Google+ Followers

Tuesday, May 8, 2018

KALAU TAK 100% TEPAT, MEMADAI 95%

Invoke 4/5/18

πŸ’– PH yakin tawan Putrajaya pada 09hb Mei 2018.

Menurut Kajian dari Unit Khas setakat 30.04.2018 yg telah sofia bentangkan tempoh hari dan hasil kajian INVOKE setakat 04.05.2018.

Hanya 3 negeri yang sama 100% keputusanya dari segi kedudukan jumlah kerusi parlimen yg diperolehi oleh PH dan BN. Manakala negeri-negeri yang lain hampir 97% ada persamaannya. Kecuali Sabah dan Sarawak saja yg INVOKE tidak keluarkan lagi.

Berikut adalah keputusan kajian INVOKE setakat 04.05.2018.

πŸ‘‰ (1) NEGERI PERLIS 

πŸ›PARLIMEN:
πŸ’– PH   : 1 
πŸ€“ BN   : 2
πŸ˜‚ PAS : 0

🏠DUN:
πŸ’– PH   : 6
πŸ€“ BN   : 9
πŸ˜‚ PAS : 0

# Negeri Perlis kekal milik BN dulu kini dan selamanya πŸ€“

πŸ‘‰(2)  NEGERI KEDAH 

πŸ› PARLIMEN:
πŸ’– PH   : 11
πŸ€“ BN   :   4
πŸ˜‚ PAS :   0

🏠 DUN:
πŸ’– PH   : 21
πŸ€“ BN   : 15
πŸ˜‚ PAS :   0

# Negeri Kedah jatuh kepada Pakatan Harapan πŸ’–

πŸ‘‰ (3) PULAU PINANG

πŸ› PARLIMEN: 
πŸ’– PH   : 13
πŸ€“ BN   :   0
πŸ˜‚ PAS :   0

🏠 DUN:
πŸ’– PH   : 38
πŸ€“ BN   :   2
πŸ˜‚ PAS :   0

# Negeri Pulau Pinang kekal milik Pakatan Harapan πŸ’–

πŸ‘‰ (4) PERAK

πŸ› PARLIMEN:
πŸ’– PH   :  16
πŸ€“ BN   :   8
πŸ˜‚ PAS :   0

🏠 DUN:
πŸ’– PH   : 38
πŸ€“ BN   : 21
πŸ˜‚ PAS :  0

# Negeri Perak jatuh kepada Pakatan Harapan πŸ’–

πŸ‘‰ (5) SELANGOR

πŸ› PARLIMEN:
πŸ’– PH   :  22
πŸ€“ BN   :   0
πŸ˜‚ PAS :   0

🏠 DUN:
πŸ’– PH   : 56
πŸ€“ BN   :   0
πŸ˜‚ PAS :   0

# Negeri Selangor kekal milik Pakatan Harapan πŸ’–

πŸ‘‰ (6)  W.P. KUALA LUMPUR

πŸ› PARLIMEN : 
πŸ’– PH   :   11
πŸ€“ BN   :     1
πŸ˜‚ PAS :     0

# W.P. KUALA LUMPUR kekal kubu kuat  Pakatan Harapan

πŸ‘‰ (7) NEGERI SEMBILAN

πŸ›PARLIMEN:
πŸ’– PH   : 5
πŸ€“ BN   : 3
πŸ˜‚ PAS : 0

🏠DUN:
πŸ’– PH   : 20
πŸ€“ BN   : 16
πŸ˜‚ PAS : 0

# Negeri Sembilan jatuh ke tangan Pakatan Harapan πŸ’–

πŸ‘‰(8)  NEGERI MELAKA

πŸ› PARLIMEN:
πŸ’– PH   : 4
πŸ€“ BN   : 2
πŸ˜‚ PAS : 0

🏠 DUN:
πŸ’– PH   : 17
πŸ€“ BN   : 11
πŸ˜‚ PAS :   0

# Negeri Melaka jatuh kepada Pakatan Harapan πŸ’–

πŸ‘‰ (9) JOHOR 

πŸ› PARLIMEN: 
πŸ’– PH   : 21
πŸ€“ BN   :   5
πŸ˜‚ PAS :   0

🏠 DUN:
πŸ’– PH   : 39
πŸ€“ BN   : 17
πŸ˜‚ PAS :   0

# Negeri Johor jatuh ke tangan Pakatan Harapan πŸ’–

πŸ‘‰ (10) PAHANG

πŸ› PARLIMEN:
πŸ’– PH   :   6
πŸ€“ BN   :   8
πŸ˜‚ PAS :   0

🏠 DUN:
πŸ’– PH   : 15
πŸ€“ BN   : 27
πŸ˜‚ PAS :   0

# Negeri Pahang kekal milik BN dulu kini dan selamanya πŸ€“

πŸ‘‰ (11) TERENGGANU

πŸ› PARLIMEN:
πŸ’– PH   :   0
πŸ€“ BN   :   8
πŸ˜‚ PAS :   0

🏠 DUN:
πŸ’– PH   :    1
πŸ€“ BN   :  31
πŸ˜‚ PAS :    0 

# Negeri Terengganu kekal milik BN πŸ€“

πŸ‘‰ (12) KELANTAN 

πŸ› PARLIMEN:
πŸ’– PH   :    1
πŸ€“ BN   :  13
πŸ˜‚ PAS :    0

🏠 DUN:  
❤ PH   :    3
πŸ€“ BN   :  42
πŸ˜‚ PAS :    0

# Kerajaan PAS di Kelantan tumbang dan BN berjaya mengambil alih pemerintahan di Negeri Kelantan πŸ€“

πŸ‘‰ Manakala Jumlah keseluruhan PARLIMEN dan DUN di Semenanjung Malaysia ialah

