Google+ Followers

Tuesday, May 15, 2018

SELEPAS TAK BOLEH MEROMPAK, LANUN BUAT KERJA CUCUK..

Cubaan melagakan Tun dan Anwar diteruskan dan cubaan ini Daim sifatkan bodoh,  tidak kena pada masanya. 

Ada yang tanya dan mahu Tun digantikan Anwar sekarang?? 

Tindakan pantas Tun dalam mengejar janji 100 hari bagi memenuhi harapan rakyat cuba digagalkan dengan mengeruh keadaan. Dengan berbekalkan 12 kerusi Parlimen Tun menerajui negara tentulah dilabelkan dengan berbagai,  kerja fitnah dan memburuk diteruskan. 

Apapun sokongan rakyat lepada Tun dari pelbagai bangsa terus meningkat dan jika ada niat pecah dan belah ke atas kerajaan terutama Tun sudah jadi sukar. 

Ada angin kononnya bn+pkr+pas bergabung tubuh kerajaan,  teori ini akan gagal kerana tak semua Ahli Parlimen PKR,  BN dan PAS akan bersetuju. Sebahagiannya akan keluar dan msnyokong Tun. 

Kepada umno dan duri dalam daging di PH,  hentikanlah kerja sia² itu.  Isu bangsa dan ugama yang dibentangkan dengan niat busuk pasti gagal..


...................

Ada isu yang lebih besar bakal menyerang penyokong PH selepas pembebasan Dsai,iaitu fitnah cyber.."ketahuilah bahawa puak musuh tidak akan duduk diam begitu saja untuk balas dendam di atas kekalahan mereka.

Aku bukan ahli mana-mana parti.."aku hanya penyokong PH.."tolong ambil perhatian pada ahli pribumi yang pro Tun.."tolong ambil perhatian pada ahli pkr yang pro anwar..

Fake akaun Fb akan dibuat sebanyak yang mungkin oleh musuh dengan menyamar sebagai penyokong Tun@Anwar dengan tujuan melagakan kedua pro penyokong ini.Kedua kumpulan fake akaun ini akan menyerang sesama sendiri di media sosial kononya Anwar la yang paling layak jadi Pm berbanding Tun,sudah tentu ini akan berikan persepsi yang buruk pada rakyat yang melihat akan situasi ini.

Lihat betapa busuknya hati puak ni nak pecah belahkan PH..!!!@lebih dikenali sebagai (BATU API)

Jika tidak ditangani dengan baik,boleh bawa perpecahan pada PH.Aku sebagai penyokong biasa PH menyeru semua penyokong mengambil langkah berjaga-jaga,semoga masalah ini dapat ditangani dengan baik.

Aku penyokong biasa PH sangat sayangkan Tun dan Anwar.


TOLONG SEBARKAN 


35 comments:

  1. penyokong sendiri yang sebarkan cerita derma 1 billion usd dari Raja Brunei rupanya berita palsu . ini lah bahana bila kerajaan yang lahir dari persepsi dan sentimen fitnah

    ... ape citeeeee..!!!bangkit lawan fitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah terbiasa menfitnah akhirnya tak sedar kerajaan sendiri yg difitnah..kah kah kah

      Delete
    2. Eleh itu perkara kecik saje...tak de fitnah sesiapa pon...dah selesai pon...yg penting sultan brunei hormat tun...sanggup pandu sendiri kereta...

      Delete
    3. Tak dpt bygkan kalo najib masih memerintah..fake news derma sultan brunei akn disambut ph jaja dlm ceramah2 memekik terlolong tuduh najib ..dosa terus mengalir

      Delete
    4. Derma arab 2.6 bilioon betul ke?...dah baca ker laporan ketua idit tentang wang 1 mdb hilang 7 billion usd yg dah dibebaskan dari OSA?...

      Delete
    5. Org kalau Dah kalah, mcm tu la. Dari 10.5.2018 aku baca, GST bila nak mansuh, bila nak turun Minyak, org Janji dlm 100 hari. Ni seminggu Dah tuntut mcm2. Tu la, telan duit haram banyak2. Suruh Cari kerja tak nak. Bila kalah nak laga2 kan org plak. Aku Tau la Susah hati. Tapi kalau lA. Ape Kate Ko tuntut Janji pru 13 nak turunkan harga kereta. Nak buat spital Yg Cuma pasang papan tanda . Lagi jambatan Kuala kangsar ape cerita. Ko tuntut tu dulu. Susah manusia mcm ni. Tak Suka Ko blah balik bangla la. Tak pun pegi singapork.. Ko Kan suke.. Simen simen. Sejak kalah ni makin blur aku tgk... Gian telan duit haram la tu. Ko pegi Cari papagomo la. Belajar Kat dia mcm mane nak PAU mat pet. Dia terror lA bab ni.

