Google+ Followers

Friday, May 11, 2018

PEMBEBASAN AWAL ANWAR MESTI DILIHAT DARI PELBAGAI SUDUT TERMASUK NEGATIF...

Kerajaan baru diketuai Tun,  seluruh dunia tahu ia sengaja disukarkan dengan beberapa percaturan dalaman sehingga pada mulanya dijangka 9.30 pagi tetapi diheret hingga 9.30 malam dengan penuh dramatik,  dan percayalah ia belum berakhir. 

Grandmaster design dan konspirasi percaturan kuasa masih berjalan dengan menggunakan sentimen emosi,  balas dendam dan mahu mencuri keperwiraan lebih lebih lagi yang akan diseret ke muka pengadilan adalah jerung besar dan tangan² di belakangnya yang akan menjadi sejarah pendedahan korupsi dan skandal terbesar negara dan dunia. 

Kerajaan baru masih di kelilingi oleh mereka² yang menyokong dan mendukung kerajaan yang ditumbangkan. Musuh yang nyata dalam selimut yang sama. 

Wang bukan masalah,  cakap sahaja berapa kerana ini adalah missi do or die. 

Pembebasan Anwar dari jangkaan awal dan begitu mudah, samada  ia boleh mengganggu rentak kelancaran yang sudah diatur atau menguatkan lagi? 
Dalam kedudukan "sudah menang" ada juga kelak yang merasa "itu sebab aku" atau "itu sebab kami"..bisikan syaitan sangat mudah. 

Ada motif untuk berlaku tarik tali keras yang akan  mencetuskan api perebutan dan perbalahan yang boleh terganggunya sebuah kerajaan baru yang lancar. Musuh sedang menunggu di pintu luar untuk masuk menunggu "signal".

Itu hanyalah satu mainan mimpi di siang hari tetapi perlu satu perhatian utama. 

Realitinya, setakat ini, jika tidak berlaku apa² perubahan drastik,   Wan Azizah adalah wirawati yang patut dinobatkan kerana bersikap budiman menolak tawaran sebagai PM dalam usaha terakhir musuh meminggirkan Tun Mahathir, ini juga menyelamatkan negara dari huru hara dan ketidaktentuan. 

40 comments:

  1. Yuppp..rasanya 'org itu' tk senang tun jadii pm..wan azizah dikatakn telh temui 'org itu' lbih dahulu..susahlah bila benda sng disulitkan..mcm spr sengaja lewat umumkn pemenang pru..nk ckp salah tk ckp lagii slh..hormatilah pilihan rakyat seperti rakyat hormatkn anda disinggahsana...👑👑

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sempat juga bermimpi.. Semua yang sudah disumbat dedak sebelum ini diberi penekanan untuk terus mencipta apa jua kaedah untuk selamatkan diri secara bersama menjayakan rancangan dengan melancarkan jarum² halus..

      Itulah mimpinya, mungkin sebab tak cukup tidor

      Delete
    2. Simpan shj cerita tu KD. Xperlu dimainkan lagi kerana ia melibatkan istana negara dan xmendatangkan kebaikan utk imej PH.

      Belum pernah berlaku perubahan kerajaan. Tiap kali pru proses yg sma dilalui saban tahun selama 13 pru. Tapi kali ini berbeza sedikit.
      Mungkin ada yg kurang pasti atau kurang paham antara terma "parti" dan "individu".
      Maklumlah RoS dah bantutkan penubuhan rasmi PH.

      Tun M dan pimpinah PH dah xbangkitkan lagi isu ini. Fikir kehadapan. Pembahagian jawatan lagi rumit dan kalau tiada semangat setiakawan yg kuat akan meruntuhkan PH yg baru setahun jagung.

      Ramai idealist, optimist, oppurtinist dan realist dlm PH dan para penyokong PH. Jalan yg sukar buat Tun M apabila beliau membuat keputusan tidak memenuhi kemahuan pihak tertentu.

      Inilah cabaran terbesar PH sebelum mengorak langkah memenuhi janji PRU.