πŸ› PARLIMEN :-

πŸ’– PH    :   111
πŸ€“ BN    ;     54
πŸ˜‚ PAS  :       0

🏠 DUN :-

πŸ’– PH    :  253
πŸ€“ BN    :  192
πŸ˜‚ PAS  :       0

Kita hanya menunggu keputusan dari Sabah dan Sarawak yg dikatakan bakal memberikan 20 kerusi parlimen.

πŸ‘‰ Tahniah kepada pengundi-pengundi di negeri Kedah, Perak, N.Sembilan, Melaka dan Johor kerana berani membuah perubahan dgn mengundi Pakatan Harapan sehingga bakal tertubuhnya kerajaan negeri PH pada PRU ke 14 ini.

πŸ‘‰ Berganda-ganda tahniah kepada pengundi-pengundi di Negeri Pulau Pinang, Selangor dan W.P. Kuala Lumpur kerana berjaya mengekalkan kerajaan negeri dan kubu kuat Pakatan Harapan.

πŸ‘‰ Salam Takziah buat BN kerana kehilangan banyak negeri dan kerusi parlimen dan bakal menjadi pembangkang selepas PRU ke 14 ini.

πŸ‘‰ Al-Fatihah buat parti PAS yg khawarij dan takfiri kerana kehilangan negeri Kelantan. Salam takziah juga ingin diucapkan pada PAS yg bernafsu besar tapi lemah tenaga batin yg bercita-cita menjadi ' King Maker ' dengan 1 kerusi parlimen dan dun pun tidak berjaya diperolehi di seluruh negara pada PRU ke 14.

πŸ‘‰ Faktor utama kemenangan dan kekuatan PH sehingga berjaya menggerakkan tsunami rakyat Malaysia di seluruh negara ialah gabungan dua tokoh yg cukup disegani oleh pemimpin dlm dan luar negara iaitu Dato Seri Anwar Ibrahin dan Tun Mahathir. Manakala YB Rafizi Ramli diletakkan sebagai org yg bertanggjawab selaku Ketua Tentera perang PH PRU ke 14 dlm memastikan gerak kerja tersusun kemas dan rapi melalui INVOKE demi memastikan pada 09hb Mei 2018 menjadi kenyataan dgn tertubuhnya Kerajaan Persekutuan PH dan tagline #KitaMestiMenang.

πŸ‘‰ Faktor utama kejatuhan kerajaan PAS di Kelantan ialah disebabkan isu air, isu balak, isu rumah banjir terbengkalai, isu hiv yg plg tinggi dan isu peluang pekerjaan yg terhad dan gaji yg rendah. Malah mereka rakyat kelantan menolak slogan retorik agama yg dibawa oleh PAS selepas kematian almarhum TGNA.  Manakala faktor utama PAS tidak berjaya memperolehi 1 kerusi parlimen dan dun di seluruh negara ialah penolakan besar-besaran dari ahli PAS itu sendiri. Mereka beranggapan Isu Hudud dan RUU 355 adalah mainan politik PAS. Malah isu duit 90 Juta, isu audio #SumpahJadiAbu, isu RM 2.5 juta terima dari UMNO, isu mimpi jumpa Nabi yg tahyul lagi mengarut, isu pemimpin pas tunjuk kemaluan melalui messenger, isu pemimpin PAS yg lebih mesra bersama Najib Razak, isu pemimpin PAS yg tidak lagi dikatakan zuhud tapi lebih nampak kaya dgn kereta yg byk dan mahal, isu semua pemimpin PAS tidak lagi menyerang BN dan menjadi khadam UMNO utk serang PH, Isu pemimpin PAS yg asyik berkecuali dlm parlimen. Atas sebab-sebab utama inilah mereka merasakan PAS sudah lagi tidak relevan utk dipilih menjadi wakil rakyat dan mereka merasakan PH adalah lebih jauh kehadapan dari semua sudut.

