Google+ Followers

Monday, May 14, 2018

PLEASE DO SOMETHING TS MUHYIDDIN.. ITS ABOUT CORRUPTION


17 comments:

  1. Amat malang...ts muhyideen segera buat siasatan sblm tersebar keseluruh dunia yg akan memalukan tun madey di mata dunia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korapsi begitu ktara di bawah pemerintahan Najib Kleptokratudah menjadi systemic and endemic. Dah masuh darah daging ramai depa di perkhidmatan Kerajaan. Depa kata dalam hati, "Kalau Klepto boleh sapo, kenapa aku tak boleh". Celaka Najib (Kamus kata celaka = bawa malang).

      Maka Muhyiddin perlu rombak semua di SPRM. Bukan saja Pesuruhjaya, juga semua pegawai tinggi yang ada bau korapsi, tarik jawatan, biar depa takda kerja makan gaji buta, daripaad membiarkan mereka melanjutkan mentaliti korapsi.

      Delete
  2. Kes hubungan gopi tokey rumah urut di melaka dengan ts khalid polis pencen dan pegawai kanan polis yg telah disenyapkan oleh sprm perlu di korek segera...kalo tak dikorek ia akan jadi senjata kpd umno untuk tikam ph kerana najib sudah tiada...

    ReplyDelete
  3. betul ke kjaan baru melaka ada bau syiah..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. trivial issue rolaj tepi dulu. kita tengah nak reconstruct malaysia....ok?

      Delete
  4. Jaga2 PH. Banyak ramai penyangak masih hidup.

    Kerja sabotaj dan fitnah mungkin bermula.

    Aku diberitahu Kerajaan Pas di Kedah(aku bukan penyokong Pas) dulu jatuh diantaranya kerana sabotaj dikalangan penjawat awam macai.

    ReplyDelete
  5. Ya la..buang penjawat awam..menyemak je..gaji besar.mkn pencin bertahun.satu pembaziran duit pembayar cukai..kerja main2 mana yg boleh di swasta...swasta kan..jimat..boleh cover gst

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak lu. PM kata pindah ke agensi lain lu pulak suruh buang. Mak lu atau bapak lu nak belanja kasi makan anak bini org ke? Lu dengki la dol, yg buat sial tu sikit, lu bantai nak kasi buang apa hal. Dlm term kakitangan awam ada condition la, bukan main buang. Bodo tu simpan utk masa depan boleh?

      Delete
  6. Khairy kesal tidak bercakap benar kepada Najib - M'kini

    Tak cakap pasal korapsi? Betul ke? Sebab kamu pun korapsi? Sejk kamu dan geng kamu di Tingkat 3 Jabatan Perdana Menteri di zaman pak mertua kamu Tun Dol?

    "Ini tidak harus berlaku lagi, kita tidak boleh membiarkan pemimpin Umno terpisah dengan realiti dan tidak menyoal soalan yang sukar. Jika kita meneruskan pemikiran feudal untuk melindungi pemimpin daripada kebenaran, Umno akan pupus," katanya. Pssst, ini cakap nak undi supaya boleh naik dlm Umno ke? Lantak depa lah.

    Kerajaan persekutuan baru, diterajui oleh pengerusi dan perdana menteri HARAPAN, Tun Dr Mahathir Mohamad, telah membuka semula siasatan ke atas 1MDB, manakala Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dihalang daripada meninggalkan negara ini.

    Beberapa pegawai kanan kerajaan lain di bawah pentadbiran sebelum ini juga telah dipindahkan atau diarahkan bercuti termasuk dikenakan sekatan perjalanan ke luar negara.

    ReplyDelete
  7. Jho Low tiba2 timbul diCNBC dari libang Taek. Dah mcm cacing panas jawap soalan2.
    Gigil kucilnya terserlah, dia sudah ready to blow job kpd FBI.
    Mampos semua geng klepet dan lobai kaloi...
    Tunggu sikit sj lagi.
    Trg dan kelantan akan bangun dari mimpi Ayoh Ping Huddi

    ReplyDelete
  8. More new vocab.

    *Perkataan Baru dalam Bahasa Melayu* :

    1) *menajibkan*
    Maksud - menghilangkan diri ketika berlaku kesukaran/bencana.
    Contoh Ayat: Ali menajibkan diri setelah disyaki terlibat dalam kemalangan tersebut

    2) *merosmahkan*
    Maksud- membelanja diri sendiri dengan penuh pembaziran.
    Contoh Ayat: setelah mendapat kenaikan gaji, Aminah telah merosmahkan semua duitnya disebuah pasaraya terkemuka.

    3. *maslan*
    Maksud - teramat bodoh.
    Contoh Ayat : Saya ada seorang kawan di Kampung Seberang yang kerap menunjukkan sikap maslannya.

    4. *menazrikan*
    Maksudnya - sombong dan penuh dgn ego.
    Contoh Ayat : Janganlah kita menazrikan diri dgn kedua ibubapa kita.

    5. *diApandikan*
    Maksudnya - dilepaskan daripada segala kesalahan tanpa sebarang soal siasatan.
    Contoh Ayat: Dia telah diApandikan oleh pihak polis daripada tuduhan mencuri duit syarikat sebanyak RM100 ribu.

    😬😅😬

    ReplyDelete
    Replies
    1. menzahidkan takde ke?

      Delete
    2. Ada lagi - 'bermerican'. Maksudnya menari di atas pentas mcm org mabuk di saat org ramai menghadapi kenaikan kos sara hidup.

      Delete
  9. No 5 itu kurang sesuai

    Yg tepat adalah "buat buat bodoh dan tak rasa bersalah" lebih kurang "menajib"

    Walaupun semua orang tahu yang kentut itu zahid, tetapi dia selamba mempandikan dirinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menzahidkan lebih kurang kaki temberang, sembang kencang, habuk pun tak dak.

      Contoh ayat

      Kj ketawa terbahak bahak apabila ku nan mula berzahid di kedai kopi.

      Delete
  10. Merujuk komen2 di pos yang lalu -

    PMO: Post on Brunei sultan's US$1b donation fake
    Malaysiakini 3h ago

    https://www.malaysiakini.com/news/424978

    ReplyDelete