Google+ Followers

Tuesday, May 15, 2018

UMNO DAN PAS PERLU BERSATU BAGI UJUDKAN PEMBANGKANG YANG KUAT..


+ lim guan eng perlu dibebaskan dari tuduhan di mahkamah

+ kes rafizi perlu dikaji semula

18 comments:

  1. Salam buat sdr KD dan kengkawan semua.

    Dengan izin:-

    Pertempuran terakhir di antara Pembawa Panji-panji Hitam ialah pertempuran di antara kumpulannya dengan kumpulan dajal-dajal kecil yang bersekutu untuk menewaskan si pembawa panji-panji hitam.

    Mereka semua telah tumpas di tangan pembawa panji hitam ketika mereka bertempur di dalam kumpulan mereka sendiri dan akhirnya mereka akan bersekutu. Mereka menyangka dengan bersekutu maka mereka akan menang pertempuran itu.

    Mereka sudah terlupa bahawa ketika mereka merancang Allah juga merancang dan pada akhirnya akan terbuktilah perancangan mereka itu sendiri sebenarnya adalah sebahagian daripada perancangan Allah untuk melenyapkan kesemua kebathilan dengan sekaligus. Zaaaaas..

    Kumpulan penyokong pembawa panji hitam ini adalah kumpulan yang digelar 'at-thoifah al-mansuroh' yang bermaksud 'kumpulan yang diberi pertolongan'.

    Ia selari dengan sabda Nabi saw bahawa akan ada di kalangan umatnya segolongan mukmin yang akan berjuang di jalan kebenaran dan mereka sentiasa diberi pertolongan untuk menang di dalam segala pertempuran yang mereka sertai sehinggalah kemenangan muktamad diberikan kpd mereka pada akhir zaman fitnah. Khilafah akan tertegak semula selepas kemenangan di dalam pertempuran akhir ini.

    Hanya sahaja kemenangan di dalam pertempuran terakhir mereka ini berlaku melalui 'pertolongan langsung' (Act of God) berbanding kemenangan2 mereka yang sebelum itu diperlihatkan seolah-olah ia adalah perbuatan tangan manusia padahal ia tetap punya pertolongan daripada Allah. Hanya sahaja manusia tidak menyedarinya disebabkan mereka menyangka ia tiada sebarang campurtangan Allah.

    Terdapat Ulamak tafsir yang menafsirkan bahawa pada tahun akhir zaman fitnah, sebelum pembawa panji-panji hitam ini diberi kemenangan mutlak di dalam pertempuran akhirnya yang akan berlaku pada bulan Zulhijjah, Allah akan memberikan petanda kepada kemenangan ini pada bulan Ramadhan sebelumnya iaitulah dengan berlakunya dua gerhana matahari dan bulan di awal dan di pertengahan bulan Ramadhan.

    Dan kekacauan yang dahsyat pula akan berlaku pada bulan Syawal.

    Betul atau tidak wallahu a'lam. Saya hanya berkongsi.

    ReplyDelete
  2. Kes lge perlu dipercepatkan...
    Rayuan raizi jugak perlu di percepatkan..Rafizi masih ade satu lagi kes mahkamah fitnah tabong haji...

    Mana Ajis kling?...tak mau istihar letak jawatan ke?..

    ReplyDelete
  3. Ebtah lah Pas ni...napi kerjasama dengan umno tapi presiden suruh pilih pas ato umno saja...

    Umno derma 2.5 juta kpd pas tapi pas tak ngaku....mahfuz dah cabar saman tapi pas menikus..

    Tun umum lhdn akan siasat incometax syarikat yg rapat dengan umjo dan najib...elok jugak siasat akaun lobai2 pas yg dikatakan terima derma wang haram dari najib sebanyak 90 juta...

    ReplyDelete
  4. Paluan tin kosong akan bermula.
    Sesiapa berminat boleh menari mengikut rentak.
    La...la...la...la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi sesiapa yang tak berminat tu eloklah sekadar tengok dan dengar dari jauh.
      Kalau rasa menganggu ketenteraman awam maka sampai masa halau saja

      Delete
  5. Kalau UMNO nak direvivekan semula, umno kena buat perhimpunan Agong cepat. Dalam perhimpunan Agong ni nanti, elak POLITIK WANG untuk membeli undi bagi sesuatu jawatan. Wak Jahit kaya raya hasil membawa masuk BANGLA, tentu boleh beli undi untuk jadi PRESIDEN UMNO. Kalau macam ni, revival umno takkan ke mana. Jadi, elok bersihkan party daripada politik wang.