      Delete
  2. Dah la menang dgn fitnah..dah menang pun fitnah lg..akai ada ka..mentaliti pemfitnah sampai bilapun tak berubah
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn sedih2 lg cai..
      Sian dia...
      Nnt upah jajan nk?

      K... Dh jangan nangis lg

      Delete
  3. Dah menang jlnkan la kerja kau..jgn sibuk tuduh konspirasi sana sini..dah menang pun takut ke..kuasa dah kat tangan pun takut ke..ke takut bayang2 sendiri almaklum menang sebb tabur fitnah..hati pun tak tenang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade lagi la. Ni Sape nak bayar ni... Sape2, layan la Dia. Kesian cakap sorang2. By the way. Sori la. Kami tak perlu fitnah Dan BRIM utk menang. Kami cuma perlu Allah saje. Ari ni Dah Berapa tempat interview.. Dpt tak. Ala Nanti dpt $1500 mcm Tun Janji kan cukup la. Janji halal... Ke Ko nak keje dgn Aku... Tapi Bangla Aku tak ambik la.. Sori ye.. Good luck dgn interview anda... Kikikikki (pinjam gelak Wak simen) . Eh Bukan Ko ke. Mane gelak Ko..

      Delete
    2. Kikiki...berlagak nk mampos..igt bro dunia berputar

      Delete
    3. Masa berkuasa, tak ingat dunia berputar. Sekarang bila dah terlingkup, baru nak sedar. Dah terlambat bro... Kahkahkah

      Delete
    4. Ooo. Tau pun dunia berputar ye. Jgn Jadi mcm Arwah bapak aku Kata. Jgn Ko Ingat akan menongkah langit selamanya. ko ade kuase, Ingat Kat Atas lagi berkuasa. Aku Bukan berlagak. Aku Kan suke bergurau dgn Ko... Jgn la nak marah.... Timing je la... Dah memang aku tak ambik bangla ke, Myanmar . Yg Ko terasa Kenapa.

      Delete
  4. Dalam hati melayu ada pelbagai jenis penyakit. Nak satukan hati-hati yang sakit ini dalam satu kumpulan sememangnya sukar.
    Maka akan lebih sukar jika hati-hati yang sakit dari tiga kumpulan yang berbeza hendak bersatu dalam satu gabungan. Masing2 dengan niat ingin menguasai.

    ReplyDelete
  5. Kebimbangan itu berasas kerana mereka yang akan lemas, akan paut apa saja, walau najis..
    Malaysia akan lebih aman tanpa umno.

    ReplyDelete
  6. Mentaliti. kena ubah la..kau skrg kerajaan..apa masih bermimpi ..msh syok lg jd pembgkang..sabar la 5 thn bkn lama..atau lg cpt hasil gabungan kau yg lain mimpi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pulak silalah belajar jadi pembangang... Opsss
      Pembangkang. Terimalah hakikat parti kau tu dah kalah. Kihkihkih

      Delete
    2. Sungguh tajam kesilapan Ayat tuan Hamba. Tapi hamba Suka mendengarnya. Kikikikki.

      Delete
  7. saya ada memberi bunga² apa yang terjadi. Cuma cepat @ lambat saya tak tahu. Sebab tu saya tekankan byk.kali. kita rakyat kena rapatkan barisan sbb ada benda yg Grandmaster cuba jalankan. Kena tgk juga sekeliling negara jiran kita utk memahami senario yg sedang berjalan.
    Nusantara sedang cuba diporak perandakan.
    Allah jua maha mengetahui kenapa Tun 'muncul' semula pd 2018. Ada sebab lebih besar Dr kbykn org nanpak
    Wallahua'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa bunga2 itu ye kerengge.... Nak tau juga...

