Google+ Followers

Friday, May 11, 2018

PAS MENGOTAKAN JANJI


38 comments:

  1. Hahaha..dia cuma nk pancing jerr kd..mungkin dia nk tgk apa reaksi org keliling..nanti bila lobai hadi bersuara lain plk jadinya..xboleh pkai pas nii..🙋🙌

    ReplyDelete
  2. Rafizi cakap, hari ni menang, besok minyak turun 1.50 seliter. Dah dua hari tak turun lagi ni, apa hal?
    Main sedap mulut je buat janji. Belum seminggu jd kerajaan dah mula nak menipu rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut perangai BN jugak tu

      Delete
    2. KAMI NAK MINYAK TURUN 1.50 SELITER..KALAU TIDAK KAMI AKAN PROTES DI JALANAN

      Delete
    3. Yg ko percaya tu sapa suruh??? Kikikikki

      Delete
    4. Biasalah, menang pun dgn cara tabur fitnah dan menipu.

      Bila nak tangkap Najib?
      Najib dah lari keluar negara utk dptkan suaka politik. Kenapa lambat sgt tangkap?

      Delete
    5. Kau undi bn kan? Duk diam2 boleh x? Kami yg undi ph pun x bising

      Delete
    6. Takkan baru sehari PH perintah, korang dah papa kedana sampai tak ada duit nak isi minyak? Kahkahkah...

      Delete
    7. Kalau boleh kita nak naik kan lagi gst 10%! Kan gst baik utk negara!!
      Kih kih kih kih kih

      Delete
    8. Supply dedak Dah Bercakaran. Dulu ade gak dpt sisa2 20sen. La ni tokey pun Macai Dah Suruh blah.. Ape Kate jual HP mahal Yg dpt free ari tu. Aku Beli $20. Nak buat sendal pintu lA. Aku tak Pakai brg tak Tau punca. Papa kedane sgt Dah ni. Tu la. Bak Kate simen tadi. Dunia berputar... Dulu bangga dpt HP. Buat kerja malas, nak hidup Senang. Tak berkat.. Mcm tu la.

      Delete
    9. Minyak ron95 kan dah turun harga. Td isi minyak, sekali harga dah turun kpd RM1.10. Harga utk setengah liter la. So, siapa kata rafizi tipu?

      Delete
    10. Aku tak pernah dengar rafizi cakap...boleh bagi bukti kenyataan rsfixi?..

      Delete
    11. Tun ikut undang2 dan peraturan. Tak boleh tangkap Najib sebab Peguam Negara (PN) Pandi kata Najib "no wrong doing".

      Jadi, kena pecat Pandi secepat mungkin. Tanpa notis, tanpa sebab munasabah, macam Najib buat kapada Gani Pattail dan gantikan nya dengan Pandi dulu.

      Dah ada PN baru, boleh arahkan semak fail Najib & 1MDB di PDRM dan SPRM. Kalau Pandi cakap tak betul, tangkap Pandi dan Najib sekali.

      Delete
  3. Saya spt dpt menghidu sesuatu.
    Liciknya 'dia'. Tak taulah kalau ada otai dpt menghidunya juga.
    Politik itu penuh seni dan strategi.
    Dia 'tembak' 2 burung dengan 1 lastik (penuh helah).
    Bravo. Semoga sukses.
    Kalau betul jangkaan sayalah. Tunggulah episod demi episod.

    ReplyDelete
  4. Yahooo..kecoh gila masa sambutan umno tadi kd..bila dedaq dh takde mulalah buat hal..bila dh kalah segala cerita semua keluar..sebelom pru media2 perdana siar ahli ph keluar parti beramai2 konon hlg kepercayaan..bila ph dh mng semua senyap tanpa berita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kur kur kur, bunyi Arwah bapak aku panggil ayam sambil tabur dedak campur sisa nasi dulu. Kalau Dia lambat balik kebun, Aku la gantinya. Rindu dgn Suasana, bunyinya. Aku plak cup,cup,cup. Panggil kucing Pasal tak minat ayam. Anak Aku plak ganti bila lambat balik kerja. Bila takde Nanti . Mungkin anak Aku plak Rindu Kat Susana tu. Tapi mcm mana bunyinya masa dedak ditabur Kepada macai2. Tak dpt dibayangkan. Bertapa hodohnya Suasana Masa tu. Lebih 2 lagi lihat Macai 2 Bercakaran utk dpt Lebih.. Ingat masa HP free diagihkan... Dan selain Macai Yg mengeluh akan nasib diri, ade sape2 Yg Rindu Kat Suasana tu tak. Kalau Ada, anda Memang manusia Yg menyedihkan... Kikikikki... Aku ni Sejak 1 2 hari ni asik nak copy gelak org je. Hati Senang la katekan. Ye la, takde plak dpt PM Dari DAP...