      Delete
  2. Kan dah cakap memang umno nak pecahbelah PH...mcm cerita dongeng di reka...

    Jadi penyokong PH berhentilah kata mengata...ahli dap senyap tidak buat tuntutan ape2 pon..

    ReplyDelete
  3. Penyokong sendiri pkr bersatu yg berbalah umno jgk yg salah..mentaliti slhkan umno xberubah walau dh jadi kerajaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan berbalah laah...hanye selisih pendapat...tak ade masalah pon...

      Delete
  4. Orang UMNO dan BN dari dulu tak ubahx perangai. Pasal tu Tun M kata lebih 20 tahun lalu UMNO dan Bn akan runtuh memang betul. Kalau ada cara LENYAPKAN semua geng UMNO dan BN ini kan bagus. selesai masalah.

    ReplyDelete
  5. esok reformasi akan berkumpul meraikan hari DSAI di ampunkan dari kesalahan yang lalu.

    salam reformasi perjuangan yang belum selesai.

    Reformasi..! Reformasi..!

    ReplyDelete
  6. Ada yg kata anwar nk jumpa mp bn lps keluar penjara..

    ReplyDelete
  7. Kalo pkr join umno dan pas tubuh kerajaan adekah gerenti anwar akan di lantik jadi pm dengan kerusi pkr hanye 47?... Kerusi bn 79...

    ReplyDelete
  8. Umno dan bn sendiri blm selamat dari di haramkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebarang kemungkinan boleh berlaku tapi kita harap tidak..spekulasi nii dimainkn penyokong bn bila tun lambat umum senarai kabinet selain kerajaan dilihat lambat tunai janji seperti yg dimainkn oleh media pro bn..

      Delete
  9. Sesuatu bakal berlaku..nantikan

    ReplyDelete
  10. Apa cerita mb johor kd..dengar2 ramai yg tk senang dgn beliau..kasi sembur sikit kd..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tak senang orang bn sto PH?...orang PH akur dengan pilihan sultan...

      Orang bn tak senang kerana mb tak mao bagi peruntukan adun pembangkang ...bn bagi ker peruntukan adun pembangkang?

      Delete
    2. Mb nii sombong sgt..tk mesra rakyat dn khabarnya nk lantik setiausaha dikalangan org umno dn bekas ahli umno..takkkn ahli bersatu tk layak dilantik setiausaha politik..ahli bersatu yg membolehkn beliau dilantik mb bkn ahli umno..muhyiddin jangkakn salahudin jadi mb tapi sultan ada pilihan lain plk..

      Delete
  11. Umno sah haram..
    Pas sudahpun jadah.
    Ulat2 taek low melenting2 mencari ruang utk dibusukan.
    Sudah kalah makin menggila...
    Dasar klepet jd kebiasaan..
    Kerja lelong agama jadi amalan.
    Jenis perosak, bak nyamok, mmg patut Ridsect.
    Kerja2 berulkan ibtegriti,ekonomi sedang rancak dirangka. Kemysnahan negara parah dek klepet..
    Keharmonian negara dikekang UmnoBnPas.
    Rakyat sudah Bangkit.
    Tunggu ketika semburan akan melenyapkan era zaman Jahiliah.
    Rakyat sedang tuntut hak keadailan.
    Rakyat mahu Amanah.
    Rakyat ingin bersatu.
    Demi masa depan dan Warisan.

    Kerja cucuk jarum halus sudah tak laku.
    Malaysia Memilih.

    ReplyDelete
  12. Keutamaan agenda reformasi, bukan jadikan Anwar PM’
    Annabelle Lee
    15 Mei 2018, 5:15 petang (Dikemaskini 15 Mei 2018, 5:20 petang)

    A A
    Keutamaan kerajaan baru yang diterajui oleh Tun Dr Mahathir Mohamad adalah melaksanakan reformasi yang dijanjikan, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail.

