Google+ Followers

Wednesday, May 9, 2018

JANGAN PERSENDA KUASA RAKYAT...








17 comments:

  1. Tindakan yg sewajarnya..
    Sultan tetap harus bersama rakyat walaupun pandangan politik peribadi baginda berbeza.

    Tiada rugi apa pun pada baginda dgn melupakan umno yg sombong dan bongkak.
    Baru najib sedar pemecatan TSMY dan SA memakan diri.
    Umno bukan milik najib.
    Tp kerana yg tinggal hanya pak turut, biar shj ianya haram

    ReplyDelete
  2. Terimakasih tuanku,harap lps ni jgn lantik lagi penjawat awam dari kelantan.beri ruang pada negeri utara utk berkhidmat sama kerajaan yg baru.biarlah belia2 kelantan cari kerja dinegeri sendiri saja.tk perlu pun cari kerja dikl dn johor.

    ReplyDelete
  3. Jgn macam tu geng. ... Sama2 cari makan. ... Asal bapa johor, lahir negeri sembilan ... Sekarang kerja cari makan kat melaka. ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn salah sangka,org utara sgt sikit kerja dgn kerajaan,byk kerja gomen sekarang bdk kelantan yg dpt pasal ada kabel.beri peluang negeri belah utara utk berkhidmat dgn kerajaan baru nanti.dulu drmahathir ckp org utara sgt sikit kerja kerajaan,berilah belia2 dari utara merasa kerja gomen.

      Delete
    2. Pekerjaan hendaklah diberikan kpd mereka yg layak dan berkemampuan! Tidak kira org utara selatan, timur atau barat!! Sikap berpuak puak perlu kena pada tempat..cthnya berada dinegara asing, dan berpuak puak pula mestilah dlm kontek yg betul!! Dlm perkara yg betul dan benar!! Kita sudah teruk dimomokkan dgn sentimen perkauman pd election yg lepas, dan itu sudah cukup memenatkan! Jgn lah pula kita taksub pula dgn sikap kenegerian yg akhirnya membawa kpd keretakan persaudaraan sesama agama dan bangsa. Plhanraya ini sepatutnya mengajar kita bahawa sempadan bangsa dan agama perlu dilangkaui utk terus maju kedepan tanpa perlu mengadaikan identiti dan keprcayaan agama. Kita sudah lihat apa yg telah kita capai!

      Kita semua tidak sempurna, tapi itulah kekuatannya kerana kita akan sentiasa berusaha!

      Delete
  4. Sekarang, Hutang korang macai2 harami ditagih dan dituntut di akhirat, merangkaklah korang, berguling diatas bara dan api yg marak!

    Bertaubat? Dah terlambat dah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau boleh menentukan taubat seseorang tu di terima oleh Allah atau tidak ke? Tak habis lagi ke bodoh kau?

      Delete
    2. Soal terima atau tidak taubat korang itu antara korang dengan Allah,manakala dengan rakyat pula, nak ulang balik,(tak faham kot)....

      "merangkaklah korang, berguling diatas bara dan api yg marak!"

      Delete
  5. Kerajaan baru hari ni jgnlah lagi lantik org Kelantan dlm pentadbiran kerajaan. Habis semua anak beranak mereka diambil bekerja. Tak cukup yg ada di Kelantan, yg dari Thailand pun mereka ambil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ke ko ni cytroop umno yg dah x ada isu smenjak barisan kalah??

      Delete
  6. Kenegerian sewajarnya tidak ditimbulkan, ramai cerdik pandai dalam dan luar negara terdiri juga dari orang Kelantan.

    Yang buruk adalah sekadar individu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tk fikir begitu.mereka dpt kerja gomen kerana ada kabel.lagi satu org kelantan suka sgt berpuak2 dn sukar berkejasama dgn org keliling yg bkn dari kelantan.

      Delete
    2. Saya setuju sikap kenegerian mereka sangat tebal.. Mereka utamakan satu negeri..
      Kalau tidak pun, satu pantai timor..
      Sikap ini sangat tipis atau tiada pada bangsa lain..

      Bagaimanapun isu ini tidak perlu di angkat ke peringkat kebangsaan kerana akhirnya kelayakan dan pergormance juga jadi ukuran

      Sikap beberapa orang kebetulan dari negeri itu di senario sekarang sangat mengecewakan..laLu memburukan imej negeri tersebut

      Delete
  7. Ko sibuk nk mtk keje kerajaan..kitaorg nk kurangkn penjawat awam la..beban negara..akai ada ka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni org BN kan? Terimalah kekalahan dgn reda. Tak payah nak menghasut.

      Delete