      Delete
    2. rajin²lah belek posting posting lama dalam blog ini yg lepas². Dr 2013 sy dh ckp beberapa benda..
      Antaranya tsmy akan dibuang UMNO
      Najib jadi PM sepenggal shj
      Dan lain²lah kalau tuan rajin.
      Fasal tun muncul semula ni 2018 ada benda lebih penting dan besar. Cara dia dtg semula ni hanyalah asbab sampingan.
      Ada sebab Allah muncul kan sosok tubuh dia untuk satu peristiwa penting lain.
      Wallahua'lam

      Delete
  8. Kita tak nampak apa yang dimaksudkan kerengga tapi yang penting PH telah menangi pru kali ini.Jadi semua rakyat harus merapatkan barisan dan beri ketaatan kapada kerajaan yang baru

    ReplyDelete
  9. Dah bagi menang tapi masih banyak bunyi lagi..pelik betul puak puak ni. Takut dgn bayang bayang sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org menang byk bunyi, itu standard. Tapi kalau dah kalah masih banyak bunyi, itu tak sedar diri namanya. Kata mudahnya muka tampal kulit.... Aku rasa baik kau jumpa doktor, periksa jenis kulit kau. Kihkihkih

      Delete
  10. Dah menang dan dah jd kerajaan, jgnlah buat perangai hodoh masa pembangkang dulu. Senang-senang je tuduh org buat konspirasi. Belum sampai 24 jam angkat sumpah dah sibuk tabur fitnah.

    Apa punya bodoo kerajaan Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Luahan rasa org kecewa. Kalau tak suka kerajaan ni, sila keluar Malaysia. Kahkahkah

      Delete
  11. Baru sehari jd kerajaan, penyokong mula tunjuk kemaluan dpn orang ramai. Apa punya bodoh penyokong kerajaan Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru sehari jadi pembangang, opsss sori, pembangkang, kau dah meroyan. Kalau lima tahun, harus masuk wad mental.
      Kahkahkah

      Delete
  12. Sàlàm bro KD. Àlhàmdullilàh kébénàeàn ménjélmà juà tàpi blog sàyà dàh kéna Blok déngàn SKMM , tu yàng tàk updàte blog Tu. Tàpi inshààllah..akàn teruskàn perjàlànan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terus update, boleh dibaca melalui lain browser.. Load hola google play

      Kabinet baru, mohon release

      Delete
  13. Dah menang kan..kann? Apa kata, gi honeymoon dulu, kalau sempat laa..pasal ada 98 hari aje lagi ni nak tunai janji..

    Opss..Pizi kata 24 jam takluk Putrajaya minyak jadi 1.50..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org yg undi PH tak tuntut janji. Yg tak undi tiba2 merengek. Dah sengkek sgt ke?

      Delete
  14. KD........SUDAHLAH, CUKUP-CUKUP DI SINI.
    Tun Det pesan melalui INVOKE, yang saya terima dari wassip kawan-kawan.
    Tun mintak sdmua orang bertenang, jangan cucuk sana-cucuk sini, naikkan
    kemarahan orang tak tentu pasal.
    Boleh tak diam, tak buat apa-apa posting, untuk sehari dua....????
    KITA DAH MENANG - BERPUASHATILAH.
    Kalau gaduh,kita sendiri yang susah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah kerajaan baru ini sudah cukup selamat dan rakyat diminta tutup mulut walau dengan alasan apa sekalipun.

      Delete
    2. Menang dgn cara kotor mmg la ingat org lain pun kn buat kerja kotor

      Delete
    3. Key point di sini, BERSYUKURLAH di atas kemenangan yg diberi olehNya. Bukan yg kalah sahaja perlu bermuhasabah, yg menang pun perlu juga bermuhasabah.

      Delete
    4. KD jgn terlalu beremosi.
      Betul apa kata cik minah tu.
      Tun M lebih makan garam dan paham hati budi rakyat.

      Ini kali pertama Msia menukar kerajaan pusat.
      Masih bnyk hati yg terluka.
      Xsemua yg sokong BN tu pemakan dedak.
      M.cik, p.cik, atuk, nenek dikampung tidak mengerti akan kebejatan najib. Mereka membesar dan mebesarkan anak bersama UMNO dan BN. Mereka bersma mnyokong Tun M dan membenci DAP suatu ketika dulu.
      Kali ini sudah lain. Mereka perlukan masa utk terima. Tunjukkan hikmah yg baik. PAS tidak mampu mengambil hati rakyat secara menyeluruh adalah kerana mereka tiada hikmah.
      Belajar dari dakwah Nabi Muhammad s.a.w.
      Walaupun dilempar batu, walau malaikat ingin menghukum penduduk taif tapi baginda tetap bersabar dan mengharapkan kesudahan yg lebih baik.

