Google+ Followers

Monday, May 14, 2018

INI BARU DERMA


14 comments:

  1. Rakyat menjadi saksi dan rakyat tahu...kan? So tak de nak karang cerita2 pelik hingga kita rasa di hina dgn pengakuan pembangkang skrg!
    Dulu2 lah....
    Err....betul tak tu? Takde nak sorok2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suharli masrop mesti xpercaya..
      Sebab ekonomi malaysia bagus.
      Derma arab belanja sikit je. Lain pulang balik

      Delete
    2. hish jgn la sebut nama dia...takot kalau dia tengah makan nasi arab boleh tersedak dibuatnya.

      Delete
    3. Ini fake news!!!

      Jangan sebar! Kedatangan Sultan Brunei semalam hanyalah lawatan mesra (courtesy call).

      Delete
  2. Aku amat terharu...junjung kasih tuanku...ini tunjukkan tuanku sultan brunei amat hormat tun madey...tun akan jadi ketua negara Asean dan negara islam semula...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun terharu... Disebabkan najib negara kita mencurah dgn derma. Tp bezanya, derma ke najib, masuk poket sendiri. Bg ke Tun masuk kantung negara.

      Delete
  3. Salam. Doakan Yang terbaik saja buat Tun. Semoga Allah SWT melimpahkan kesihatan Yang baik buat ayaahanda. Amin.

    ReplyDelete
  4. Ini lah bukti perasaan bersaudara di antara dua negara. Bukan sahaj kejiranan, tapi perasaan Rumpun Melayu.

    Perlu di ingati bahawa dalam sejarah, Sultan Brunei di zaman silam telah mengusai seluruh kawasan berhampiran hingga ke Sabah. Hamjadah puaka penjajahan Bretes punya pasal (antara nya) kuasa Sultan Brunei telah menjadi begitu kurang.

    Tetapai nyata bahawa jika dan bila berlaku sesuatu ancaman atau serangan terhadap Brunei dari mana mana pihak di zaman sekarang, Malaysia akan membantu nya dari segi pertahanan dsb nya.

    Berbangga lah dan berterima kasih lah kita di atas pendirian dan pemberian Sultan Brunei itu. Moga2 Tuanku di kurnia Allah SWT lanjutan usia, di limpahkan keselamatan dan kemakmuran berterusan. Ameeeeeeeen.

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Ini fake news!!!

      Jangan sebar! Kedatangan Sultan Brunei semalam hanyalah lawatan mesra (courtesy call). Tolong baca akhbar hari ini. Hal ini sudah dinafikan oleh pemilik akaun facebook ni sendiri.

      Delete
  6. InsyaAllah.
    Sebelum ini pun saya telah komen di blog KD
    Nusantara (ASEAN) akan menjadi musuh politik & ekonomi kpd Israel di akhir zaman.
    Jika ditakdirkan & mendapat keizinan ALLAH (melalui kuasa politik - PM) yang Tun pegang sekarang ini "BERPANJANGAN" (apa-apa boleh jadi - musuh sedang hendak 'mematikan Tun), ternyatalah soalan2 saya mengapa tiba2 sosok tubuh ini muncul semula di tahun 2018, akan menyerlahkan episod2 penting kepada negara, AEAN dan dunia.
    Tun sedang 'membuka jalan', "ORANG LAIN" akan muncul dan menyudahkannya.
    Amin Ya Rabbal Alamin

    ReplyDelete
  7. Orang Tua Tua selalu berkata jika nak tahu pemerintah ITU diberkati atau tidak,tengok rezeki yg masuk dilimpahi rahmat utk rakyatnya.

    ReplyDelete