πŸ‘‰ Faktor utama penolakan besar-besaran terhadap BN kali ini ialah isu 6% GST dan isu kos sara hidup yg terlalu tinggi, isu barang keperluan naik, isu minyak, isu 1MDB,  isu altantuya, isu warga asing, isu peluang pekerjaan yg terhad, isu rasuah, isu Rosmah Mansor, isu felda, isu tabung haji, isu Duit simpanan ATM, isu duit Tabung Simpanan Pesara Pencen dan beratus -ratus isu yg berjaya diketengahan oleh semua pimpinan pakatan harapan. Maka rakyat Malaysia keseluruhannya sudah tidak ada pilhan lagi selain mentalkinkan dan menguburkan BN dgn pada 09hb Mei 2018 ini.

πŸ‘‰ Akhir kata semoga kajian INVOKE ini menjadi kenyataan dan kita terjemahkannya dengan keluar mengundi pada 09hb Mei 2018 ini.

#MenangMenangMenang
#PutrajayaSudahDiKepung
#NajibRazakBaikSerahDiri
#TolakBNdanPas
#Inikalilah



15 comments:

  1. Beberapa jam dari sekarang akan berakhirlah hayat blog ini..sekian terima kaseh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beberapa jam dari sekarang akan berakhirlah sumber dedak... Sesiapa menang pun macai akan ditendang mcm anjing kurap. Sekian, arigato gozaimas. Kihkihkih...

      Delete
  2. Hahahah...hahahah...hahahhahaha...pas xde 1 pon kerusi even di kelqntan? Adoiii lawak apa ni? Ph menang banyak kerusi dan kalah kan BN? Adoii....kenapa rasa gelihati sgt ni? Xboleh nak stop gelak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mlm esok gelak kau akan stop. Org lain pulak yg gelak.... KAHKAHKAH... bunyinya gitu.

      Delete
  3. 10/5 PH kerajaan baru.
    Mai masuk blog ini, aku tak kejam, layan hampa macam biasa,

    Yang menang tak menang semua, yang kalah tak kalah semua.

    ReplyDelete
  4. Masuk mkini punya artikel pasal kajian yg sama, pastu tgk komen... Hahaha lunyai kena bantai kajian ayam-ayaman ni hahahaha

    https://m.malaysiakini.com/news/423540

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana tak kena ayam. Kajian pakai 72 org. Duduk je r&r ke, pasar malam ke atau petrol station , hulur soal selidik lps tu bg air kotak sorang satu dh dpt data. Kerja ayam mcm tu la. Yg peliknya boleh timbul kt malaysiakini pulak tu, mana tak kena ayam. Kalau kd kutippun data tu taknya peliklah. Kd hanya kutip kutip kutip apa² je yg boleh meriangkan hati dia sampai esok. Tp kalau tak percaya 100% takpe, 95%pun jadi la. Percaya yg itu lawak invoke rafizi...

      Delete
  5. Survey tak masuk akal. Jenis syok sendiri

    ReplyDelete
  6. Ini sumber yg dipercayai ..

    P.pinang pakatan menang
    Kedah pakatan menang
    W.persekutuan pakatan menang
    Kelantan pas menang tipis
    Perak pahang perlis terengganu johor melaka n9 sabah serawak BN menang
    Selangor BN menang tipis

    ReplyDelete
  7. apa masalahnya tuan...,haram tilik menilik dlm islam. adakah tuan org. islam???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg bengong..ini bukan tilik guna cara khurafat...menggunakan sampling ngok..

      Delete
  8. N9 DAN MELAKO JATUH KE PH....

    ILANG AKAL PUNYO KAJIAN....

    KIKIKIKIKI.... BERAMBOS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bg la piji tu berangan sikit. Sblm masuk jel akibat jenayah dia...

      Delete
  9. Kajuin yg dibuat mana2 badan penyeludik bukan tepat...hanye pada samling yg kecik...

    Kalo terengganu pas masih ade kerusi yg akan menang...sekurang2 nye rhu rendang...

    Begitu jugak di kelantan...PH masih berpeluang menang kerusi debgan kemasukan nik omar...perpecahan bn berlaku di gua musabg....

    ReplyDelete
  10. Invoke survey kalau berta palsu, 10/5/18 hanguskan ofis dia.

    Aku pun menyampah budak terlebih cerdik fizi ni.

    ReplyDelete