    "Apa yang kita mahu ialah kerajaan (Perdana Menteri) Tun Dr Mahathir Mohamad berjalan dengan lancar, dapat membawa perubahan yang kami mahukan.

    "Terutamanya agenda reformasi, itu yang akan kita utamakan," katanya kepada pemberita selepas melawat suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Hospital Pemulihan Cheras, di ibu negara hari ini.

    Selain itu, ketika ditanya lanjut, Wan Azizah yang juga presiden PKR menjelaskan bahawa tidak akan keperluan melantik Anwar menjadi perdana menteri secara “terburu-buru”.

    "Oh tidak (Anwar tidak akan jadi perdana menteri secara terburu-buru).

    "Semua ini adalah sebahagian daripada apa yang kami rancangkan," katanya.

    Dalam temubual bersama Straits Times Singapura, Pengerusi Majlis Penasihat Putrajaya Tun Daim Zainuddin berkata adalah "tidak bijak" untuk tergesa-gesa melantik Anwar yang merupakan ketua umum PKR sebagai perdana menteri.

    Beliau berkata peralihan kuasa daripada Dr Mahathir seharusnya berlaku ketika "pertengahan" penggal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng2 pkr harap tenang...umno ibarat harimao luka sedang intai pluang untuk serang...

      Delete
  13. Lps pru byk blog pro bn gulung tikar..dedaq dah tkde kerja pun tk jln..ada yg dh delete fb..😄😅😆

    ReplyDelete
  14. gulung tikar!!padan muka dulu hina seorang negarawan sampai tak ingat dunia...tu semua da kena kualat bak kata orang banjar.

    ReplyDelete
  15. SEDIHNYA"] Puad Zarkashi MERASMIKAN Pondok Bas

    Sebelum ini beliau gah diberi peranan merasmikan majlis-majlis besar sebagai VVIP yang dihormati.

    Apabila melihat beliau memotong reben di pondok bas, terasa sedikit janggal dan sayu dihati. Peringatan orang tua-tua, janganlah terlalu melampau dalam membenci ketika kita berkuasa kelak nanti kita menerima balasan dariNya.

    Walau bagaimanapun, usaha murni beliau dalam merealisasikan pembinaan pondok bas tersebut adalah merupakan usaha yang murni dan wajar dihargai.






    celahgelegar at 5:34 PM

    ReplyDelete
  16. Isu lewat tubuh kabinet pon tak perlu di perbesarkan ...tun telah mengadakan perbincangan dengan semua KSU yg mentadbir kementerian...

    Merehatkan apandir bukan kerja mudah untuk mendapatkan pengampuna untuk Anwar...

    Perkara utama menubuhkan majlis penasihat untuk membetulkan kerosakan ekonomi oleh najib...memilih pakar yg bersesuaian bukan kerja mudah...bukan boleh pilih sesukahati...tun teliti...

    Bagi kepercayaan kpd tun...

    Tun dah tua tak perlukan ape2 lagi untuk dirinye dan kroni...berape tahun lagi tun mampu mengerah tenaga?.

    ReplyDelete
  17. salam re-forr-ma-c

    esok rai kan kemenangan kita...

    masa yg ditunggu tiba juga akhirnya..

    salam reformasi... reformasi..reformasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jarum ko tumpul...hihihi...jarum murah...dedak dah abis...cian ko

      Delete
    2. Hidup Anwar! Hidup Anugerah Tuhan.

      Delete
  18. KD...telah saya perkatakan slm posting yg lain. Baki2 cai dh mula cucuk supaya PH bertelagah. Harap kerajaan berhati hati. Benar kata hati saya...

    ReplyDelete
  19. Ko tk tau ke.ki ki ki..tun tu licik..mcm belut..pandai melepas kn diri..ko ingat tu nk bagi anuar jadi pm..ki ki ki..lge tangan kna ikat.mat sabu sudah dapat bangku empuk...nuar dgn tun masing2 ada plan a.b.c.d.masing2 hebat tipu muslihat..kita tngok jew drama vs drama pas ni..bye bye nuar.tun dh pasang geng2 dia kawal elonomi..buat keputusan tanguh gst pn diorg istihar..nk melawan .bnyal lg proaes..diam je lew

    ReplyDelete