siapa orang Kluang?
      Kamu generasi lama yang suka tengok kartun kluangman ke?

      Kluangman mesti orang keluang ke?
      Kalau kamu orang tua, otak jangan selekeh.
      Jadilah orang tua yang gagah dan cerdik seperti Tun.
      Apa guna muda darinya tapi lembek dan bodoh.

      Delete
  4. Tony adalah seorg businessman!! Apa yg penting baginya adalah poket syarikat terus kembung dan berisi!! Iklan dibadan kapalterbang miliknya tidak datang dgn murah!! Dan najib mempunyai wang untuk sesuatu yg memberikan dia sedikit kelebihan dri segi branding!!! Org seperti tony akan play safe walaupun mungkin hakikatnya tidak menyukai pentadbiran najib!! Business is business!! There are risks not worthy of taking!!sama mcm ananda!! Kita tau dia byk terhutang budi dgn Tun, tapi mengambil pendirian berkecuali. Vincent tan dan ramai lagi yg berpendirian yg sama kerana business tidak boleh dilibatkan dgn politik. Bukan seperti umno yg menggunakan kedudukan dlm politik utk mendapatkan business!!

    ReplyDelete
  5. KD sudah mudah gabra, komen2 di atas ada faktanya bukan macam Rafizi raja kelentong.
    Sudah tentu Tony Fernandez tidak akan membuat satu keputusan yang merugikan syarikatnya. Dan nak dengar apa pula komen TS Rafidah Aziz....setakat komen sahaja atau terus letak jawatan.
    Maka pulanglah penyokong2 Pakatan Hapraq undi mengundi dengan mengayuh sampan kerana memboikot Air Asia yang sudah di biru tua kan.

    ReplyDelete
  6. Anon 945: apa kaitan sejarah klia dgn apa yg berlaku skang ni perihal rakyat yg hidup sengsara akibat pentadbiran yg korup??

    Kamu dah kaji dunia ini?? Apa hasil kajian ko?? Adakah kajian kau tu bersangkut paut dgn kitorg kat sini yg inginkan seorg pemimpin yg adil, berintegriti dan bermaruah, dan meletakkan rakyat lebih dri dirinya sendiri.

    What are you trying to prove??

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...