Google+ Followers

Wednesday, May 9, 2018

The truth




Di blog ini pernah sentuh sekurang kurangnya  tiga perkara,  scroll down.. 

1) Bolehkah umno terima kekalahan.. ?

2) Bpakah SPR akan tidak umumkan keputusan PRU? 

Sekarang.. Hampir relevan? 

3) Ramalan zahid meleset.. Tun tak perlu berlakon maduk hospital untuk menang di langkawi.. 





# Semua pihak kena redha, sujud syukur,  solat taubat,  bermaaf maafan,  berbaik sangka..

23 comments:

  1. Ok..lembab spr nii..kd ahmad maslan mng kerr..mls dh tunggu nii..ngantuk gila..tlg update kerusi dijohor kd..

    ReplyDelete
  2. Tahniah dan alhamdulillah atas kejayaan dramatik pakatan rakyat.Kita berdoa semoga rakyat malaysia kembali bersatu dan bersama membawa malaysia kearah yang lebih maju....amiiin

    ReplyDelete
  3. Tun has proved that Cash is NOT a KING (anymore)!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata² azimat Tun last minit:
      Hendak jadi orang bermaruah @ berasuah.
      Itulah azam semua orang yg inginkan jadi bangsa bermaruah.

      Delete
  4. Rakyat Pakat aje tak cukup.
    Kena berHarapan jugak.

    ReplyDelete
  5. Batang hidung najib pun tk kelihatan..wartawan dh berkumpul diibu pejabat umno..nii betul2 tsunami melayu..

    ReplyDelete
  6. Najib tidak muncul di bangunan umno untuk press konferen. Polis road block jalan menuju kediaman PM. Macam nak cabut jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. don't worry, Polis Malaysia cekap, mereka menunggu masa sahaja.

      Delete
  7. RABU....rakyat akan buang umno...rabu bersejarah...umo tumbang kerana najib..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah. Rapatkan semula saf kita. Rakyat tak payah gaduh, tak dapat apa. Berlapang dadalah, kata demokrasi. Esok lusa, mulakan semula kehidupan harian kita spt biasa.
    Amin

    ReplyDelete
  9. EDT: NY time zone at 3pm (Malaysia must be at 3-4 am kan?)....vote counting still in progress and no declaration by SPR and WORST no CONCEDE statement from the main culprit i.e M01!!!!?????

    We only read about UMNO's top brass went in and out from Najib's private residence but no PC or statement/s. But....it made our day Rahman Dahlan and Salleh Said Keruak got the boot...Rafidah Aziz did said something to the tune of ..."....good riddance to bad rubbish!"...it just served them right.

    Anyway, CONGRATULATIONS Malaysia (however premature since no official announcement yet!) despite hoping for a huge voters turnout it fell short yet it still took Tun M and his avengers to the finish line, with V for Victory.

    Time to rebuild our BELOVED COUNTRY!

    ReplyDelete
  10. Zahid komidi dengan tin kosongnya.

    ReplyDelete
  11. Blog pro najib langsung tk update..tercapai juga hasrat pas nk jadii kingmaker..kikiki..cts komen pun tk siar..kiki..๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

    ReplyDelete
  12. Pertanyaan kpd penyokong ph..adakah janji 100hari akan ditunaikan
    .sekiranya tidak apa pula tindakan kita.

    ReplyDelete
  13. Xleh tidoq kd..yg dh mng tuu jgn plk nk menyombong lps nii..ingat org bawahan yg kerja keras..selalulah turun padang dengar masalah rakyat..jgn jadikn jawatan utk kejar kekayaan..roda kehidupan akn sentiasa berputar..janji2 pru jgn lupa tunaii kn..๐Ÿ“ค๐Ÿ“ฅ

    ReplyDelete
  14. 5 kali pru.tun menang bergaya - lebih 2/3. Tp di katakan pd masa itu spr yg tipu. Sekarang tun mengetuai lg, dn menang bergaya tanpa 'bantuan' spr. Adakah terjwb tuduhan yg dahulu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu fitnah syaiton yg direjam..masa fitnah sedap..di akhirat miflis

      Delete
  15. Macai harami, masih ingat lagikah korang bersumpah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Dr Mahathir Mohamad mengumumkan majlis angkat sumpah perdana menteri akan diadakan pada Khamis.

      Dalam satu sidang media kira-kira jam 3 pagi, Khamis, Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) mengisytiharkan Pakatan Harapan telah membentuk kerajaan persekutuan apabila menang majoriti mudah 117 kerusi Parlimen.

      PKR menang 101 kerusi, DAP (9) dan Warisan (7), menjadikan jumlahnya 117, sekali gus membolehkan gabungan parti itu menakluk Putrajaya.

      "Esok kita akan adakan angkat sumpah perdana menteri.

      "Perdana menteri akan lantik timbalannya dan menteri-menteri lain...very simple," katanya pada sidang media, awal pagi Khamis.

      Turut hadir, Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Presiden Amanah, Mohamad Sabu.

      Ini bermakna, buat pertama kali dalam sejarah berlakunya pertukaran kerajaan Persekutuan di Malaysia selepas 60 tahun Barisan Nasional memerintah.

      Beliau juga membayangkan barisan kabinet yang terdiri daripada gabungan pemimpin pelbagai peringkat usia.

      "Sebelum ini kita hanya menetapkan jawatan untuk PM dan TPM tapi tidak menamakan barisan menteri kabinet

      "Jadi saya sekarang perlu bincang dengan keempat-empat presiden parti dan ia akan buat saya pening kepala," katanya secara berseloroh.

      Ditanya mengenai kedudukan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang masih menjalani hukuman penjara, kata Dr Mahathir, bekas timbalan perdana menteri itu sepatutnya bebas pada Jun ini.

      "Kita akan segerakan proses pengampunannya dan selepas itu dia boleh jadi PM, tetapi bagaimanapun perlu bertanding pilihan raya untuk jadi ahli parlimen atau sekurang-kurangnya senator untuk jadi PM," katanya.

      Selain itu, menjawab satu soalan katanya, pihaknya tidak akan balas dendam terhadap sesiapa, sebaliknya sebarang tindakan adalah berasaskan undang-undang negara.

      celahgelegar at 3:53 AM

      Delete
  16. Tahniah ph.walaupun aku penyokong umno terima kekalahan ini dgn pedih sedih..harap kamu sekalian penyokong ph jaga lah hak bangsa melayu jgn biarkan dipermainkan.kerana bangsa mereka telah menguasai ekonomi kini berkongsi kuasa .sekiranya hak melayu terjaga bawah ph terima kasih diucapkan.

    ReplyDelete
  17. Walaupun aku hentam umno tetapi aku sedih jerana umno tewas dlm pru14 ini adalah akibat demi mempertahan seorang akhirnya umno yg terkorban apapun ini semua takdir

    ReplyDelete
  18. Wahai pemimpin UMNO org melayu telah buktikan yg kamu gagal menjaga org melayu.

    ReplyDelete