Google+ Followers

Saturday, May 12, 2018

PH KINI LIMA BINTANG.. SATU PERMULAAN YANG BAIK




# Laporan Audit 1MDB bukan lagi di bawah OSA.

Senarai 5  individu yang dilantik oleh Tun Mahathir untuk menganggotai ‘Council of Elders’.
Sedikit info latarbelakang dan tugas yang akan mereka pikul selepas ini.

a) Tan Sri Dato' Sri Dr. Ungku Zeti Akhtar binti Ungku Abdul Aziz - (bekas Gabenor Bank Negara Malaysia ke-7)
- berperanan dalam mengatur Debt Restructuring.

b) Tun Abdul Daim bin Zainuddin - (bekas Menteri Kewangan Malaysia dari tahun 1984 hingga 1991)
- berperanan untuk Foreign Direct Investment (FDI).

c) Tan Sri Dato Sri Mohd Hassan Marican - (bekas Presiden dan CEO Petronas)
- berperanan menstabilkan harga petrol.

d) Robert Kuok - (Orang terkaya di Malaysia, no-40 terkaya di dunia.)
- memainkan peranan untuk menurunkan harga barang & hubungan dengan negara China.

e) Profesor Jomo Kwame Sundaram (Malaysian Prominent Economist)
- berperanan untuk merangka new economy model negara Malaysia.

Meletakkan orang yang betul-betul pakar dan profesional dalam bidang kewangan. Diberikan peranan sebagai ‘think-tank’ untuk mengatasi masalah ekonomi yang melanda.




Paling penting, semuanya orang Malaysia.

24 comments:

  1. Nk tau jgk..
    Apa jdk pada paul stadlen?
    Majlis perpaduan negara.
    PEMANDU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu boleh digabungkan jadi sardin

      Delete
  2. kejora mana kejora? dah bertukar status dari haiwan peliharaan ke haiwan liar ke? kakakakkakaka...pantun mana pantun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora tulur kicik dah tenggelam dgn majoriti 2/3 nye...

      Delete
    2. Mungkin dah mampoos telah ditembak oleh singapork kerana anti PAP..hihihihi

      Ato dah Brambosss ke negara cina kominis...dia talibarut cina kominis...

      Delete
    3. Ada org nampak dia merayau kat cow kit itu ari! He2 je2

      Delete
    4. Saudara. Saya Suka nama Samaran anda. Nampak kejam, sweet, Dan berterus Terang... Dari dulu nak tegur... Kikikikki. Elok pun Dia kena pegi saingapork.. Asik mintak je kan..

      Delete
  3. Cukuplah, tak perlu ulang lagi nama Idris Jala. Hilang nafsu syahwat aku. Tolong beli tiket flight supaya dia cepat-cepat balik kampung.

    ReplyDelete
  4. Sejarah pemerintahan tun madey 22 tahun dulu tun tak silap.melantik individu yg layak ke jawatan..

    Jadi lantikan kali ini pakar2 yg berwibawa....tepat...

    ReplyDelete
  5. Ini bukti tun madey bukan diktator dan cari kekayaan untuk diri sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia Dah berusia... Zaman tu Dah berlalu... Tun kembali Cuma nak baiki negara je. Lagi pun kan. Cuba kita tgk bila Ada Satu syarikat buat majlis persaraan staf Dia. Bagi staf Yg bagus, Misti Dia org offer utk sambung 3 4 tahun lagi. Org Dah berusia tu. Tapi kerana khidmat Dia bagus, terbaik. Nak sambung sampai mati pun org tak kisah. Lagi berharap. Mcm tu juga la Yg berlaku pada Tun. Khidmat Dia Memang cemerlang 22 tahun. Kerana Itu walaupun Dah hampir 1 abad. Khidmat Dia Tetap ditagih rakyat Yg cintakan kemakmuran.... Insyaalah.

      Delete
  6. Ahmad maslan x masuk jd penasihat ker..cgpa 3.85 tuu..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib lingkop kerana mat maslan laa...tiga suku..

      Delete
    2. najib lingkop sebab rosmah la..apa2 keputusan najib harus mendapat restu rosmah dahulu.

      Delete
  7. Tun lantik penahsihat
    Najib lantik punahsihat..

    ReplyDelete
  8. Wow! That is brilliant! Right people for the right job! This is something that najib could not have thought off!! Ministers post for politicians but back them up with pros! Brilliant!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro. Kalau harapkan ahmad maslan yg pernah jual nasi goreng (itu pun cuma sekali jer), mmg hancur. Mana taknya, kena gst pun dia kata harga brg akan turun. Mmg lejen statement tu.

      Delete
  9. Kan.najib dah ckp....dia x perlu org yg bijak...dia hanya perlu org yang setia..

    ReplyDelete
  10. salam

    kita dah terbayang tun dah buat...
    pemulihan ekonomi di harapkan berlaku dengan lebih pantas dan yang penting ia bergerak dan tidak lagi statik...mungkin tun perlu umumkan berapakah rizab yang kita ada n berapa hutang negara yang sebenarnya...

    gie7

    ReplyDelete
  11. Jangan biar rakyat gusar, pesan Asri pada HARAPAN
    13 Mei 2018, 1:34 tengahari (Dikemaskini 13 Mei 2018, 1:37 tengahari)

    Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin menggesa kerajaan baru menyelesaikan isu yang berbangkit di kalangan mereka tanpa mencetuskan kerisauan rakyat.

    "Sebagai rakyat Malaysia, saya dengan rendah diri ingin memberi pandangan kepada parti dalam kerajaan baru agar menyelesaikan masalah mereka secara teratur dan tidak menimbulkan kegusaran rakyat,

    "Apalah ertinya pengorbanan rakyat mewujudkan kerajaan baru yang diharap dapat mengembalikan urus tadbir yang baik, tetapi tiba-tiba muncul berita yang boleh menimbulkan rasa tidak selesa dan tidak yakin di kalangan rakyat," katanya di Facebook.

    ReplyDelete
  12. Harini kita tawan putrajaya...esok minyak turun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masib belum hilang sedih lagi..

      Delete
    2. nasib baik tak umum hari ni tawan putrajaya.. esok najib masuk jel.

      Delete
  13. Berhubung dengan beberapa dasar ekonomi.. Harga petrol, harga barang, gst dan lain² akan ada perubahan selepas eldest council bersidang..

    Perubahan secara berdasar bersistem.. Bukan guna air lior sahaja

    ReplyDelete