      Delete
  5. Terbanglah burung terbang
    Terbang beramai-ramai
    Sini aku dah panggil pulang
    Kumpul ramai²...
    hehe²x...

    ReplyDelete
  6. Penyokong2 umno tidak perlu bersusah hati dan bermuram durja dgn kekalahan ini, tapi perlu menjadikan kekalahan ini sebagai pengajaran, dan mengambil ikhtibar agar kejadian yg sama tidak akan berulang dikemudian hari. Dgn kemenangan 79 kerusi parlimen (x tmasuk meja dan almari ye!! Kikikiki) membuktikan mereka masih lagi releven kpd org2 melayu! Cuma apa yg perlu dilakukan adalah menjenamakan semula umno dgn kepimpinan baharu yg lebih dinamik dan aggresif dlm menawan semula hati rakyat khususnya org2 melayu. Tapi ini adalah sukar dilakukan sekiranya PH berfungsi dgn baik dan sempurna! Tapi apapun tidak mustahil dlm politik, dan PH juga adalah manusia biasa yg tidak terlepas dri godaan dunia!

    Umno tidak boleh berkubur kerana politik malaysia masih memerlukan pembangkang yg kuat utk check and balance!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..!

      Dulu pun pembangkang (sekarang dh jd kerajaan lar) tak kuat mana pun.. Namun, dari sehari ke sehari mereka bertambah kuat kerana mendapat sokongan padu dari rakyat.. Mereka sentiasa konsisten dlm menegur corak pemerintahan kerajaan umno @ bn..

      Tak semua yg mengundi pakatan harapan adlh penyokong tegar pakatan harapan! Penyokong umno yg saat akhir mengundi pakatan harapan pun byk juga..!

      Ini semua atas sebab kelemahan umno @ bn terutamanya najib dan kuncu2 nye dlm mentadbir ngra..!

      Anyway, cybertrooper atau penyokong atau pemimpin umno @ bn, korang tak yah rasa sedih gundah gulana..

      Teruskan berjuang demi islam, melayu dan negara! Sekiranya terdapat kesilapan atau kelemahan pakatan harapan, maka tegur dgn fakta dan berkhemah!

      Setiap kerajaan yg tertubuh pasti akan mempunyai kelemahan yg tersendiri..!

      Sekarang bukan zaman utk taksub kpd mana2 individu atau parti..!

      Yg betul kita puji, yg salah kita tegur!

      Yg benar pasti akan mendapat sokongan rakyat dgn sendiri nya..!

      Negara mmg memerlukan pembangkang yg kuat utk check and balance..!

      SELAMAT BERJUANG..!!

      Delete
    2. Yg sebenarnya umno perlu dileburkan diberi acuan baru, letak dlm perlembagaan, umno tidak memberi sebarang habuan....

      Hanya berkhidmat untuk rakyat, tiada niat tersembunyi, insyaAllah boleh naik semula.

      Delete
  7. Bekas pemimpin malaysia lari ke indonesia..sumber astro awani..siapa tuu kd..khabarnya naik pesawat jutawan indon yg beli shm felda dulu..siapa boleh sahkan berita nii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye mmg betul..
      Najib dan isteri akan ke indonesia.

      Xperlu risau akan hal itu. Spt janji Tun M, PH tidak membalas dendam sebaliknya akan bertindak mengikut saluran undang. Setakat ini belum ada sebarang tindakan diambil atau siasatan dimulakan. Jadi tidak patut utk kerajaan menghalang kemana najib ingin pergi.

      Negara mana yg sanggup terima pemimpin kleptokrat tu?
      Melihat perubahan politik dan kemasukan Tun M semula sudah membuatkan negara luar xmau mencari masalah dgn msia.

      Kalau Najib ingin terus lari hatta berselindung di israel sekali pun, parti yg ditinggalkan akan menanggung aib smp bila2 dan xmungkin kembali berkuasa. Kes Thaksin berbeza dgn najib. Thaksin tumbang melalui rampasan kuasa maka dia boleh berselindung dibalik semangat demokrasi. Tapi najib tumbang melalui proses pilihanraya.
      Mmg najib checkmate!!!!

      Pewaris dlm BN kalau fikirkan masa hadapan, akan buang najib juga kerana badi sialnya xkn membantu BN smp bila2.