    Semua PERWAKILAN yang datang ke Perhimpunan elok bersihkan niat. Tidak boleh terperangkap dengan politik wang. Baru boleh pilih pemimpin yang benar-benar jati diri dan sanggup berjuang untuk agama, bangsa dan negara. Kalau ahli-ahli sendiri terperangkap dengan POLITIK WANG, habislah umno. Sampai bila-bila takkan bangkit semula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekiranya najib didapati bersalah oleh mahkamah, maka sesiapa yang sebelum ini mempertahankan najib dengan pelbagai hujjah maka elok lah undur diri dari bertanding.
      Pertama sekali yang kata dah jumpa dengan penderma tu. Supaya bila berucap mewakili umno nanti, ahli tak perlu sakit kepala nak fikir banyak kali... Betul ka apa yang dia cakap ni

      Delete
    2. Pemilihan umno dah tak de lagi perebutan...umno tak de kuasa tak de wang lagi...masing2 tak berminat nak rebut jawatan...lemah semangat...

      Delete
  6. semua yng tua tu masih berkuasa , maka tidak banyak berubah tu, dah biasa berdekad dekad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa kata tak byk? Tengok le lepas ni berapa banyak ketua umno terlingkup. Tungguuuuuuuuuuuuuu

      Delete
  7. Esok hari kegembiraan berganda pd umt islam khsnya dn rkyt malaysia amnya kerana ramadhan tiba diiringi minyak turun rm1.50..minyak turun harga brg turun..kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana bukti janji minyak turun 1.50... Kalo turun pon yg mengutuk tun kena bayar 2.20 jugak...

      Delete
    2. Kesian kat macai. Najib habis, terus papa kedana. Hari2 menyalak mintak harga minyak turun. Kihkihkih....

      Delete
  8. Kes BAFIA nfv agak sukar diatasi oleh rafizi...kalo pindaan undang2 dibuat dgn memberi pengeculian dlm kes mendedahkan penyelewengan rafizi boleh lepas dari hukuman...

    Kes tabong haji rafizi ade data2 laporan kewangan tabong haji...ade pluang terlepas dari hukuman...

    Lge nampak tidak rusau kes bunglo kerana tidak ade kelulusan tukar syarat tanah sebagaimana pertuduhan...

    ReplyDelete
  9. Umno sudah tiada pemimpin yg bersih dan berkaliber...

    Hanye seorang saje umno boleh harapkan iaitu mat hassan bekas mb negeri sembilan yg nak terbalikkan meja warung kopi

    ReplyDelete
  10. Walo pas bergabong dengan umno diparlimen pembangkang bukan mesti kuat...presiden pas selalu tak hadir sidang dewan...mp pas yg lain tak reti berbahas...

    ReplyDelete
  11. Umno 16' diarah putuskan saman menghina mahkamah pada Umno
    Hafiz Yatim
    16 Mei 2018, 1:21 tengahari (Dikemaskini 16 Mei 2018, 1:24 tengahari)

    Mahkaman Tinggi Kuala Lumpur mengarahkan 16 orang bekas anggota Umno untuk memutuskan sama ada mereka mahu meneruskan tindakan menghina mahkamah terhadap Setiausaha Agung Umno Tengku Adnan Tengku Mansor.

    Hakim Nordin Hassan juga mengarahkan peguam untuk kumpulan itu menyerahkan saman menghina mahkamah kepada Umno.

    Peguam Izwan Iswat Mohd Noor berkata arahan itu dikeluarkan padannya selepas hakim kanan persekutuan Shamsul Bolhassan yang mewakili Jabatan Peguam Negara, bertemu hakim di dalam kamar.

    Tengku Adnan, dalam kenyataan 21 April, berkata 16 orang yang menyaman Setiausaha Kerja Umno Ab Rauf Yusoh dan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS), dipecat.

    Susulan itu, peguam kumpulan itu mahu merujuk Tengku Adnan ke prosiding menghina mahkamah.

    Enam belas orang itu, dari 11 bahagian Umno di enam negeri, pada 20 April lalu memfailkan permohonan bagi mendapatkan semakan kehakiman bagi mengetepikan keputusan OS yang membenarkan parti itu melanjutkan pemilihan parti.

    Mereka juga menuntut Umno diharamkan.

    ReplyDelete