      Ketika pertistiwa 13 mei, kesilapan DAP ialah angkuh, menunjuk nunjuk dan mengejek UMNO. Tapi kali ini kita lihat sudah berbeza. Mungkin DAP sudah matang mungkin ini berkat nasihat Tun M.
      Suka x suka rakyat mahukan malaysia baru.
      Acuan yg berbeza yg dibawa sekian lama oleh BN.

      Jgn terlalu bangga dgn jawatan kerana itulah punca kejatuhan BN.
      Tumpukan kpd kerja.
      Kalau kita berbuat sama spt BN, tiada beza dan politik kebencian, perpecahan akan berterusan.
      Bukankah kita sudah bersatu hati ke arah Malaysia baru?

      Saya memohon KD sbg medium penyebar berita dan idea utk sama muhasabah diri utk memahami isi perubahan kpd Msia baru.
      In Sha Allah sedikit demi sedikit, akan ada perubahan kpd audien pembaca.

      Kalau benar2 berkesan, tanpa paksaan ahli UMNO akan meninggalkn parti jumud itu. Dengan lapang dada dan hati terbuka.

      Delete
  15. Woi KD minyak dh turun 1.50 belum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poorah bn kan menang 2/3... Hihihi.. Bodoos..

      Delete
  16. Dengan rasa penuh hiba dan tawaduk, saya ingin mengucapkan selamat menyambut ulang tahun yang ke-72 kepada seluruh ahli Umno.

    “Sudah pasti ini bukanlah keadaan yang saya bayangkan bagi menyambut ulang tahun parti keramat kita,” katanya dalam satu kenyataan sempena meraikan ulang tahun Umno ke-72, Jumaat.

    Untuk rekod, Umno ditubuhkan pada 11 Mei 1946. Barisan pimpinan dan ahli-ahlinya akan menghadiri majlis doa selamat dan bacaan Yassin yang akan diadakan di PWTC, malam ini.



    Undi Online Parti Pilihan Anda Sempena PRU14

    Khairy berkata dengan apa yang berlaku kepada Umno, sudah tiba masanya untuk ahl-ahlinya bangkit meneruskan perjuangan dan mengubah persepsi orang ramai terhadap parti itu.

    “Di mana Umno tidak dilihat sebagai parti yang terpisah dari rakyat, parti untuk golongan atas sahaja, parti yang tidak kisah soal integriti, parti yang dianggap bongkak dan sombong.

    “Saya mahu Umno kembali menjadi parti untuk orang ramai. Parti yang jaga maruah orang Melayu, yang menjaga kemakmuran bersama kaum-kaum yang lain, parti yang tidak rasis – parti yang benar-benar berjuang untuk semua lapisan masyarakat,” katanya.

    Bekas Menteri Belia dan Sukan itu turut mengakui untuk melakukan perubahan, setiap ahli perlu melakukan perubahan besar pedih dan tidak pernah difikirkan.

    “Yang kita perlukan hari ini ialah kejujuran yang mendalam, keberanian yang luar biasa dan pengorbanan yang pedih,” katanya.

    ReplyDelete
  17. Lepas di bebaskan anuar kena cari pelepah sawit untuk sula jubo sefool dulu...yeeehaaa...

    ReplyDelete
  18. If you could KD share some wits for a smile....from somewhere,

    FLOM said, ".....M01, I asked you to call for the electrician but, you called an election, now we have no POWER! Stupid!".

    Senyum dari America.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosmah:
      Direktur Ahmad Nesfu suruh you 'Action..Action', yg you call for Election aper ker hal, kenapa ler you bengap tak abis2.
      Tuu ler, padah nyer dulu2 joli sakan di UK sampai tak abis sekolah.....!!

      Najib:
      ?????.....??????

      Delete