      Akhirnya najib akan keseoragan. Opss berdua dgn rosmah.
      Xnmpk lg pemimpin PH nk menjadikan rosmah sbg isteri kedua.

      Delete
    2. Khuatir nya ia lah dia pergi ke negara lain bila sampai di Indonesia

      Delete
    3. worldofbuzz.com kata pejabat AG Apandi Ali di kepong kawat duri, Betul ke?

      Aku tak sabar nak tengok dia di pecat, lantik AG baru.

      Kalau tak, amacam nak buat siasatan lanjut atas Najib.

      Polis, SPRM mesti rujuk kapada AG dari masa ke masa bila menyiasat.

      Delete
  8. Ada dgr gak tu! Khabarnya indon sbgai transit shj, destinasi seterusnya tidak diketahui!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seram plk bila dengarnya..gosip2 politik ckp km sabah musa aman lari ke singapura..xtau betul ke tk..😲😱❓❔❓

      Delete
    2. Lari ke spore baik xpyh lari..

      Pemimpin korup indon biasa lari ke spore sbb mereka tiada perjanjian ekstradisi.
      Tapi dgn msia, spore pun xnk menanggung malu menyimpan pemimpin korup.

      Semua kuasa besar hari ini memandang msia dlm konteks yg positif kerana berani merubah kerajaan yg sekian lama memerintah melalui jalan yg tepat iaitu pilihanraya. Setelah sekian lama msia menjadi bahan jenaka, kita mampu tersenyum bangga akhirnya.

      Negara mana yg begitu bodoh sekali nk lindungi pemimpin korup yg ditumbangkan melalui proses pilihanraya?

      Singapore?
      PAP lg malu nk jawab dgn rakyatnya setelah kes berkaitan 1MDB dibicara dimahkamah sana.

      Delete
  9. KD aku risau la spt ada usaha dlm ph nk jatuhkn tun sbg pm diganti dgn anwar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak boleh. Tak mungkin. Ada Mat Sabu dan Lim Kit Siang (Guan Eng?) dalam Presidential Council depa. Rasa nya depa lebih pervayakan Tun.

      Delete
    2. Dgr2 tun diberi tekanan supaya meminta ydp agong beri pegampunan pd anwar lbh awl..betul ke KD

      Delete
    3. Nak jatuh mcm mana?...majlis presiden yg berkuasa tentukan ...3 parti komponen setuju baru boleh buang sape2 dlm majlis presiden...ini bukan BN...

      Delete
    4. Risau ada kesepakatan..bak kata KD sekarang ada sindrom menang sbb aku..menang sebab kami..ph menang sebab aura tun tsunami melayu.

      Delete
    5. Tgk komen skengskong & pantun saya kat atas tu. Kalau betul, dalam makna tu

      Delete
  10. Tuang presideng pas buat cadangan kerajaan perpaduan tanpa pembangkang plak di perak...

    Tak perlu gabung pon...Tun madey tukarkan KP RoS dan arah haramkan umno dan bn kerana langgar perlembagaan....umno bn haram semua kerusi umno batal...dlm masa 14 hari dari tarikh undi penerima undi kedua terbanyak akan diistihar pemenang...ph otomatik perintah perak...umno dan bn tiada satu kerusi pon di malaysia...

    ReplyDelete
  11. Income tax siasat kroni umno dan lobai2 pas...dari sini penerima duit haram 1 mdb boleh dikesan...pertama perintah bayar cukai jedua rekod akaun serah kod sprm...habis najib kroni dan lobai2 pas...

    Sprm siasat untuk tentukan umno dan pas ade ato tidak terima duit dari kompeni cina kominis yg dapat projek mega...

    ReplyDelete
  12. Biar makan nasi dgn garam bagi kat anak² kita, asalkan bukan mencuri dan meminta sedekah. Hidup biar beradat dan beradap, baru kita hormat pada diri sendiri. Biar miskin di mata orang, tapi kita anak beranak kaya dengan harga diri.
    Jauhkan dari makan rasuah sebab agama, cikgu² kita dan tok nenek kita tak pernah ajor!

    ReplyDelete
  13. BREAKING NEWS -

    Najib dan Rosmah di senaraihitamkan (black listed) di Jabatan Imigeresen, tak boleh keluar negara.

    Baca lah di Mlaysiakini.

    Namun demikian, pihak berkuasa perlu jaga "UNAUTHORIZED EXIT POINTS" saperti di sempadan Thailand.

    ReplyDelete