Google+ Followers

Thursday, May 17, 2018

PERLU KE MASIH RACIST

Di mana perkasa pada PRU14


10 comments:

  1. Lantik org melayu gelap mata tgk duit..tgk rekod guan eng..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibrahim ali sudah tidak releven dlm politik malaysia! Juga tidak lagi releven dlm memperjuangkan nasib org2 melayu! Tidak ada pencapaian yg boleh dibanggakan yg disumbangkan oleh beliau kepada negara dan juga org2 melayu! Sekilas ikan diair, sudah tahu jantan betinanya! Begitulah ibrahim ali, tindakan beliau meninggalkan perkasa adalah utk menjilat anwar sehabis mungkin, dgn harapan diterima balik dlm arus perdana politik malaysia! Hanya pengaruh anwar yg memungkinkan beliau diterima kerana Tun sudah pun berkerat rotan dgn beliau. Diharap sifat memaafkan anwar tidak diambil kesempatan oleh sesiapa utk kepentingan peribadi,

      Perkasa juga sedikit sebanyak terpalit dgn kemurahan hati najib yg menderma jutaan ringgit sbgai habuan utk sokongan dlm pru 13! Ini tidak mungkin dilupakan oleh Tun dan diharap anwar juga berhati hati dgn katak pasir mas ini!

      Delete
  2. A) Asal melayu, mengklepet boleh dihalal, wajib sokong.Bos ageh sikit2, poket sendiri byk. Halalun. Janji melayu.

    B)_Dalam islam, mengklepet tetap haram. Agihan rampasan haran tetap haram. Tak kira bangsa.Haram

    Sebahagian melayu yg mengamal (A) sudah sendiri terkeluar dari Islam, sbb Klepet sudah tidak jadi haran.
    Melayu yg mengKafir diri dari sebab amalnya.


    Dan janganlah kamu makan (atau mengambil) harta (orang-orang lain) di antara kamu dengan jalan yang salah, dan jangan pula kamu menghulurkan harta kamu (memberi rasuah) kepada hakim-hakim kerana hendak memakan (atau mengambil) sebahagian dari harta manusia dengan (berbuat) dosa, padahal kamu mengetahui (salahnya).

    Bulan2 Ramadhan ni eloklah faham2kan tafsir Al Quran, agar dpt menzahirkan amal yg diredhai.

    Jgn kuat label, walhal sudah terpesing tak ubah sikap zionist totok.

    Sendiri mau pikir....

    ReplyDelete
  3. Ape peranan perkasa selama ini?...adekah perkasa menentang prompak dlm kerajaan?...adekah perkasa sendiri tidak terkesan dengan kenaikan kos sara hidup?...

    Ade tak ade perkasa tak ade apa kesan kpd golongan majoriti melayu...

    ReplyDelete
  4. Perkasa kalau nak jadi badan yg dihormati mestilah menukar asas perjuangan...perkasa dilihat rasis tapi tak ade ape untung pon peningkatan taraf hidup orang melayu...

    ReplyDelete
  5. Perkasa =Irrelevent.
    Ulamak = hampir irrelevent.
    Keduanya pupuk budaya totok jumud sj. Melayu hanya lebih jd tak reti pikir. Takut tegur kepincangan membawa kehinaan pd agama dan bangsa sendiri.
    Mental & Emotional bondage 600 tahun.
    Utk capai impian, melayu kena bangun tidur dulu.

    Jgn terus jd benyai tahap gaban.

    ReplyDelete
  6. Perkasa tak perlu campor tangan urusan pentadbiran tun madey...tun madey dan PH yg dapat mandat rakyat...perkasa hanye sebuah pertubuhan kerdil yg dianggotai oleh ahli umno...

    ReplyDelete
  7. Perkasa ni Kata bela Melayu... Tapi serang org Melayu Kat masjid... Dulu la, masa saudara Anwar Belum masuk penjara... Maknanya, Dia org Cuma bela Melayu Yg Dia org Suka je, dlm kata lain, Melayu Yg Ada kuasa... Jadi persatuan mereka Memang tak bleh Pakai... Elok la bubar aje. .. Bagi saya, zaman sekarang sesiapa Yg berjiwa rasis takde tempat dlm masyarakat... Baik buat ngo3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau betul nak tubuhkan NGO Yg membantu Melayu. Baik Cari mana2 Melayu Yg mcm tak minat sekolah, mat rempit, Yg tercicir sekolah, bagi Satu skill Yg boleh Bantu mereka utk menempuh masa depan. Lebih Kurang mcm sekolah kemahiran lA. Lepas tu cari Sape bleh sponsor.. Tgk Kat port klang.. Kebanyakkan bengkel dipenuhi oleh bangsa lain. Bangla, Myanmar, Indon, Dia org dtg sini, Cari duit, ilmu pun dpt... Balik kampung, Buka bengkel, silap2 mereka lagi berjaya Dari org tempatan... Anak muda kita, bila Abis sekolah, Yg tak minat sambung belajar , mcm takde hala tujuan... Tu Yg banyak terjebak gejala negetif... Dgn merempit, dadah, jahanamkan anak pompuan org... Jadi apa Kata buat NGO Yg mendekati mereka, Sekurang nya dlm 100 org, Mungkin boleh selamatkan 10 org. Memang tak banyak, Sekurang nya Ada. Cuma pendapat... Pasal masa saya habis sekolah tahun 1997. Mara dtg sekolah kan . Menurut Kata cikgu Yg masih berhubung, benda tu Dah takde lagi Skang.... Harap Ada Yg ambil berat hal Ini.

      Delete
  8. Peekaaa Umno, Perkosa melayu.
    Lebihan wang syiling ditabur pd lobai melayu gelap mata hitam dahi pas.
    Mcm ini punya anasir nk dipercayai lagi ?
    Adoii. Tolon laa sikek.

    ReplyDelete